Miamissa muutama päivä tammikuussa ja tarkoitus olisi vuokrata rätkä pariksi päivää siellä.
Vinkkejä, ideoita, mistä vuokrata, mitä huomioida, vakuutukset, käytännöt ym ym?
Kaikki vinkit tervetulleita
Eagleriders.com
Semmonen iso ketju, Pyörän voi palauttaa vaikka eri osavaltioon ja muutenkin ison firman meininki.
Mulla ei kokemusta, mutta parikin kaveria kehunu.
MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
Valtiovarainministeri
http://www.eaglerider.com/locations tuolta vuokrattiin 2010. Lentokentän vieressä. Nyt näemmä myös South Beachilla toimipiste. Sivuilla tarjouksia, kannattaa tsekata. Muistaakseni hintaan lisättiin jokin vakuutus. Ajovarusteita takista kypärään löytyi myös.
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Mä käytin Miamin ER:ia maaliskuussa ja hyvin toimi.
Navi hyvä kaupungeissa. Maantiellä suunnistus vielä helpompaa kuin Euroopassa.
Majoitukset otin booking.comin kautta. Huomattavasti halvempaa, kuin tinkaamalla tiskillä.
Floridan niemimaalla kehuisin;
-Daytona beachillä kurvailua. Menee kiinni kait 1800 ja pari kertaa osuin pehmeeseen hiekkaan --> kevennä keulaa ja lisää syöttöä.
-Key West, siltoja pitkin sinne ja nauttimaan tosi lungista tunnelmasta. Valkohiekkaisia rantoja, turkoosia vettä ja Sloppy Joesiin kaljalle.
- Miami Beach, kauniita ja rohkeita. Rikkaita ja paljon turisteja.
Melko reippaita kuuroja tuli muutamia. Tielle hetkessä renkaan napoihin asti vettä.
Mulle muuten sattui niin kämänen taksikuski kentällä, että se kyennyt viemään mua ER konttoriin. Kannattanee ottaa osoitteen lisäksi heidän puhelinnumeronsa ja mahdollisesti oma Navi mukaan.
Mie olin Floridassa kesäkuussa 2015. En tosin prätkän kaa, vaan ihan sellai GMC Yukon XL oli. :P
Mutta, jos jotain omasta matkastani voin suositella, niin ehdottomasti Kennedy Space Center (aika kaukana kyl Miamista...) ja sitten Key West, jota jo aiempikin kommentoija suositteli. Näitä ei kannata missata! Unohda esim. Disneyworld, ylihinnoiteltu ja aivan ylihehkutettu. Miami Beach ei turhaan ole legenda, siellä kannattaa olla tunnelmaa aistimassa. Erikoinen mutta aivan fantastinen löytö Miami Beachilla oli World Erotic Art Museum. Kannattaa tsekata, jos on vaan aikaa, uskomaton mesta.
Kawa ER-6F vm. 2013
ex. Honda CBR600f vm. 2006
ex. Kawa ER-6N
Viime joulu ja vuodenvaihde tuli oltua floridassa ja uusinta oli pakko saada tälle vuotta. Nyt tosin kävis orlandoa ja tampaakin, miamin lisäksi.
Key westiin ei kannata päiväreissua tehdä, matka on tuskasen hidas varsinkin jos sattuu ruuhkapäivä osumaan. Reitti miamista on aika tylsä muutenki, majoitusta alle ainaki päiväksi. Se on aika easy-going mesta muutenki.
Jos nyt ei yksin mee niin avoauto > mopo, mutta nää nyt on mopofoorumilla vähän arkoja aiheita. Kattelin mä parista paikkaa mopoakin muttei mitään mielenkiintoista häksätintä ollut tarjolla. Tammikuussa saattaa vähän sadellakki jokuset päivät putkeen jos huono tuuri käy.
Meinasi unohtua; Miamissa on ison kaupungin liikenne ja poliisi valvoo , että väki ajaa muun liikenteen mukaan. Liikenne muuttuu radikaalisti , kun lähdetään ajamaan kohti Key Westiä. Poliisi valvoi ainakin mun reissulla, että väki ajaa muun liikenteen mukaan.
Ei tullut sakkoja, varoitus kylläkin.
Tehokasta googlemainontaa harrastaa tämä eagleriders. Ihan vaan tämän topikin takia kävin kurkkaamassa hintoja. Ja nyt pukkaa tarjousta ja kuponkia sähköpostiin ja youtuben alalaitaan.
MONSTER1200S+BETA350 JA SAASTAMOINEN
Valtiovarainministeri
Kiitoksia vinkeistä.
Eagleridersista kuullut sekä kehuja että haukkuja, tuuristakin kai kiinni?
Tammikuu kai ei kiireisintä sesonki aikaa, joten luulis löytyvän mopo minkä haluaa?
