Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 54:een 54:sta
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    ^ei mtn, ajatushärö
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Lainaa Tuuchen kirjoitti Katso viesti
    Jos rauhallista matkapyörää etsit niin jättäisin ton FZ6S:n pois listasta.. Varmasti tosi kiva pyörä ajaa ja kulkee nätisti, mutta alakierroksilla todella ponneton. Näen sen sellasena mutka/hupipyöränä, mutta niinkuin todettu jokaisella pyörällä voi kuitenkin ajaa matkaa, kyykylläkin. Ellet sitten oikeasti pidä itseäsi sellaisena ketä nauttii kovista kierroksista ja "käskyttämisen fiiliksestä".
    Hmm... Elikkä parempi vain suosiolla jättää pois listalta. Ehkä joskus kun taitoja ja kilometrejä on karttunut enemmän, mutta ei ehkä ihan vielä.

En mä alkaisi pyörää valitsemaan sen perusteella mikä on tehottomin ilman kuristuksia, koska jos pyörässä esim. 60kw ilman kureja, 25kw kurit poistettuna tuntuu kuin olisi ihan uusi pyörä. Jos tehonnousu on luokkaa 25kw --> 40kw, niin ei siinä lopulta kummoista eroa tule, ellei sitten suoraan osta isompaa pyörää eikä edes ajattele että ajaa samalla pyörällä muutaman lisahepan kera.
    Ymmärrän mitä haet takaa. Se vain että noilla rajoituksilla joutuu kuitenkin ajamaan sen kolme vuotta, niin kuinka mukavat ne kolme vuotta rajoituksilla ovat, on se mikä minua mietityttää. Kun tehoja poistetaan, niin kuinka paljon se vaikuttaa pyörällä ajoon ja pystyykö siitä nauttimaan? Tämä on se mitä tulin tänne selvittämään yhtenä asiana muiden joukossa.
    Sen jälkeen kun rajoittimet saa pois, niin silloinhan ei ole mitään ongelmaa. Sitä päivää edeltävät vuodet on se mikä minua mietityttää. Kuten sanoin, olen lukenut CBF:stä ettei se ole, kuten itsekkin sanoit, "ei ole mikään tehohirviö muutenkaan". Jos niistä "vähistä" tehoista poistetaan ~39%, niin voiko sillä ylipäätän enää ajaa ja/tai voiko ajamisesta enää nauttia? Etenkään matka-ajossa?
    En tiedä mitä tarkoitat mutta mä ainakin tarkoitin sitä että kun ajokortti nousee rajattomaan luokkaan niin käy muuttamassa sen oman 25kw pyörän täysitehoiseksi.
    Olisiko lainlaatijalla tuohon jotain sanomista, FZ6S on liian suuritehoinen

http://www.trafi.fi/filebank/a/14145...aminen2013.pdf
    A2-ajokorttiluokkaan (max 35 kW) rajoitetun moottoripyörän alkuperäinen tehosaa olla enintään 70 kW, ja teho/painosuhde enintään 0,2 kW/kg. A2-ajokorttiluokkaan kuuluvaa moottoripyörää ei saa olla muunnettu ajoneuvosta,jonka alkuperäinen teho on yli kaksi kertaa rajoitettua tehoa suurempi.

