Tulokset 1:stä 21:een 21:sta
  1. #1
  2. #2
    huikee reissu... kirjaimelisesti tiettömillä teillä ajeltu
    ***
  3. #3
    ^Jep, mahtava! Toiset näköjään tekee ja toiset puhuu. Olitko yksin?
  4. #4
    Joo itsekseen olin liikkeellä. Englanniksi tulossa nettiin reissublogi kuvineen, mutta ei ole vielä valmis.
    Facebookin kautta tuli päivityksiä tehtyä reissun aikana, ja linkkien kautta voi lukea jos kiinnostusta..:

    https://drive.google.com/file/d/0B3_...FtTjRiVHM/view

    https://drive.google.com/file/d/0B3_...hVdWx1VDQ/view

    https://drive.google.com/file/d/0B3_...FxaFpTMzQ/view

    https://drive.google.com/file/d/0B3_...pDQ3h1cmM/view
  5. #5
    Ja maassa maan tavalla, nimittäin ajotyyli.
  6. #6
    Lainaa Tisha kirjoitti Katso viesti
    Ja maassa maan tavalla, nimittäin ajotyyli.
    Joo, siellä voi ajella vähän rennommin..oikealta ohittelukin on laillista. Kazakstanin arolla oli sakot lähellä, mutta meni sheriffi sen verran sekaisin finskistä että käski poistumaan.
    Sen verran koominen video että piti laittaa jakoon:

    https://www.youtube.com/watch?v=5O3RnbF54Ms

    ..ei ymmärtänyt edes rekkarista että mistäpäin tulossa,tuskin oli Suomesta kuullutkaan
    Viimeksi muokannut: savorau; 01.12.2015 klo 22:03.
  7. #7
    Kesällä laitoin youtubeen joen ylityksestä pätkän, tässä linkki siihenkin jos jotakuta kiinnostaa:

    https://www.youtube.com/watch?v=uvTrtig_QCQ
  8. #8
    Huikea reissu kyllä ja hyvä koostevideokin.
  9. #9
    Miten on mahdollista ilman GS-Bemaria ja riittävän tiuhaa venttiilien säätöä?
    Honda Monkey Z50J - Honda CB 125 K - Honda CB 125 T - Kawasaki Z 650 - Yamaha FJ 1100 - Kawasaki ZZR 1100 - Kawasaki ZZR 1100 ...(10v. taukoa)... Suzuki GSX 1300 Hayabusa...(14v. taukoa)... Honda CRF 1100 Adventure Sports
  10. #10
    noin pitkä matka eikä kertaakaan tankilla tarvinnut käydä.

    hyvä video.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  11. #11
    Huh! Ruukun nosto täältä. Toiset ne ajaa ja tekee
    Ja ehottomasti väärin suoritettu ilman Gee Ässää
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  12. #12
    Miten on mahdollista ilman GS-Bemaria ja riittävän tiuhaa venttiilien säätöä?
    Ei tommoseen reissuun tartte kuin reilun tonnin kawan..siinä on sopivasti 22tkm säätöväli. Barnaulissa Venäjällä tuli varulta tarkistettua muttei tarttenu säädellä. Vanhassa mopossa on hyvät puolensa noilla seuduilla..ei varashälytintä,cam väylää,ruiskua ym. hienouksia. Kaasareita sai jonkun kerran vedestä tyhjennellä, eikä virtalukkoa olisi voinu ohittaa jos bemulla liikkeellä..
    Pari Saksalaista näin Omskissa tulomatkalla, ja Mongoliaan olivat menossa isoilla gessuilla. Kilometrejä mopoissa tais olla 180.000 ja 135.000 (!) Täällä niitten reissustoori: https://mongolaffen.wordpress.com/ , Googlen käntäjällä saa tekstin ymmärrettävämpään muotoon..

    noin pitkä matka eikä kertaakaan tankilla tarvinnut käydä
    Tankkauksia tuli toistasataa..ja ne ei ollu reissun kohokohtia Venäjällä se homma osattu tehdä yllättävän vaikeaksi..
  13. #13
    Lainaa savorau kirjoitti Katso viesti
    Oli kyllä upea reissu,eikä ollut kalliskaan. Toki riippuu siitä minkä tasoisiin paikkoihin menee yöksi. Venäjällä siistit gastinitzat maksaa tien poskessa 8-20e/yö. Keskustan alueen hotellit halvimmillaan parikymppiä,ylärajaa ei sitten olekaan esim.Moskovassa..teltta tietenkin ilmainen. Laskin karkeasti että Mongolian reissulla meni jotain +- 2000e,mikä ei ole paljoa kun aikaa kului 51/2 viikkoa..ja bensaakin meni jokunen litra .
    Baltiaan kannattaa ladata leirintäalueitten sijainnit valmiiksi, niitä siellä on paljon ja hinnat halpoja. Ei tiedä vaikka törmättäisiin jossain siellä. Mustameri tarkoitus kiertää heinäkuussa ja tietty baltian kautta takaisin..
    Kierrätkö Mustanmeren samalla pyörällä? Se on varmaan hyvä tuohon hommaan, kevyt eikä turhia hajoavia tingeli tangeleita. Vähemmän on enemmän.
  14. #14
    Kierrätkö Mustanmeren samalla pyörällä? Se on varmaan hyvä tuohon hommaan, kevyt eikä turhia hajoavia tingeli tangeleita. Vähemmän on enemmän.
    Joo samalla pyörällä. Se on just noin, mitä vähemmän hienouksia niin sitä vähemmän hajoavaa pulikkaa. Kle on aliarvostettu mopo, sen kun muokkaa reissukäyttöön (penkki,lisätankit) niin sillä ajaa mihin vaan. Hiekallakin yllättävän hyvä..
    Mustanmeren kiertäisi varmasti katupyörälläkin, ja bandiitti olisi tallissa valmiina. Siinä vaan ahdin määrää tahdin, joten ei ole hiekkateille ykkösvalinta
  15. #15
    Kova jätkä!
    Mun tube kanava:
    SSA Motors Finland

    Instagram:
    ssamotorsfinland
  16. #16


    Tässä omat muutamien päivien "seikkailut" sivistyneessä Euroopassa tuntuu yhtäkkiä lähinnä valmismatkoilta...

    JP
    Moto Guzzi Breva 1100,Suzuki GSX 1300 R Hayabusa,Aprilia RST 1000 Futura, Aprilia SL 1000 Falco, Kawasaki ZZR 1100, Suzuki GSX 750 R, Suzuki GSX 1300 R Hayabusa, Suzuki GSX 1100 F, Suzuki GSX 750 ES, Honda VF 500, Suzuki RG 125
  17. #17
    nice !
    parempi alkoholi aivoissa, kuin aivot alkoholissa !


    KAWASAKI
  18. #18
    Puoli vuotta meni ideasta toteutukseen, ja viimein sain aikaiseksi . Ei ole oikoluettu joten virheitä saattaa tulla vastaan..:

    http://just-another-trip-to-mongolia...529.1457793439
  19. #19
    Aivan mahtava reissuvideo ja reissu! Toiset ajaa noita reissuja ja toiset vaan lukee netistä ja haaveilee vain.
    Videon katsottua ja tarinan luettua. Alkoi polttelemaan josko itsekin tuonne itään uskaltaisi lähteä ja vaihtaisi ensikesän keskieuroopan reissun lyhyempään reissuun itään. Vuoden kuluttua josko sitten uskaltaisi Mongolian suuntaan.

    Pari kysymystä reissusta:Venäjän kieli tarvitseeko osata muutamaa turisti sanaa enemmän? Reissun budjetin suuruusluokka puhutaanko 1500€ vai 5000€ luokasta vai jotain siltä väliltä.
    ZR-7S
  20. #20

    Tunnus suljettu
    Liittyi Feb 2016
    Ohoh ei voi kuin sanoa että olipa eeppinen seikkailu, oikea seikkailujen seikkailu. Onko esikuvanasi http://grahamfield.co.uk/ureka/ tai oletko lukenut hänen loistavia seikkailukertomuksiaan? Urekassa ajettiin 15 tuhatta mailia äärimmäisissä oloissa muutaman sadan punnan Kawasakilla, samanlaisella kuin sinäkin? Voin todellakin suositella hänen kirjojaan jokaiselle joka on kiinnostunut äärimmäisistä retkistä maailman laidalle. Toiset näköjään ajaa minne pystyvät ja toiset minne huvittaa
  21.  
  22. #21
    Alkoi polttelemaan josko itsekin tuonne itään uskaltaisi lähteä ja vaihtaisi ensikesän keskieuroopan reissun lyhyempään reissuun itään. Vuoden kuluttua josko sitten uskaltaisi Mongolian suuntaan.
    Pari kysymystä reissusta:Venäjän kieli tarvitseeko osata muutamaa turisti sanaa enemmän? Reissun budjetin suuruusluokka puhutaanko 1500€ vai 5000€ luokasta vai jotain siltä väliltä.
    Tottakai sinne uskaltaa lähteä! Yksi syy tuon reissustoorin kirjoittamiseen oli juurikin se, että muutkin näkisivät että siellä saa asiat hoidettua vaikka vähän meno kivistääkin välillä.
    Oli tarkoitus opetella venäjää ennen lähtöä , mutta eipä sitten ollut aikaa kuin kyrilliset aakkoset käydä jotenkuten läpi. Sanavarasto rajoittui lähtiessä "ruki ver" ja "spasiba" tasolle, Elekielellä pärjää pitkälle..ei siitä tosin haittaakaan ole jos kieli on edes jotenkin hallussa.
    En mitenkään nuukaillut matkalla, mutta rahaa meni arviolta +- 2000 euroa, ehkä vähän alle. Bensa maksaa vain jotain 50 senttiä, joten siihen meni ehkä 600e. Sapuskat tienvarsi paikoissa on halpoja, ja rekkaparkit / gastinitzat ei hirveitä maksa, ehkä minimissään kympin ja maksimissaan 25e. Niitä siellä kannattaakin käyttää, saa sapuskaa aamullakin, eikä tartte kaupungin ruuhkissa ajella. Jos menee kaupunkeihin niin paikallinen sim kortti nettiliittymällä on kätevä..buukkaa sitten sata kilsaa aikasemmin kämpän alle vaikka booking.com kautta,aika hyvin oli viime hetken tarjouksia. Summassa keskustaan on turha lähteä kämppää etsimään..

    Onko esikuvanasi http://grahamfield.co.uk/ureka/ tai oletko lukenut hänen loistavia seikkailukertomuksiaan? Urekassa ajettiin 15 tuhatta mailia äärimmäisissä oloissa muutaman sadan punnan Kawasakilla, samanlaisella kuin sinäkin?
    En ole tuosta ennen kuullutkaan, mutta täytyypä kattoa jos seuraavalle reissulle tilaisi kirjan luettavaksi. Mopona näköjään klr kun itsellä kle, eipä noissa tosin paljoa eroja ole.