Vakuutuksissa onko mitään erityisesti huomioitavaa?
Key West kiinnostaa käydä, sinne yön yli retki.
Samoin kuin tietysti cruisailu Miami Vice maisemissa...
Joku rämeretki alligaattoreineen vois myös olla aikas makee.
Riippuu, mitkä on omat halut, mutta Key Westissa kannattaa vietää enempikin kuin vain yksi yö. Itse olin kolme, joka oli just ja just passeli. Siellä on paljon ihmeteltävää. Hemmingwayn kotimuseo (ja kuusivarpaiset kissat!), viereinen Key:n majakka historioineen. Toki Southernmost point, jossa kannattaa muuten vierailla ihan törkeen aikaisin aamulla (seiskan pintaan?), muuten siellä on sikana turisteja. Jos tykkää Hard rock cafe -jutuista, niin Key:lla on sellainenkin. Sitten siellä on aivan upea vanha linnoitus, "Fort Zachary Taylor State Historic Site", jonka läheisyydessä hieno hiekkaranta. Vaikka ei perhosista diggais, ni "Key West Butterfly & Nature Conservatory" oli aivan tajuton mesta, kannattaa kävästä. Sen jälkeen diggaa. "Key West Garden Club" myös hieno paikka, vanhassa linnoituksessa ja alueella voi nähdä tarkkasilmäisimmät myös leguaaneja.
No siinäpä pääpiirteissään ne kohteet, missä itse kävin ja kaikki oli kyl upeita.Kannattaa muuten varautua, et Key Westissa saat matkan törkeintä palvelua ravintoloissa. Olin ihan äimän käkenä, et USA:ssa voi saada jopa Suomea huonompaa palvelua. Ainoaa hyvää palvelua Key:ssa oli ketjumesta TGI Friday's:ssa, jossa olikin matkani paras palvelu.
Kawa ER-6F vm. 2013
ex. Honda CBR600f vm. 2006
ex. Kawa ER-6N
Tammikuu ja Miami lähestyy
Eagle ridersia nyt tutkittu, mopo ittessään 2,5 päiväks (aamu nouto ja ilta palautus) 109 USD/pv, mut siihen concessionit, surcharget, feet, insurancet ym tax ja servicet niin tuleekin kahdelle mopolle jo hintaa yhteensä 1800 USD, kolmen päivän velotus.
Äkkiseltään kuulostaa kohtuu hinnakkaalta, vai iskeekö vaan nuukuus köyhään....
Vaatis kohtuu vahvan promotion koodin kirjautumisen yhteydessä? Ja sen löytää mistä?
Osaakos kukaan suositella jotakin muuta kohtuu hintasta vuokraamoa jossa kuitenkin hyvä luotettava palvelu?
Jep jep, hinnakasta kyllä
Kun viimeks kattelin Eagle Ridersia niin 1000e olis 2 pyörää kolmeks päiväks,
jos nouto Miamin keskustan liikkeestä.
Ja 1300e jos noutaa South Beachiltä.
Mutta tällänen löyty kans https://www.drive-usa.de/checkout/?cbi=BK, agentti joka dilkkaa myöskin Eagle Ridersin pyöriä hintaa 800e, mitenköhän toimis vuokraamiset tuolta?
Kohta täytyy kuitenkin jotain liikkeitä tehä ja enteriä painaa, matka lähenee....
Kuukausi kuitenkin jo sellanen aika että siihen kai saa jo fiksumman tarjouksen kuin tollanen parin päivän juttu joka meillä
Toivottavasti AmericanRider.net on ok, varaus maksu meni jo.
Kolmeks päiväks Street Glide ja Night Rod yhteensä 850 taalaa.
9.1.16 lauantai aamuna lähtö![]()
American Riders, eli House of Thunder Miami oli erittäin jees.
Pyörät just sitä mitä tilattiinkin, tosi asiallinen asiakaspalvelu, täysin häsläysvapaa vuokraus tilanne, ei ylimääräisiä maksuja.
Ja jos vielä on niin ettei luottokortiltakaan kuulu mitään perästä niin voin kyllä suositella lämpöisesti em paikkaa
Kivaa oli![]()
Otettiin 6 us lisämaksusta/mopo tietulli lisät mopoihin,
oletin että on laitteiston vuokra ja tietullit sitten päälle.
Luottokortti laskua just katselin niin oli veloitettu ainoastaan 12us lisää, eli tullilisät.
Yks päivä tultiin kyllä reilusti tullitietä kun piti vähän kiiruhtaa Boca Ratonilta Key Westiin.
Täytyy kyllä House of Thunderia kehua, ei mitään yllätyksiä (ikäviä sellasia) koko vuokraus hommassa![]()