Ei ihan suoraan MP-alan liike mutta täällä voi teettää esim. moottorien korjaustöitä.
Oma tapaus:
Tarkoitus oli porauttaa Yamaha TT600:sen sylinteri. Ostin uuden männän jonka mukana tulleen kaavakkeen (toleranssi) kanssa marssin kyseiseen liikkeeseen.
Kysyin hinta-arviota joka oli tuossa vaiheessa noin 50-60€
Kului viikko, soittelin ja kyselin mikä tilanne, sylinteriputkesta oli löytynyt huokoista, joten jouduin toimittamaan uuden sylinteriputken joka istutettaisin vanhan tilalle. Tilasin sylinteriputken jenkeistä, vein liikkeeseen ja tässä vaiheessa en kysynytkään hinta-arviota... (virhe)
Parin viikon päästä hain sylinterin liikkeestä, mutta kassalla iski pienoinen shokki kun summa olikin 525€
Eihän siinä, itse en kysellyt hintaa muutakuin aluksi, mutta olisi ollut ihan kohteliasta vinkata asiakkaalle noissa keskusteluissa edes sen verran että hinta tulee nousemaan satoja euroja.
EDIT: Niille jotka eivät lue koko keskustelua; homma oikaistiin liikkeen kanssa parin päivän viiveellä ja kyseessä oli ihan inhimillinen virhe.
Eli tammer-diesel ansaitsee mielestäni kyllä ihan plussapisteitä![]()
Pahoittelivat virhettä ja tulivat hinnassa vastaan, ottivat jopa huomioon ylimääräisen vaivan joten myös alennusta tuli tuon erehdyksen johdosta...
Viimeksi muokannut: vesawho; 13.11.2015 klo 20:40.
http://vesawho.123kotisivu.fi/
Kertoiko mihin hinta perustui? ilmeisesti työssä oli käytetty vain työtunteja eikä "kalliita" osia rapakon takaa
Vai tuliko tuohon uuteen sylinteriputkeen kultaus??
Kai käteen jäi paperi käytetyistä tunneista ja tehdyistä töistä. 450€+ putkituksesta on ihan mahdoton summa ja veikkaisin, että on tehty jotain muutakin.
Jäi kuitti käteen kyllä... tuntiveloituksesta (79,50€) ei ollut puhetta missään vaiheessa, työtunteja yhteensä 6 + sitten se sylinterin poraustyön kiinteä 48€ hinta
Mitään osia ei hintaan sisältynyt...
Olen yhden moottoripyörän sylinteriputken vaihtanut. Ilman kokemusta lainaprässillä ja kosanilla. Sanoisin että jos yksimukisen kanssa yli tunnin ammattimies laskuttaa, niin jotain ihmeellistä hommaan liittyy jota en ainakaan minä keksi.
Googlasin piruuttani ja mm http://mankinen.fi/wp-content/upload...ushinnasto.pdf tuosta työ nro 66 tukisi teoriaani. Joten annettujen faktojen valossa joku ei nyt täsmää.
nää on aina kivoja..
mä hommasin aikanaan tohon hrdn moottoriin uuden sylinterin kun vanha on paska.
aikani selviteltyäni sain selville että puromotor nimisessä firmassa vois olla tollanen ja sinne siis soittoa
heppu siellä kertoi että sylinteri löytyy,mutta hän selvittää mitä se maksaa ja soittelee sitten
kuukauden päästä kun ei mitään ollut kuulunut soitin uudelleen ja pyysin sitä heppua laittamaan sylinterin tulemaan kun sille olisi tarvetta ja kysyin tiivisteitä molempiin päihin myös, heppu lupasi laittaa ne tulemaan samassa paketissa pytyn kanssa.
meni taas kolmisen viikkoa ja matkahuollosta pärähti viesti että paketti on saapunut jälkivaatimuksella 700€...plus rahti
tiivisteitä ei muuten paketista löytynyt
no opinko jotain... en![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Selvisikö missään vaiheessa minne tuo 6 työtuntiä oli mennyt jos sylinterin poraustyö oli se kiinteä 48€?
Siis 2xsylinterin poraus olisi 96€ mutta mistä se 6 tuntia työtä tuli tuohon päälle?
Hyi saatana, sori tätä kiroomista....
Eli oisko tuo käyttänyt 3 tuntia se putken irroittamiseen ja toiset 3 sen uuden asentamiseen+poraus.
Jos tuossa ei ole sattunut jotain näpy virhettä tai ajatuksen katkosta, niin tässä on minusta se suomalaisen palvelun kompastus kivi, oikeasti kun miettii tuota hintaa, mä saisin tuolla uuden sylinterin+tiivisteet+männän.
Ja mitä itse nähnyt vierestä kun tuollaista vaihdetaan+porataan, niin voisin kuvitella että ammattimiehellä menee, siinä se 3 tuntia, siis lämmitys, putken pudotus, sitten jäähdytys, siinä ajassa kerkee asettaa pora laitteet valmiiksi jos ei ole muita hommia.
Ps tuossa hommassa mitä minä näin, niin kirettä ei ollut, ei ollut mitään parhaita työvälineitä käytössä, muu kuin sylinterin porauslaite, mutta en mitä ole näitä hommia tietämään..
Viimeksi muokannut: Husky510; 12.11.2015 klo 10:11.
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Vanha kunnon Tammer-Diesel, ihan laadukasta työtä sieltä saa mutta samoihin kiviin olen itsekin kompastunut. ~200e työ olikin 400e, "koska tuli jotain ongelmia"..
Tuo oli siinä Helsingin pisteessä, joka lopetettiin. Ei ihme?
ps. Tammer-Diesel on sitten semmoinen firma, että jos käteisellä maksaa niin 10e ja kortilla 20e..jos tiedät mitä tarkoitan..
Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
ABSillinen turbobusa powered by delvac.
Onko tätä edes yritetty selvittää ja sovitella kyseisen firman kanssa vai pelkästään vatvottu netissä?
Ihan vaan vinkkinä niin toinen noista keinoista voi auttaa pienentämään tuota laskua ja toinen yleensä taas ei.
Itse en ole yhtään sylinteriputkea koskaan vaihtanut/vaihdattanut mutta aika paljolta kuulosta nuo työtunnit. Mä olen itse tottunut tekemään hommat niin että jos mä mokaan ja hommaan kuluu enemmän aikaa kuin normaalisti niin se on sitten mun ongelmani, ei asiakkaan.
Hienoa, niin pääsee kuulemaa mitä...
Noniin, risut vaihtui ruusuiksi. En tarkemmin tiedä miten olivat mokailleet laskutuksen kanssa mutta loppusumma putosi 120 euroon. Eli 405€ meinasi mennä ylimääräistäasiallisesti tulivat vastaan...
Viimeksi muokannut: vesawho; 13.11.2015 klo 16:38.
Tuohan kuulostaa hienolta, eli näyttäisi että kokeilevat kepillä jäätä, jos asiakas sattuisi maksaa....
![]()
Virheitä sattuu. Onhan sekin mahdollista että kassa löi koodin väärin tms. Mutta nythän tuo hinta on jiirissä.
Lisäksi täytyy todeta tuo STASI-meininki aika paskaksi. Johan tuosta verottajan ilmoituslinjasta oli statistiikkaa että yli 70% ilmoituksista ei johda tutkintaan ja vain osa tutkituistakaan narahtaa. Pitäs olla joku sanktio ilmoittajalle perättömästä ilmoituksesta. Jotenkin vituttaa tuollainen touhu suunnattomasti.
Hyvä että homma oikeni, tosin aina kannattaa ottaa yhteyttä asianomaiseen ennen postauksia foorumille jotta saavat mahdollisuuden korjata tilanne ennen turhia vittuiluja muilta.
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Totta turiset, oli ehkä vähän aikaista itseltäni herättää täällä aiheesta keskustelua... Lisäsin aloitusviestiin että homma ratkesi asiakkaan voitoksi.
Ihan siltä varalta, ettei jollekulle nopealle selailijalle jää päällimmäisenä mieleen että "tonne siis ei ainakaan kannata viedä mitään"
Ainakin mulle tälläinen on hyvä, että osaa varautua ja että pitää muistaa kysellä hintoja ennen koko prokkista, ettei tule yllätystä