Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 36:sta
  1. #1
    Eli idea on simppeli hakea jotain hauskaa talven ajaksi ettei tarvitse ajaa kokoajan autoa

    Mulla ei ole kokemusta, joten kysyn suoraan täällä.

    Eli kysymys on - mitä teette talven aikana kun katu pyörä on tallessa ?
    Onko crossi hyvä idea tai on jotain parempaa?
    S1000R M 2021, ex Triumph Street Triple R 2012, ex Kawasaki Ninja 1000 2008
    Ajotaito I,2 x Ajotaito II x - and looong road ahead
  2. #2
    Lainaa parisfrance2015 kirjoitti Katso viesti
    Ei idea on simppeli hakea jotain hauskaa talven ajaksi ettei tarvitse ajaa kokoajan autoa
    Onko crossi hyvä idea tai on jotain parempaa?
    Sama meininki menossa ja valkokilpistä katselen. Mulla enemmän enduro mielessä ja jotain hyvää parempaahan se on.
  3. #3
    Valkokilpinen enduro, niin saa siirtymät ajaa tiellä.
    Turvasta vakuutus ja vakuutusmaksu on marras-maaliskuun väliseltä ajalta n. 20€
  4. #4
    ^Nimen omaan että sais siirtymätkin ajaa. Miten tuo vakuutus voi olla noin halpa?
  5. #5
    Eikös aika monessa yhtiössä talvikuukaudet ole liki ilmaiset? Eihän kukaan nyt mopollaan talvella aja... vai ajaako?
  6. #6
    Turvassa on ympärivuotinen vakuutus, johon saa seisonta-aikaista hyvitystä huhti-lokakuun välisenä aikana.
    Jos pyörä seisoo huhti-lokakuun (tai vaikka kaksi vuotta) välisen ajan, niin vuosimaksu on silloin n. 20€, mutta ajaa saa marras-maaliskuun välisenä aikana.
    Minulla on pyörät Turvassa ja näin se menee, koska itsekkin olin alussa epäuskoinen. Syytä siihen en tiedä, enkä kysele...
  7. #7
    Sanoisin, että vakuutus ei ole noin halpa. Edullinen se on, sillä papereitten mukaan noi enskapyörät ovat jotain 7kW - 9 kW, eli paljon alempana mitä todellisuus. Mun 250cc, 4t (valkokilpi) maksaa ~360€/vuosi ympärivuotisella vakuutuksella.

    Talvella pitää olla piikkirenkaat, muuten ei pääse mihinkään. Piikit kuluu aika paljon asfalttipintaisilla siirtymillä, joten ihan hirveän pitkiä siirtymiä en suosittele. Mettässä ne kestää paremmin, vaikka raapii huolella kiviä ja kantoja. Kun suolaamattomat tiet ovat ydintalvella kunnolla jäässä, on niitä pitkin hienoa päästellä menemään ja silloin nastat ei kulu.

    Jos pystyy autolla / kärryllä viemään pyörän ajopaikalle, niin sitten käy joku crossikin, mutta enska on paljon enemmän suunniteltu metsään. Siinä on eri välitykset, kampiakselin päässä on vauhtipyörä - joka on painavempi (ei stumppaa niin herkästi ja on pehmeämpi ajettava), tehokkaampi staattori - josta tarvitaan sähköä valoille, yleensä sähköstartti. Suuri ero on moottorin lisäksi jousituksessa. Endurossa se on löysempi ja herkempi liikkumaan. Enskassa kun on suurempia kiviä, ojia, kantoja yms töyssyjä.

    Mutta suosittelen kurapyöräilyä. Itse ainakin hurahtanut huolella
    Braaaaap
  8. #8
    Lainaa T1mppa kirjoitti Katso viesti
    Sanoisin, että vakuutus ei ole noin halpa. Edullinen se on, sillä papereitten mukaan noi enskapyörät ovat jotain 7kW - 9 kW, eli paljon alempana mitä todellisuus. Mun 250cc, 4t (valkokilpi) maksaa ~360€/vuosi ympärivuotisella vakuutuksella.
    Totta kai se huhti-lokakuun välinen aika maksaa sitten sen pyörästä ja bonareista riippuen 300-1000€.
    Nyt olikin puhetta talviajan vakuutuksista ja vaihtoehdoista.
  9. #9
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Minulla on pyörät Turvassa ja näin se menee, koska itsekkin olin alussa epäuskoinen. Syytä siihen en tiedä, enkä kysele...
    Jos viitsit soittaa Turvaan ja kysyä vaikka KTM:lle vakuutusta ko. ajalle, niin olisi mielenkiintoista kuulla vastaus. Epäilen, että kaikille pyörille ei ole mahdollista ottaa tällaista kesään painottuvaa maksukautta.
    Braaaaap
  10. #10
    Jos pitäs valita kilvellisen ja kilvettömän pelin välillä, niin ilmaan pienintäkään epäröintiä kilvellinen.
    Helpottaa elämistä ja vakuutusmaksut saattaa olla kilvellisessä jopa halvemmat.
  11. #11
    No minäpä soitin Turvaan. Siellä neitokainen sanoi, että ajokausi on huhti-lokakuu. Marras - maaliskuu on aikaa, jolloin heidän mukaan moottoripyörillä ei ajeta.

    Jos laittaa pyörän seisontaan huhti-lokakuuksi, tulee minimiveloitusmaksu 13€ / vuosi. Seisonta-aikana pyörällä ei saa ajaa. Mutta marras-maaliskuun aikana pyörällä saa kuitenkin ajaa (liikennevakuutus on voimassa), sillä se on ajokauden ulkopuolinen aika. Tältä ajalta ei tule ylimääräistä veloitusta, sillä pyörä on seisonnassa koko ajokauden (huhti-loka).

    Kyselin vakuutusta pyörääni, KMT EXCF-250. Vapaaehtoinen palo-varkaus 83,35€ oli, joka on voimassa koko vuoden.

    Ymmärtääkseni ei tule mitään sanktiota siitä, että aloittaa vakuutuskauden marraskuussa ja lopettaa sen maaliskuussa (eli ei ole koko vuotta). Saan vielä sähköpostiini tarjouksen sähköisesti. Katsotaan mitä siinä oikeasti lukee.

    Jos toi toimii, niin ei tuo hullumpi diili ole

    edit. Koko vuoden liikennevakuutus oli 737€. Eli jos ajaa koko vuoden, niin kannattaa kysäistä POP-vakuutuksesta.
    edit2. Kyselin valkokilpisestä pyörästä. En tiedä voiko soveltaa kilvettömään.
    Braaaaap
  12. #12
    Lainaa T1mppa kirjoitti Katso viesti
    No minäpä soitin Turvaan. Siellä neitokainen sanoi, että ajokausi on huhti-lokakuu. Marras - maaliskuu on aikaa, jolloin heidän mukaan moottoripyörillä ei ajeta.

    Jos laittaa pyörän seisontaan huhti-lokakuuksi, tulee minimiveloitusmaksu 13€ / vuosi. Seisonta-aikana pyörällä ei saa ajaa. Mutta marras-maaliskuun aikana pyörällä saa kuitenkin ajaa, sillä se on ajokauden ulkopuolinen aika. Tältä ajalta ei tule ylimääräistä veloitusta, sillä pyörä on seisonnassa koko ajokauden (huhti-loka).

    Kyselin vakuutusta pyörääni, KMT ECXF-250. Vapaaehtoinen palo-varkaus 83,35€ oli, joka on voimassa koko vuoden.

    Ymmärtääkseni ei tule mitään sanktiota siitä, että aloittaa vakuutuskauden marraskuussa ja lopettaa sen maaliskuussa (eli ei ole koko vuotta). Saan vielä sähköpostiini tarjouksen sähköisesti. Katsotaan mitä siinä oikeasti lukee.

    Jos toi toimiin, niin ei tuo hullumpi diili ole

    edit. Koko vuoden liikennevakuutus oli 737€. Eli jos ajaa koko vuoden, niin kannattaa kysäistä POP-vakuutuksesta.
    Sitähän mie yritin sanoa...
  13. #13
    Alkuperäiseen kysymykseen vielä palatakseni. Motocross-ratoja on auki myös talvisin. Eli niillä pääsee ajelemaan. Silloin on tosin keliriippuvaisia.

    Youtubesta löytyy pätkiä.
    Braaaaap
  14. #14
    Lainaa T1mppa kirjoitti Katso viesti
    No minäpä soitin Turvaan. Siellä neitokainen sanoi, että ajokausi on huhti-lokakuu. Marras - maaliskuu on aikaa, jolloin heidän mukaan moottoripyörillä ei ajeta.

