Hei,
Ensimmäinen postaukseni (tai toinen, jos "uusi orgilainen" lasketaan mukaan), joten toivon että tuli oikeaan paikkaan.
Haussa olisi n.600cc pyörä, joka olisi tarkoitus rajoittaa A2 luokkaan. Olen ajatellut että pyörä voisi olla matkapyörä, mutta onko tuhoontuomittu ajatus hommata 600cc matkapyörä ja rajoittaa se A2:ksi ja ajatella että sillä voi yhä tehdä matkaa? Ja varmistan että olen ymmärtänyt oikein: kuristus onnistuu lähes kaikilla huoltoliikkeissä ilman sen suurempia ongelmia?
Pyörät joita olen miettinyt ovat: Honda CBF 600 abs, Honda NTV 650 Revere ja Kawasaki Versys 650. Mietin myös Yamaha XJ 600s Diversionia, mutta lukemani/ymmärtämäni mukaan alusta ei ollut hyvä(?). Mitä mieltä/mitä kokemuksia on näistä?
E: korjattu Hondan malli CBR->CBF
Viimeksi muokannut: Grimberg; 12.09.2015 klo 22:50.
Itse aloitin aikanaan Reverellä ja tuosta pyörästä ei ole kuin hyviä muistoja. Tuotakin sen Saksasta -01 ja fillarissa oli kiinni 5Starin kokokate, aivan ehdoton varuste jos meinaa matkaa painaa! Pyörä on vieläpä varsin pienikulutuksinen, mutta tankissa on silti litramittaa "riittävästi" = tuolla vedellään melkoisia tankkausvälejä, joka ei sekään ole paha ominaisuus reissatessa
Aiheesta lisää toisessa threadissa: http://www.moottoripyora.org/keskust...-650-(Revere-)
Ja jonkinlaisen artikkelinkin aiheesta joskus naputtelin: http://www.motot.net/wiki/Moottoripy...C3%A4_Saksasta
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
En väittäisi tuhoon tuomituksi ajatukseksi.
Itselläni on vanhemman korttiluokan vaatimusten mukaisesti 25kW:ksi kuristettu Yamaha FZ6-S viidettä kautta alla ja hyvinpä sillä on nuo muutamat kesälomareissutkin ajanut. Pisin reissu taisi olla ~5500km/vajaa pari viikkoa. Normaalistikin jos tulee lähdettyä ajamaan, tietää se useinmiten 400-500km lenkkiä.
Alun perin oli tarkoitus pitää pyörää kuristettuna vain ensimmäisen ajokauden ajan, mutta koska pyörässä toteutettu kuristus vaikuttaa ainoastaan kiihtyvyyteen sekä huippunopeuteen, en koskaan jaksanut muuttaa pyörää täysitehoiseksi. Vakuutusmaksutkin on täten mukavan pienet.
Veljelläni oli aikanaan tuollainen Versys ja samaisesta syystä kuristettuna 25kW tehoihin. Silläkään reissaamisessa ei tuntunut olevan ongelmia; jos en vallan väärin muista, niin taisi ajaa sillä jopa rautaperseen.![]()
Versykseen sai tuolloin Kawasakilta suoraan jonkun kuristussarjan, jonka kanssa riitti asennutus valtuutetulla pajalla, eikä näin ollen ollut tarvetta penkittää pyörää muutoskatsastusta varten. Omaani taas ei ollut saatavilla mitään valmista sarjaa, joten käytin pyörän tehonmittauspenkin omaavassa huoltoliikkeessä, jossa kaasukahvaan asennettiin liikettä rajoittava tappi ja suoritettiin penkitykset ennen, sekä jälkeen kuristuksen. Tämän jälkeen pyörä muutoskatsastukseen, jonne mukaan penkityspaperit ja huoltoliikkeen lausunto asennetusta kuristuksesta.