Yli 70 kW:n tehoisia moottoripyöriä on kuitenkin edelleen mahdollista rajoittaaesim. ennen 19.1.2013 alkaneen rajoitetun A-ajokorttiluokan (max 25 kW) ajooikeuttavarten.
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
    Lainaa Grimberg kirjoitti Katso viesti
    Ymmärrän mitä haet takaa. Se vain että noilla rajoituksilla joutuu kuitenkin ajamaan sen kolme vuotta, niin kuinka mukavat ne kolme vuotta rajoituksilla ovat, on se mikä minua mietityttää. Kun tehoja poistetaan, niin kuinka paljon se vaikuttaa pyörällä ajoon ja pystyykö siitä nauttimaan? Tämä on se mitä tulin tänne selvittämään yhtenä asiana muiden joukossa.
    Sen jälkeen kun rajoittimet saa pois, niin silloinhan ei ole mitään ongelmaa. Sitä päivää edeltävät vuodet on se mikä minua mietityttää. Kuten sanoin, olen lukenut CBF:stä ettei se ole, kuten itsekkin sanoit, "ei ole mikään tehohirviö muutenkaan". Jos niistä "vähistä" tehoista poistetaan ~39%, niin voiko sillä ylipäätän enää ajaa ja/tai voiko ajamisesta enää nauttia? Etenkään matka-ajossa?
    CBF:n osalta en osaa sanoa. Itse olen nelisen kautta ajanut allekirjoituksen Banditilla 25kw tehoilla (rajoitettu elektroniikkaboxilla, kyllä, se rajoitin on yhä paikallaan) n. 24000 km enkä ainakaan itse ole kokenut sitä liian laiskaksi. Vertailukohtana on tutun GSX650F -10 jota olen joitain kertoja ajanut. Kaasuunvastavuus on tottakai erilainen koska oma pyöräni ryhtyy rajoittamaan muistaakseni n. 6000 kierroksen nurkilla täysiä tehoja. En kuitenkaan mielestäni ole katunut rajoittimen mukana oloa vaikka ikää on jo ollut ottaa se pois jo muutaman vuoden. Kyllähän sen ohitustilanteissa huomaa mutta ainakin itse olen selvinnyt vaihteen pienemmäksi vaihtamisella. Ei sinänsä tuo pikkubandukaan mikään tykki ole vakiotehoilla. Itse olen tykännyt tuolla ajaa matkaa. Eiköhän tämäkin ole taas niitä makuasioita.
    Munamankeli kaurapuuromoottorilla
    Ex. Suzuki GSF650SA -07

Kuvapeli 2019 seurantaexcel

Rastin laittaminen kuvajahtikarttaan ohje by Pitkiss
    Kuten sanoin, olen lukenut CBF:stä ettei se ole, kuten itsekkin sanoit, "ei ole mikään tehohirviö muutenkaan". Jos niistä "vähistä" tehoista poistetaan ~39%, niin voiko sillä ylipäätän enää ajaa ja/tai voiko ajamisesta enää nauttia? Etenkään matka-ajossa?
    Jos mä nyt oikein katselin tuota edellisellä sivulla ollutta taulukkoa niin eikös tossa CBF:ssä oo Banditin jälkeen eniten tehoa noista vaihtoehdoista? Eli näistä vaihtoehdoista se on ihan mahdoton tehohirviö

Jos ton tehonrajoituksen voi tehdä kaasukahvan liikettä rajoittamalla niin tuskinpa CBF:stä mitenkään huono tulee rajoitettunakaan. Moottori vetää nimittäin ihan kohtuullisesti pienilläkin kierroksilla (kuutosella voi ajaa 40 km/h alkaen, kierroksia silloin noin 2000), lisäksi lyhyet vaihdevälit auttaa kiihdytellessä. Liikenteen mukana pysyy oikein hyvin vaikkei kierroksia nostaisi yli 6000 koskaan. Ja sitten kun muutat sen täysitehoiseksi niin tuntuu taas ihan uudelta pyörältä.
    Honda Magna 750C -99
    Honda cbf 600 s -04 (Myydään)
    Hmm... Elikkä parempi vain suosiolla jättää (FZ6S) pois listalta. Ehkä joskus kun taitoja ja kilometrejä on karttunut enemmän, mutta ei ehkä ihan vielä.?
    No en mä sanoisi että se taidosta tai kokemuksesta on kiinni, ei se FZ6 mikään tehokas* ole. Se on vaan kaikki siellä ylärekisterissä. Sitten kun sulla on taitoa ja kokemusta, niin katselet varmasti sinne 1000cc matkapyörien luokkaan. Ei ne tonnaritkaan mitään pelottavia ole, ne on vaan tosi vaivattomia ajaa.

