Noita ajokilometreihin perustuvia vakuutuksia on jo nyt. Tais pienin olla alle 5000 km vuosiajolle.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
^Pjärkele, tuohan olis passeli. Ajokm:t on jääneet aina tuon alle, POP:lla on jotain mutta onkohan muualla?
^Samoin.Ajelin tänään vimoset ajot iltapäivällä ja laitoin mopedin seisontaan loppu lokakuuksi. Marraskuussa voi sitten taas pöristellä mutta katellaan tosiaan ilmoja.
Eli uhkaavasti tuossa kuitenkin haisee rivien välissä, että eri ajoneuvoluokilla kuitenkin on eri bonukset. Meinaan vaikea uskoa, että mp ja auto katsottaisiin "laadultaan ja käytöltään samanlaiseksi" ajoneuvoksi. Mutta saapa nähdä mitä tuo muu laajemmin huomioiminen sitten tulee pitämään sisällään.
Sekä vakutuusyhtiöiden hinnan tarkistukset sen jälkeen kun kaikilla on kohta 70% bonarit, ja maksutuotot vähenee hetkellisesti. Erityisesti tuo iskee jälleen nuoriin kuskeihin, koska ei ole kertynyttä historiaa ja sitten vielä rapsakkaat vakuutusmaksut, kun ne on hinnoiteltu siten, että täysillä bonareilla jää jotain maksettavaa niin aloitusbonuksilla voi olla aika hapokkaat vuosimaksut.
mä luulen että bonuksilla ei oo kohta mitään merkitystä ,ellei oo kokoajan vakuutus päällä, toi päiväkohtainen vakuuttaminen on aika hyvä ja edukas systeemi tollasille kakkos ym. tilapäisesti käytössä oleville vehkeille..
esim. mun husky ei oo ollu tänä kesänä päivääkään vakuutuksessa kun ei oo ollu sille aikaa, muuten ois taas maksanut sen 400e, niinku viime kesänä
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Ihan käytännön ongelma on se, että se on nyt niin helppo tehdä tuo poisto. Sitten jonkun ajan päästä lähteä ajelemaan ja ai niin...
Triumph Street Triple 765 RS -24
Pitkä lista exiä.
http://www.youtube.com/user/exhaust34
Mitä vaikeaa edellisessä käytännössä oli?
Vak.yhtiön verkkosivulla ilmoitus seisonta-ajan alkamisesta jolloin liikennevakuutus lakkasi juoksemasta -> pyörää ei saanut käyttää liikenteessä.
Ja keväällä ilmoitus seisonta-ajan päättymisestä ja pyörä liikenteeseen.
Helpompaa kuin heinänteko - ja ilmaista ja varmasti tiesi, että vak. lakkasi juoksemasta seisonta-aikana.
Nyt pitää varmuuden vuoksi vielä varmistaa vak.yhtiön verkkokyselyllä, että ilmoitus Trafilta on tullut.
Enemmän duunia tässä nykykäytännössä on.
Ja kyllä mulla noi Trafin sivut pelaa ihan hyvin ja niistä näkee nuo kaikki ajoneuvot. Sinänsä ihan OK, niin helppo tarkistaa kotiloiden katsastusajat ja että käyttömaksut on varmaan maksettu niin ei käy vahinkoa.
Kun nytten on niitä automaatteja seriffeillä kun lukevat kilvestä ja näkevät heti jos jotain pielessä. Ilmankos niitä kotiloita on alkanut näkyä teiden varsilla kilvet poistettuina. Sinänsä ihan OK.
<p>.</p>