Tulokset 1:stä 27:een 27:sta
  1. #1
    Tällaisen http://www.tuulilasi.fi/moottoriurhe...ja-hauska-ajaa bongasin.

    Onko tästä enemmän tietoa? Tuleeko mahdollisuus harjoitella MP:llä rata-ajoa tms.
    T7
  2. #2
    Ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Kyllä tommonen rata kelpais tänne kotinurkille.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  3. #3
    Todella mahtavaa, jos vielä pääsee ajaa pyörällä, siellä on kyllä jo supermotorata, mutta tuossa olisi varmasti parempi ajaa kuin siinä(siis supermoto pyörällä, ei tarvii olla hyppyreitä)

    Tuosta radasta oli pieni juttu ylen motorsport ohjelmassa.
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  4. #4
    Mukavaahan se olisi. Onhan tuota kahvikupposen äärellä mietitty, jotta miksi ihmeessä lentokentän alueelle ei mitään moottori/huvikeskusta rakenneta. No toivotaan, että tämä(kin) onnistuu parhain päin.

    (Linnanmäenkin vois siirtää sinne samaan syssyyn; saisivat vähän tilaa mm. yleisölogistiikalle ja uusille laitteille yms. FinnAirland)
    T7
  5. #5
    Kävin loppukesästä katsomassa rataa, kun olin palaamassa Hyvinkäältä minisupermotoilemasta. Portti oli auki, joten ajoin radalle. Siellä oli vastaanottamassa joku todella tympeä äijä, joka tokaisi saman tien, että tollasilla ei täällä sitten ajeta ollenkaan.
  6. #6
    Lainaa Ytsför kirjoitti Katso viesti
    Kävin loppukesästä katsomassa rataa, kun olin palaamassa Hyvinkäältä minisupermotoilemasta. Portti oli auki, joten ajoin radalle. Siellä oli vastaanottamassa joku todella tympeä äijä, joka tokaisi saman tien, että tollasilla ei täällä sitten ajeta ollenkaan.
    voi harmillista, mutta ei mikään yllätys, sama on tuo tattarisuon microauto rata, ei saa ajaa katulaillisella smoto pyörällä, mutta taisi olla että mininmotolla saa
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  7. #7
    Joo, minit on sentään Tattikselle sallittuja yhtenä päivänä viikossa.
    Harmi, koska Vantaan rata näytti hienolta. Toivotaan, että asiaan saisi muutoksen joskus.
  8. #8
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Ytsför kirjoitti Katso viesti
    Joo, minit on sentään Tattikselle sallittuja yhtenä päivänä viikossa.
    Harmi, koska Vantaan rata näytti hienolta. Toivotaan, että asiaan saisi muutoksen joskus.
    Mikä on syy kieltoon? Onko radalla/ radoilla ruuhkaa?
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  9. #9
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Mikä on syy kieltoon? Onko radalla/ radoilla ruuhkaa?
    Syyt ovat yleisellä tasolla moninaiset ja vaihtelevat, eikä niillä useinkaan ole mitään
    tekemistä pykälien/lupaehtojen kanssa.

    YHTEISTYÖKYVYTTÖMYYS on yksi perinnesynneistä kotimaisessa moottoriurheilu/harrastuskentässä.

    Tuo asia tekee hallaa uskomattoman monella tapaa ja monessa yhteydessä.

    Siksi pukkaakin suorastaan "harrasta kokemusta" siinä kohtaa, kun jossain on havaittavissa
    edes lajikerhojen/yhdistysten kesken laittamattomasti järkeen ja yhteiseen etuun
    pohjaavia juttuja.... ihan pieniäkin.

    Siinä kohtaa kun pohja laajenee yli lajirajojen..... no.... silloin lienee jo se legendaarinen kaveri
    jota ei pariin tuhanteen vuoteen ole näkynyt..... piipahtanut jo huudeilla.

    Tästä päästiinkin asian ytimeen.....

    ORG ei ole ollenkaan huono esimerkki yhteistyön kaikkia hyödyttävästä merkityksestä.
    ....Joo-joo, kyllä kyllä....... mutta ainahan homman luonteeseen kuuluu väistämättömästi se,
    että koirat vähän räksyttää kun karavaani kulkee. .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  10. #10
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    ^
    Varmaan on yhteistyökyvyttömyyttä, mutta oikeasti. Miksi ei raha kelpaa?

    Kysyn, kun en tiedä. Onko noilla täyttöaste jo lähellä sataa, vai jokin muu kaksipyöräisistä koituva mystinen haitta, jota en osaa kuvitella?

    Ihan esimerkkinä driftaus moottoriradoilla. Ei se Tupala ole siitä niin ihastunut, että enää radalle pääsisivät. Syynä varmaankin yhdistelmä tulijoiden vähäisempi määrä vs. kuminkäry + siivoaminen + maalausten katoaminen asfaltin pinnalta.***

    Ei kannata.

    *** oma arvaus
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  11. #11
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Mikä on syy kieltoon? Onko radalla/ radoilla ruuhkaa?
    En tiedä, mikä on todellinen syy. Minulle äijä kertoi syyksi, että kun noista mopomiiteistä on niin paljon riesaa. Asiaan ei vaikuttanut, kun kerroin, että näillä ei ole mitään tekemistä keskenään. Ehkä radalla on vain liikaa käyttäjiä ja omistajilla liikaa rahaa.
  12. #12
    Poistettu
    Lainaa Ytsför kirjoitti Katso viesti
    En tiedä, mikä on todellinen syy.
    Eihän sulla ollu Spedepäivä ja Urkki apukuskina? Jos oli, joku vois kysyä uudelleen.

  13. #13
    Jos ymmärsin oikein, niin siellä on vasta Karting-rata (artikkelin mukaan).

    Varsinaisen moottoriradan rakennustyöt alkaisi vasta 2016. Eli lähinnä itse tarkoitin tuota tulevaa moottorirataa.
    Ei mun Honta kyllä Kartingradalla taivu taino, jos osaa...

    Ensi vuonna alkaa 2700 metriä pitkän moottoriradan rakentaminen kartingradan viereen yhteisellä. Radat jakavat varikon, ja uudelle radalle on suunniteltu kartingista ylöspäin isompia rata-autoiluluokkia luonnollisen jatkumon rakentamiseksi.

    naurettavaa kyllä tuo vmäinen asenne, ettei supermotoilla tms sais ajaa.....kait se raha jossain vaiheessa alkaa kelpaamaan....
    T7
  14. #14
    6 vuotta ja tapahtuu Keimolat...
    Suzuki DL1000 v-strom.
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  15. #15
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Mikä on syy kieltoon? Onko radalla/ radoilla ruuhkaa?
    Veikkaan että se on omittu vain microautoille, eli alkaa olemaan vissiin niitä niin paljon, ainakin malmilla oli yhdessä vaihdeessa vähän ongelmaa, että ei meinannut maksavat asiakkaat päästä ajaa, kun koko ajan oli alan harrastajat ajamassa, myös voisin kuvitella että se pelko, jos tulee paljon motoja ja sitten se melu.
    No siellä on se crossi radan takana smoto rata, mutta itseäkin kinnostaisi enemmän tälläinen rata kuin se, siellä jo 5-7 pyörää samaa aikaa ajamassa, niin voisi sanoa ruuhkaa, kun pieni rata.
    Mutta tietysti toivon, että ne mopo jonnet pysyy poissa sieltä kun on kiinni, koska ei mene kauaan varmaan kun laitetaan lappu luukulle
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  16. #16
    Vois kuvitella, että aita auttais

    Tai sitten ohuita teräslankoja kaulankorkeudelle tai automaattisesti yllönousevat teräspiikit..onhan noita keinoja.

    Mutta tämä:

    Jyväskylän MM-rallin yhteydessä julkaistiin Flying Finn 100 -projekti, jolla aiotaan kerätä sata kartingautoa vuoteen 2017 mennessä seurojen käyttöön sellaisille harrastajille, joilla ei ole mahdollisuutta omaan autoon. Myös vapaaehtoisia on usein hankala hankkia talkoovoimin kilpailuja järjestämään, mutta uuden radan sijainnin uskotaan auttavan tässäkin.

    AKK:n Backman näkee kartingin osana liikenneturvallisuustyötä, joka voisi hyvin kehittyä perhekohtaisesta, isä-lapsi-ja-pakettiauto -harrastuksesta enemmän seurojen ohjaamaksi muun nuorisoliikunnan tapaan.


    on hieno projekti. Ei kuitenkaan ihan uusi ajatus; 70Luvulla jo nuorisoasiainkeskuksen/seurakunnan toimesta
    saatiin mikroauto omaan pikkukerhoon. Keimolan ja Espoon radoilla käytiin pääsääntöisesti treenaamassa.
    Ennen moottoripyörien/mopojen/kartingin harrastamista pidettiin terveellisenä ja rehtinä harrastuksena. Niin ne ajat muuttuu: nyt lähes kriminalisoituja lajeja suomessa.

    Oho; nyt vasta huomasin, että radan omistaa kaupunki (ilmeisesti siis Vantaa) wau!
    T7
  17. #17
    Joo, tuo on hienoa että näihin panostetaan, nyt sitten pitäisi saada muutama tuollainen pieni rata, missä päristellä vuoroilla mopoilla, smotoilla jne tässä lähellä ja vähän isompi kuin se lavangon smoto rata
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  18. #18
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti

    Ensi vuonna alkaa 2700 metriä pitkän moottoriradan rakentaminen kartingradan viereen yhteisellä. Radat jakavat varikon, ja uudelle radalle on suunniteltu kartingista ylöspäin isompia rata-autoiluluokkia luonnollisen jatkumon rakentamiseksi.
    Parikymmentä vuotta sitten näin ihan vakavia ehdotuksia uudelle moottoriradalle. Paperilla moottoriradasta olisi tullut hieno ja vielä pääkaupunkialueelle.......

    Lentokentän läheisyys ja melualue jne. kaikki pitäisi olla suotuisaa moottoriradan aikaansaamiseksi. Aika näyttää miten käy.

    Se että tattarin radalla ajetaan kaksipyöräsillä, johtuu hyvin paljon siitä, että oma kerho hmpk on ollut perustajajäsen ja pitänyt huolen siitä, että mp kerhon ääni ja mielipiteet on otettu huomioon. Toisin saattaa käydä Vantaalla.
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  19. #19
    Ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Onhan tuo isorata sitten kuiteski iha kunnon kokoinen... Kun alastarokin on sen 2,97km

    Luulis sinne pyörälläkin pääsevän.

    Ei tarvis sit enää miettiä millä radalla tulis nuohottua kesät.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  20. #20
    Nykyisen alueen asutuksen ja yritysalueiden puoleisilla reunoilla on meluvallit. Silti asutusta on jo muutaman sadan metrin sisällä ja ison radan tullessa se tulisi vielä lähemmäksi. Lentokenttä kiitoteineen runnottiin läpi ensin 40/50-luvulla ja uudestaan 90-luvulla pakon sanelemana. Lentomelua on rajoituksilla pystytty vähentämään vuosien varrella. Jos tuohon haluaa isoa rataa, niin ihan varmasti ovat olleet todella mukavat neuvottelut melusta, meluvalleista ja desibelirajoista. Ihan sama vaikka vieressä on lentokenttä. Tosin onhan Ahvenistokin huomattavasti lähempänä asutusta.
    Viimeksi muokannut: Jote; 31.12.2015 klo 04:28.
  21. #21
    Lainaa Suzu-ukko kirjoitti Katso viesti
    6 vuotta ja tapahtuu Keimolat...
    Tuskin tapahtuu. Alueelle on rakennettu vuosien aikana 28m korkeat meluvallit vähentämään ympäristöön levieävää melua ja vähemmän sieltä melua leviää kuin lentokentältä. Aluetta on kehitetty vuosikausia ja kyse on isoista rahoista sekä pitkäjänteisestä työstä. Mä olen siellä touhunut jonkin verran mukana eri jutuissa vuodesta -98 lähtien ja vastustusta kuuluu aika ajoin lähialueelta mutta kyse on enemmän asennevammasta kuin radoilta kuuluvasta melusta. Oma häpee kun on mennyt asumaan moottoriratojen ja lentokentän viereen, vittujako sitten valittaa...

    Toivottavasti tulevaisuudessa pääsee kaksipyöräisellä karting radalle kuten Hyvinkäällä. Isolle GP radalle ainakin pääsee kun se aikanaan valmistuu.

    Alue tulee olemaan hyvin moottoriurheilu painoitteinen, PKSRCA on rakentanut sinne radat rc-autoille jotka ovat kv-tasoa ja sisähalli on työn alla. Sitten on kartingia, GP-rata, krossiradat ja muistaakseni sinne jonnekkin olisi tullut rallycross/jokkisrata kun alueen piirustuksia viimeksi kattelin.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  22. #22
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Parikymmentä vuotta sitten näin ihan vakavia ehdotuksia uudelle moottoriradalle. Paperilla moottoriradasta olisi tullut hieno ja vielä pääkaupunkialueelle.......

    Lentokentän läheisyys ja melualue jne. kaikki pitäisi olla suotuisaa moottoriradan aikaansaamiseksi. Aika näyttää miten käy.
    Tuolloin aikanaan oli pääkaupunkiseudun moottoriurheilu/harrastuskentän toimijoilla,
    kerhoilla, yhdistyksillä ja yrityksillä se "KERRAN ELÄMÄSSÄ- tilaisuus ja paikka lyödä kasaan pakka,
    jonka volyymillä/sijainnilla olisi voinut olla jollain tapaa realistinen pohja hienolle "keskukselle".

    Vaikka menis jankkaamiseksi, totean edelleen, että suurimmat ongelmat taisivat tuolloinkin
    olla tiivistettynä: YHTEISTYÖKYVYTTÖMYYS !

    Luvatussa maassa ruattin pualella ei todellakaan kaikki ole parempaa, mutta
    ei se, että siellä mennään harrastushommissa aivan eri planeetalla, johdu
    pelkästään "julkisen sektorin" satsauksesta.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  23. #23
    No hitto; onpas mennyt itseltä ohi aikamoinen projekti. Hyvä homma. Saisivatpa vielä Hansiksen enskapolun pidennettyä/muutettua vähän "ajettavammaksi".

    Olis muuten kiva saada crossiradan yhteyteen enskailun harjoitus/koulutus alue, missä olis vähän pölkkyä, kivejä, renkaita, moggulasuoraa, löysää hiekkaa yms. Junioreiden crossikoulutusratahan siinä on.

    Hyvä piristys oli kyllä uudelle vuodelle kuulla tää homma; jotain on siis tekeillä (Kymin lisäksi)
    T7
  24. #24
    Kai "virheistä" lopulta ne pahimmatkin "minä vaan ja yksin keksin taas tämänkin ruudin"- pönöttäjät
    hiljalleen oppivat, jos ovat vielä pelikentillä .

    Jos taas poistuvat kentiltä, kukaan ei oikeasti kaipaa.

    Negatiivisesta asenteesta aina paasataan ja varoitetaan, että se ei johda mihinkään.
    Jos se kuitenkin käsittää konkreettista realismia siitä, "miksi asiat eivät ota luonnistuakseen".....
    se "naama norsunvitulla" on ihan yhtä kovaa valuuttaa jossain järkevässä projektissa kuin
    loputon optimismi ja kiviseinää päin puskeminenkin.....

    Sekään kun ei johda mihinkään.... ei edes usean yrityksen ja erehdyksen kautta.
    Ei haittaa yhtään vähempää tietää "miksi joku ei skulaa".... koska muuten mennään vaan
    tuurilla ja sisulla, eikä siinä useinkaan auta loppupeleissä yhtään edes "oikeiden asioiden tekeminen
    oikealla tavalla".

    Jos joku on "rikki".... paha sitä on korjata jos ei ole hajuakaan mikä on rikki ja miten.

    Tuokin on taas hyvä esimerkki siitä, että "yhdessä hyvä tulee".... eikä siten,
    että joku aina vuorollaan keksii omaa ruutia pallit valtavina ja kauhia pöhinä päällänsä.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  25. #25
    Jep; ja jos talkootyöstä ei ihan hirveesti päiväsakkoja saa niin voishan tuonne mennä vaikka lapionvarteen talkoisiin, jos tarvis
    T7
  26. #26
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti
    No hitto; onpas mennyt itseltä ohi aikamoinen projekti. Hyvä homma.
    Juu, Vauhtikeskuksen porukalla on enemmän tekoja ja vähemmän puhetta. Projektia on valmisteltu vuosia pitkällä tähtäimellä eikä siitä ole suurta älämölöä pidetty, ehkä hyvä näin. Parasta on että kaikki on sijoitettu yhteen paikaan niin siellä on aina jossain jotain meneillään, jos haluaa välillä mennä katsomaan ja kuuntelemaan moottoreiden pärinää. Jonkun kerran kesässä olen käynyt katsomassa krossikisoja, kaksipyöräisten ja pienoisautojen puolella. Makkarat on aina hyviä ja sinapit suupielessä kun palaa kotiin niin mirkku tietää missä on taas käyty pyörimässä

    Tiedän kaksi muutakin projektia joita on suunniteltu viimeiset 25 vuotta ja niistä on ollut enemmän mölyä, lähinnä käsillä levitelty suuria suuntaviivoja kampaviinereiden parissa. En usko että nämä tulee koskaan etenemään puhetta pidemmälle.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  27.  
  28. #27
    Jos vielä eläkepäivilläkin tässä Stadissa asustelee niin tietää jo mihin sitä "koiraa lähtee kusettamaan"

    Juuri kun pääsin kirjoittamasta moottoriurheilun kriminalisoinnista niin nyt kun ynnäilin projekteja niin:

    Vantaan Vauhtikeskus, Imatran Ajot, KymiRing....mitäs vielä onkaan. Nyt täytyy kyllä tehdä uudenvuodenlupaus ja muuttaa omaa asennetta reilusti positiivisempaan suuntaan.
    T7