Onko porukalla täällä kokemusta Etelä-Euroopan liukkaista teistä? Espanjassa ja Kreikassa tullut ajeltua 2-pyöräisillä, ja taas kahden viikon loman jälkeen asfaltin liukkaus muistutti olemassa olollaan. Millainen rengas toimii kyykky/katupyörässä noilla leveysasteilla? Jossain vaiheessa olisi tarkoitus ajaa oma R6 Espanjaan ja olla siellä pidempikin siivu, joten joku pitävä kuumalla asfaltilla toimiva rengaspaketti olis kova sana.
Rohkeus on sitä, että halu elää on niin kova, ettei pelkää kuolemaa. Kukin ajakoon tyylillänsä, mutta tee se niin, että tunnet eläväsi.
Jos sitä oikeeta helleasfalttia tarkoitat mistä öljy tihkuu ylös eikä pinta kestä sivujalkaa niin ei siihen mikään auta. Mutta muuten normaalikummilla on menty
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Varsinkin kaupunkialueilla täällä Espanjassa on asfaltti paikoin helvetin liukasta. Varsinkin liikenneympyrät ja niiden ympäristö ovat välillä kuin jäälle tulisi, keulaa puskee ja veto päällä takanen sutii koko ajan...skootteritkin sutii kun pepet vedättää niillä pikkasen......
Mulla on Kawassa ihan normit Pirelli Anget GT:t, kyllä niillä pärjää hyvin kun muistaa em. asian ajaessaan....
Eli vastaus: kaikki hyvät katurenkaat on niitä joilla pärjää ja huono kuski konttaa täällä kaikilla....![]()
Enpä ole ainakaan Espanjassa törmännyt yhtään sen liukkaampaan asfalttiin kuin Härmässäkään. Anakee II/III ja Pilot Road 3/4 ainakin toimivat ihan yhtähyvin kuin muuallakin.
-jp-
PS. Andaluciassa on kyllä syytä varoa sitä punaista hiekkapölyä, jota sopivat tuulet Afrikasta tuovat - se on ihan hemmetin lipakkaa...
Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black
Täällä sitä taas Italiaa-Ranskaa-Epsaniaa muutama viikko höylätäänn .
Kaikki on kuin ennenkin, eikä nyt soi J.Karjalainen.
Vilkkaasti liikennöidyt paikat.... niiden tiukemmat mutkat, risteykset, liikenneympyrät jne.
Ne vaan kiillottuu ihan helvetin liukkaiksi..... ja märkänä siitä vielä liukkaammaksi.
Näiden kanssa on se hahmottamisongelma.... että missä ne aina luuraa kun ajelee
oudoissa paikoissa.
Eipä juuri muu auta, kun mennä reiluilla marginaaleilla.
Toinen oma juttunsa on sitten "peittopaikkaukset" pitkin kyläteitä ja varsinkin
iltapäivisin kun aurinko on paahtanut ne pehmeiksi.
Päälle siroteltu hieno hiekka saa ne usein näyttämään ihan ok pinnata, mutta
ohjelmaa pukkaa ihan kivasti jos noihin runttaa hiemankaan reilummin.
Jos tilaa riittää, eikä kukaan tuuppaanvastaan, selviää niistä suht hyvin kun vaan
kylmästi nostaa peliä pystympään ja odottaa kunnes pito hiljalleen palailee..... tai sitten ei.
Noissa on se hyvä puoli, että piellä hyvin rasvattu gummi ei ihan helposti tarjoa high-sidereita,
vaan pito palailee pikkuhiljaa..... jos palaa.... ja pää vaan kestää odotella ilman
hätiköityjä ratkaisuja.
Mut joo.... jokainen tyylillään....
Vetohommat on erikseen ja vaikka sitte pää repussa.....
Toinen juttu on sitten, kannattaako pitkiä reissuja vetää olemattomilla limiiteillä ?????
Jossain kohti se neiti Fortuna kyllästyy katselemaan moista "perseilyä" (reissussa).....
ja rokottaa huolella.
Riittävät limiitit.... ja pää repussa vetämiset erillään... eri puitteissa.
Noilla menee jo kohtalaisen hyvin.... ja pitkään.... ehjänä.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY