Tehojen nosto --> 45 KW olisi ohjelmassa. Löysin joitain tietoja tältä foorumilta siitä miten tuo tehdään ja jopa linkin saksalaiskieliseen ohjeen... Mutta niistä en saanut selkeää kuvaa miten homma hoidetaan. No, ei se Saksan kielikään ole mulla hallussa.
Eli tarkalleen mitkä kilkkeet menee vaihtoon, millä ne korvataan ja se neulaventtiili kai laitetaan seuraavaan pykälään? Mistä ne korvaavat osat voi tilata?
Käytä Googlen translatea saksasta englantiin (tai suomeen) sitä pdf:ää lukiessa. Niin minäkin tein kun vanhemman mallista XJ:tä vapauttelin. Vaivalloista mutta toimii.
Huom! Neulaventtili on ihan eri osa kuin neula. Neula on kiinni luistissa säädellen bensan määrää kaasun asennon (tai no tarkalleen alipaineella toimivan luistin) mukaan. Kohoon kiinnitetty neulaventtiili taas päästää kohokammioon sen verran bensaa kunnes se sulkeutuu kohon noustessa bensapinnan mukana tarpeeksi ylös.
Ihan hatusta muistelen että mahtoiko tossa uudemmassa XJ:ssä ollut että pitää vaihtaa avonaiset kumikurkut kuristettujen tilalle, vaitaa tyhjäkäyntisuuttimet ja sahailla varovasti pois se luistin nousua rajoittava muovikaulus tms. siitä kalvo+luisti systeemistä. Vanhemmassa piti nostaa neulaa pykälällä.