Eli oman kokemukseni mukaan kuristus onnistuu ainakin tehonmittauspenkin omaavissa huoltoliikkeissä ilman sen suurempia ongelmia ja reissaaminen aivan hyvin kuristetullakin pyörällä.![]()
Lahjomaton myyttinen sankarihahmo
YZF-R6R -06
&
FZ6-S -05
Ainoa asia mikä tuossa Reveressä huolestuttaa on sen ikä ja se että ne mitä Suomesta löytyy myynnistä käytettyinä ovat aika suurten kilometrilukemien omaavia... pienin 42 000km(nettimoto).jos siihen tulee päädyttyä, niin pitää sitten alkaa tosiaan kyselemään Graulinilta tai joltakulta muulta että missä kilometrilukemissa Saksan markkinoilla mennään. (hyvä artikkeli muuten, pikkuisen hämäsi että on kirjoitettu wiki-pohjaan, mutta sille ei voi mitään
)
Pelkäsin jo haaveilevani turhasta.![]()
Ei tuo FZ6-S:ään pöllömmältä vaikuta, pitää laittaa sekin seurantaan. Jos sopii kysyä, niin mikä on huippunopeus johon pääset 25kw rajoituksella, lähinnä kiinnostaa tietää että onko suuremmille moottoriteille mitään asiaa, vai onko parempi pysytellä suosiolla pienemmillä teillä? Versys jotenkin houkuttelee, mutta pitää käydä ensin kaikki vaihtoehdot läpi ja sen jälkeen alkaa leikkimään puntarilla.
Juuri se mitä halusin tietää kuristamisesta, yrittänyt etsiä juuri jotakin tuontapaista artikkelia/kommenttia, toivottavasti jollakulla muulla on tulevaisuudessa parempi onni googlen kanssa tämän jälkeen![]()
Suzuki GSX 650F (tai GSF 650S)
Sama pyörä kuin 1250 mutta pienemmällä moottorilla. 659cc kone vääntää kuitenkin alhaalta paremmin kuin esimerkiksi FZ6.
http://1.bp.blogspot.com/_1d1OMhUPzz...A+TRAVELER.jpg
Viimeksi muokannut: Tuuchen; 16.09.2015 klo 11:32.
eli sisäänajo on vielä kesken.Kilometrilukemaa ei niin tartte tuijottaa, vaan silmin nähtävä ja koeajon varmistava yleiskunto tärkeämpi. Mieluummin 240 th ajettu hyväkuntoinen kuin kyseenalainen 40 th ajettu. Eikä kaikki kilsat rasita pyörää samalla tavoin, vertaa putputtava matka-ajo vs. raaka pommitus. Toisaalta kone tykkää että sitä käytetään.
ei ole olemassa niin pientä / tehotonta pyörää, etteikä sillä voisi matkailla. Varmasti touring FJR:llä tai muulla vastaavalla matkakanootiksi varta vasten tehdyllä on sujuvampaa, mutta kyllä muillakin pystyy aivan hyvin. ja sekin tarteeko olla katetta vai ei on vain mielipidekysymys.
Viimeksi muokannut: TIJ; 13.09.2015 klo 00:02.
Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
On sillä sen 200km/h ja risat saanut pyörän omaan mittariin(heittänee jonkin verran, ei aavistustakaan paljonko) kelattua, mutta silloinkin tuli mentyä leuka kiinni tankissa ja muukin kroppa ilmanvastusta minimoiden.
Harmi, kun nyt vasta olet liikkeellä. Olisi ollut tuossa hieman yli kuukausi takaperin tuo FZ6-S:äni kaupan, mutta sittemmin kun on asiaa miettinyt, en ole enää tiennyt, haluanko sittenkään luopua siitä.Ei tullut sitten uusittua enää myynti-ilmojakaan.
Lahjomaton myyttinen sankarihahmo
YZF-R6R -06
&
FZ6-S -05
Kiitos Tuuchen, ainoa mikä jäin hieman mietityttämään on noiden ajoasento, näyttivät enemmän sportti tyylisiltä, mutta ainakin mainospuheissa ja arvosteluissa sanottiin sopivan myös matkakäyttöön.
TIJ, onhan se noinkin. Minun ajatusmallini (en väitä etteikö se voisi olla väärässä) mukaan todennäköisyys sille että moottoria on pahoinpidelty, tai ainakaan pahoinpidelty kovin paljoa, on pienempi mitä vähemmän kilometrejä on alla. Koeajossakin pitäisi osata kuunnella ja tunnustella mahdollisia ongelmia, joka näin uudelle motoristille on hieman hankalaa.
Eli ei mikään ongelma liittyä moottoritielle. Piikillä ajon jälkeen voi tuntua kummalta.Kiitos tästä Pekksu! Ja ei huolta , tässä kohtaa ollaan vasta siinä vaiheessa kun kartoitetaan vaihtoehtoja ja kartutetaan tietoa.
![]()
Eihän tuo ole vasta kuin 1/2 siitä mitä on nykyisen Hondani mittarissa
Eli ei se ehdoton lukema juuri mitään kerro, käyttö ratkaisee. Valitettavan usein vain ns. suomi-pyörät ovat jo heikommassa kunnossa kuin 3x enempi asettu saksalainen, ainakin omalla kokemuksella. Tuokin tuonti-Revereni oli tosiaan siisti kuin sika pienenä eikä siitä koko käyttöaikanakaan sanomista löytynyt. Tosin tämä nykyinen FJS on kyllä iloinen poikkeus näissä suomi-pyörissä ja hintapyyntikin kun oli sen verran maltillinen ettei tuontipyörääkään tuohon hintaan olisi saanut, ynnä myyjä tuosta vielä hiukan jopa tinkaisi niin kaupathan siitä tuli
Josta tulikin mieleeni että myös vak.kuviot kannattaa selvittää etukäteen. Vak.yhtiöillä on hyvä nettilaskurit, joilla pystyy vertaamaan noita pyöriä jotta säästyy yllätyksiltä jälkeenpäin. Esim. juuri tämä FJS on IF:ssä täyskaskoineen kaikkineen alle 250€ vuodessa, jopa 50cc mopoissa on kalliimmat vakuutuksetMutta siis jo "samanlaisissakin" pyörissä nuo erot voivat olla merkittäviäkin jos vak.yhtiö IF:n tavoin käyttää merkki- / mallikohtaista hinnoittelua. Teho/painosuhde voi olla kahdessa pyörässä about samat, mutta silti toisen vak.maksut voivat olla jopa 2x mitä sen toisen. Ainakin itselläni tuo laittoi miettimään haluanko juuri tuon vai pitäisikö kuitenkin ottää tämä toinen. Ja nyt syksyllä kun pyöriinkin tulee autojen kaltainen Trafi-ilmoitus rek.poistosta, niin vak.yhtiöllä saattaa olla tähänkin jo omat konseptinsa jota kannattaa selvittää
![]()
Jos aitoa matkamopoa tuossa kuutioluokassa haet niin Honda Deauville (NT650V RC47) on sellainen. Tämähän tuli Reveren seuraajaksi. Mitä tulee noiden Hondan 650cc V2 moottorien kestävyyteen niin eivät aivan vähästä hätkähdä. Briteissä on niillä, lähettikäytössä, ajettu yli 200tkm:n lukemia mottoria avaamatta. Tuollainen 50 tkm on vasta sisäänajo. Tässä esimerkki http://www.nettimoto.com/honda/nt/1917950 ja tämä ei ole mainos myyjän puolesta, näytti vain kohtuullisen hyvältä vaihtoehdolta.
Omakohtaista kokemusta Deauvillen kulutuksesta, keskikulutus 4,104 l/100km mittausväli 19538 km. Vaihteluväli 3,61 - 4,83 l/100km.
Viimeksi muokannut: Patukka; 13.09.2015 klo 11:18.
Paljonko on vähän, joillekkin vähän on paljon.
Jostain luin Reveren kuluttavan 5l/100km, joka ei minusta tuon luokan pyörälle ole vähän. Versys kulkee satasen alle 4litralla nopeuden ollessa 80kmh. Monsteri melkein samoja lukemia kuin Versys ja hyvin säädetty ZR-7 menee myös alle tuon.
Mitä taas tulee aloittajan kysymyksiin niin sen oikea matkapyörä löytyy vain itse kokeilemalla.
Itse ajoin aikoinaan GPZ 1000RX:llä useamman kerran yhtäsoittoa Italiasta Tukholmaan ja pidin pyörää oivallisena matkapyöränä. Itskututut sanoin mulle aina, että minkä takia sä ajat pitkiä matkoja tollasella kyykkypyörällä, että eikös joku Bemari olis parempi tommoisiin ajeluihin.
Ja kun tätä oli jatkunut jonkun aikaa niin mut pakotettiin kokeilemaan K100 Bemaria jolla lähdettiin Apenniineille semmoseen reilun 400km:n matkalle, ikinään ei ole selkä tullut yhtä kipeäksi prätkällä ajaessa kuin tällä reissulla. Kuitenkin kyseisellä pyörällä on ajettu pitkää matkaa niin kyllä kai se sitten joillekkiin matkapyöräksi käy, mutta ei mulle.
YO. listan pyöristä mulla on kokemusta vain Versyksestä, jonka ostin alppien hiekkateitä varten heinäkuussa, mutta reissun peruuntumisen takia en ole sillä päässyt ihmeemmin ajelemaan eli matkaominaisuudet ovat vielä hämärän peitossa.
Kylmät tyypit Versyksellä kertovat ajoasennon olevan suhteellisen väljä eli moni varmaan sanoisi sen soveltuvan ajoasennoltaan hyvin matkapyöräksi, mutta mä en heti tältä istumalta olisi ilman kunnon koeajoa samaa mieltä. Sillä väljä ajoasento tarkoitanee kai sitä, että käsiltä ei saa tukea tien rytkytyksiin eikä myöskään jaloilta, joten kaikki monttujen, jarrutusten ja kiihdytysten aiheuttamia liikkeitä vastaanottaa lähinnä persus ja ristiselkä. Versyksessä tosin jalat ovat hivenen enemmän koukussa kuin K100:ssa, joten selkä saa varmaankin paremmin tukea Versyksessä kuin Bemarissa ja selkä ei näin ollen kipeydy samoin kuin Bemussa.
Mutta tämän joutuu kyllä jokainen kokeilemaan ihan ite.
Versys on vakaa ajettava eikä ollenkaan niin tuuliherkkä kuin M600 tai ZR-7 vaikka toisin luulinkin ennen kuin olin Versyksellä ajanut. Oletin, että Versys edellämainittuja korkeampana olisi myös herkempi tuulille ja myöskin Versyksen pehmeämpi/pidempi iskunvaimennus tuottaisi lievää levottomuutta ajamiseen. Kokemukset matkaenduroista kun ovat lähes 30-vuoden takaa ja iskunvaimennuksen kehitys on mitä ilmeisemmin loikannut aimoharppauksen eteenpäin tässä ajassa.
Ongelmallinen kate eli visiiri. Tähän Versykseen on vaihdettu tarvikevisiiri ja se aiheuttaa pyörteitä ja meteliä kypärään. Jos ja kun lähden tällä pidemmälle reissulle niin tälle tarttis jotain tehdä. Visiiri antaa kuitenkin suhthyvän suojan sadetta ja kylmää vastaan.
Tanko vibraa, Versyksen ohjaustanko värinöi ja ensiajon jälkeen mietin jo erilaisia keinoja värinän poistamiseksi/hillitsemiseksi, mutta nyt siihen on jo tottunut enkä ole näillänäkymin sille mitään tekemässä.
Lisää Versyksestä tuolla kawasaki-versys/
Ja lopuksi hintapoliittinen ihmettely:
Olen Versystä katsellut tässä useamman vuoden ajan ja seuranut enemmän tai vähemmän aktiivisesti hintoja suomessa, saksassa ja italiassa ja todennut yhden pienen kummallisuuden italian ja suomen hintojen välillä.
Italiassa A-mallin eli vanhimman Versyksen hinnat ovat kummallisen korkealla verrattuna B-mallin (2010-2014) hintoihin.
Tällä hetkellä MOTO.it neljällä ensimmäisellä sivulla halvin A-malli on 2700e moto.it Versys 2007, joka on aikalailla keskihinta tänä kesänä. Halvimmillaan on kolhimattomia ollut hivenen alle 2500e. Mutta nyt on MOto.It ensimmäisellä sivulla a-malli myynnissä 3600e aika kallis versys
Nettimotossa on tällä hetkellä halvimmat A-malli versykset 3500e nettimoto a-malli versys ja Suomessa on Versyksiä ollut myynnissä siinä reilulla 3t:llä esim viime syksynä oli liikkeen hintapyyntä vihreälle 2008 Versykselle 3500 täydellä pyörän värisellä laukkusatsilla varustettuna.
Ja sitten taas italiasta on B-mallin Versyksiä ollut kesällä myynnissä noin 3500e ylöspäin. Kolhittuja on halvempiakin kuten juuri nyt tämä 3000e katteissa pikkunaarmuja
Suomessa taas on B-mallin pyynnit olleet lähempänä 7000e ja nyt syksymmällä ovat vajonneet 6000e:n pintaa kunnes viimeviikolla ilmestys myyntiin tämä joka vähän tasoitti tilastoa verratuna suomen ja italian eroja A- ja B-mallin välillä B-malli nettimotossa 5600e
Saksassa eivät Versyksen pyyntihinnat ole tarkkailujaksolla olleet ihmeemmin alle 3000e mutta nyt siellä on hinnat jo valuneet alle 3t:n rajan.
No onko ylläolevalla sitten mitään merkitystä, no ei varsinaisesti mutta olen vaan ihmetellyt miksi italiassa on niin pieni hintaero vanhemman ja uudemman mallisen välillä kun taas se on suomessa ollut aika suuri. Se merkitys sillä tietysti on ollut jos on aikonut tuoda Versyksen italiasta suomeen niin on kannattanut ostaa se uudempi malli.
Viimeksi muokannut: Elämäntapamotoristi; 13.09.2015 klo 12:24.
<p>tänään minä - huomenna minä- ja entäs ylihuomenna, no minä. www.roadracing.eu </p>
Itse pistelin tuolla Reverellä tuonne 4 pintaan, +/- 0,5 riippuen vähän tankillisesta missä ja miten tuli ajeltua. Muistaakseni yli 5 en saanut palamaan edes yrittämällä, joten kyllä tuo omassa mittapuussani aikankin menee tuonne vähäkulutuksisten ryhmään. Ja tosiaan kun tuossa tankki on 19 litraa, niin aika pitkää siivua tuolla pystyi näin vetelemään![]()
Minulla Deauville 700:n, siis 650:n seuraaja ruiskukoneella. Kyllä polttoaineen kulutus normaalimatka-ajossa on aika lähellä 4 litraa/100 km. Varmaan pääsee taloudellisella ajotavalla lähelle kolmea ja puolta litraa. Varmaan yksi kestävimmistä pyöristä.
Kai se on sitten pakko uskoa ettei sitä mittaria tarvitse niin tarkkaan vahdata. Vakuutus asia oli uutta minulle, olin siinä ymmärryksessä että pyörien vakuutukset menevät suoraan tehojen mukaan. Pitääpä tutkia asiaa.
Hmm... ei hullumpi vaihtoehto. Mietin vain että olisiko kuitenkin tuo 700cc versio abs-jarruilla parempi? (löytyi nettimoton haulla) Ainakaan specsien mukaan ei pitäisi olla ongelma(?), 48,3kW->35kW mutta onkohan siinä jotakin miksi en välttämättä haluaisi kyseistä mallia?
Harmi että kesä meni miten meni, olisin hyvin mielelläni kuullut arvion Versyksestä matka-ajossa. Joskin ostamasi pyörän laittamismäärä oli aika säikäyttävä, eikä minulla ole tarvittavia laitteita, saati osaamista, niin tarkoittaisi kallista korjaamokäyntiä.(joskaan ei tainnut olla aikaisemmalla laittajallakaan
) Jännä kyllä tuo ero uuden ja vanhan välillä. Mistähän johtuu että vanhempi malli on kalliimpi kuin uusi? Voisi kuvitella että uuteen malliin oltaisiin korjattu lasten taudit joita aikaisemmassa mallissa on ollut, jolloinka se olisi suositumpi.
Pitää tuota ulkomailta tilaamista vielä miettiä. Ei ole täysin poissuljettu vaihtoehto, mutta kuten HiTec sanoi; voi aiheuttaa harmaita hiuksia.![]()
Onko sinulla rajoitettu vai rajoittamaton? Kiinnostaisi edellä mainitun vaihtoehdon myötä.
Oma nakumallin (huom. ilmanvastus) pikkubandiitti kulki mittariinsa 35kw kuristettuna n. 190km/h ja kuristamattomana (57+ kw) noin 230km/h. Mittarivirheen kun poistaa niin lukemat ovat luokkaa 165/200km/h. Kyllä se kuristettunakin kulkee riittävästi, mutta 6-7 tuhannen kierroksen jälkeen huomaa puuttuvat ponit, mikä vaikuttaa esim. ohituksiin aika radikaalisti.
Gsf650 katteella olisi minun valinta noilla kriteereillä. Siinä on todella luotettava peruspyörä ruiskulla. Vielä ihan hyvän näköinenkin, pieksee vaikkapa ton versyksen 100-0 ulkonäössä.
Suzuki Dl650 V-Strom. 40tkm ajanut omalla niin työmatkat, sorasurautukset kuin Alppireissut. Edullinen ylläpitää ja paljon tarjontaa markkinoilla.
Suzuki DL650 V-Strom -18
Itse asiassa tuo ex. Kawan ZR-7S oli myös yli 80tkm ajettu kun se minulle tuli, eikä siinäkään ollut moitteen sanaa omistusaikanani. Eli ehkä se on tuo maltillinen viritysaste, joka sitten tuo niitä km sinne kestävyydenkin puolelle. Tosin melko luonteettomia, jotten sanoisi jopa munattomia nuo ovat kyllä ajaa
Ai siitäkös se onkin kotoisin, tuota kun ollaan parturin kanssa jo ihmetelty. Ukolla ei ole vielä edes 50 mittarissa ja jo on pää melkoisen harmaa![]()
Oonkohan ainoa kuka ei ajattele että versys näyttää rumalta?Voi olla että johtuu siitä etten ole nähnyt kuin vain kuvia, mutta ei se nyt minun mielestäni niin rumalta pyörältä näytä.
Nooh okei, ehkä oli hieman omaa tulkintaa mukana tuota kirjoittaessa.Huono tapa...
No höh, onko se sittenkin toi eukko ja kakarat mistä nuo harmaat on kotoisin
Yksi juttu kanssa noista Reverestä ja ZR-7S:stä, niin ovatten molemmat varsin kookkaita rungoiltaan ja siten allekirjoittaneenkaan alla ne eivät näytä ihan mopoilta, ynnä repsikallekin riittää sitä tilaa takajakkaralla ilman että rupeaa liiaksi ahistamaan![]()
Onko sinulla rajoitettu vai rajoittamaton? Kiinnostaisi edellä mainitun vaihtoehdon myötä.
