Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 34:sta
    Riittääkö tarvike sliparissa esim. Yoshimura, e-hyväksyntä leimaus ratsiaan jos desibelit on sallittujen rajoissa, vai lähteekö kilvet ja kehotus katsastukseen ?
    Nou preiks, moor gääs...
    Itse kävin katsastuskonttorilla kyselemässä samaa asiaa. Leimasetä mittas äänet ja sanoi ettei tarvetta laittaa otteeseen putkia.löytyi siis e merkinnät...
    Tiedä sitten mitä ratsiassa sanovat? Tuskinpa mitään kun äänet ovat rajoissa.
    Drz
    Taisi olla -05/2003 jonka jälkeen rekisteröidyssä vaaditaan E-hyväksyntää tarvikeputkesta. Tätä uudempia ei edes tarvitse mitata, kun on automaattisesti laiton, jos hyväksyntä puuttuu.
    Yamaha YZF-R6 -13
    Yamaha YZF-R1 -03
    Suzuki GSX-R 600 -99
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa noppis32 kirjoitti Katso viesti
    Taisi olla -05/2003 jonka jälkeen rekisteröidyssä vaaditaan E-hyväksyntää tarvikeputkesta. Tätä uudempia ei edes tarvitse mitata, kun on automaattisesti laiton, jos hyväksyntä puuttuu.
    Hitto ko joka vuosi unohtuu nää itteltäkin! Mulle tuli mieleen että eikö se ole niin että jos on joku tyyppihyväksytty rakkine niin tarvii sen e:n. Siis huomattavasti nuoremmassakin kalustossa. Joskus kävin katsastuskonttorilla pömtön takia ja katsastusmies katto tyyppikilpeä että ei ole mitään tietoja siellä, että mikä vaan pönttö käy jos pörinät kunnossa.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Käsitykseni mukaan uudemmissa ei pelkkä E-hyväksyntä riitä vaan putki pitää olla tyyppihyväksytty kyseiseen pyörään.
    Kylätason kurapyöräilijä.
    http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=1185.0

tuolla sanotaan näin "EY-tyyppihyväksyntä tuli täysimääräisesti voimaan 17.6.2003. Tämän jälkeen käyttöönotettuihin moottoripyöriin saa asentaa vain direktiivin vaatimukset täyttävän E-hyväksytyn pakoputkiston tai moottoripyörän valmistajan alkuperäisen pakoputkiston."
    Nykyset
    GSX-R600 K6
    GSX-R1100 -90
    RM 85 -06
    ja exät
    GSX750F -89
    RG 125 gamma -85
    RM 125 -81
    PV 50 -80
    Poistettu
    Lainaa Salmon kirjoitti Katso viesti
    http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=1185.0

tuolla sanotaan näin "EY-tyyppihyväksyntä tuli täysimääräisesti voimaan 17.6.2003. Tämän jälkeen käyttöönotettuihin moottoripyöriin saa asentaa vain direktiivin vaatimukset täyttävän E-hyväksytyn pakoputkiston tai moottoripyörän valmistajan alkuperäisen pakoputkiston."
    Mielenkiintoinen lainaus. TAI valmistajan, eli toi Ducatin leimoilla oleva Akra on laillinen jos vaan meteli ei mee yli?
    Ei riitä e-merkki, vaan pitää olla juuri tuohon nimenomaiseen pyörään tarkoitettu, e-merkitty pönttö. Kyllä tietysti pelkkä e-leima putkessakin yleensä rauhoittaa tilanteen ratsiassa. Katsastusta varten on parempi printata valmistajan todistus.
    Jos on sekä merkki, että todistus hyväksynnästä ko pyörään, ei kenelläkään pitäisi olla mitään sanomista, vaikka varmasti joku haluaisi sanoa jotain.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
    Jos Ducatilla tai Akralla on esittää tyyppihyväksyntätodistus niin silloin se on laillinen kyseiseen pyörään. Tuossa esimerkkinä LeoVincen tyyppydokkari Yamaha WR250R:ään, ja vastaavat tyypitysnumerot löytyy vastaavasti vaimentimesta: http://www.leovince.com/files/F19227/CO-3688.pdf Laillinen putki eikä tarvii erikseen käydä näyttämässä konttorilla.
    pikkasen ohi aiheen mutta ,kuinkahan moni on saannut sanktioita pörinä putkesta mistä puuttuu merkit ,ite en tiedä ketään ,ihan mielenkiinnosta kyselen.
    KTM 640 adventure Triumph Tiger 955i 01
    Honda xx 1100 02
    ex cbr1000f 93
    zzr1100 92
    diversion 600 93
    rg125
    cb125
    pv50
    tunturi50
    cresent50
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Sitäkin ihmetelly, että/jos/kun/tai pitää olla € merkkejä ja/tai numeroita hyväksynnäst tarvike vaimentimissa tai putkis, niin miten ne tietää ot vehkees on alkuperäiset ja lailliset pöntöt? Ku ei ainakaan mun pR1nsessan vaimentimis oo mitään merkkejä tai numeroit
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Käsitykseni mukaan uudemmissa ei pelkkä E-hyväksyntä riitä vaan putki pitää olla tyyppihyväksytty kyseiseen pyörään.
    "Pelkkää" e-hyväksyntää ei ole olemassakaan. Hyväksyntä myönnetään aina tiettyyn pyörätyyppiin tai -tyyppeihin.