(*Tällä tarkoitan sitä, että se ei karkaa yllättäen lapasesta.)
    Viimeksi muokannut: Tuuchen; 16.09.2015 klo 09:13.
    No en mä sanoisi että se taidosta tai kokemuksesta on kiinni, ei se FZ6 mikään tehokas* ole.
    Vaan kun siitä ei nykypykälin saa A2:sta tehtyä ja se siitä
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
    No en mä sanoisi että se taidosta tai kokemuksesta on kiinni, ei se FZ6 mikään tehokas* ole. Se on vaan kaikki siellä ylärekisterissä. Sitten kun sulla on taitoa ja kokemusta, niin katselet varmasti sinne 1000cc matkapyörien luokkaan. Ei ne tonnaritkaan mitään pelottavia ole, ne on vaan tosi vaivattomia ajaa.

(*Tällä tarkoitan sitä, että se ei karkaa yllättäen lapasesta.)
    Juu ei karkaa, tosin miellyttävää oli se että vaikkei vääntöä ollut niin ei v2 -mallisesti potkinut takaisin vaikka pienilläkin kierroksilla ajeli.
    Mutta tosiaan jos 80km/h lähtee kutosella kiihdyttämään niin liki jokainen vähänkin tehokkaampi turbodieseli pesee
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
    En näkisi mitään syytä väkisin rajoittaa tilavuutta, jos speksit täyttyy muuten. Miten olisi Triumph Tiger 800? Siinä on tehoa tasan 70 kW, joten kuristus onnistuu vielä A2-luokkaan. Triplekoneessa on kivasti vääntöä (79 Nm) varsinkin noihin nelipyttyisiin kuussatkuihin verrattuna ja malli on muutenkin suunniteltu matka-ajoa ajatellen.

Mitä tuohon FZ6:n tulee, se tosiaan elää pelkästään siellä ylärekisterissä. 4-5 krpm jaksaa ylläpitää nopeutta, mutta etenemiseen vaaditaan vähintään 8000 rpm. Siinä missä vähän täyteläisemmin vääntävä pyörä jaksaa vetää risteyksistä tai tiukoista mutkista vaikka nelosella jos laiskottaa, pitää fasu tiputtaa kakkoselle tai jopa ykköselle, jos mielii pysyä letkan tahdissa. Mutkapätkillä vaihtaminen on toki osa aktiivista ajamista, mutta matalamman sykkeen matka-ajossa ei kone ole kotonaan.
    GSF 1250 SA -10
    FZ6 S2 -07 (ex)
    Lainaa Woozie kirjoitti Katso viesti
    CBF:n osalta en osaa sanoa. Itse olen nelisen kautta ajanut allekirjoituksen Banditilla 25kw tehoilla (rajoitettu elektroniikkaboxilla, kyllä, se rajoitin on yhä paikallaan) n. 24000 km enkä ainakaan itse ole kokenut sitä liian laiskaksi.
    Okei, Kai se on pakko uskoa kun Pekksukin sanoi samaa. Se murheenaihe siitä sitten.

Lainaa froid kirjoitti Katso viesti
    Jos mä nyt oikein katselin tuota edellisellä sivulla ollutta taulukkoa niin eikös tossa CBF:ssä oo Banditin jälkeen eniten tehoa noista vaihtoehdoista? Eli näistä vaihtoehdoista se on ihan mahdoton tehohirviö
    Perustan väittämäni täysin siihen mitä netissä sanotaan , kun ei henk. koht. kokemusta ole. Aika moni sitä on sanonut, mutta en sitten tiedä mitä ovat käyttäneet vertailupisteenä. Mutta sekin selviää viimeistään koeajossa. Joidenkin mallien kohdalla se voi kyllä osoittautua pienoiseksi haasteeksi tarjonnan takia, mutta katsotaan nyt.

