Vakuutustarkastajille maksetaan siitä, että ne kusettaa asiakasta.
Mulla kerran hajosi yksi vähän kalliimpi moottori, joka oli rytöläjän näkösessä vanhassa autossa, joka siis pöllittiin. Ajoa oli tullut joku 160 kilsaa, ja parkkiruudusta oli lähdetty silleen, että paikalle oli jäänyt 30 metriä lakuviivaa. Oikeaoppisesti käytettäessä moottori olisi ollut tarpeen lämmittää ennenkuin lähtee liikkeelle, ja vasta toimintalämmössä kuormittaa oikeasti.
Tarkastaja sanoi, ettei hän ole ikinä kuullutkaan, että varastetusta autosta olisi moottori hajonnut. Eikä varsinkaan noin lyhyellä ajomäärällä.
Kun kysyin saisinko ajaa hänen autollaan 160 kilsaa, ja katsoa saako sen moottorin rikki, ei hän siihen suostunut. Pitkään sain asiasta vääntää, mutta sain lopulta vähän toista tonnia korvausta.
Ja homma oli ihan selkeä. Auto toimi aiemmin täydellisesti, jälkeen ei. Mutta kuulemma "noin vanhoissa autoissa voi olla mitä vaan vikaa". Ei auttanut, vaikka moottorilla oli yhteensä ajettu 120000 km ja se oli avattu alle 10000 km sitten. Vanha paska.
Vittu vieläkin sylettää.
Onneksi eivät saaneet pöllittyä niitä 5 kertaa auton arvoisia vanteita, mitkä mulla oli siinä alla, niiden korvauksistahan se riemu olis revennyt![]()
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Vauutusyhtiöiden ja asikkaiden välillä luottamus on yleensä samaa tasoa, kuin Venäjän kaupassa ja ainoa toimiva liiketoimintamalli on kusta vastapuolta silmään minkä kerkiää :P
Joskus piti vääntää yhdestä lunastukseen menneestä autosta ja sen korvauksesta. Kohteliaat sanat, fiksut vastineet vaihtui jo toisen mailin kohdalla omalta osalta vittuiluksi ja henkilökohtaisuuksi tarkastajaa kohtaan, joka oli varmaan molemmille luontevampi tapa neuvotella asioista. Isoilla kirjaimilla puhumalla sain lopulta noin 85% käyvästä korvauksesta ja olin taas tyytyväinen.
Syy miksi en käytä töissä ikinä pukua, on että en halua samaistua vakuutusalan porukkaan tai imurikauppiaisiin.
No niin...
Tästä voi katsella kuvia mihin kuntoon pyörä meni ilkivallan ja sitä suranneen epäpätevän käsittelyn tuloksena. Ja tämä siis olisi ollut vakuutusyhtiön mielestä korjattu kuntoon ;). Enpä usko että olisi keväällä enää toiminut, luonnollisestihan se näytti ihan toimivalta katteiden kanssa, mutta aika yllätys esim nokkahihnojen luona oli muhimassa puhumattakaan sähköosista.
https://www.avk.fi/ajoneuvot/ducati/...ltistrada-1100
Enpä olisi ikinä uskonut että jauhesammutin ja vesi saa noin pahaa jälkeä aikaiseksi kuin esim jakopäässä näkyi. Ko vahinkotarkastajaa pitäs huoltomiehen lisäksi läpsiä avarilla ihan jonkun tovin, kun eivät asiakasta kuunnelleet.
Fiksuunnuin taas sen verran, että jos jonkun ajoneuvoni saan tuleen, annan sen palaa rauhassa kunnes on varmaa että lunariraja on ylitetty ennenkuin edes yritän jauheella sammuttaa.
Itekki miettiny, että ei haittais jos varikolla ois sammutin mukana. Näköjään haittaa.
Annoin moottoripyörille pikkusormen, se vei koko käden
Mites vaahtosammutin, tekeekö yhtä höpöä sähkölaitteille?
Honda GL1800 -06
Vanhat: VF750C, GL1500C
Mites palokäsineet millä sais siirrettyä mopon pois kaiken muun palavan materiaalin vierestä?
Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
Kawasaki Z750R 2012 exä
Ostin onneksi pajalle myös hiilidioksidisammuttimen niin voi sitä jopa käyttää tarvittaessa.
HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
http://www.sefotec.fi
Täytyy todeta että en tiennyt ton olevan tollasta myrkkyä vehkeille. No nyt tiedän senkin...![]()
Can-Am Outlander 1000 XT 2012
Jos tallissa on nestepalo tai palo puhkkaisee pyörän tankin niin älä sitten käytä sankoruiskua ettei palo suorastaan räjähdä silmille. Hiilidioksidi on hyvä sisätiloissa kun ei sotke paikkoja. Vaahtosammutin vain silloin jos sammutin on lämpimässä ettei pääse jätymään, sotkua on luvassa mutta ei muistaakseni syövytä/ruostuta.
Kylätason kurapyöräilijä.
Olen tietoinen perusjutuista mutta olen myös todistanut kuinka vedellä sammutetaan rasvapalo niin ettei roisku tai räjähtele. Eikä se nyt niin vaikeaa ollut.
Jos tulipalo tallissa on puhkaissut bensatankin niin antaa paskan palaa. En todellakaan ole silloin enää menossa sammutus puuhiin
Hiilidioksiidi sammutin on muuten ihan jees mutta tämmöisessä talossa jossa on muksuja, suorastaan hengenvaarallinen vaikka eivät talliin saa yksin mennäkään.
Elämä on onneksi mutkikasta
Kaikki on mahdollista, siitä huolimatta en lähde rasvapaloa sammuttamaan vedellä, oli käytössä iso letku tai sankoruisku: https://www.youtube.com/watch?v=PWDTzhtw7xg
Kylätason kurapyöräilijä.
Ja tuo vesisumutus paitsi että toimii tosiaan sammuttaen, niin myös ne klassiset vesisammutuksen vesivahingot jää pois. Siksi uusissa sprinklereissä tuo on eritäinkin toivottu ominaisuus![]()
Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
Jospa joku haluaisi ihan omakohtaisia kokemuksia siitä, miten tuon kokenut pyörä seuraavat vuodet toimii, niin siihen on mahdollisuus. Näkyy olevan myynnissä!
En kehdannut laittaa, tämä siis Hämeen murteella. En mie kehtaa laittaa taas Karjalassa päin tarkoittaa vähän eri asiaa.
Ei varmaankaan tarvi kauan KVG - metodilla hakea? Eipä tuo avk-linkki tietysti enää toimi vihjeenä, mutta punainen 1100.
Viimeksi muokannut: Urpox; 22.10.2016 klo 23:50.