Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234
Tulokset 91:stä 104:een 104:sta
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Noita ajokilometreihin perustuvia vakuutuksia on jo nyt. Tais pienin olla alle 5000 km vuosiajolle.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    ^Pjärkele, tuohan olis passeli. Ajokm:t on jääneet aina tuon alle, POP:lla on jotain mutta onkohan muualla?
    Lainaa tst kirjoitti Katso viesti
    Tarkoitin että olen seisottanut yleensä huhti- ja lokakuun jolloin saa palautusta vak.maksuista, marraskuussa olen joskus ajellut ja tietysti touko-syyskuun. Tuo ajokausi tarkoittaa ilmeisesti huhti-lokakuuta?
    Juu ok, nyt ymmärrän. Samoin olen tehnyt pari viime kautta. Eli ajan / pidän vakuutuksessa touko-syyskuun. Oon vissiin tullut niin vanhaksi, etten jaksa ajella kovin kylmässä.
    Retired
    ^Samoin. Ajelin tänään vimoset ajot iltapäivällä ja laitoin mopedin seisontaan loppu lokakuuksi. Marraskuussa voi sitten taas pöristellä mutta katellaan tosiaan ilmoja.
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Näin ministeriön ehdotuksessa on ajateltu:

"Yksityishenkilöiden kohdalla vahinkohistoria tulee huomioida vakuutuksenottajan laadultaan ja käytöltään samanlaisen ajoneuvon vakuutusmaksussa. Tämä säilyy jatkossakin, mutta tämän rinnalle tuodaan vakuutusyhtiöille mahdollisuus ottaa vahinkohistoria laajemmin huomioon. Yhden ajoneuvon vahinkohistoria voidaan ottaa huomioon useamman ajoneuvon hinnoittelussa ja päinvastoin"
    Eli uhkaavasti tuossa kuitenkin haisee rivien välissä, että eri ajoneuvoluokilla kuitenkin on eri bonukset. Meinaan vaikea uskoa, että mp ja auto katsottaisiin "laadultaan ja käytöltään samanlaiseksi" ajoneuvoksi. Mutta saapa nähdä mitä tuo muu laajemmin huomioiminen sitten tulee pitämään sisällään.
    ^Samoin. Ajelin tänään vimoset ajot iltapäivällä ja laitoin mopedin seisontaan loppu lokakuuksi. Marraskuussa voi sitten taas pöristellä mutta katellaan tosiaan ilmoja.
    Ennen kuin marraskuussa lähtee ajamaan, niin kannattaa sitten muistaa varmistaa trafilta, että pyörä on liikennekäytössä...
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Eli uhkaavasti tuossa kuitenkin haisee rivien välissä, että eri ajoneuvoluokilla kuitenkin on eri bonukset. Meinaan vaikea uskoa, että mp ja auto katsottaisiin "laadultaan ja käytöltään samanlaiseksi" ajoneuvoksi. Mutta saapa nähdä mitä tuo muu laajemmin huomioiminen sitten tulee pitämään sisällään.

Sekä vakutuusyhtiöiden hinnan tarkistukset sen jälkeen kun kaikilla on kohta 70% bonarit, ja maksutuotot vähenee hetkellisesti. Erityisesti tuo iskee jälleen nuoriin kuskeihin, koska ei ole kertynyttä historiaa ja sitten vielä rapsakkaat vakuutusmaksut, kun ne on hinnoiteltu siten, että täysillä bonareilla jää jotain maksettavaa niin aloitusbonuksilla voi olla aika hapokkaat vuosimaksut.
    mä luulen että bonuksilla ei oo kohta mitään merkitystä ,ellei oo kokoajan vakuutus päällä, toi päiväkohtainen vakuuttaminen on aika hyvä ja edukas systeemi tollasille kakkos ym. tilapäisesti käytössä oleville vehkeille..

esim. mun husky ei oo ollu tänä kesänä päivääkään vakuutuksessa kun ei oo ollu sille aikaa, muuten ois taas maksanut sen 400e, niinku viime kesänä
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
    Lainaa adville kirjoitti Katso viesti
    mä luulen että bonuksilla ei oo kohta mitään merkitystä ,ellei oo kokoajan vakuutus päällä, toi päiväkohtainen vakuuttaminen on aika hyvä ja edukas systeemi tollasille kakkos ym. tilapäisesti käytössä oleville vehkeille..

esim. mun husky ei oo ollu tänä kesänä päivääkään vakuutuksessa kun ei oo ollu sille aikaa, muuten ois taas maksanut sen 400e, niinku viime kesänä
    Juu, pian saadaan maksaa kaikista vähintään se 200 €/vuosi veroa vaikkei ajais päivääkään
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Ennen kuin marraskuussa lähtee ajamaan, niin kannattaa sitten muistaa varmistaa trafilta, että pyörä on liikennekäytössä...
    1.4. tein seisotuksen vakuutusyhtiön sivuilta ja 1.5. otin mopedin taas käyttöön ja eikun pöristelemään, en siis varmistellut Trafin sivuilta. Tarkoitatko että homma ei sujukaan aina onnellisesti, mikään ei ainakaan tökkinyt.
    Ihan käytännön ongelma on se, että se on nyt niin helppo tehdä tuo poisto. Sitten jonkun ajan päästä lähteä ajelemaan ja ai niin...
    Triumph Street Triple 765 RS -24
    Pitkä lista exiä.
    http://www.youtube.com/user/exhaust34
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa exhaust kirjoitti Katso viesti
    Ihan käytännön ongelma on se, että se on nyt niin helppo tehdä tuo poisto. Sitten jonkun ajan päästä lähteä ajelemaan ja ai niin...
    Olis varmaan helppo jo sivut vaan toimis.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Lainaa exhaust kirjoitti Katso viesti
    Mitä vaikeaa edellisessä käytännössä oli?
    Vak.yhtiön verkkosivulla ilmoitus seisonta-ajan alkamisesta jolloin liikennevakuutus lakkasi juoksemasta -> pyörää ei saanut käyttää liikenteessä.
    Ja keväällä ilmoitus seisonta-ajan päättymisestä ja pyörä liikenteeseen.
    Helpompaa kuin heinänteko - ja ilmaista ja varmasti tiesi, että vak. lakkasi juoksemasta seisonta-aikana.

Nyt pitää varmuuden vuoksi vielä varmistaa vak.yhtiön verkkokyselyllä, että ilmoitus Trafilta on tullut.

Enemmän duunia tässä nykykäytännössä on.

Ja kyllä mulla noi Trafin sivut pelaa ihan hyvin ja niistä näkee nuo kaikki ajoneuvot. Sinänsä ihan OK, niin helppo tarkistaa kotiloiden katsastusajat ja että käyttömaksut on varmaan maksettu niin ei käy vahinkoa.

Kun nytten on niitä automaatteja seriffeillä kun lukevat kilvestä ja näkevät heti jos jotain pielessä. Ilmankos niitä kotiloita on alkanut näkyä teiden varsilla kilvet poistettuina. Sinänsä ihan OK.
    <p>.</p>
  14.  
    1.4. tein seisotuksen vakuutusyhtiön sivuilta ja 1.5. otin mopedin taas käyttöön ja eikun pöristelemään, en siis varmistellut Trafin sivuilta. Tarkoitatko että homma ei sujukaan aina onnellisesti, mikään ei ainakaan tökkinyt.
    Kannattaa käydä Trafin sivuilla, nimittäin vakuutusyhtiöstä ei tieto välttämättä mene Trafiin päin...
    Retired
Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234