Lainaa Roark kirjoitti Katso viesti
    En näkisi mitään syytä väkisin rajoittaa tilavuutta, jos speksit täyttyy muuten. Miten olisi Triumph Tiger 800? Siinä on tehoa tasan 70 kW, joten kuristus onnistuu vielä A2-luokkaan. Triplekoneessa on kivasti vääntöä (79 Nm) varsinkin noihin nelipyttyisiin kuussatkuihin verrattuna ja malli on muutenkin suunniteltu matka-ajoa ajatellen.
    Lisätään listalle. Sen verran katselin että käytettyjen hinnat alkavat aika korkealta, mutta seurataan tilannetta.
    EDIT: linkki nettimotoon poistettu kun hinta pomsahti 4-tonniin
    Viimeksi muokannut: Elämäntapamotoristi; 29.09.2015 klo 02:36.
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
    Lainaa Elämäntapamotoristi kirjoitti Katso viesti
    Syksy on saapunut hinnoitteluun, Versys 3-tonnilla nettimoto 3000e
    Ei tuo kyllä juuri muistuta sellaista laitetta jota esimerkiksi minä pidän matkapyöränä..... no, ehkä snagarille ja takaisin.

Muuten, Suzukin GSX-F 750 (68 Kw ja jos oikein laskin 0,295 Kw/kg) saa kuristettua A2:teen ja on vakuutuksiltaan selvästi edullisempi kuin GSX-F 600. Suurempi kuutiotlavuus tuo hieman enemmän vääntöä joka taas kompensoi kuristamisen aiheuttamaa tehonmenetystä. Lisäksi se muistuttaa etäisesti matkapyörää... Ja näyttää olevan sopuisasti myynnissäkin. Tänäänkin nettimotossa parikin -04:sta hintaan ~1800€.
    Viimeksi muokannut: Patukka; 27.09.2015 klo 22:20.
    Lainaa Patukka kirjoitti Katso viesti
    Ei tuo kyllä juuri muistuta sellaista laitetta jota esimerkiksi minä pidän matkapyöränä..... no, ehkä snagarille ja takaisin.

Muuten, Suzukin GSX-F 750 (68 Kw ja jos oikein laskin 0,295 Kw/kg) saa kuristettua A2:teen ja on vakuutuksiltaan selvästi edullisempi kuin GSX-F 600. Suurempi kuutiotlavuus tuo hieman enemmän vääntöä joka taas kompensoi kuristamisen aiheuttamaa tehonmenetystä. Lisäksi se muistuttaa etäisesti matkapyörää... Ja näyttää olevan sopuisasti myynnissäkin. Tänäänkin nettimotossa parikin -04:sta hintaan ~1800€.
    No sinustahan tässä ei ollut kysymys vaan ketjun avaajan mieltymyksistä.

"Pyörät joita olen miettinyt ovat: Honda CBF 600 abs, Honda NTV 650 Revere ja Kawasaki Versys 650. Mietin myös Yamaha XJ 600s Diversionia, mutta lukemani/ymmärtämäni mukaan alusta ei ollut hyvä(?). Mitä mieltä/mitä kokemuksia on näistä?"

