Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 32:sta
  1. #1
    Melkoisia muutoksia tulossa:
    -Kuudes vaihde
    -Luistokytkin
    -Kallistuksiin mukautuvat led-valot
    yms...
  2. #2
    Lainaa osmo kirjoitti Katso viesti
    Melkoisia muutoksia tulossa:
    -Kuudes vaihde
    -Luistokytkin
    -Kallistuksiin mukautuvat led-valot
    yms...
    Lisää tuolla http://www.motouutiset.fi/fi/moottor...a-FJR-1300.htm
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  3. #3
    On se vaan erikoista miten tehtaiden reagointi asiakaspalautteeseen kuitenkin vaikuttaa paljon tuotteen ominaisuuksiin.
    Vielä 2013 mallinjulkaisun yhteydessä vannotettiin että fjr ei kaipaa kuudetta pykälää ja nyt sekin sitten tulee....
  4. #4
    Yammukin ottanut käyttöön bemarin linjan eli tuodaan uudistuksia pikkuhiljaa vuosittain. Tällä pidetään myyntiä yllä paremmin.
    Varmaan seuraava steppi on koneen koon kasvatus.
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
  5. #5
    Mulla on nyt peräkkäin alla jo kolmas vai neljäs FJR jo, kyllä tuo uusi pitää vaihtaa alle heti kun laivautuvat suomeen.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  6. #6
    Lainaa karivei kirjoitti Katso viesti
    Yammukin ottanut käyttöön bemarin linjan eli tuodaan uudistuksia pikkuhiljaa vuosittain. Tällä pidetään myyntiä yllä paremmin.
    Varmaan seuraava steppi on koneen koon kasvatus.
    "Fjaalari" on ollut omassa genressään paljon monipuolisempi ja toimivampi kuin suuri yleisö hahmottaa....
    ja muutamat sitä matkan varrella vaivanneet "kävyt" on olleet kuitenkin kohtuudella fixattavia.

    Kunhan eivät vaan lähtisi tekemään siitä ns. uudistamispaineiden alla "liian hyvää".....
    koska silloin se on pilalla.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  7. #7
    Lainaa Tiimeli kirjoitti Katso viesti
    On se vaan erikoista miten tehtaiden reagointi asiakaspalautteeseen kuitenkin vaikuttaa paljon tuotteen ominaisuuksiin.
    Vielä 2013 mallinjulkaisun yhteydessä vannotettiin että fjr ei kaipaa kuudetta pykälää ja nyt sekin sitten tulee....
    Porsche esitteli mallivuodelle 1973 uuden, hurjan 911 Carrera RS:n. Sen 2,7-litraisesta moottorista irtosi tehoa 207 hevosvoimaa. Esittelytilaisuudessa herra Porsche oli todennut, että yksikään katuauto ei ikinä tule tarvitsemaan enempää tehoa tai parempaa suorituskykyä kuin Carrera RS:stä löytyy.

    Mallivuodelle 1975 Porsche esitteli 911 Turbon. Sen moottorissa oli 260 hevosvoimaa.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  8. #8
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Porsche esitteli mallivuodelle 1973 uuden, hurjan 911 Carrera RS:n. Sen 2,7-litraisesta moottorista irtosi tehoa 207 hevosvoimaa. Esittelytilaisuudessa herra Porsche oli todennut, että yksikään katuauto ei ikinä tule tarvitsemaan enempää tehoa tai parempaa suorituskykyä kuin Carrera RS:stä löytyy.

    Mallivuodelle 1975 Porsche esitteli 911 Turbon. Sen moottorissa oli 260 hevosvoimaa.
    Mut hei.... HATTU PÄÄSTÄ!

    911 on viimeisimmälläkin versiollaan edelleen vahvasti.... vaikka ajassaan.... kiinni siinä
    missä se oli kiinni reilun 40v sitten.

    Kaikki tietää, että "hyvät asiat pysyy ja paranoo"......
    Mutta jos vielä osaa tuon hoitaa.....
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  9. #9
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Mut hei.... HATTU PÄÄSTÄ!

    911 on viimeisimmälläkin versiollaan edelleen vahvasti.... vaikka ajassaan.... kiinni siinä
    missä se oli kiinni reilun 40v sitten.

    Kaikki tietää, että "hyvät asiat pysyy ja paranoo"......
    Mutta jos vielä osaa tuon hoitaa.....
    Itse asiassa oikeasti hirveä ajettava vrt tuoreemmat, kaverilla oli tuollainen vanha orggis jota pääsin kokeilemaan silleen rauhallisesti. Toki aito ja fiilis oli tavallaan kohdallaan mutta kyllä uudemmat ovat paljon parempia!
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  10. #10
    Lainaa Tiimeli kirjoitti Katso viesti
    On se vaan erikoista miten tehtaiden reagointi asiakaspalautteeseen kuitenkin vaikuttaa paljon tuotteen ominaisuuksiin.
    Vielä 2013 mallinjulkaisun yhteydessä vannotettiin että fjr ei kaipaa kuudetta pykälää ja nyt sekin sitten tulee....
    juu, itse en kyllä olis kuudetta vaihdetta kaipaillut. Mieluummin koneeseen kokoa ja tehoa lisää...
  11. #11
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    Itse asiassa oikeasti hirveä ajettava vrt tuoreemmat, kaverilla oli tuollainen vanha orggis jota pääsin kokeilemaan silleen rauhallisesti. Toki aito ja fiilis oli tavallaan kohdallaan mutta kyllä uudemmat ovat paljon parempia!
    Sanotaas se näin: Lexus on myös ihan hieno peli.... vielä kun sen mukana tulis kaupan päälle
    käsilaukku ja sukkahousut .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  12. #12
    Lainaa Tiimeli kirjoitti Katso viesti
    On se vaan erikoista miten tehtaiden reagointi asiakaspalautteeseen kuitenkin vaikuttaa paljon tuotteen ominaisuuksiin.
    Vielä 2013 mallinjulkaisun yhteydessä vannotettiin että fjr ei kaipaa kuudetta pykälää ja nyt sekin sitten tulee....
    Tätä 2016 mallia siis ennakoi tämä Ruotsalaisten antama 5-vuoden takuu 2015 mallille, eli vanhat mallit pois kynsistä. http://www.moottoripyora.org/keskust...Fjr-2015-takuu
    Antaa vaan rampan kalakattaa.
    Yamaha Tenere 1200 ZE -15.


  13. #13
    Kyllähän tuo uusi malli kiinostaa, mutta hinta saattaa tulla esteeksi
    Jospa sitä hetken odottelisi ja malttaisi mielen.
    Bmw k1200LT vm. 04
    Honda cb350 k4 twin
    Ic m49
    ex. Fjr 1300 vm. 05
    ex. Kawasaki zr-7 vm.01
    ex. Suzuki gs 500 vm.99

  14. #14
    Lainaa fox78 kirjoitti Katso viesti
    Kyllähän tuo uusi malli kiinostaa, mutta hinta saattaa tulla esteeksi
    Jospa sitä hetken odottelisi ja malttaisi mielen.
    FJR EA 2016, 26658e.Ja siihen muut härpäkkeet päälle jää 29000 pintaan.
    1600 GT
  15. #15
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Sanotaas se näin: Lexus on myös ihan hieno peli.... vielä kun sen mukana tulis kaupan päälle
    käsilaukku ja sukkahousut .
    Älä huoli jos ne sopii sun -73 possun ja huulipunas väriin
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  16. #16
    Lainaa mattianki kirjoitti Katso viesti
    FJR EA 2016, 26658e.Ja siihen muut härpäkkeet päälle jää 29000 pintaan.
    Taitaa nyt vaan olla niin että vanhalla gen1:llä mennään toinenki satatuhatta. Tai jos lotosta voittas ni sit !
  17. #17
    Niin. Periaatteessa kutosvaihde ja vakkarinopeusen säätäjä, kulut 20 000 EUR ja uusi arvonaleneminen alkaa.
    FJR -17
  18. #18
    Kiinnostavin noista uusista ominaisuuksista on minusta tuo kallistuksen mukaan säätyvät valot. Mielenkiinnolla odottelen kokemuksia heiltä ketkä tuon hankkivat ensimmäisinä omakseen.

    Omat ajot tuolla 2002 mallilla joka tallissa seisoo on olleet jo kolme kesää pyöreät nolla, mutta jospa sitä vielä joskus innostuisi tiellekin ajelemaan.
    ZX10R -08
    S1000RR -11

  19. #19
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    Älä huoli jos ne sopii sun -73 possun ja huulipunas väriin
    Sai aikanaan niitä Miettisen Juhan Possuja katsella ja kuunnella sen verran tuntumassa, että
    jos -69 Camaronkin arvottais tuhnulla kutosella ja hassulla alustalla lastattuna..... Ei sille sitte mitään voi.

    Corollaan voi lastata ihan mitä vaan.... vitusti rahaa, hienoa vaakunaa takakonttiin....
    puhallinta pellin alle.... mitä vaan....

    Mutta munaa siihen ei millään konstilla saa tarttumaan ..... SORI!
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  20. #20
    Lainaa osmo kirjoitti Katso viesti
    Taitaa nyt vaan olla niin että vanhalla gen1:llä mennään toinenki satatuhatta. Tai jos lotosta voittas ni sit !
    Lainaa Tinde kirjoitti Katso viesti
    Niin. Periaatteessa kutosvaihde ja vakkarinopeusen säätäjä, kulut 20 000 EUR ja uusi arvonaleneminen alkaa.
    Hieroskelin tuossa tyhjähköllä lompsalla ohimoita ja tulin siihen tulokseen, että kynnet ei pysty. Liikaa on hintaa sinne tänne kääntyileville ajovaloille+kutoselle.
    Antaa vaan rampan kalakattaa.
    Yamaha Tenere 1200 ZE -15.


  21. #21
    Uuden Fjr:n Kaarrevalot. http://www.motouutiset.fi/fi/moottor...htm?ref=newest Saas nähä, ilmestyykö muillekkin merkeille.
    Antaa vaan rampan kalakattaa.
    Yamaha Tenere 1200 ZE -15.


  22. #22
    Lainaa kallokas kirjoitti Katso viesti
    Uuden Fjr:n Kaarrevalot. http://www.motouutiset.fi/fi/moottor...htm?ref=newest Saas nähä, ilmestyykö muillekkin merkeille.
    Aika harvoin sitä tulee illan pimeydessä ajeltua, mutta
    hienosti ovat kopioineet vanhan laatikon äänet uuteen, noin se on kolahtaa vanhakin.
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
  23. #23
    Lainaa karivei kirjoitti Katso viesti
    Aika harvoin sitä tulee illan pimeydessä ajeltua, mutta
    hienosti ovat kopioineet vanhan laatikon äänet uuteen, noin se on kolahtaa vanhakin.
    Siis, todella harvoin ja varsinkaan pohjoisessa, mutta jospa nuo kaarrevalot saavat jonkun tien ylitystä pimeällä suunnittelevan opossumin&kumppaneiden silmät kiilumaan paremmin kurvissa. Laatikon kolina taitaa olla tavaramerkki.
    Viimeksi muokannut: kallokas; 18.12.2015 klo 12:19.
    Antaa vaan rampan kalakattaa.
    Yamaha Tenere 1200 ZE -15.


  24. #24
    Kovaa vauhtia tulee lisää tekniikkaa ja sähkövempainta moottoripyöriin kategoriasta riippumatta. Ainoa vika on se, että tulee sitä hintaaki sitten lisää. Pitäisi pysyttää mallistossa aina se perusmallikin, johon ei olisi tuupattu kaikkea. Saisi halvemmalla semmosilla varusteilla, joita oikeasti kokee tarvitsevansa.

    Onko muuten totta, että tehdas ei suosittele fjr:ssä pidettävän sivulaukkuja yhtä aikaa takaboksin kanssa? Mulla on semmonen muistikuva. Mikäli näin on, niin aika merkillistä pyörältä, jonka pitäisi olla matkapyörä ja vissin vielä kyytiläisen kanssakin reissattava. Vai onko tuo tehtaan mahdollinen suositus käytännössä potaskaa? Luulisi, että matkapyörän habituksella markkinoitava pyörä kestäisi perus laukkusetin päällänsä. Jos ei, niin tällaiset perusasiat pitäisi laittaa kuntoon ennen kuin suunnitellaan muuta nippelihärpäkettä.
  25. #25
    Lainaa Guzzman kirjoitti Katso viesti
    Kovaa vauhtia tulee lisää tekniikkaa ja sähkövempainta moottoripyöriin kategoriasta riippumatta. Ainoa vika on se, että tulee sitä hintaaki sitten lisää. Pitäisi pysyttää mallistossa aina se perusmallikin, johon ei olisi tuupattu kaikkea. Saisi halvemmalla semmosilla varusteilla, joita oikeasti kokee tarvitsevansa.

    Onko muuten totta, että tehdas ei suosittele fjr:ssä pidettävän sivulaukkuja yhtä aikaa takaboksin kanssa? Mulla on semmonen muistikuva. Mikäli näin on, niin aika merkillistä pyörältä, jonka pitäisi olla matkapyörä ja vissin vielä kyytiläisen kanssakin reissattava. Vai onko tuo tehtaan mahdollinen suositus käytännössä potaskaa? Luulisi, että matkapyörän habituksella markkinoitava pyörä kestäisi perus laukkusetin päällänsä. Jos ei, niin tällaiset perusasiat pitäisi laittaa kuntoon ennen kuin suunnitellaan muuta nippelihärpäkettä.
    Kyllä ainakin 2006:n menee navakasti sekä 3:n laukun että kyytiläisen kanssa. Taisi se polemiikki aikanaan olla mojovan kokoisen takalaukun kanssa joka alkaa heikentämään ajettavuutta yli sadassa kuudessakympissä erityisesti yksinajettaessa. Vakiolaukutukslla tuo oma menee vakaasti vielä reipasta gps -kahtasataa, kovempaan ei oikeastaan ole tarvettakaan
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  26. #26
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    Kyllä ainakin 2006:n menee navakasti sekä 3:n laukun että kyytiläisen kanssa. Taisi se polemiikki aikanaan olla mojovan kokoisen takalaukun kanssa joka alkaa heikentämään ajettavuutta yli sadassa kuudessakympissä erityisesti yksinajettaessa. Vakiolaukutukslla tuo oma menee vakaasti vielä reipasta gps -kahtasataa, kovempaan ei oikeastaan ole tarvettakaan
    Näin vähän arvelinkin, isoilla laukuilla isot nopeudet on kyllä muutenkin aina omassa riskissä lupasipa tehdas sen 160 km/h ja yli tai ei. Mulla nyt ei näitä ongelmia ole ollukkaan kun ajelen cruiserilla ja sillä perusvauhtia tulee harvoin pidettyä yli 140 km/h. Näissä sporttourerin kaltaisissa kaakeissa asia erikseen kun kelaavat luonnostaan vauhtia eri sfääreihin...
  27. #27
    Takalaukku on omiaan tappamaan ajo-ominaisuudet pyörässä kuin pyörässä. Varsinkin yks päällä. Vauhdeissa mihin FJR pystyy on selvä juttu että sen huomaa. Mun mielestä yks päällä ei takalaukkua kannata käyttää ollenkaan ,kaks päällä taas on ihan sama onko sitä vai ei.
  28. #28
    Lainaa osmo kirjoitti Katso viesti
    Takalaukku on omiaan tappamaan ajo-ominaisuudet pyörässä kuin pyörässä. Varsinkin yks päällä. Vauhdeissa mihin FJR pystyy on selvä juttu että sen huomaa. Mun mielestä yks päällä ei takalaukkua kannata käyttää ollenkaan ,kaks päällä taas on ihan sama onko sitä vai ei.
    Vaihdoin omaan FJR:n alkuperäisen,epäkäytännöllisen ja ruman takalaukun, Kappan telineeseen ja laukkuun. Ajokäytös muuttui huomattavasti.En käytä sivulaukkuja ollenkaan,ne on pahemmat vatkaajat kuin takalaukku. Reissuun laitan takapenkille,takalaukun eteen, kassin täyttämään sen tyhjän tilan, niin voi päästellä sen minkä peli kulkee!
  29. #29
    Lainaa XJ 900 kirjoitti Katso viesti
    Vaihdoin omaan FJR:n alkuperäisen,epäkäytännöllisen ja ruman takalaukun, Kappan telineeseen ja laukkuun. Ajokäytös muuttui huomattavasti.En käytä sivulaukkuja ollenkaan,ne on pahemmat vatkaajat kuin takalaukku. Reissuun laitan takapenkille,takalaukun eteen, kassin täyttämään sen tyhjän tilan, niin voi päästellä sen minkä peli kulkee!
    Totta! Originaalin takalaukun pudottua pohjalevyn murtumisen vuoksi tilalle vaihdetulla givi 46:lla ajettavuus parani ja varsinkin pyörteily selän takan väheni merkittävästi 1 päällä ajossa. Ei vaan tahdo pitkissä reissussa saada tarpeita mukaan ilman sivulaukkuja. Takalaukun korvaaminen putkilolla ois painopisteen mukaan järkevää, mutta matkalaisellekin pitäs jättää tilat.

    Kannattaa tarkistaa jos käyttää orkkitakalukku tuo pohjalevy aika-ajoin.
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
  30.  
  31. #30
    Lainaa karivei kirjoitti Katso viesti
    Totta! Originaalin takalaukun pudottua pohjalevyn murtumisen vuoksi tilalle vaihdetulla givi 46:lla ajettavuus parani ja varsinkin pyörteily selän takan väheni merkittävästi 1 päällä ajossa. Ei vaan tahdo pitkissä reissussa saada tarpeita mukaan ilman sivulaukkuja. Takalaukun korvaaminen putkilolla ois painopisteen mukaan järkevää, mutta matkalaisellekin pitäs jättää tilat.

    Kannattaa tarkistaa jos käyttää orkkitakalukku tuo pohjalevy aika-ajoin.
    Olen siinä onnellisessa asemassa että voin tehdä prätkäreissut yksin,ei tarvitse niin paljon kuljetuskapasiteettia. Vaimon kanssa reissataan muilla kulkuneuvoilla.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen