Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 77:sta
  1. #1
    Ajattelin että tällaiselle ketjulle saattaisi olla kysyntää koska ainakin itselle tulee usein erilaisten projektien kanssa eteen ns. Tittelintuure-ongelma kerta toisensa jälkeen: tiedän että joku työkalu/työmetodi on olemassa mutten tiedä miksi sitä kutsustaan joten en löydä sellaista mistään, tai en viitsisi yhden käyttökerran takia ostaa satojen eurojen konetta jos jollakulla sattuisi sellainen olemaan ja voisi jonkun putkenmutkan/pellinpokkauksen etc pientä korvausta vastaan tehdä.

    Aloitetaan tällaisella:



    Mikä on suomalaiselta nimeltänsä tämä työkalu ja mistä näitä saa? Joku meistihän se lienee, englanniksi dimple tool tai dimple die, käytetään esim peltiin poratun reiän reunojen ylös "taittamiseen" rakenteellisen lujuuden lisäämiseksi.

    Olis ehkä tarvetta noin 25mm meistiparille, esim 1" tai vaikka 1,25". 10tn lattiaprässi löytyy.
    Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
  2. #2
  3. #3
    Metallimiehet apua



    Kotikonstein? Millä? Miten?
    Buell XB12S -08

    Menneet:Buell XB12S -04, KTM Super Duke 990 -08, Ducati Monster 1000DS -05, Honda CBR1000RR Fireblade -06 ,Honda CBR900RR Fireblade -99, Honda Shadow VT 750 -97
  4. #4
    Lainaa WDW kirjoitti Katso viesti
    Metallimiehet apua



    Kotikonstein? Millä? Miten?

    Eiköhän lähde kun avaat kaikki pultit ja korkkiosa pois edestä niin on tilaa temmeltää.
    Tunturi Super Sport -77, Yama DT -76 (ruma)...monta vuotta välissä...Suzuki gsx750f -89, Honda CBR 1100 XX Super Bluebird -04
    Iron Butt ss1000
  5. #5
    Edit: Jaha nopiammat kerkes...


    Eikö tuo ruuvi tuu näkösälle ku irrotat tuon koko korkkihärvelin? Monesti ei oo kaikilla ruuveilla tankissa asti kiinni. Mulla on kolme kiinni tankissa ja kolme kiinni pelkästään tuossa reunuksessa/muovisessa sisäreunuksessa.

    Ja jos tuossa kauluksessa on kierre niin se on kai dummy-ruuvi ja jos ei oo dummy niin sitten pitäis olla tuossa suora reikä ja voit nostaan tuon korkki systeemin siitä ylö?
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  6. #6
    Kuvasta ei näy mutta vieressä on yksi kuusikolo jonka joku on vääntäny pyöreeks. Eli se vaikeuttaa hommaa entuudestaan.
    Buell XB12S -08

    Menneet:Buell XB12S -04, KTM Super Duke 990 -08, Ducati Monster 1000DS -05, Honda CBR1000RR Fireblade -06 ,Honda CBR900RR Fireblade -99, Honda Shadow VT 750 -97
  7. #7
  8. #8
    Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
  9. #9
    Tällä: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...aa-2000024141/

    edit. myöhästyin. Great minds think alike.
    http://pakkouskonto.fi
  10. #10
    Poralla reikä keskelle ruuvia, naputtaa sopivan Torx kärjen reikään ja ruuvaa tyngän pois. Nylppääntyneisiin kuusiokantoihin kannattaa sovittaa Torxia tai tuumaista kuusiokoloa, tai viilata isommasta kuusiokolosta tiukka tappi reikään.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  11. #11
    Juu, ensi torxia tai sitä tiheempää, 12-kulmasta...

    Myös vanha kikka, jos on vähänkään kantaa jäljellä, niin tööttää sinne venttiilinhiomatahnaa, lisäkitkaksi. Aukee aika uskomattoman rujon näkösiä kantoja vielä. Käy myös tavan ruuveihin ja pultinkantoihin...
    Myös vähä ehtoopuolella olevien boorien ensiapuun, yms...
    Se oli jo rikki...
  12. #12
    Joskus pystyy dremelillä rälläköimään taltta ruuvarille kolon, avaa sitten sillä.
    2016: Honda CBF125 -09
    2012: MP-kortti: Kawasaki ER6-n
    2002-2014: Honda Monkey Z50J vm.94
  13. #13
    Kuinka suuri tuo pultti on? Keskelle reikä ja siihen vasenkätiset kierteet. Kierteisiin sopiva 10.10 luokan pultti ja sitä vääntöä
  14. #14
    Itse irroitin tuollaisen syvällä syltinterikannessa olevan pultin pätkän ostamalla reikää reilusti pienemmän vasenkätisen poranterän. Reikään WD-40 muhimaan ja hetken päästä nousi kuin itsestään pois. Terä maksoi kolme euroa.
    ?
  15. #15
    Lainaa Smistik kirjoitti Katso viesti
    Itse irroitin tuollaisen syvällä syltinterikannessa olevan pultin pätkän ostamalla reikää reilusti pienemmän vasenkätisen poranterän. Reikään WD-40 muhimaan ja hetken päästä nousi kuin itsestään pois. Terä maksoi kolme euroa.
    Vastakierretappi on myös tuota varten tehty. ruuviin pienempi reikä ja tapilla vääntämällä auki.
    Toiminee myös pyörähtäneisein kuuusiokoloruuveihin, jos vaan saa tarpeeksi syvälle.
    http://www.motonet.fi/fi/haku?q=vastakierretappi

