Ajateltiin suunnata itään ja käydä ajamassa Karjalan kannas ympäri.
Vielä ei pysähdyksiä olla suunniteltu eikä yöpymisiä, mutta lähinnä neuvoa olisin tarvinnut reissun suunnitteluun.
Ensinnäkin kalustona on molemmilla Honda XX Superblackbird, eli onko tuo pyörä jolla teillä pärjää vai onko enemmän enska-reitti? Toinen kysymys on turvallisuus, voiko reissussa nukkua teltassa vai kannattaako ottaa yömajoitus jostain paikallisesta majoituspalvelusta tms? Aiemmin ei olla oltu tuolla suunnalla, mutta kiinnostaisi kovasti nähdä Karjalan tiet ja meininki.
Viisumit yms. on helppo homma, mutta muuten on kaikki auki ja vaan kysymyksiä mielessä.
Hyvät neuvot olisi tarpeeseen!![]()
Paras neuvo taitaa olla et jättää menemättä suureen ja mahtavaan Nuijamaahan.
Tuolla Pohjolan kurapyöräilijöiden foorumilla on enemmänkin juttuja Karjalan reissuista. Ei mitään ihmeellistä enää nykypäivinä. Kaverit käy ihan viikonloppureissuilla siellä. Vilkaise sieltä..
Kannaksen pääteillä pärjää ihan hyvin katupyörillä ja -kumeilla, kunhan pitää mielessä että tien kunto voi vaihdella äkistikin, loistavasta asfaltista varoittamatta rempan alla olevaksi soratieksi, yllätyskoloja muuten hyvällä tiellä yms. Tuota soratietä on pätkittäin enää lähinnä laatokan luoteis/pohjoispuolella, siis viipuri-sortavala-akselilla.
Venäjällähän leiriytyminen on sallittua maastossa pihapiirien ulkopuolella, eli jos viitseliäisyyttä etsiskellä leiripaikkoja riittää, siitäpä vaan. Normimeininki, eli aina hiukan etäämmäksi näkösuojaan pääteiltä, järviähän leiripaikkoineen kannaksella riittää - ja kesäaikaan voi kyllä varautua että paikallisetkin tuppautuvat telttanaapureiksi etenkin lähempänä Pietaria. Homma on nykyisin ihan normaalia matkailua, paikallisia bandiitteja ei turistit saati motoristit juuri kiinnosta kunhan ei kamojaan suoraan vietäväksi tarjoile.
Hotellejakin siellä on, edullista ja kallista, ihan miten tykkää. Itse lähinnä välttelisin näitä bussifinskien suosimia perinteisiä turistirysiä (kaiken maailman Druzhbat, Piipun Pihat yms), menee hommasta se viimeinenkin maku mopolla liikkuessa.
Mutta muuten itsekin tykkään reissata sinne mieluiten kaksipyöräisellä - rajamuodollisuuksista pääsee läpi sukkana kotilojonojen ohi. Sekös jonottavia bensahamstereita harmittaa![]()
Viimeksi muokannut: AyrtonO; 19.02.2016 klo 07:58.
Vantaa-Vyborg
Eikä saada koskaan tietää rakastiko Hannu piparia vai Kerttua.
Moi, tässä yksi blogi aiheesta.
http://cookingsnowman.blogspot.fi
Tsemppiä!
Näitä "jätä menemättä" kommentit voisi poistaa. Kommentit ihmisiltä jotka edes maassa käyneet. Normaalilla järjellä Karjala turvallinen paikka liikkua. Liikennekulttuuri on erinlainen, mutta sen kanssa voi elää.
Telttamajotuksesta en tiedä, hotellit kuitenkin nykykurssilla noin 30 € yö.
Reittisuunniteluun kannattaa käyttää aikaa, ettei joudu enduroreitielle. ainakin päätiet ja tie, Viipuri-Primorsko-Terijoki oli 1 kk sitten (autolla liikkeellä) ihan asfalttiteitä.
Tullimuodollisuudet menee Vaalimaalla n. tunnissa menomatkalla, tullessa nopeammin.
Seikkailuhenkeä ja ennakkoluulottomuutta ja pääsee kokemaan ainakin jotain erinlaista ja HALVALLA.
Viimeksi muokannut: Naussi; 13.03.2016 klo 19:42.
R1100RT -01
Ei kun sinne vaan. Päätiet suunnilleen samanlaisia kuin Suomessa nykyään. Sivutiet ovat heikomassa hapessa. Tietysti riippuu minne päin olet menossa ja mistä kohti ylität rajan. Jos olet tykästynyt nukkumiseen kahden lakanan välissä, Booking tai joku muu varaussivustosta löytyy yösijaa, ihan normi homma. Kesällä itse venäläisetkin matkustavat paljon kotimaassaan, eli tunkua voi olla kesäkuukausina.
Bensa-asemia on tiheämmin kuin koto Suomessa, sen kanssa ei ole ongelmia. Ihmiset mukavia ja juttuun tulee, vaikka samaa kieltä ei olisikaan. Liikenteessä kannattaa ajella harkiten ja varovasti, niinkuin Suomessakin. Jos osaa vähänkään venäjää, maailma kirkastuu ihan omaan ulottuvuuteen. Jos et osaa kirjaimia, nyt äkkiä opettelemaan, auttaa kummasti. Vaikkakin kannaksella ja Petroskoin suunnalla on länsimaisia kirjaimia ja jopa suomea.
Ei kun matkaan, eipähän tartte kuunnella juttuja silmät ymmyrkäisinä, kun käyt itse paikanpäällä totetamassa.
<p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988 _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>