En tiennyt virallista termia em. kapistukselle, mutta siis tuollainen seisontatuki etupyörälle olisi tarkoituksena hommata.
Ainakin Biltema noita myy. Onko porukalla kokemuksia noista?
Jos kerta homma toimii niinkuin kuuluisikin, niin tuon luulisi helpottavan esim. perän nostamista ilmaan. Jotkut taitavat siinäkin onnistuu että saa yksin takapyöränostimella prätkän perän ilmaan että kukaan on pitämässä sivusta kiinni, ite en ole edes kokeillut..
Periaatteessahan tuon toimintaperiaate on se että etupyörä vaan ajetaan tuohon ja joku lukkosalpa lukitsee sen (ainakin sellaista olen kerran päässyt kokeilemaan). Tämän jälkeen pyörän päältä voi nousta ja sen pitäisi PERIAATTEESSA pysyä pystyssä ilman jalkaa.
Mutta miten on käytännössä?
Olisin linkittänyt bilteman sivuilta yhden esimerkiksi mutta jostain syystä ei samsungilla onnistu tekstin kopiointi![]()
Ex:Yamaha MT-01, Suzuki SV 1000, Suzuki GSF 600S, KTM LC4 640 / varastettu, Honda CBR 900 RR, Yamaha YZF 750 R, Husqvarna WRE 125, Honda monkey
Okei, mä en ole koskaan kokeillut. Jos pyörä on sivujalalla niin uskaltaako sen nostaa takaa ylös ilman että kaatuu?
E: ja vaikka tuo ei mikään ameriikantemppu olisikaan niin kyllä tuo teline olisi silti joissakin huoltotöissä ja kuskaamisessa kätevä
Ex:Yamaha MT-01, Suzuki SV 1000, Suzuki GSF 600S, KTM LC4 640 / varastettu, Honda CBR 900 RR, Yamaha YZF 750 R, Husqvarna WRE 125, Honda monkey
Tarkoitat varmaan tätä: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...nu-2000030177/
Kävin tänään hakemassa tuollaisen muttei sillä saanut Aprilia Millen etupäätä nostettua, ei ole sopivaa adapteria.Jos joku tuon haluaa ostaa sopivasti, ottakaa pikaisesti yhteyttä sillä muuten käytän tuon aihiona toimivaan etupään nostajan rakentelussa. Vai onko jollain hyviä ideoita toimivaksi nosturiksi ettei tarvitse itse tehdä?
49 -> 49 -> 797 -> 738 -> 636 -> 998+398 -> 749 -> 749+998 -> 999+998 cc
1,5 -> 1,5 -> 55 -> 76 -> 123 -> 128+40 -> 92 -> 92+113 -> 167+113 hv
Veikkaisin että kyse ei ollut tuosta vaan tämäntyyppisestä ratkaisusta http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...MP-2000032368/
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Kyllä sen avulla on helppo käyttää takapukkia vaikka ilman apuvälineitä saa kyllä laitettua pukin paikoilleen.
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Takapukille itse laitan yksin niin, että lauta jalan alle jotta pyörä on melkein pystyssä, sitten on helppo nostaa motonetin 30e takanostimella pyörä ylös. Alas lauta taas jalan alle, ja alas sekä pieni kallistus jalan puolelle. Helppoa, kun katsoo vain että se eturengas on suorassa.
Gsx-r 1000 k8
Taivas saa odottaa
On muuten ihan mielenkiintoista kun 60kg jamppa nostaa 240kg pyörää takapukille. Voin kertoa että voi hyppiä tasajalkaa raudan päällä eikä tapahdu mitään.
RC8R
Super Duke (Se vanha)
Ja kunnon takapukilla sen perän nostaa 5v poikakin (kokeiltu monesti)
www.trackpunkracing.com
Tuohon kysyttyyn pukkityyppiin.
Tosi kätevä sillon kun on kyse kuljetuksesta, huolloista tai säilyttämisestä eikä tartte saada eturengasta ilmaan. Suurin ongelma on että monet pukit tahtoo liukua alta kun niille pukkaa tai tulevat mukana kun ottaa pois pyörää, alusta vaikuttaa paljon ja kiinnitys lattiaan tai laajempaan vaneriin auttaa kovasti.
Tuollaseen kun tökkää niin sitten on kuljetus sidonta tai takapukille nosto helppoa. Erinomainen apuväline, suosittelen.
Jos eturengasta täytyy irrottaa nii sitten etukolmion alta nostava pukki on tukevin, etuputkien alta nostavat on hitusen helpompia käyttää mut huomattavasti huterampi. Sopii parhaiten rengaslämppärikäyttöön. Ja huomioitavaa että näennäisestä tukevuudestaan huolimatta pyörä on helppo kaataa/tiputtaa etuputkien alta nostavan pukin päältä tönäisemällä tai kääntämällä ohjausta.
Hyvä takapukki ehdoton vaatimus tuon kaveriksi ja lisätuki tai vaikka sidonta takapukkiin suositeltavaa jos yhtään enemmän esim huoltaa.
Takapukki on vähän semmonen must have jos ei oo keskijalkaa.
Niissä on eroja juurikin tuon keskustellun nostamisen ja tukevuudenkin suhteen. Vipusuhteet vaikuttaa paljon ja renkaat.
On tullu vastaan pukkeja joilla ei oo meinannu 80kg riittää ja sit on semmosia joilla nousee pyörä helposti yhellä kädellä.
Mitoista voi tietty koettaa laskee ja kattoo mut kyselemällä kokemuksista saa varmaan hyvän kuvan. Jos kahvaosa jää pystyyn renkaiden yläpuolle ja kahva on lyhyt, tulee nostamisesta raskasta. Hyvin rullaavat isot renkaat auttaa tosipaljon myös. Yhteen vaihdoin kovien muovirenkaiden tilalle rullaluistimen renkaat ja ero oli kuin yöllä ja päivällä, nousee kevyemmin ja takkuamatta.
Lankarulla ja haarukka-tyyppinen pukki on parempi kuin kumitalloilla swingin alta nostava. Helpompi asettaa ja pyörä pysyy tukevammin paikoillaan.
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
No nyt tuli tuollainen Bilteman haettua, laitetaan kokemuksia kun sellaisiai kertyy
Ex:Yamaha MT-01, Suzuki SV 1000, Suzuki GSF 600S, KTM LC4 640 / varastettu, Honda CBR 900 RR, Yamaha YZF 750 R, Husqvarna WRE 125, Honda monkey
Ex:Yamaha MT-01, Suzuki SV 1000, Suzuki GSF 600S, KTM LC4 640 / varastettu, Honda CBR 900 RR, Yamaha YZF 750 R, Husqvarna WRE 125, Honda monkey
Onkohan tuo biltema miten tukeva? jos sattuu vaikka tuuppaamaan vahingossa vähän mopoa, niin onko heti nurin?
-
Noita on biltemassa kolmea eri mallia, eiköhän niistä löydy riittävän tukeva.
http://www.biltema.fi/fi/Etsi/?query...oripyörän+tuki
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Mulla on tollanen setti..
Motonetin etupukki ja takapukki Anttilan poistomyynnistä
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Mulla on tuollainen tumb1:n hankkima malli. Hyvin on toiminut, mutta tuli kerran nykäistessä eturenkaan mukana ylös ja rikkoi etulokarin. Kannattaa laittaa jotain kangasta väliin, niin ei tartu niin kovasti.
Näköjään aina nenällään...
KTM 890 Duke R vm2021 (2023 -> )
ex. Suzuki GSX-R 1000 K8, kilvetön (2016 - 2024)
ex. Aprilia RST1000 Futura vm2003, naarmuinen (2018 - 2022, R.I.P.)
ex. Yamaha MT-01 vm2005, sininen (2013 - 2016, R.I.P.)
advillen setti on parasta A-ryhmää varsinkin etupukin osalta. Nykyään noita ei jostain syystä enää Motonetistä löydy, mutta Kärkkäiseltä saa täysin samanlaisia.
Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
Kawasaki Z750R 2012 exä
Ei oo, kaiken saa tietysti kumoon kun tarpeeks kovaa tönää..
Mä heiluttelin tota tangosta aika kovaa eikä lähtenyt heijaamaan mitenkään uhkaavasti ja etupukki pysyi hyvin paikoillaan. Ajattelin tehdä tuohon vielä sellaisen salpalukituksen mikä taitaa olla tuossa motonetinkin mallissa. Sitten vielä pulttaus kiinni johonkin leveään vanerilevyyn niin pukki ei pääse kaatumaan, eikä eturengas irti pukista.
Tajusin tuossa lisäksi että nyt taitaa mahtua autokin talliin talveksi kun tuon SV:n saa pystyyn eikä tarvitse pitää sivujalalla.
Ex:Yamaha MT-01, Suzuki SV 1000, Suzuki GSF 600S, KTM LC4 640 / varastettu, Honda CBR 900 RR, Yamaha YZF 750 R, Husqvarna WRE 125, Honda monkey
eivät tiedä mitä myyvät...
https://www.karkkainen.com/verkkokau...ngaspukki#spst
mutta sama pukki...
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
https://m.youtube.com/watch?v=LiotUF9zUcI
Tossa hieman tönimistä
Narina kuuluu tälläkertaa renkaasta, ei kuskista
Ex:Yamaha MT-01, Suzuki SV 1000, Suzuki GSF 600S, KTM LC4 640 / varastettu, Honda CBR 900 RR, Yamaha YZF 750 R, Husqvarna WRE 125, Honda monkey
Nyt pitäisi näkyä
Ex:Yamaha MT-01, Suzuki SV 1000, Suzuki GSF 600S, KTM LC4 640 / varastettu, Honda CBR 900 RR, Yamaha YZF 750 R, Husqvarna WRE 125, Honda monkey
täältä kans bilteman pukille ääni.