Ja jos tuosta ei ole sinusta matkapyörästä niin miksi ei?
    <p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
    Jos pitäis valita gsx750F:stä ja pikkuversyksestä se millä kierrän vaikkapa yksistään 6000 kilsan kesälomalenkin niin kyllähän tuo 750f putoaisi pois ensi metreillä vrt versys. Ja jos pitäisi ajella talon jä mökin väliä valinta olisi silloinkin versys.
    Versyksessä ei varmaan ulkonäkö ja rivikakkonen miellytä kaikkia mutta järjellä se on hyvä, kenties erinominen valinta.
    Juu ja oon noilla molemmailla janutkin reippaahkon koeajon, valinnassa missä oli 750f mukana tuli Hondan 600cbr mukana ja versyksen voitti fz6-s jamppu.
    Mutta makuasioitahan noi on kun jotkut ajelee kyykyilläkin
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Mietin myös Yamaha XJ 600s Diversionia, mutta lukemani/ymmärtämäni mukaan alusta ei ollut hyvä(?).
    Diversionia ei osteta sen vuoksi että siinä on hyvä tai huono alusta. No onhan se, mutta ei se tuossa mitään haittaa. Tuolla ajaa ajot ja sillä hyvä, huono se on lyhyissä 10 min matkoissa, koska kone ei kerkee lämpenemään kunnolla ja peruskaasarikoneena siinä on manuaalinen ryyppy. Uudemmissa malleissa se tais olla ohjaustagossa sentään. Kylmällä siinä alkaa varpaat paleltaa kun ei ole alakatetta. Peruspyörä missä ei ole sexiä yhtään. Ajelin 700-800km päiväsiivuja tuollaisella max.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Edit: turhaa höpinää poistettu
    Viimeksi muokannut: Elämäntapamotoristi; 29.09.2015 klo 02:38.
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Katos vaan, väsyneillä silmillä ei huomannut lainausmerkkejä kännykän pieneltä näytöltä, aivotkin oli kalibroitu [QUOTE] tagi-laatikkoon.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Olen etsinyt seuraavista pyöristä sen minkä olen pystynyt ja karsinut niitä mitkä ovat liian kalliita, eivät muuten sovi tai ei vain muuten kolahtaneet. Nyt pyytäisin lisää plussia ja miinuksia teiltä näihin ja kritisointia jos jokin kohta mättää, tai sitten suoraan miksi joku toinen voisi olla parempi kuin toinen? (Tiedot: www.motorcyclenews.com)

Kawasaki Versys
    + helppo ajettava
    + luotettava
    - 128km/h jälkeen ilmanvastus alkaa vaikuttamaan ajoon

Suzuki DL
    + helppo ajettava
    + mukava, hauska ja monipuolinen

Suzuki GSF
    + helppo ajettava
    + tekniikalta luotettava perus pyörä
    - jouset ovat pehmeähköt

Honda NT
    + helppo ajettava
    + pysyy tasapainossa täydessä lastissakin
    + pitkäikäinen
    - teho-paino suhde kehno(?)
    Sopiiko kaupunkikäyttöön???

Honda CBF
    + todella helppo ajettava
    + luotettava
    - tehoton
    +- tylsä ajettava

Tarkennetaan vielä sen verran lähtökohdista että pyörän tarvitsee siis sopia myös kaupunkikäyttöön. Ajosta tulee kuitenkin osa olemaan koulu- ja työmatka-ajoa. Sen verran ainakin mitä itse olen etsinnöistäni ymmärtänyt, niin näiden pyörien pitäisi myös siihenkin luonnistua?

Ja koeajoista: kun en välttämättä pysty koeajamaan juuri sitä kyseistä pyörää joka sopisi hinnaltaan ja varustelultaan, niin mitenkä suosittelisitte toimimaan sellaisessa tilanteessa? Nyt tarkoitan tilannetta jossa pyörää ei ole kuristettu valmiiksi 35kw.

E. linkki korjattu DL:ään.
    Viimeksi muokannut: Grimberg; 30.09.2015 klo 20:08.
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Vois tietty lähteä siitä(kin) liikkeelle, että jos se moottoripyörällä ajo on vaik sata pinnaa, niin kuinka paljon noiden pyörien erojen vaikutus olis siihen sataan pinnaan? Noilla vaihtoehdoilla… viis pinnaa… kymmenen pinnaa jopa…?
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Kuinka pahoissa paikoissa meinaat ajella kun DL:n kohdalla on miinuksena tuo pohjapanssari? Ei se ainakaan normaali kanttikivien ylityksessä kiinni ota. Minulla on ollut DL ja CBF, molemmat on täyttäneet hyvin paikkansa. Ongelmia ei ollut kummassakaan, molemmista luovuin noin 50 tkm ajettuina. DL varsinkin noista voisi olla vaihtoehto jos pienempään takaisin vaihtaisin.
    .
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Vois tietty lähteä siitä(kin) liikkeelle, että jos se moottoripyörällä ajo on vaik sata pinnaa, niin kuinka paljon noiden pyörien erojen vaikutus olis siihen sataan pinnaan? Noilla vaihtoehdoilla… viis pinnaa… kymmenen pinnaa jopa…?
    Eli käytännössä se ja sama minkä noista valitsee minun käyttötarkoitukseeni?

Lainaa TLi kirjoitti Katso viesti
    Kuinka pahoissa paikoissa meinaat ajella kun DL:n kohdalla on miinuksena tuo pohjapanssari? Ei se ainakaan normaali kanttikivien ylityksessä kiinni ota.
    Mietin itsekkin että minkälaisessa ajossa sille sitten olisi arvostelun perusteella tarvetta, mutta kun ei avattu minkälaisessa ajossa se olisi ongelma, niin päätin laittaa listalle ja odottaa että joku tulee sanomaan pitääkö tuo paikkaansa. Olisihan sinne kysymysmerkin voinut perään laittaa nyt kun jälkikäteen ajattelee...
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Eli käytännössä se ja sama minkä noista valitsee minun käyttötarkoitukseeni?
    No ei, mieluiten ottaa sellaisen mistä jotenkin tykkää tai minkä päällä on mukava istua Mutta eikös nuo ole melkolailla peruspyöriä, että onko niissä kokonaisuutta ajatellen niin hirveesti eroa. Sitten jos aletaan venyttämään ajoa joko yleisten teiden tai tieliikennelakien ulkopuolelle, alkaa minun ajatelman mukaan pyörien ero nousemaan esille. Ajomukavuuteen vaikuttaa melkein enemmän ajovarusteiden mukavuus, kun peruspyörä versus peruspyörä. Mutta tää on nyt vaan mun ajatelmaa. Monesti ajofiilikseen oikeesti vaikuttaa enemmän se mitä korvien välissä tapahtuu kun se millainen pyörä on alla. Toisaalta se korvien väli usein riippuu siitä pyörästä… tai pyörän tuomista mielikuvista, mutta ei oikeasti niistä todellisista teknisistä asioista. Tai sitten päin vastoin.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Sen voin sanoa Honda NT 700:lla 25 tkm ajaneena, että soveltuu taajama-ajoon loistavasti. Kyllä sitä tehoakin on ihan riittävästi. V-2 kone vääntää alhaalta ja siis ei tarvitse huudattaa.
    Niin ja kardaaniveto pitää mopossa olla, kuka sitä viitsii kontata ja rasvoa ketjuja
    Viimeksi muokannut: battaglin; 01.10.2015 klo 10:08.
  24.  
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    No ei, mieluiten ottaa sellaisen mistä jotenkin tykkää tai minkä päällä on mukava istua Mutta eikös nuo ole melkolailla peruspyöriä, että onko niissä kokonaisuutta ajatellen niin hirveesti eroa. Sitten jos aletaan venyttämään ajoa joko yleisten teiden tai tieliikennelakien ulkopuolelle, alkaa minun ajatelman mukaan pyörien ero nousemaan esille. Ajomukavuuteen vaikuttaa melkein enemmän ajovarusteiden mukavuus, kun peruspyörä versus peruspyörä.
    Ovathan nuo, ainakin suurimmalta osin (valitettavasti). Ongelmaksi tässä tulee se ettei koeajoja voi suorittaa, joten yrittän kysellä mahdollisimman paljon näistä malleista ja selvittää sitäkautta mitä eroa näissä olisi ja mikä sopisi minulle.

E. versys kysymys poistettu, kaipaamani tieto löytyi internetin syövereistä kun laittoi oikeat hakusanat.

Lainaa battaglin kirjoitti Katso viesti
    Sen voin sanoa Honda NT 700:lla 25 tkm ajaneena, että soveltuu taajama-ajoon loistavasti. Kyllä sitä tehoakin on ihan riittävästi. V-2 kone vääntää alhaalta ja siis ei tarvitse huudattaa.
    Niin ja kardaaniveto pitää mopossa olla, kuka sitä viitsii kontata ja rasvoa ketjuja
    Kiitokset, eli jätetään vielä vaihtoehdoksi. Kardaanivedon välttämättömyydestä voidaan keskustella, mutta olisihan se plussaa.
    Viimeksi muokannut: Grimberg; 06.10.2015 klo 11:29.
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12