    Jos laittaa pyörän seisontaan huhti-lokakuuksi, tulee minimiveloitusmaksu 13€ / vuosi. Seisonta-aikana pyörällä ei saa ajaa. Mutta marras-maaliskuun aikana pyörällä saa kuitenkin ajaa (liikennevakuutus on voimassa), sillä se on ajokauden ulkopuolinen aika. Tältä ajalta ei tule ylimääräistä veloitusta, sillä pyörä on seisonnassa koko ajokauden (huhti-loka).

    Kyselin vakuutusta pyörääni, KMT EXCF-250. Vapaaehtoinen palo-varkaus 83,35€ oli, joka on voimassa koko vuoden.

    Ymmärtääkseni ei tule mitään sanktiota siitä, että aloittaa vakuutuskauden marraskuussa ja lopettaa sen maaliskuussa (eli ei ole koko vuotta). Saan vielä sähköpostiini tarjouksen sähköisesti. Katsotaan mitä siinä oikeasti lukee.

    Jos toi toimii, niin ei tuo hullumpi diili ole

    edit. Koko vuoden liikennevakuutus oli 737€. Eli jos ajaa koko vuoden, niin kannattaa kysäistä POP-vakuutuksesta.
    edit2. Kyselin valkokilpisestä pyörästä. En tiedä voiko soveltaa kilvettömään.
    Väännetään vielä rautalangasta: Jos siis seisotat kotariasi huhti-lokakuun ja ajat marras-maaliskuun niin maksuko on 13€+vapaaeht. palo-varkaus 83,35€ = 96,35€?
  15. #15
    Lainaa tst kirjoitti Katso viesti
    Väännetään vielä rautalangasta: Jos siis seisotat kotariasi huhti-lokakuun ja ajat marras-maaliskuun niin maksuko on 13€+vapaaeht. palo-varkaus 83,35€ = 96,35€?
    No näin se täti sanoi. Moneen kertaan kyselin, että eikö tältä "ei ajokaudelta" olevalta ajalta tule mitään maksua? Hän sanoi, että ei tule.

    Tämän hetkisen tiedon mukaan hintalappu olisi tuossa. Ja jos ei halua tuota osakaskoa, niin sitten on halvempi kuin kori olutta.

    Edit. liite lisätty
    Perusmaksusta ~65€ neito ei huomannut mainita mitään. Mutta tuommoinen näyttää tulevan päälle.
    HUOM liitteen viimeinen rivi.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Viimeksi muokannut: T1mppa; 15.09.2015 klo 17:19.
    Braaaaap
  16. #16
    ^Voi vinetto! Täytyy tosiaan katella vakavasti valkokilpiä, vilkut jos tempoo pois niin ymmärtääkseni saa silti ajaa tiellä, onkohan näin? Sanokaa viisaat muutama 4-tahti pyörä jotka ei olisi viimoisen päälle kireitä niin ei tarttisi väkertää jatkuvasti ja passaisivat vanhuksellekin. (Suzuki DR 350?) Ps. tarjouksia otetaan vastaan max. 2-(3) tonnia.
  17. #17
    Vilkut pitää olla, eikös kisoissakin ajetaan erillisluvalla ilmaan noita kaikkia katuvarusteita?

    Vaikka on tullut tuolla pikku-a:lla möyryttyä ympäri vuoden enenmpi vähempi sekalaisia reittejä niin ei noi vilkut nyt silti ole ollut mikään mahdoton kuluerä tai riesa.
  18. #18
    Kiitos! Tämä oli hyvä tieto!

    Eli talven aikana voidaan ajaa metsässä tai sitten crossi radalla? Onko Uudenmaalla joku hyvä metsä rata tai reitti? Crossi ei kovin miellyttää kun ei ole kokemusta, mutta metsässä voisi olla hauskaa ajaa!

    Sitten tekniikka – onko 125cc enduro OK? Mulla on aivan nolla kokemusta näissä.

    Lainaa T1mppa kirjoitti Katso viesti
    Sanoisin, että vakuutus ei ole noin halpa. Edullinen se on, sillä papereitten mukaan noi enskapyörät ovat jotain 7kW - 9 kW, eli paljon alempana mitä todellisuus. Mun 250cc, 4t (valkokilpi) maksaa ~360€/vuosi ympärivuotisella vakuutuksella.

    Talvella pitää olla piikkirenkaat, muuten ei pääse mihinkään. Piikit kuluu aika paljon asfalttipintaisilla siirtymillä, joten ihan hirveän pitkiä siirtymiä en suosittele. Mettässä ne kestää paremmin, vaikka raapii huolella kiviä ja kantoja. Kun suolaamattomat tiet ovat ydintalvella kunnolla jäässä, on niitä pitkin hienoa päästellä menemään ja silloin nastat ei kulu.

    Jos pystyy autolla / kärryllä viemään pyörän ajopaikalle, niin sitten käy joku crossikin, mutta enska on paljon enemmän suunniteltu metsään. Siinä on eri välitykset, kampiakselin päässä on vauhtipyörä - joka on painavempi (ei stumppaa niin herkästi ja on pehmeämpi ajettava), tehokkaampi staattori - josta tarvitaan sähköä valoille, yleensä sähköstartti. Suuri ero on moottorin lisäksi jousituksessa. Endurossa se on löysempi ja herkempi liikkumaan. Enskassa kun on suurempia kiviä, ojia, kantoja yms töyssyjä.

    Mutta suosittelen kurapyöräilyä. Itse ainakin hurahtanut huolella
    S1000R M 2021, ex Triumph Street Triple R 2012, ex Kawasaki Ninja 1000 2008
    Ajotaito I,2 x Ajotaito II x - and looong road ahead
  19. #19
    Lainaa parisfrance2015 kirjoitti Katso viesti
    Sitten tekniikka – onko 125cc enduro OK? Mulla on aivan nolla kokemusta näissä.
    Tuon suunnan ajoreiteistä en osaa kommentoida.

    125cc enska on loistava peli! En ole omistanut, mutta viime viikolla sellaisella ajelin.
    Ei ole niitä helpoimpia, kun pitää olla suurin piirtein oikea vaihde silmässä, että pyörä liikkuu kunnolla. Mutta parasta tossa on pyörän keveys ja ketteryys.

    Itsellä tosiaan toi pikku 4t. Mahtava peli aloittelijalle kinttupolkuja kuluttamaan.

    Tommosessa piikkisessä enskassa on ~30hp tehoa. Suht sama on 250cc 4t. Metsään tehoa on riittävästi
    Braaaaap
  20. #20
    Katso netistä pätkiä Tapsan lenkki, sijainti Askola. Kiitoksia tosiaan T1mpalle erittäin vikkelästä toiminnasta (lamasta ei olis tietoakaan jos me muutkin toimittaisiin eikä vaan lätistäis), itsekin laitoin vakuutustarjouskyselyn Turvaan tietystä valkokilvestä.
  21. #21
    Tällaisen harrastepelin kunnonkohotukseen voisi myös hommata kimpassa, onko kiinnostuneita?
  22. #22
    Lainaa tst kirjoitti Katso viesti
    ^Voi vinetto! Täytyy tosiaan katella vakavasti valkokilpiä, vilkut jos tempoo pois niin ymmärtääkseni saa silti ajaa tiellä, onkohan näin? Sanokaa viisaat muutama 4-tahti pyörä jotka ei olisi viimoisen päälle kireitä niin ei tarttisi väkertää jatkuvasti ja passaisivat vanhuksellekin. (Suzuki DR 350?) Ps. tarjouksia otetaan vastaan max. 2-(3) tonnia.
    Mie hommasin itselle 25 vuotta vanhan jamaha XT 350 aloitusenskaksi.
    Tuunasin vähän jousitusta ja istumakorkeutta ja hyvä tuli.
    Pari vuotta ajattelin sillä vedellä ja jos innostus kasvaa, niin sitten Honda XR 400R tai vastaava.
    kahteen tahtiin tai kisakireisiin en suostu koskemaan, koska miusta ei koskaan tule niin hyvää tai innokasta enskakuskia, että voisin niiden ominaisuuksista hyödyntää, eli helmiä sioille...

    Niin ja jos se kilvetön kiinnostaa, niin muistakaa, että sekin vaatii liikennevakuutuksen, ainakin radalla.
  23. #23
    Lainaa parisfrance2015 kirjoitti Katso viesti
    Kiitos! Tämä oli hyvä tieto!

    Eli talven aikana voidaan ajaa metsässä tai sitten crossi radalla? Onko Uudenmaalla joku hyvä metsä rata tai reitti? Crossi ei kovin miellyttää kun ei ole kokemusta, mutta metsässä voisi olla hauskaa ajaa!

    Sitten tekniikka – onko 125cc enduro OK? Mulla on aivan nolla kokemusta näissä.
    Ämmässuon vieressä on EMK:n krossi ja enskaspoorit ympärivuotisessa käytössä kelien mukaan. Kyseinen krossirata on hauska ja helppo ajaa vaikka kokemusta ei ole, enskaspoori on taas melkoisen haastavaa kivikkoa/kalliota ja tottumattoman on vaikea pitää vauhtia yllä.

    Lavangon krossiradan jäädyttämisestä en ole varma mutta muistaakseni on joskus ollut talvikäytössä?

    125 2T on hyvä peli ekaksi enskaksi, nopeus ei ainakaan jää tehoista kiinni vaan enemmänkin kuskin taidoista, tämä on nähty monet kerrat. Lisäksi on tekniikan osalta helppo ja edullinen ylläpitää, nelariin jos joutuu konetta availemaan niin rahaa saa varata enemmän remonttiin. 2T on myös kevyempi ja helpompi ajaa teknisessä maastossa.

    Mielummin valkokilpinen enska kuin kilvetön enska/krossi, jälkimmäisessä houkuttaa hankintahinta mutta vakuutukset on kalliita ja käyttö rajoittuu suljetuille alueille. Valkokilpisellä kisaenskalla voi ihan hyvin laittaa repun selkään ja käydä jollain laavulla makkaralla ympäri vuoden. Valkokilpisen enskan kanssa käyttö laajenee ihan älyttömästi ja äkkiä huomaa että siinä on myös supermotot alla...
    Kylätason kurapyöräilijä.
  24. #24
    Lainaa protoni kirjoitti Katso viesti
    Eikös aika monessa yhtiössä talvikuukaudet ole liki ilmaiset? Eihän kukaan nyt mopollaan talvella aja... vai ajaako?
    Juuei....eihä siinä ois mitään järkeä -ei ies tolkkua!
  25. #25
    Kiitos hyvästä infosta!!!

    Mistä saa hyvät ja halvat enskat? Onko ne nettimotossa vai onko joku foorumi parempi paikka?


    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Ämmässuon vieressä on EMK:n krossi ja enskaspoorit ympärivuotisessa käytössä kelien mukaan. Kyseinen krossirata on hauska ja helppo ajaa vaikka kokemusta ei ole, enskaspoori on taas melkoisen haastavaa kivikkoa/kalliota ja tottumattoman on vaikea pitää vauhtia yllä.

    Lavangon krossiradan jäädyttämisestä en ole varma mutta muistaakseni on joskus ollut talvikäytössä?

    125 2T on hyvä peli ekaksi enskaksi, nopeus ei ainakaan jää tehoista kiinni vaan enemmänkin kuskin taidoista, tämä on nähty monet kerrat. Lisäksi on tekniikan osalta helppo ja edullinen ylläpitää, nelariin jos joutuu konetta availemaan niin rahaa saa varata enemmän remonttiin. 2T on myös kevyempi ja helpompi ajaa teknisessä maastossa.

    Mielummin valkokilpinen enska kuin kilvetön enska/krossi, jälkimmäisessä houkuttaa hankintahinta mutta vakuutukset on kalliita ja käyttö rajoittuu suljetuille alueille. Valkokilpisellä kisaenskalla voi ihan hyvin laittaa repun selkään ja käydä jollain laavulla makkaralla ympäri vuoden. Valkokilpisen enskan kanssa käyttö laajenee ihan älyttömästi ja äkkiä huomaa että siinä on myös supermotot alla...
    S1000R M 2021, ex Triumph Street Triple R 2012, ex Kawasaki Ninja 1000 2008
    Ajotaito I,2 x Ajotaito II x - and looong road ahead
  26. #26
    Lainaa parisfrance2015 kirjoitti Katso viesti
    Mistä saa hyvät ja halvat enskat? Onko ne nettimotossa vai onko joku foorumi parempi paikka?
    Oot ostamassa kahta pyörää?

    Nettimotossa ne kaikki on myynnissä, sieltä löytyy hyviä sekä halpoja, ja kaikkea niiden väliltä. Välillä voi tehdä oikeita löytöjä eli hyvän ja halvan.

    Kurapyörien foorumilta löytyy juttua isoista ja pienistä kuramopoista: http://www.matkaendurot.net/forum/

    2T piikeistä sen verran että suurin osa on ollut nuorison käytössä, ajettu satoja tunteja ja katteita on kyllä hinkattu ja ulkonäköä ehostettu mutta pääsääntöisesti ne on olleet huonolla huollolla. Mielummin kannattaa katsoa jonkun enskapenan vanhaa kisa/harrastepyörää, on rupuisemman näköinen mutta vähemmän ajettu ja kisakuskit panostaa tekniikkaan. Yleensä enskapenojen pyörät on halvempia kuin nuorison tuunaamat vehkeet, niissä on hinnat karanneet lapasesta ja nuoriso pyytää jostain 2008 700h ajetusta pyörästä saman verran mitä enskapena 2011 300h ajetusta moposta.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  27. #27
    Ite talvella ajelen crossimönkyllä 700raptor, valkokilpinen, ja vakuutukset 270e vuosi(liikenne/osakasko) erittäin hupaa ja nappulat ei tarvii edes nastoja eteläsuomessa.. Olen tosin vähän miettinyt jos ens talvena koittaisi tuota enduroo, mut nastoitukset,yms tuottaa päänvaivaa nykyinen enska soveltuis varmasti hyvin talviajoon 450exc. Mut noita mönkkyiki saa aika edullisesti, jos hankkii dinlin,yms. Ihan kestäviä laitteita nuoki. Jos asuisin ylempänä suomea, niin moottorikelkka ois valinta...
  28. #28
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Oot ostamassa kahta pyörää?

    Nettimotossa ne kaikki on myynnissä, sieltä löytyy hyviä sekä halpoja, ja kaikkea niiden väliltä. Välillä voi tehdä oikeita löytöjä eli hyvän ja halvan.

    Kurapyörien foorumilta löytyy juttua isoista ja pienistä kuramopoista: http://www.matkaendurot.net/forum/

    2T piikeistä sen verran että suurin osa on ollut nuorison käytössä, ajettu satoja tunteja ja katteita on kyllä hinkattu ja ulkonäköä ehostettu mutta pääsääntöisesti ne on olleet huonolla huollolla. Mielummin kannattaa katsoa jonkun enskapenan vanhaa kisa/harrastepyörää, on rupuisemman näköinen mutta vähemmän ajettu ja kisakuskit panostaa tekniikkaan. Yleensä enskapenojen pyörät on halvempia kuin nuorison tuunaamat vehkeet, niissä on hinnat karanneet lapasesta ja nuoriso pyytää jostain 2008 700h ajetusta pyörästä saman verran mitä enskapena 2011 300h ajetusta moposta.
    kiitoksia! Pitää etsiä löytöjä!
    S1000R M 2021, ex Triumph Street Triple R 2012, ex Kawasaki Ninja 1000 2008
    Ajotaito I,2 x Ajotaito II x - and looong road ahead
  29. #29
    Lainaa JaniR kirjoitti Katso viesti
    Ite talvella ajelen crossimönkyllä 700raptor, valkokilpinen, ja vakuutukset 270e vuosi(liikenne/osakasko) erittäin hupaa ja nappulat ei tarvii edes nastoja eteläsuomessa.. Olen tosin vähän miettinyt jos ens talvena koittaisi tuota enduroo, mut nastoitukset,yms tuottaa päänvaivaa nykyinen enska soveltuis varmasti hyvin talviajoon 450exc. Mut noita mönkkyiki saa aika edullisesti, jos hankkii dinlin,yms. Ihan kestäviä laitteita nuoki. Jos asuisin ylempänä suomea, niin moottorikelkka ois valinta...
    Sekin voisi olla vaihtoehto . Missä ajelet ? Metsässä vai crossi radalla?
    S1000R M 2021, ex Triumph Street Triple R 2012, ex Kawasaki Ninja 1000 2008
    Ajotaito I,2 x Ajotaito II x - and looong road ahead
  30.  
  31. #30
    Lainaa parisfrance2015 kirjoitti Katso viesti
    Sekin voisi olla vaihtoehto . Missä ajelet ? Metsässä vai crossi radalla?
    Hiekkateillä, ajelen aiinä missä kesällä prätkällä, eli kahville johonki tai laavulle grillaa makkaraa. Tarpeeksi vaatetta niskaan, niin ei mitään ongelmia. Ja siis kaikilla yleisillä teillä, kun on tosiaan tieliikennepeli.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen