Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 50:een 50:sta
  1. #31
    Eikö ne Saksassa tarjoa mukavasti sakkoja jos roikkuu siinä vasemmalle kaistalla. Se on siellä ainakin ohitus kaista
    Vanhalla oppimisen vaikeus
  2. #32
    Lainaa 750cc kirjoitti Katso viesti
    Eikö ne Saksassa tarjoa mukavasti sakkoja jos roikkuu siinä vasemmalle kaistalla. Se on siellä ainakin ohitus kaista
    Saksassa lienee moni muukin asia paremmin.
    Suzuki Bandit 650S
    Ex Suzuki GSX750ES
    Ex Suzuki GS450
    Ex Honda CB125
  3. #33
    kohtasinpa minäkin urpoja tänään matkalla ouluun, vastapalloon ja mun puolella tietenkin. olkoonkin leveäkaistainen, mutta silti, omalla puolella pitäisi pysyä ohituksen ajan jos joku tulee vastaan.

    ja kun tietyömerkit on ja 50 rajoitus, niin eiköhän joku akka vetänyt ohi vajaata satasta ja kiia perässä, oli varmaan onnellinen ku pääsi pyörästä ohi. kuittasinpa sitten takaisin satasen alueella ku molemmat oli taas jonon hännillä.. sinne ne jäi jonnekin periferiaan..

    tietyön merkkejä ei paljon enää kunnioiteta, huonompi homma.
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  4. #34
    No siellä olikin päivän uutisvirrassa vasurin roikkuja ja oikeen ohittaja
    http://autobild.fi/uutiset/ei-ole-to...esti-voi-tehda
    Kawasaki Versys 650
  5. #35
    Lainaa Wannabe-motoristi kirjoitti Katso viesti
    No siellä olikin päivän uutisvirrassa vasurin roikkuja ja oikeen ohittaja
    http://autobild.fi/uutiset/ei-ole-to...esti-voi-tehda
    Mitään vaaratilannetta ei olisi tullut, ellei vasurin roikkuja olisi lähtenyt poukkoilemaan oikealle!!! Ihme Urpo!

    Aiempaan oikealta ohittamiseen...kuten joku taisi todetakin, niin eikös ohittaminen ja ohi ajaminen ole eri asia.
    Oikealta saa ajaa motarilla ohi jos oikea kaista vetää paremmin, mutta jos vaihtaa kaistaa oikealle, niin se on ohittamista, joka sitten on kielletty. Tai jotain ihan muuta....
    Jos esim. oikea kaista on tyhjä ja vasemmalla joku köröttelee, niin voi hyvinkin olla, että oikea kaista vetää paremmin jos vaan niin haluaa....
  6. #36
    Tieliikennelain mukaan saa ohittaa oikealta eli saa vaihtaa kaistaa ohitusta varten.

    Moottoritietä koskevat säännökset ovat taas tieliikenneasetuksessa jossa todetaan että edellä kulkeva ajoneuvo on aina ohitettava vasemmalta.
    Mutta jos ajoneuvot ajavat jonossa tai käyttävät kaistoja joissa on opaste eri suuntiin niin silloin edellä kulkevan ajoneuvon ohi saa ajaa oikealta mutta ei siis saa vaihtaa kaistaa.

    Eli kun tavoittaa keskikaistan roikkujan niin täytyy hyvissä ajoin siirtyä oikealle kaistalle, ellei jo ole siellä, ja odottaa kunnes se roikkuja tavoittaa jonkin ohitettavan eli oikealle kaistalle syntyy jono ja sitten voi ajaa roikkujan ohi ja suorittaa sen edellä ajavan ohituksen.
  7. #37
    Itse ohitan vasemman kaistan koomalapaat ja kotipoliisit oikealta kiihdyttäen reippaasti ylinopeutta aivan kuten kaikki normaalitkin ohitukset, joten ei juuri merkitystä onko se oikealta ohittaminen motarilla "sallittua" vai ei. Mielensäpahoittajia ja sakottajia riittää kyllä muutenkin.

    Jos oikealta ei meinaa löytyä riittävästi tilaa ohittaa, niin annan peräpaineen lisäksi yleensä tööttiä vasemman kaistan jarrulle. Kovin tuntuu monia harmittavan, mutta ainakin tuntuu löytyvän paremmin jarru/kaasu ja välillä se oikea kaistakin.
    Supermoto
  8. #38
    Kylähullu marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa qeanu kirjoitti Katso viesti
    Mitään vaaratilannetta ei olisi tullut, ellei vasurin roikkuja olisi lähtenyt poukkoilemaan oikealle!!! Ihme Urpo!

    Aiempaan oikealta ohittamiseen...kuten joku taisi todetakin, niin eikös ohittaminen ja ohi ajaminen ole eri asia.
    Oikealta saa ajaa motarilla ohi jos oikea kaista vetää paremmin, mutta jos vaihtaa kaistaa oikealle, niin se on ohittamista, joka sitten on kielletty. Tai jotain ihan muuta....
    Jos esim. oikea kaista on tyhjä ja vasemmalla joku köröttelee, niin voi hyvinkin olla, että oikea kaista vetää paremmin jos vaan niin haluaa....
    Mä näkisin niin että jos kaveri olisi vaan siirtynyt oikeelle ja ohittanut eikä jäänyt vasemmalle kaistallejarruttelee olisi tää vasemman kaistan tukkijakin ehkä myös katsonut taakse päin ennenkuin vaihtaa kaistaa. Ja taas olisi kalsarit puhtaammat.
    Elämä on onneksi mutkikasta
  9. #39
    Lainaa -JuhaK- kirjoitti Katso viesti
    Kannattaa muuttaa ajotapaa, jos joskus eksyt Saksaan...
    Ei vaan: kannattaa korjata ajotapaa. Piste.
  10. #40
    Lainaa spiff kirjoitti Katso viesti
    Ei vaan: kannattaa korjata ajotapaa. Piste.
    Okei, lupaan tästä edes olla se vasemman kaistan tuke
    Suzuki Bandit 650S
    Ex Suzuki GSX750ES
    Ex Suzuki GS450
    Ex Honda CB125
  11. #41
    Lainaa TimoV kirjoitti Katso viesti
    Meinasin päästä tilastoihin.

    ... vastaantulevan autojonon keskeltä ampaisi punainen Celica kaistalleni lähtien ohittamaan kolmea autoa. Onneksi tie on leveä ja ehdin hieman hidastaa jarrulla ja heittää pyörän vastaohjauksella pientareen puolelle. ...


    Nää on näitä aloittelevien ongelmia. Ei vielä osaa seurata liikennettä niin, että osaisi reagoida tilanteen edellyttämällä tavalla. Tässä: tehdä tilaa vastaantulevalle.
    Ja kuten joku jo kommentoikin, ei siinä mikään kiire ollut kun ehti tehdä vaikka mitä suoritteita, ja vielä sormiakin heilutella.

    Suomalainen liikennekulttuuri kyllä näyttää omaksutun; minä ajan nyt tässä, minulla on etuajo-oikeus, siihen et kyllä mee, minä meen ensin, minun ei tarvitse väistää ketään eikä mitään!!1!

    Tervemenoa vaan Baltiaan, Puolaan, Tsekkiin jne. kokeilemaan onnea tuolla asenteella.

    Ajaessa kannattaa keskittyä seuraamaan ympäröivää liikennettä. Sillä keinoin tulee vähemmän yllättäviä tilanteita ja sormienheiluttelutarpeita. Seuraavalla kerralla (se tulee, lupaan) kun sattuu vastaava ohittaja, tuuppaat vaan vähän oikealla kädellä niin, että pyörä siirtyy oikeaan laitaan. Sitten kun senkertainen "Celica" on mennyt, siirryt takaisin keskemmäksi tuuppaamalla vähän vasemmalla kädellä. Ei provosoitumista, ei netti-itkuja, vain tavallinen päivä mopon selässä.


    Täpäriä ohituksia näkee aika useinkin. Osa varmaan johtuu siitä, että ajotaidottomat kuskipolot eivät ymmärrä vaihtaa pienemmälle kun lähtevät ohitukseen. Sitten menee tarkalle kun ei se nissankorolla 1.1 bensaihme kiihdykään kutosella 80:stä.
    Merkillepantavaa tilanteissa on vastaantulevien toiminta: lähes poikkeuksetta jatkavat aiemmalla nopeudellaan suoraan kohti tulevan auton keulaa. Ei elettäkään hidastamisesta tai oikealle väistämisestä. Vasta ihan viime sekunneilla äkkijarrutus ja riuhtaisemalla oikealle. Luulisi edes itsesuojeluvaiston, jos ei liikennesilmän, teettävän jo huomattavasti aiemmin nokkakolaria ehkäiseviä toimintoja.

    Mutta toisaalta, eihän siinä pääse valoja vilkuttelemaan eikä nyrkkiä puimaan jos jo hyvissä ajoin eliminoi onnettomuuden mahdollisuuden.
  12. #42
    Lainaa spiff kirjoitti Katso viesti


    Nää on näitä aloittelevien ongelmia. Ei vielä osaa seurata liikennettä niin, että osaisi reagoida tilanteen edellyttämällä tavalla. Tässä: tehdä tilaa vastaantulevalle.
    Ja kuten joku jo kommentoikin, ei siinä mikään kiire ollut kun ehti tehdä vaikka mitä suoritteita, ja vielä sormiakin heilutella.

    Suomalainen liikennekulttuuri kyllä näyttää omaksutun; minä ajan nyt tässä, minulla on etuajo-oikeus, siihen et kyllä mee, minä meen ensin, minun ei tarvitse väistää ketään eikä mitään!!1!

    Tervemenoa vaan Baltiaan, Puolaan, Tsekkiin jne. kokeilemaan onnea tuolla asenteella.

    Ajaessa kannattaa keskittyä seuraamaan ympäröivää liikennettä. Sillä keinoin tulee vähemmän yllättäviä tilanteita ja sormienheiluttelutarpeita. Seuraavalla kerralla (se tulee, lupaan) kun sattuu vastaava ohittaja, tuuppaat vaan vähän oikealla kädellä niin, että pyörä siirtyy oikeaan laitaan. Sitten kun senkertainen "Celica" on mennyt, siirryt takaisin keskemmäksi tuuppaamalla vähän vasemmalla kädellä. Ei provosoitumista, ei netti-itkuja, vain tavallinen päivä mopon selässä.


    Täpäriä ohituksia näkee aika useinkin. Osa varmaan johtuu siitä, että ajotaidottomat kuskipolot eivät ymmärrä vaihtaa pienemmälle kun lähtevät ohitukseen. Sitten menee tarkalle kun ei se nissankorolla 1.1 bensaihme kiihdykään kutosella 80:stä.
    Merkillepantavaa tilanteissa on vastaantulevien toiminta: lähes poikkeuksetta jatkavat aiemmalla nopeudellaan suoraan kohti tulevan auton keulaa. Ei elettäkään hidastamisesta tai oikealle väistämisestä. Vasta ihan viime sekunneilla äkkijarrutus ja riuhtaisemalla oikealle. Luulisi edes itsesuojeluvaiston, jos ei liikennesilmän, teettävän jo huomattavasti aiemmin nokkakolaria ehkäiseviä toimintoja.

    Mutta toisaalta, eihän siinä pääse valoja vilkuttelemaan eikä nyrkkiä puimaan jos jo hyvissä ajoin eliminoi onnettomuuden mahdollisuuden.
    Word.

    Itsellä ei kyllä syke edes nouse, jos kotilo tulee omalla kaistalla vastaan ohitustilanteessa. Kyllä tuo matkalehmä-RT mahtuu silti sujahtamaan jostain välistä sivulaukkuineen.
    KTM Duke
    Ex:BMW K1600GTL, Moto Guzzi 1400 California Touring, BMW R1200RT, BMW F650GS, BMW F650 Funduro, Yamaha RD125LC
  13. #43
    Minä vedän marketissa aina ostoskärryt poikittain sisääntuloportin eteen. Ei kenelläkään voi olla niin kiire, ettei joutaisi paria minuuttia odottamaan, saatana. Sitä paitsi siirrän kärryt heti jos joku pyytää ja jos pyytäjän omamassa on yli 150 kg ja rasvaprosentti alle 15%.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  14. #44
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Minä vedän marketissa aina ostoskärryt poikittain sisääntuloportin eteen. Ei kenelläkään voi olla niin kiire, ettei joutaisi paria minuuttia odottamaan, saatana. Sitä paitsi siirrän kärryt heti jos joku pyytää ja jos pyytäjän omamassa on yli 150 kg ja rasvaprosentti alle 15%.
    Eihän toi oo kun nelipyöräisille ongelma
    Terve motoristi koukkaa sivusta ja tarraa mäyräkoiraan ja on kassalla ennen kuin saat kärrysi käännettyä
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F850GS--
  15. #45
    Lainaa Nysse kirjoitti Katso viesti
    Eihän toi oo kun nelipyöräisille ongelma
    Terve motoristi koukkaa sivusta ja tarraa mäyräkoiraan ja on kassalla ennen kuin saat kärrysi käännettyä
    Ongelmaa voi kiertää valitsemalla kärryiksi ns rautakauppamallin, jossa alatasolle voi lastata pitkää tavaraa. Sinne kannattaa ensi töikseen laittaa mattorulla, katuharja tms, jolla voi kampittaa ohi kiilausta yrittävän henkilön. Oppiipahan olemaan ja ymmärtää, että lain mukaan saan ajaa kärryilläni missä haluan.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  16. #46
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Ongelmaa voi kiertää valitsemalla kärryiksi ns rautakauppamallin, jossa alatasolle voi lastata pitkää tavaraa. Sinne kannattaa ensi töikseen laittaa mattorulla, katuharja tms, jolla voi kampittaa ohi kiilausta yrittävän henkilön. Oppiipahan olemaan ja ymmärtää, että lain mukaan saan ajaa kärryilläni missä haluan.
    Ja aikansa kuluksi voi ostaa aappisen ja opetella samalla lukemaan.
    Suzuki Bandit 650S
    Ex Suzuki GSX750ES
    Ex Suzuki GS450
    Ex Honda CB125
  17. #47
    Mites se menikään se yks koira ja keppi juttu...?
    Suzuki V-Strom 800DE -24
    Exät:Yamaha Tracer 900 -18, Suzuki GSF1250S -09, Suzuki GSF 1250SA -10, Suzuki GSF 1200S -05, Suzuki GSX750 -00
  18. #48
    Kieltämättä kaksi kertaa mietin, että olenko täällä edelleen hampaissa, mutta hienoa, että huoleni osoittautui turhaksi.
    Suzuki Bandit 650S
    Ex Suzuki GSX750ES
    Ex Suzuki GS450
    Ex Honda CB125
  19. #49
    Lainaa spiff kirjoitti Katso viesti


    Nää on näitä aloittelevien ongelmia. Ei vielä osaa seurata liikennettä niin, että osaisi reagoida tilanteen edellyttämällä tavalla. Tässä: tehdä tilaa vastaantulevalle.
    Ja kuten joku jo kommentoikin, ei siinä mikään kiire ollut kun ehti tehdä vaikka mitä suoritteita, ja vielä sormiakin heilutella.
    Niinpä, aloittelevien ja taidottomien ongelmia. Ei ymmärretä lukea liikennettä niin että ei lähdetä ohitse jos ohitusnäkymä ei ole riittävä tai arvioidaan alakanttiin vastaantulevan nopeus ja lähdetään ohittamaan ja luullaan että ehditään.
    Kawasaki ZZR1400 -07
    Suzuki SV1000N -03
    YZF-750 R -93
  20.  
  21. #50
    Vitun kotilokuskit kun eivät osaa ohittaa, toista se on motoristien kohdalla. Meillä tilaa ja aikaa on aina, oli tila miten pieni tai aika miten lyhyt tahansa.
    __________________________________
    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
    Honda NC 750X 2021
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12