Jos putkessa lukee e17*97/24*0123, niin mistä se poliisi tietää, että mihinkä pyörään hyväksyntä pätee? No tien päällä ei sitten mistään. Mutta hyväksyntätodistuksessa se lukee.

Mistä se poliisi sitten tietää, onko putki alkuperäinen? Jos putkessa ei mitään lue, tien päällä se ei sitäkään tiedä välttämättä mistään.

Jos meteli on aisoissa, niin tuskinpa rupeaa asiasta kummassakaan tapauksessa inttämään. Jos taas meteli ei ole aisoissa, turha on sille poliisillekaan mitään inttää.
    High Stuck Are Wit To
    Jostain muistelisin kuulleeni, että pitäisi olla tuo hyväksyntätodistus mukana, jonnei viriviriputkea ole laitettu rekisteriotteeseen.
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
    Näin on muutama tuttu tehnyt, printannut todistuksen vähän pienempänä, laminoinut sen ja velcrolla kiinni penkin alapuolelle niin on aina mukana. Yleensä riittää kun äänet on riittävän hiljaiset niin ketään ei kiinnosta hyväksynnät, paitsi jos perseilee liikenteessä ja on muutenkin asennevammainen, silloin syynätään joka helkutin paikka pyörästä ja puututaan kaikkiin epäkohtiin.
    Lainaa henkka 71 kirjoitti Katso viesti
    pikkasen ohi aiheen mutta ,kuinkahan moni on saannut sanktioita pörinä putkesta mistä puuttuu merkit ,ite en tiedä ketään ,ihan mielenkiinnosta kyselen.

Tämä kiinnostaa, niin onko tullut sanktioita ?
    Nou preiks, moor gääs...
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa kari v kirjoitti Katso viesti
    Ei ainakaan mulle.
    Superbike #7
    Omasta mielestäni E-merkintöjen mietiskelyyn ei kannata aikaa tuhlata.
    Eiköhän jokainen tervejärkinen ja -kuuloinen kuski itse osaa päätellä milloin äänenpaine on järkevällä tasolla.
    (Tosin, välillä ihmetyttää joidenkin harrikkakuskien päättelykyky... sori provo...)

Suurin merkitys on omalla liikennekäyttäytymisellä.
    Availlaan siellä missä pieni leikkiminen ei häiritse muita.
    Perseilemällä saa taatusti huomiota osakseen, myös poliiseilta.
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
    Kannattaa kans kattoo että tarvikeputkessa on noise killer paikallaan jos nuo hommat huolettaa. Voi olla huhu mutta jostain kuulin että jossain päin suomea olis poliisi ottanut kilven pyörästä ihan vaan jo sen takia kun tarvikepöntöstä puuttuu se killeri. Vaan eipä ole tähän mennessä ainakaan mulla tullu yhtään meluratsiaa vastaan niin en ole niin yhdestä killeristä stressannu
    990 Adventure '06
    EXC Racing 250 '06
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Ei ainakaan mulle.
    Eipä niist oo kukaan ollu kiinnostunu, mut eipä oo muutenkaan mun (mp:llä) ajamiset sattunu kiinnostaa.

Vaimentimissaa ei ole mitään tyyppi merkkejä/numeroit.
    Mut todistus löytyy (jossain tallin hyllyllä), et vaimentimet tyyppihyväksytty mun pyörään.
    Vaikka sekin vähän sattumaa, ku vaimentimet oikeesti hyväksytty seuraavalle mallille, joka sitten sattuu vuosiluvuilta täsmää mun ylivuotisena rekattuun...
    Entäs jos on putkessa E-merkki sekä otteessa merkintä tai muu dokumentti taskussa, mutta killeri puuttuu? Entäs jos killerin nykäsee povarista ja ruuvaa kiinni kun poliisi katselee? Vai ruuvaillaanko suoraan kilpeä?

Hieman OT mutta kuitenkin:
    Lainaa CEBARIXX kirjoitti Katso viesti
    Sveitsi suhtautuu Euroopan maista tiukimmin melumääräyksiin. Tarkistavat rajalla jo pyöristä melut. Neljästi on käyty ja kolmasti on oltu rajalla tsekkauksessa. Omassa vakioputki eli nou problem.

Itse en ole koskaan Saksassa joutunut tötteröratsiaan. Alla pari tositarinaa reissujen varrelta.

2005 reissulla norjalaisella pariskunnalla katkesi matka Ducatilla Hannoverissa. Itse oltiin tauolla samaisella baanan kahvilalevikkeellä ja seurattiin helvetillistä sadatusta kun joutuivat tilaamaan pakettiauton hakemaan pärrän pajalle putkien vaihtoon. Poliisit eivät antaneet lupaa jatkaa matkaa.

2006 kesällä Saksan Freiburg'issa tapaamamme ruotsalaisporukka taas ei ollut päässyt Sveitsiin koska pyörissä ei ollut hyväksytyt vaimentimet kiinni. Äijät oli menossa kokoontumisajoon Thuniin mutteivat sitten menneetkään.

2009 kesällä Berchtesgadenissa Iisalmelainen pariskunta majoittui samassa majatalossa ja kertoivat kaksi viikkoa aikaisemmin matkalla Kroatiaan tulleet pysäytetyksi Augsburgin nurkilla ja matka seis, koska ei ollut E-hyväksytty putki kawassa kiinni. Sakko oli pieni, muutamia kymmeniä euroja. Sen sijaan matka katkesi siihen ja olivat joutuneet ostamaan uuden vaimentimen Augsburgista kera taksikyydin.

Loman voi käyttää niin monella tapaa. Itse en helvetissä ottaisi moista riskiä että matka katkeaa meluisaan tötteröön. Entä jos stoppi tulee lauantaina iltapäivällä ja tötterökauppa on auki maanantaina? Oli savonkundikin nii kypsä kuin olla voi. Manaili, että ei voinut uskoa polizein tiukkaa linjaa. Hintaa taksille ja tötterölle tuli satoja euroja, puhumattakaan menetetystä ajasta.
    Lainaa Tuuchen kirjoitti Katso viesti
    Entäs jos on putkessa E-merkki sekä otteessa merkintä tai muu dokumentti taskussa, mutta killeri puuttuu? Entäs jos killerin nykäsee povarista ja ruuvaa kiinni kun poliisi katselee? Vai ruuvaillaanko suoraan kilpeä?
    Rikesakkoa luultavasti tulisi tuosta ja nyt kun ne on korotettu, niin kyllä varmaan kirpaisee
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
    Yhden tapauksen tiedän että lähti kilvet kun killeri oli irti. Killeri kiinni, katsastukseen ja kilvet takaisin.
    Lainaa pupu kirjoitti Katso viesti
    Eipä niist oo kukaan ollu kiinnostunu, mut eipä oo muutenkaan mun (mp:llä) ajamiset sattunu kiinnostaa.

Mut todistus löytyy (jossain tallin hyllyllä), et vaimentimet tyyppihyväksytty mun pyörään.
    Vaikka sekin vähän sattumaa, ku vaimentimet oikeesti hyväksytty seuraavalle mallille, joka sitten sattuu vuosiluvuilta täsmää mun ylivuotisena rekattuun...
    Kysymys esitetään täysin asiallisessa tarkoituksessa,joten nälvijät ja muut V.........t voivat sivuuttaa tämän.

Jos putkessa ei ole mitään tyyppimerkintöjä/numeroita,niin miten todistus ja putki voidaan identifioida toisiinsa?
    Ongelmaa pukkaa kun terve järki ja harkintakyky pettää.
    Kun tämä käy "asiakkaalla", se johtaa turhan huomion herättämisen
    kautta pilkunnussimiseen.

Kun em. asiat pettää valvovalla viranomaisella, ajaudutaan
    parhaimmillaan aivan absurdeihin tilanteisiin.

Taitais periaatteessa olla turha vaikka viedä kotiloa katsastukseen,
    jos sen kojelaudalla/näkökentässä on minkäänlaista autoon alunperin
    tyypittämätöntä härpäkettä .

Epätäydellisessä maailmassa on ihan tarpeeksi ongelmatilanteita vaikka
    niitä ei koittaisi paita märkänä hypoteettisesti rakennella.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen

Lainaa XJ 900 kirjoitti Katso viesti
    Kysymys esitetään täysin asiallisessa tarkoituksessa,joten nälvijät ja muut V.........t voivat sivuuttaa tämän.

Jos putkessa ei ole mitään tyyppimerkintöjä/numeroita,niin miten todistus ja putki voidaan identifioida toisiinsa?
    Missähän kohtaa nälvin ja vittuilen?
    Missähän kohtaa nälvin ja vittuilen?
    En ole sellaista väittänytkään,vaan esitin kysymyksen.Tuo kommentti oli tarkoitettu yleisesti tänne kirjoittaville,koska haluaisin kysymykseeni asiallisen vastauksen.
    Lainaa tomppan kirjoitti Katso viesti
    Kannattaa kans kattoo että tarvikeputkessa on noise killer paikallaan jos nuo hommat huolettaa. Voi olla huhu mutta jostain kuulin että jossain päin suomea olis poliisi ottanut kilven pyörästä ihan vaan jo sen takia kun tarvikepöntöstä puuttuu se killeri. Vaan eipä ole tähän mennessä ainakaan mulla tullu yhtään meluratsiaa vastaan niin en ole niin yhdestä killeristä stressannu
    Ainakin tuossa meikäläisen pöntössä on alkuperäinen killeri kiinni sielä sisäpäässä, eikä näinollen näy ulos sieltä mitenkään. Vähän ihmetyttää miten se sielä edes mitään vaimentaa... omatekoinen näkyy sieltä ulkopäästä.

Hitto täytyskin käydä konttorilla hakemassa merkintä papruun, vielä ei ole pysäytetty mut sit jos... pöntössä ei ole e-merkintöjä mutta pyörä on vuosimallia 2002 eli ilmeisesti jos mölyt on kurissa pitäis mennä läpi?
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
    E-hyväksyntä merkit tarvitaan 17.6.2003 jälkeen rekisteröidyssä...eli ennen sitä, kun melut on korkeintaan 103 cb, niin asiat kunnossa. Alle 1992 vuotisissa saa olla 106 db...
    Nou preiks, moor gääs...
    [Ennen 17.6.2003 rekisteröidyssä], kun melut on korkeintaan 103 cb, niin asiat kunnossa. Alle 1992 vuotisissa saa olla 106 db...
    Pitää olla myös muutoskatsastettu, jos ei ole kyseiseen kapineeseen E-hyväksytty vaimennin.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
  30.  
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Yhden tapauksen tiedän että lähti kilvet kun killeri oli irti. Killeri kiinni, katsastukseen ja kilvet takaisin.
    Toisen tiedän, 690 jokusen vuoden vanha kotari. Ilman killeriä ja varmaan villojakin --> katsastuksen kautta killerillä kilvet takaisin.
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen