No niin nyt päästään ihmettelmään Ducatin uusinta aluevaltausta. Jalat edessä Ducati ekaa kertaa näytillä. Eksoottisen näköinen pakkaus. DVT kone ja hihnaveto. Vähän on tossa sulateltavaa.
http://www.ducati.com/index.do
L-twin rules
Ducati Multistrada 1200 dvt 2015
Mp historia
Ducati Multistrada 1200 abs
Kawasaki gtr 1400 abs
Kawasaki zzr 1400 ABS
Ducati Multistrada ds 1000
Aprilia Futura rst 1000
Yamaha Bulldog 1100
Suzuki rg 125 e
OHO! En ikinä oikein Diavelin kanssa sinunkauppoja ole tehnyt. Mutta tästä jos olis joku dark-versio vähemmällä blingblingillä ni toimis heti. Ja juuri kun viime viikolla sanoin yhdelle HD-hepulle että mun eka reissu jalat edellä on samalla viimenen ja vie krematorioon.
Nythän se näytti siltä miltä olisi alun perin pitänytkin. Tuo kelpaisi. Pakoputketkin hienosti muotoiltu ja hihnaveto on hyvä ainakin H-D:ssä. Vesiletkut poistettu eli vaivaa on nähty. Moottorissakin näytti olevan vääntöä leppoisaan ajeluun.
Ducati Multistrada V4S, KTM 790 Adv R Rally, Kawa H2 ja Z H2, H-D FXDR 128, H-D CVO Street Glide VVT121, KTM 1290 Superduke, Ducati Desmosedici, Ducati 1098R Troy Bayliss, Husqvarna 701, KTM 450, Honda CR 500
Korjaan heti. Siitä näemmä on mustempi oletettavasti perusversio sekä kromilla höystetty malli. Toimii kromittomana.
Täysin samaa mieltä! Tuollainen se olisi pitänyt olla jo alun alkaen... Tuo on todella hieno! Näyttää kun joku erillinen paja olisi tuon rakentanut! Kromilla tai ilman...!
Nätit vanteet, muuten aika turn-off. Ei pitäis Diavelin nimeä sotkea tuohon ollenkaan.
Ducati Diavel Dark
Suomen hinnat tiedossa. Pyörästä on kaksi versiota: XDiavel, mattamusta, autoverollinen kokonaishinta 27.990€ Toinen vaihtoehto on XDiavel S, glossy black, jonka autoverollinen kokonaishinta on 32.490€. Hintoihin lisätään toimituskulut 600€.
Jotenkin ajattelin että olisi ollut kalliimpikin moisen hehkutuksen jälkeen. Mainoksissa vähän häiritsi kun satulassa oli se sama hintelä italiaano kuin muissakin (tai samanoloinen). Olisi minusta kaivannut matsompaa kuskia tuohon pyörään. Mielenkiintoinen laite joka pitää nähdä livenä vaikka jalat edellä ei kyllä ole oma juttu.
Ducati Streetfighter V4 -2021
Olen liian vanha ajaakseni tylsillä moottoripyörillä.
Tästä löytyi mielenkiintoista faktaa miten saa 60 erilaista ergonomista asentoa pyörään http://www.ducati.com/bikes/diavel/x...tions/index.do
Rahalla näemmä saa aika hyvin muokattua tuota ajoasentoa mieleisekseen tehdasosilla. Voisi kuvitella, että tuo central position footpeg kit + forward handlebar (+25 mm) saisi aikaan samantyyppisen ajoasennon kun normi Diavel, vai onko jo enemmän nojaavampi mene ja tiedä. Tosin taitaa vaatia sitten jo korkeamman penkin jne jne, alkaa hinta jo pompata
Matkustajallekkin saa pitemmän ja leveämmän penkin, ei ehkä kotona kannata mainita jos tilaa sen![]()
Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
Gourmet kokki Mp maailman mukaan vaihtanut uudet Xdiavel s:n alle kesän kurvailuihin. Meinasi jo lopettaa ajelut mutta ei pystynyt. Ducatismi on vakava sairaus. Kallis lääkitys.![]()
L-twin rules
Ducati Multistrada 1200 dvt 2015
Mp historia
Ducati Multistrada 1200 abs
Kawasaki gtr 1400 abs
Kawasaki zzr 1400 ABS
Ducati Multistrada ds 1000
Aprilia Futura rst 1000
Yamaha Bulldog 1100
Suzuki rg 125 e
Ekat tyypit tänään tubessa by Moto.it
https://www.youtube.com/watch?v=Vl4YSASGYHk
L-twin rules
Ducati Multistrada 1200 dvt 2015
Mp historia
Ducati Multistrada 1200 abs
Kawasaki gtr 1400 abs
Kawasaki zzr 1400 ABS
Ducati Multistrada ds 1000
Aprilia Futura rst 1000
Yamaha Bulldog 1100
Suzuki rg 125 e
Ekat koeajoraportit löytyy täältä
http://www.bennetts.co.uk/bikesocial.../#.Vq3wW7KLTbg
Loppu kaneetti jutussa. The XDiavel is one hell of a motorcycle
Viimeksi muokannut: Motohtori; 31.01.2016 klo 14:47.
L-twin rules
Ducati Multistrada 1200 dvt 2015
Mp historia
Ducati Multistrada 1200 abs
Kawasaki gtr 1400 abs
Kawasaki zzr 1400 ABS
Ducati Multistrada ds 1000
Aprilia Futura rst 1000
Yamaha Bulldog 1100
Suzuki rg 125 e
Jos tossa oli 30 heppaa enemmän 30 ja kiloa vähemmän sekä Öhlärin alusta, ni alkais Panigalen vaihto tollaseen houkuttamaan. On kyllä mun silmään soiva peli.
Baron von Grublen ekat fiilikset. Saanut kutsun ekaan esittelyyn. Niin se some menestys poikii uusia mahdollisuuksia.
https://www.youtube.com/watch?v=bTrfPFJNKII
Bike Worldin hehkutus tässä.
https://www.youtube.com/watch?v=zBVZAAu-PSQ
Viimeksi muokannut: Motohtori; 04.02.2016 klo 19:35.
L-twin rules
Ducati Multistrada 1200 dvt 2015
Mp historia
Ducati Multistrada 1200 abs
Kawasaki gtr 1400 abs
Kawasaki zzr 1400 ABS
Ducati Multistrada ds 1000
Aprilia Futura rst 1000
Yamaha Bulldog 1100
Suzuki rg 125 e
Kylmätyypittelin tänään. En tiä, varmaan tulossa vanhaksi kun tää on niiiiiiin omistamisen halua herättävä laitos. Toistan: onneksi sitä ei ole kullanvärisellä alustalla, saattas joutua ostohousuja etsimään kaapista.
ON SE!
Hintakaan ei ole mahdoton.
Onneksi tapit on ihan käsittämättömästi
sijoitettu ja sen päällä istuu kuin lypsyjakkaralla.
Muuten olis kusessa ja kunnolla.
Josko sittenkin mustaan V-Maxiin vaan
isoa tankkia ja takafillaria.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Ajoasento tosiaan choppermainen, todella edessä nuo jalkatapit ja vaikka olis se siirtosarja niin eteen jää. Äärimmäisen hieno on kyllä..
Ducati Multistrada 1200S
Ktm 990 SMT 2011
Street Triple R 2013 ex
Street Triple R 2011 ex
Eilen Multi huollon aikana koeajoin x:n. Helvetin sexyn näkoinen peli livenä. Matalalla on penkki siihen pitää laskeutua kyytiin. Kiva moottorin soundi ei vielä uudet euro normit pilanneet sitä. Tutut namiskuukkelit kahvoissa. Ajoasento on sitten sitä amerikan meininkia. Jalat edellä edetään ja kädet pitkällä edessä. Ajoasento sopii kaupunki pyöritykseen ihan ok, mutta motarilla alkaa pian tulla väsy.
Kaiken kattava napakkuus toiminnoissa on hienoa. Vaihteet napsahtaa herkästi päälle. Kytkin ja jarrut toimii modernisti. Pikku napit kahviossa toimii hyvin ja ajotuntumaa on laadukas. Jousitus on napakka sporttinen osin vähän kova, mutta sopii Ducati luonteeseen, jossa välillä mennään kurviin vähän kovempaa.
Dvt mylly sopii hienosti tähän laitteeseen. Alhaalta asti vääntää ilman nikottelun ja rpm reserviä on sporttipyörämäisesti. Ei jää valoissa jalkoihin tällä. Tarvittaessa voi ajella aika isoillakin vaihteilla leppoisasti väännöstä nauttien. Keveys ajossa ja käännöksissä on varmaan monelle custom miehelle maailmaa avartava kokemus.
"Feel good" moottoripyörä kyseessä jonka tekemisen taidon Ducati osaa. Ei voi olla virnistelemättä kahvaa kääntäessä. Multia huollosta hakiessa kun kampesi jalkaa satulan yli ja ähki tuskaisesti tuli mieleen että kohta taitaa olla jo pappapowercustomin aika![]()
Sent from my iPad using Tapatalk
Kävin myäs eilen heittään lenkin Äksäässä diavelilla, kun Pani oli mittariston vaihdossa ( jotkut ledit ilmeisesti käy kuumana kun alkoi näyttö kuplia, uusi takuuseen)
Ei ole edellisen kirjoittajan raporttiin lisättävää, samat fiilikset oli✌️
Viimeksi muokannut: jules; 23.04.2016 klo 11:16.
Viva la figa
Tuli vaihdettua oma vuonna 2011 hankkimani Diavel tähän uuteen XDiaveliin ja takana on nyt n. 2.000 km ajokokemusta.
Bongattuani aikoinaan netistä Ducatin uuden XDiavelin julkistamisen innostuin pyörästä lähinnä sen rohkean uuden muotoilun, uusien teknisten ratkaisujen (hihnaveto & ergonomiset muutokset) ja moottorin virittämisen uudelle taajuudelle vuoksi.
Koeajettuani pyörän totesin, että ennakkoinnostukselleni löytyi katetta. Pyörä on oman maun mukaan hyvän ja mielenkiintoisen näköinen ja omaa muutoksista huolimatta selvää Ducatin mielenmaisemaa:
- moottori ja sen puhdikas luonne on pyörän keskipisteenä
- ajettavuus on helppoa ja hauskaa
- korkealaatuinen työn jälki
- persoonallista italialaista muotoilua
Olin Diaveliin hyvin tyytyväinen, mutta en kadu hetkeäkään siirtymistä tähän upeaan XDiaveliin, on se vaan niin hieno pyörä kaikilla edellä mainituilla ominaisuuksilla ja piirteillä.
N.O. Hääppönen
Makean pyörän olet napannut!
Mitenkäs vertaisit tätä karkeasti tuohon normi Diaveliin? Ajoasento, kone, ketteryys (hidas + mutkat), hallintalaitteet, mittaristo jne.
En ole vielä X:ää ajanut mutta ajoasento ajaa vähän itseäni tästä pois ja olematon takapenkki (eihän se nyt jätti ole tuossa toisessakaan) vs normi Diavel.
Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
Ajoasento on yllättävän hyvä ja tällä tarkoitan sitä, että minun mitoillani (pituus = 176 cm) asento tuntuu oikein miellyttävältä. Nyt n. 3 tkm kokemuksella voin todeta, että istuminen puuduttaa vähemmän kuin Diavelissani, johon olin jo vaihtanut paremman Ducatin mukavuusistuimen alkuperäisen sijaan. Liekö kyse siitä, että XDiavelin satulan muotoilu on hyvin minulle sopiva ja juuri tuo uusi ajoasento edesauttaa asiaa. Tiedä häntä, mutta hyvältä tuntuu.
Moottorin osalta on havaittavissa parempaa vääntöä alhaisemmilla kierroksilla, mutta ei mitään mullistavaa eroa. Hieman enemmän pyörässä tuntuu värinöitä alakierroksilla, lieneekö pidemmän männän iskupituuden ansiota. Ei kuitenkaan mitään häiritsevää. Moottori käy hienosti sekä alemmilla että ylemmillä kierrosalueilla ja puhtia löytyy joka tarpeeseen. Bensan keskikulutus on n. litran vähemmän (n. 4,5 l/100 km) kuin Diavelissani.
Ketteryydessä ei tunnu merkittävää eroa Diaveliin eli pyörää on tosi helppo heittää / taittaa mutkasta toiseen ihan samaan tapaan kuin Diavelissa. Pyörä kulkee todella hyvin ja johdonmukaisesti eli ohjaus on tarkka ja suuntavakaus hyvä, kuten Diavelissa.
Hallintalaitteet ja mittaristo on mielestäni kehittynyt selvästi parempaan suuntaan Diaveliin verrattuna. Vilkku- ja muut katkaisimet toimivat mekaanisesti selkeämmin. Mittaristo on myös kokenut selvän parannuksen isomman, terävämmän ja monipuolisemman näytön osalta. Nyt on valittavissa myös kolme erilaista mittarinäkymää ajomoodista riippuen tai riippumatta. Vakionopeussäädin ehdoton plussa Diaveliin verrattuna.
Kyytiläisen istuinta ei pääse liiemmin kehumaan, mutta asennutin pyörääni heti valmiiksi kyytiläisen takamustuen ja yllättävän hyvin siellä kyydissä viihtyy lyhyempiä matkoja (näin minulle on kerrottu).
Kuten aikaisemmin todettu, minulle XDiavel on pyöränä askel parempaan suuntaan.
Täytyy tähän loppuun lisätä jälkilisäyksenä yksi asia, jossa kehitys ei mene oikeaan suuntaan eli pakoäänet. XDiavelin pakoputkisto noudattelee euro4-määräyksiä ja äänet ovat Diaveliin verrattuna edelleen tukahtuneemmat kuten tämä euro-sääntely tätä touhua väärään suuntaan vie. XDiavelin vakio-äänenvaimennin on kyllä omaan silmään päheen näköinen, mutta ne äänet. Joissakin kierrosalueissa kuuluu putkista miehekästä röhinää, mutta valtaosin ääni kuulostaa tukahdetulta kuminalta. Moottorin lämpötilan ollessa viileämpi moottorijarrutuksessa äänimaailma kuulostaa umpinaisessa kattilassa olevalta popcornin paistolta. Pistää väkisin harkitsemaan termignonen pakoputkiston hankintaa, jotta moottoripyöräilyn yksi sielukkuuden alue saadaan palautettua kunniaan.
Viimeksi muokannut: Max807; 09.07.2016 klo 20:43.
N.O. Hääppönen
en oo enää vähään aikaan jaksanu inspiroitua rsd:n tekeleistä, mutta tämä xdiaveöl näyttää hyvältä
http://www.asphaltandrubber.com/bike...-sands-design/
Viimeksi muokannut: TIJ; 29.08.2016 klo 22:59.
Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
Ajattelin kirjoitella tänne kokemuksia, jos vaikka kiinnostaa muita Xdiavelisteja.
Eli neljäs kesä lähdössä Xdiavelin kanssa. Edelleen olen vahvasti sitä mieltä, että tämä on se oikea minulle. Moderni ulkoasu jalat edellä ajoasennossa, kiihdytys joka saa perhoset kutiamaan vatsan pohjassa vastaavalla tavalla kun lapsena talven jälkeen ensimmäistä kertaa keinussa. Nyt samat fiilikset saa aina töihin lähtiessä, korona-aikanakin pitää käydä konttorilla kääntymässä vain tuon takia. Avaimeton käynnistys, vakionopeuden säädin, siistit OEM kahvalämppärit, autom. palauttava vilkku: pieniä juttuja joita ei tiennyt tarvitsevansa, mutta jota ilman ei haluaisi enää olla. Takarengas on niin hyvän näköinen, että pitää pysäköidä aina kun voi perä kadulle päin.
Mikä vähän harmittaa, on jousituksen kovuus. Vaihdoin takajousen Nitroniin, mutta ei vaikuttanut merkittävästi. Vähän mietinnässä penkin vaihto. Mutta vakio näyttää liian hyvältä, että viitsisi siitä luopua. Samaten äänenvaimennin. Vakio on mielestäni niin hyvän näköinen, että ei raaski vaihtaa Termiin tms.
Toinen harmitus on ollut takajarrun ilmaus. Takajarru toimii minulla muuten hyvin, mutta joka talven jälkeen se katoaa kokonaan. Pitää ilmata. Nyt talvella Ducatilta tuli service bulletin jarruletkujen vaihtoon: liittimet vaihtuvat. Ei takaisinkutsu, mutta Heinolla tekivät tehtaan piikkiin huollon yhteydessä. Ehkäpä nyt tämä tuli nyt ratkaistua lopullisesti. Voin laittaa privana huoltomääräimen, jos kiinnostaa. Myös Xdiavelin huoltomanuaali löytyy. Mitään muita ongelmia minulla ei ole ollut, 4-5k tulee ajettua kesässä.
Renkaista vaihdoin alle 12k jälkeen Misukat. Vaihtoehtoja ei hirveästi tässä kokoluokassa ole, katsellaan miten kestää.
Mutta näin ekat vuodet ovat menneet. Olisi kiva kuulla myös muista XD:n kuskeista ja erityisesti, jos teillä on kokemuksia/ajatuksia miten noita pieniä juttuja saisi parannettua.
Ducati XDiavel
ex. Suzuki GSR600
Laita vaan tiedot tuosta service bulletinista. Itellä Supersport ja niissä on nuo takajarrut välillä temppuilleet myös. Voi kiinnostaa myös osaa Mulistradan kepittäjistä.
Kiva kuulla kokemuksistakin!
Ostin viime kesänä käytetyn Xdiavelin ja ollut pääasiassa tyytyväinen. Luin brittien forumilta tuosta takajarrun takaisinkutsusta ja soittaessani Heinolle minulle varattiin aika. 2016 pyörä joten takuu on ummessa mutta takajarruputki vaihdettiin ducatin piikkiin.
Ottaessa pyörää nyt ajoon tuli seuraava Xdiavelin tunnettu ongelma, bensamittari sekosi. Ilmeisesti Xdiaveleissa yleistä. Vaikka takuu on ummessa Ducati lähetti minulle uuden anturin Heinon kautta ja minun pitää maksa asennus.
Miinukset: Paljon hienoa teknologiaa joka näköjään hajoaa.
Plussat: Vaikka takuu ohi niin Ducati tulee hyvin vastaan.
Ducati Xdiavel
Kiinnostus malliin heräsi kun se esiteltiin ja viime keväänä myös kuume oli nousemassa mutta meni ohi.
Tänään se taasen alkoi heräilemään.
Milläköhän sen saisi laskemaan jotta hienoa Monsteria menisi vaihtamaan eli millaisia kokemuksia XDiavelista on?
Ducati Monster 1200S vm 2014
Ex Triumph Speed Triple vm 2011
Ex Condor A350 vm 1975
Ex Aasiassa Honda mopo/kevari
Ex Solifer SM