Mä ainakin hommaan tuommoisen. Autossakin on HUD, ja se on navigointiohjeineen, radiokanavineen, puhelinluetteloineen, nopeuksineen ym. aivan mainio. Ei tarvitse koskaan irroittaa katsetta tiestä ja tarkentaa vanhoja silmiä lähietäisyydelle mittariin.
Tuon kypäräHUDin näytöt pitää vaan saada projisoitua "mahdollisimman kauas", eli ettei tarvitse kohdentaa katsetta visiiriin![]()
KTM Duke
Ex:BMW K1600GTL, Moto Guzzi 1400 California Touring, BMW R1200RT, BMW F650GS, BMW F650 Funduro, Yamaha RD125LC
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Visiiri auki ei tuottane ongelmia sillä käsittääkseni tuo laite ei projisoi visiiriin vaan siinä on oma pleksinpala mihin ne tiedot heijastetaan. Koko maskin nostohan sitten luonnollisesti tekee lukemisen ohuesti hankalaksi![]()
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Tuohon vilkun valvontaan ehkä paras on kuitenkin mm. HD'ssa oleva automaattinen katkaisu. Joka tapauksessa varsinkin oikealle kääntymisen merkiksi unohtunut vilkku on erityisen hengenvaarallinen taajamassa, jossa oikealta eteen kääntynyt autoilija saa takuuvarmasti mopon kylkeensä. Syy motoristin.
Kaveri ja hänen kyydissään ollut nainen kulkevat nyt molemmat pyörätuolilla juuri tuollaisen onnettomuuden jäljiltä.
Meillä on ollut jo pitkään myynnissä visiirin ylälaitaan kiinnitettävä langaton SportVue HUD nopeus-, ja kierrosluku +vaihdenäyttö.
Kyllä se toimii ja niitä on nytkin hyllyssä, mutta mitään navigointia siihen ei ehtinyt koskaan tulla. Käytössä kuitenkin itsellänikin oli muutaman vuoden ajan Ducatissa.
Jos ketä kiinnostaa, niin noi loput 30kpl irtoaa edullisesti 99,- per setti (suositushinta oli alunperin 295,-) sisältäen lähettimen, nopeusanturin, näytön ja asennustarvikkeet. Pakkauksessa oleva pieni liimatuubi ja tarrat täytyy mahdollisesti korvata uusilla, koska ovat olleet pitkään varastossa, mutta ne maksaa kaupassa n. kympin. Asennukseen ja kalibrointiin menee jokunen tunti, riippuen pyörästä ja tekijästä.
Sportvue-mc1-2.jpg
MC1-2 Motion Research: SportVue MC1-2 PRO HUD, Langaton Kypäränäyttö, Nopeus+Vaihde+RPM+Vaihtovalo, asennustarvikkeet ja nopeusanturi, sopii kaikkiin moottoripyöriin ja mopoihin
Moottoripyöräily nuorentaa ja parantaa suorituskykyä. Tämä on japanialaisten tiedemiesten tutkima tosiassia. Otas siis ilo irti kurvailusta.
rane77(ät)moottoripyora.org
Tulispa tästä joku light versio jossain vaiheessa... en kuuntele musiikkia ajaessa, en todellakaan puhu puhelimeen ajaessa, se on koko ajamisen yksi niitä juttuja ettei kuule koko kapulaa. Kamera sais olla mutta ilmankin pärjää. navi sais olla ja tietty nopeusmittari. Rundikellon kaari näkyy näytössä mutta mitenkäs esim jäähdytysveden lämpötila jota pidän ehkä jopa kierroksia tärkeämpänä tietona? Samoin murikka näyttää luokattoman suurelta ja kalliskin on. Toki jos on hankkimassa kaikki navit kamerat yms äms enivei niin halvempihan tuo sitten on mutta silti aika kookkaan näköinen. Onko painoa ilmoitettu?
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Minusta toi messuilla nähty tuntui aika valmiilta paketilta. Tuossa on aineksia suurempaan.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Ideana kiinnostaa itseäni mitä suuremmissa määrin. Kernaasti karsisin pyörästä mittariston kokonaan huit mäkkylään niin että tangossa keikkuu vaan joku sigman fillarimittari bäkuppina ja kaikki loput tiedot peilattaisi lasiin mutten viitsi maksaa himmeleistä joista käytän puolia.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Nyt ei ole muistijälkeä vermeen painosta, mutta itse en sitä kauheasti suostu lisää ottamaan pottaani ja klöntin aiheuttama kypärämelun lisäys on arvoitus, vaikka esittelijä sanoi, ettei siitä ole koeajajilta tullut valituksia. Haluaisin myös ennen ostoa kokeilla, miten kypärän päähän laitto ja pois otto sujuu tuon kanssa, kun on tapana ottaa kiinni siitä, missä laite nyt on. Vedenkestävä kännykkä X-gripissä ja kypäräpuhelin on minulle riittävä kombo.
Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
Team Green
Saisi tuossa olla tuohon hintaan radiopuhelinkin ilman kännykkäkytköstä. Tosin softaratkaisukin voi yllättää positiivisesti. Data itse pyörästä tekee varmaan edelleen tiukkaa.
Ihan mielenkiintoista olisi testailla. Hinta on kuitenkin vieläkin suolainen.
...
Saisiko siihen myös kunnon kuvaa, niin voisi ajellessa katsella Kummeleita tai höpöttää kaverin kanssa Skype-puheluita.
Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
NUVIZ ovat saaneet nyt laitteensa julkaisukuntoon ja aloittavat lähetykset heinäkuun toisella viikolla. Hintaa laitteella on veroineen ja postituksineen 699€
https://eu.ridenuviz.com/products/nuviz-head-up-display
Hullu saatan olla, mutta tyhmäks älä hauku!
Tervehdys NUVIZilta!
Tuote on tosiaan nyt nettikaupassa, viime viikosta lähtien. Sen enempiä mainostelematta, alla muutama juttu mistä tässä ketjussa on kyselty:
- Tekstiviestejä ei voi lähettää eikä lukea laitteen avulla ajossa -- eikä katsella youtube-videoita :-)
- Laitteen ulkomuoto on suunniteltu ja sitä on testattu paljon juuri ilmanvastuksesta johtuvia vetelyitä ja suhinoita ajatellen, joita ei merkittävästi esiinny. Itsekin aikanaan ihan ensimmäisiä oikeita koeajoja ottaessa suorastaan yllätyin kun se ei suhissut eikä sitä muutenkaan ajossa huomannyt kypärässään kantavansa. Huom mulla on Yamaha FZ-1 N, eli nakupyörä, elikkä siinä tosiaan suhinat tuntisi jos niitä olisi. Kun ajaa tosi kovaa ja kääntää kypärän ihan oikealle sivulle, se on ainoa asento missä kuuluu jotain, mutta harvemmin sitä pää 90 asteen kenossa oikealle pitempiä matkoja ajelee, ainakaan kovin kovaa ;-)
- Lähinäön huonous ei haittaa, riittää kun näkee kauas kunnolla, ja tämä olisi tietty hyvä olla kunnossa moottoripyöräillessä joka tapauksessa. Moniteholaseja käyttävät halunnevat tarkistaa lasiensa alueiden sijoittumisen laitteen suhteen livenä.
- Kypärän päähän laitto sujuu aikalailla normaalisti ottamalla hihnoista sekä kypärästä kiinni ja laittamalla ruukku päähän. Ja pois ottaminen samoin: ottamalla kypärä pois päästä ;-). Kokeilin juuri itse ja otan oikean puolen otteen osittain laitteen yli normaalisti kypärästä pitäen.
Kommentoikaa ja kyselkää ihmeessä lisää tässä ketjussa, koitetaan vastailla parhaamme mukaan.
Petri, NUVIZ
Nolanillakin näyttää olevan kehitystyö meneillään... http://www.motouutiset.fi/fi/moottor...-vakavasti.htm
Antaa vaan rampan kalakattaa.
Yamaha Tenere 1200 ZE -15.
Just asennus hommissa 😀 Nuviz just heräs henkiin ja zoomailen miten sen asentaa kypärään![]()
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN
NUVIZIN versio 4.0 varmaan alkaa olemaan sitten sitä kokoluokkaa, että viitsii kypärään edes ajatella. Nolanin & Sonyn ratkaisu enemmän omaan mieleeni, tosin integroitu ilmeisesti vain Nolanin kypärään = ei kiitos.
SFV4S
Ollaan muuten paikalla Imatran ajoissa 7.7.-9.7., eli tulkaahan käymään hypistelemässä. Meillä on siellä ständillä tuotekehityksen väkeä Salosta, eli pystyy paitsi hypistelemään, niin kyselemään vapaamuotoisesti vaikeita ;-).
Tänään 28.6. on pari kaveria myös menossa Turun jokirantaan motoristien keskiviikkokaffelle, eli jos näette NUVIZ-paitaisia äijiä niin tulkaahan juttelemaan.
terv. Petri, NUVIZ
Osaatko sanoa mistäpäin tää ständi löytyy?
Triumph Tiger XC -11
Tarinoita motukkaretkiltä: http://tommitravels.blogspot.fi/
Juu: NUVIZin ständi on uudella Kisakyläalueella, aivan varikon vieressä.
Ohi kulkee the one and only kulkureitti radalle, eli pitäisi näkyä matkalle radalle ja takas.
Radalle matkaa n.100m
Paikkaan mapslinkki https://goo.gl/maps/5QAEz3UUrzC2 On alueen keskikohdalla.
Lahden MP-museon ja Arto Nyqvistin sekä Mäkisen Liikennekoulun välissä.