Minulla on ihan vakiomalli, sis rajoittamaton, tehoa 48 kW:a. Vuosimalli 2011 eli viimeisiä, joita on tehty, nimittäin Deauvillen valmistus on lopetettu. Tehoa löytyy 650:n verratuna noin 10 hepoa enemmän. Samainen moottori on Transalpissa hieman alemmalla viritysasteella. Pyörässäni on ABS-jarrut. En toisaalta sellaiseen tositilanteeseen vielä joutunut, että ABS-järjestelmä olisi aktivoitunut. Ilmankin sitä varmaan tulee toimeen, mutta vakuutusyhiöt taitavat antaa hieman alennusta vakuutuksista, jos tuo varuste on. Jos yksityiseltä 700:n ostaa, niin saa niitä aika edullisesti. 700:lla ajettiin vuonna 2010 kuukauden aikana 30 rautaperseajoa, siis noin 50 tkm kuukaudessa. Kuski vaihtui kerran vuorokaudessa. Hyvin se tuon ajon kesti, taisi ainoa vika olla irronut vaihdepoljin. Ihan hyvä matkapyörä ja kardaanivetoisena pääsee vähillä huoltotoimilla. Ei myöskään ole matkapyöräksi tolkuttoman painava, joten helppo ajaa myös taajamaajoa ja jos joutuu parkkipaikalla vekslailemaan, niin suorituu vähemmilläkin voimilla.
Minulla nyt takana noin 26 tkm ilman minkäänlasia vikoja.![]()
Itsellä oli Honda CBF 600 ABS ensipyöränä, ihan normitehoisena. Päivitin sen hiljattain 1000-kuutioiseen isoveljeen. CBF ei ole mikään tehohirviö muutenkaan, joten voisi kuvitella että tehon kuristuksen jälkeen pyörä olisi edelleen melko ajettava. Hyvää tuossa oli 3:een eri korkeuteen säätyvä penkki ja ajamisen perushelppous. Ajoasento on meko pysty. Tuulilasin saa 2:een eri korkeuteen, joskaan tällä ei suurta merkitystä ole. Moottorikin on ainakin ruiskuversioisena idioottivarma. Itsellä oli tuossa Hondan 3:n laukun sarja, joten pientä matkaa sillä tekee ainakin yksi päällä.
CBF600SA ==> CBF1000FA
Hyvä tietää. Meinasin hommata joko valmiiksi asennettuna tai sitten sen verran edullisesti että saan hommattua siihen laukkusarjan, joista yhden ajattelin varata kokonaan kameralaitteistolle.
Kiitokset, hyvä tietää päätöstä tehdessä.
Pitää miettiä ja punnita vaihtoehdot läpi, itse olen lukenut tuosta CBF:än teho-ongelmasta (pelottaa rajoitus: 57kw->35kw), mutta luotetaan sanaan ja pidetään vielä listalla.
Kiitokset kaikille vastanneille tietojen ja kokemuksien jakamisesta, hyvistä neuvoista ja vinkeistä! Tämä teki samaan aikaan valinnasta helpompaa ja samalla vaikeampaa. Ainakin nyt on enemmän vaihtoehtoja ja tietoja joiden mukaan edetä.Toki jos jollekulle tulee vielä jotakin mieleen, niin saa toki laittaa tulemaan. Ja jos jollakulla on samanlainen mietintä edessä, tai haluaa kysellä aiheesen liittyen, niin threadia saa lainata kyllä.
![]()
Mitenkäs tuo kamerakalusto tykkää tärinästä? Meinaan itsellä on noita duuniläppäreitä ollut aikaisemmin tapana kuskailla laukuissa ja vaikka kuinka tietokoneen sammuttaa aina läppärireppuun sulloessaan (siis tosiaan sammuttaa eikä pelkkä stand-by) niin se on ollut about vuosi ja kovalevy minkä tuo tärinä tuntuu tappavan
No nyt olenkin tätä nykyistä läppäriä kuskannut aina reppu selässä ja vielä 3v jälkeenkin koneen toiminta on yhä moitteetonta![]()
En ihan ymmärrä miksi se tässä pelottaa enemmän kuin jossain muussa vaihtoehdossa. Sama "teho-ongelma" sinun tapauksessa tulee, oli pyörä mikä tahansa noista. Voisi kuvitella (mutua), että pienempi tehopudotus näkyy käytännössä vähemmän kuin isompi. Eli isompi tehopudotus (edelleen mutua) saattaa kaivata välityksien muuttamista.
CBF600SA ==> CBF1000FA
Ajattelin täyttää koko laukun vaahtomuovilla ja siihen sitten sopivat kolot kameralaitteistolle. Ei ainakaan pitäisi olla tärinä ongelmaa(?).
Omituista että koneen ollessa sammuneena kovalevy olisi hajonnut. Olettaisin että käytössäsi oli HDD levy? Lukupäähän poistuu levyn päältä sammutettuna ja ainakin kun olen sellaista purkanut niin huomannut että kovin hepposia magneetteja ei sieltä löydy, eli kyllä sen sivussa pitäisi pysyäkkin.SSD on tosiaan yksi pomminvarma vaihtoehto ainakin tärinän suhteen. Tietojen säilyminen onkin sitten aivan oma tarinansa.
Totta, teho-ongelma tulee olemaan, mutta uskoisin alla olevan taulukon hieman valaisevan tarkoitustani. Joskin taulukkoa tehdessäni huomasin että Yamaha FZ6-S on muutenkin liian suuritehoinen, menee yli rajoittamis rajasta. Vai onko minulla huonot lähteet? Jos jollakulla on paremmat lähteet ja/tai huomaatte virheitä, niin pyytäisin että korjaatte. Jouduin hakemaan lukuja useasta eri lähteestä, kun kaikkia ei saanut yhdestä paikasta.
(en nyt saanut taulukkoa näkymään aivan sillain kuten olisin toivonut, mutta koettakaa ottaa selvää. Excelissä näytti huomattavasti paremmalta.)
Yamaha FZ6-S Suzuki GSF650S Bandit Honda CBF650 Suzuki DL650A V-storm Suzuki 650 V-storm Kawasaki versys Honda NTV 650 Revere Honda Deauville (650 ja 700) Kw 1 72 62,5 57 51 49 44 43 41 Kw 2 48,3
Jos rauhallista matkapyörää etsit niin jättäisin ton FZ6S:n pois listasta.. Varmasti tosi kiva pyörä ajaa ja kulkee nätisti, mutta alakierroksilla todella ponneton. Näen sen sellasena mutka/hupipyöränä, mutta niinkuin todettu jokaisella pyörällä voi kuitenkin ajaa matkaa, kyykylläkin. Ellet sitten oikeasti pidä itseäsi sellaisena ketä nauttii kovista kierroksista ja "käskyttämisen fiiliksestä". Joo, mä itse tykkään kierroksista, mutta listan muihin verrattuna se on vähän kuin ampiainen kimalaisten liigassa. Muut ovat alhaalta hyvin vääntäviä mutta ei loppupäässä niin tehokkaita, esim Versyksen kone puskee eteenpäin kuin traktori jonka jälkeen esim GSF650 tuntui pienillä kierroksilla täysin mopolta, eikä GSF650 edes ole se kaikkein laiskin pienillä kierroksilla - verrattuna esim R6 yms 600cc sportit.
En mä alkaisi pyörää valitsemaan sen perusteella mikä on tehottomin ilman kuristuksia, koska jos pyörässä esim. 60kw ilman kureja, 25kw kurit poistettuna tuntuu kuin olisi ihan uusi pyörä. Jos tehonnousu on luokkaa 25kw --> 40kw, niin ei siinä lopulta kummoista eroa tule, ellei sitten suoraan osta isompaa pyörää eikä edes ajattele että ajaa samalla pyörällä muutaman lisahepan kera.
Viimeksi muokannut: Tuuchen; 15.09.2015 klo 19:33.