    Usein se vaikea osa on se reiän poraaminen varsinkin pieniin ruuveihin, joten ohjuri olis hyvä.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  16. #16
    Ja sitten kun on katkottu ne vastakierretapit ja muut sinne reikään niin sitten voi viedä sen koko kompleksin kipinätyöstöllä irroitettavaksi Kipinätyöstöllä irtoaa kyllä mikä tahansa mikä vaan johtaa sähköä. Usein alkuperäinen kierrekin säästyy jos on tekijämies.

    Vakavasti puhuen, noita vastakierretappeja ei pidä mennä käyttämään mihinkään mikä on oikeasti jumissa, ne ovat hauraampia kuin vastaavan kokoinen pultti ja koska ne ovat vaan puolet siitä pultin halkaisijasta niin on ihan absurdia olettaa että se vastakierretappi kestää jos se originaalikaan ei kestänyt vääntää. Tietysti jos homma on semmoinen että vääntöä ei tarvita mutta ainoastaan pitää saada kiinni pultista niin sitten voi olla mahdollisuus.

    t. Janne
    KTM 1190 Adventure ABS -16
    Beta ALP 4.0 -16
  17. #17
    Jos ei muuta löydy tarvinnee tilata tuo. Ajattelin vähän erilaista profiilia kun mitä tuo tekee mut on tyhjää parempi.
    Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
  18. #18
    Lainaa jahonen kirjoitti Katso viesti
    Kipinätyöstöllä irtoaa kyllä mikä tahansa mikä vaan johtaa sähköä. Usein alkuperäinen kierrekin säästyy jos on tekijämies.
    Mulla olis yks jarrusatula, missä on reikä jengoilla ja sitten siellä sisällä jengoissa on siinä olleen tapin jengat. Tappi on jo poistunut.
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
  19. #19
    Vastakierretappi on suoraan -50 luvulta ja jos se olisi hyvä niin parempia ratkaisuja ei oltaisi kehitetty. Vastakierretapin kirous on että se levittää irroitettava pulttia jos se on tiukassa, ja levittäminen tiukentaa pulttia entisestään ja sen jälkeen kuuluu naks.

    Jos Torx kärjet tuntuu liian halvoilta ja epäammattimaiselta niin kannattaa ostaa tappi-mallinen katkenneiden pulttien irroitustyökalusarja, ne on ihan hyviä ja toimivia. Mutta saman asian lähes joka paikassa Torx kärjet.

    Monesti kannattaa myös lämmittää irroitettava pultti ja sen ympäristö yli 100 asteiseksi, jos on kovalla lukitteella kiinni niin tynkä irtoaa helpommin kun lämpö pehmittää lukitteen.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  20. #20
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Vastakierretappi on suoraan -50 luvulta ja jos se olisi hyvä niin parempia ratkaisuja ei oltaisi kehitetty. Vastakierretapin kirous on että se levittää irroitettava pulttia jos se on tiukassa, ja levittäminen tiukentaa pulttia entisestään ja sen jälkeen kuuluu naks.

    Jos Torx kärjet tuntuu liian halvoilta ja epäammattimaiselta niin kannattaa ostaa tappi-mallinen katkenneiden pulttien irroitustyökalusarja, ne on ihan hyviä ja toimivia. Mutta saman asian lähes joka paikassa Torx kärjet.

    Monesti kannattaa myös lämmittää irroitettava pultti ja sen ympäristö yli 100 asteiseksi, jos on kovalla lukitteella kiinni niin tynkä irtoaa helpommin kun lämpö pehmittää lukitteen.
    Parempia ratkaisuja usein koetetaan kehittää onnistumatta - mut oon kyllä taipuvainen uskomaan tässä yhteydessä onnistutun - siihen perustuen mitä noita on katellu vierestä..

    Toi torx pala on hyväksi havaittu sylttääntyneiden kuusiokolojen kanssa, siinä on se että kun sen nakuttaa paikalleen niin iskut irrottaa juminutta kierrettä. - katkenneet on onneksi saatu läpi tai purkamalla tumppi näkyvin ja lukkopihdeillä kiertämällä pois.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  21. #21
    Näin se käy, pultin ja katkenneen "easy-outin" poisto, osa 1:



    t. Janne
    KTM 1190 Adventure ABS -16
    Beta ALP 4.0 -16
  22. #22
    ja osa 2:



    t. Janne
    KTM 1190 Adventure ABS -16
    Beta ALP 4.0 -16
  23. #23
    Lainaa WDW kirjoitti Katso viesti
    Kuvasta ei näy mutta vieressä on yksi kuusikolo jonka joku on vääntäny pyöreeks. Eli se vaikeuttaa hommaa entuudestaan.
    Poraa se pyöristynyt kanta vittuun siitä
    __________________________________________________ _______________
    "Yksi hullu kysyy enemmän kuin viisi viisasta kerkiää vastaamaan"

    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
  24. #24
    Tietääkö kukaan saako hydraulisen putkentaivuttimen lestejä ostettua mistään irrallaan, itse en semipikaisella googlausella löytänyt. Mietin et mullahan on prässi, ja tod näk aikalailla vääntelen sitä yhden kokoista putkea suurimmaksi osaksi, äkkiäkös mä kotelopalkista leikkelen sellasen boksin mihin saa vasterissat mut jostain tarttis sen männän päähän tulevan osan. Tietty jos lykästäis ja jostain romupihalta löytäis sopivan kokoisen tarpeeks järeen rissan minkä leikkaa halki ja hitsaa siihen "kengän" sille männänpäälle niin siinähän se jo olisi...
    Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
  25. #25
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Tietääkö kukaan saako hydraulisen putkentaivuttimen lestejä ostettua mistään irrallaan, itse en semipikaisella googlausella löytänyt. Mietin et mullahan on prässi, ja tod näk aikalailla vääntelen sitä yhden kokoista putkea suurimmaksi osaksi, äkkiäkös mä kotelopalkista leikkelen sellasen boksin mihin saa vasterissat mut jostain tarttis sen männän päähän tulevan osan. Tietty jos lykästäis ja jostain romupihalta löytäis sopivan kokoisen tarpeeks järeen rissan minkä leikkaa halki ja hitsaa siihen "kengän" sille männänpäälle niin siinähän se jo olisi...
    Tää kiinnostais muakin. 40mm erityisesti kovasti.
  26. #26
    Lainaa Wildchild kirjoitti Katso viesti
    Tää kiinnostais muakin. 40mm erityisesti kovasti.
    Saa varmasti samoista paikoista mitkä taivuttimiakin myy. Tai sitten sorvauttaa sopivan kokoisesta teräskiekosta, sahaa halki ja poraa sylinterille sopivan reiän samalla saa itseasiassa 2 aihiota. pitää sitten sen lestin olla tiukka ja esim. 40 mm putkelle suunnilleen 22 syvä jotta tukee putken sivuja taivuttaessa. Lestin R myös olennainen (100-150mm ehkä), liian pieni ja putki menee luttuun, kovin ohut ei ilman hiekkaa onnistu sittenkään.
    S1000RR -10
  27. #27
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Tietääkö kukaan saako hydraulisen putkentaivuttimen lestejä ostettua mistään irrallaan, itse en semipikaisella googlausella löytänyt. Mietin et mullahan on prässi, ja tod näk aikalailla vääntelen sitä yhden kokoista putkea suurimmaksi osaksi, äkkiäkös mä kotelopalkista leikkelen sellasen boksin mihin saa vasterissat mut jostain tarttis sen männän päähän tulevan osan. Tietty jos lykästäis ja jostain romupihalta löytäis sopivan kokoisen tarpeeks järeen rissan minkä leikkaa halki ja hitsaa siihen "kengän" sille männänpäälle niin siinähän se jo olisi...
    Tuolta saa ainakin palvelua:
    http://www.putkikierre.fi/

    Ja ebaystä "tube bend die" hakusanalla.
  28. #28
    http://m.ebay.com/itm/Hydraulic-Pipe...609?nav=SEARCH

    Hmm... jos kokonaisen vehjaksen saa samaan hintaan kun mitä se kenkä maksaa ei paljoo kantti askarrella... tohon tietty rahtia ja alvia vähän päälle vielä mut toi nyt menee helpolla osiin...
    Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
  29. #29
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    Tietääkö kukaan saako hydraulisen putkentaivuttimen lestejä ostettua mistään irrallaan, itse en semipikaisella googlausella löytänyt. Mietin et mullahan on prässi, ja tod näk aikalailla vääntelen sitä yhden kokoista putkea suurimmaksi osaksi, äkkiäkös mä kotelopalkista leikkelen sellasen boksin mihin saa vasterissat mut jostain tarttis sen männän päähän tulevan osan. Tietty jos lykästäis ja jostain romupihalta löytäis sopivan kokoisen tarpeeks järeen rissan minkä leikkaa halki ja hitsaa siihen "kengän" sille männänpäälle niin siinähän se jo olisi...
    Kysy vaikka koneita.comista.
    http://pakkouskonto.fi
  30.  
  31. #30
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti
    http://m.ebay.com/itm/Hydraulic-Pipe...609?nav=SEARCH

    Hmm... jos kokonaisen vehjaksen saa samaan hintaan kun mitä se kenkä maksaa ei paljoo kantti askarrella... tohon tietty rahtia ja alvia vähän päälle vielä mut toi nyt menee helpolla osiin...
    Noita kun jaksaa surffata, niin kyllä ebay.de ja ebay.co.uk löytyy myös, niin ei tarvi alvia ja tullia maksaa. Saksaksi jotakuinkin "biegemaschine rohr". Itse viimeaikoina koittanut löytää 15mm kanttiputkelle sopivaa mutkienvääntelykonetta.
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen