Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 114:sta
  1. #1
    Varhaisdementoitunut 50-60v nais-autoilija havaitsi suojatien vieressä polkupyöräilijän vasta ollessaan kohdalla ja veti jarrut lukkoon.

    Ehdin vain karjaista refleksinä "vitun hullu" ja pysäytin pyörän jarruttaen erittäin huonolla tekniikalla renkaat savuten kun vedin takapyörän lukkoon.

    Pyöräilijä tuli siis vastaan aivan normaalisti ja rauhallisesti kevyenliikenteenväylää ja hiljensi tasapainotteluvauhtiin ilmaisten aikomuksensa ylittää ajorata, kunhan tulee tilaa.
    Ja sitten tämä akka havahtuu, että pyörä nähty ja vetää 40km/h vauhdista liinat kiinni.
    Tilanteessa ei ollut mitään muuta kuin nämä 3 kulkuneuvoa ja suojatie.

    Yleensä naurattaa, että mikä noita venäläisiä vaivaa, kun raivoavat liikennevideoissa, mutta ehkä minullekin tulee tilaisuuteni kunnon niga-momenttiin.

    Hämmentävää.
  2. #2
    Lainaa Spirit kirjoitti Katso viesti
    Varhaisdementoitunut 50-60v nais-autoilija havaitsi suojatien vieressä polkupyöräilijän vasta ollessaan kohdalla ja veti jarrut lukkoon.

    Ehdin vain karjaista refleksinä "vitun hullu" ja pysäytin pyörän jarruttaen erittäin huonolla tekniikalla renkaat savuten kun vedin takapyörän lukkoon.

    Pyöräilijä tuli siis vastaan aivan normaalisti ja rauhallisesti kevyenliikenteenväylää ja hiljensi tasapainotteluvauhtiin ilmaisten aikomuksensa ylittää ajorata, kunhan tulee tilaa.
    Ja sitten tämä akka havahtuu, että pyörä nähty ja vetää 40km/h vauhdista liinat kiinni.
    Tilanteessa ei ollut mitään muuta kuin nämä 3 kulkuneuvoa ja suojatie.

    Yleensä naurattaa, että mikä noita venäläisiä vaivaa, kun raivoavat liikennevideoissa, mutta ehkä minullekin tulee tilaisuuteni kunnon niga-momenttiin.

    Hämmentävää.

    Tän on pakko olla trolli
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  3. #3
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    Tän on pakko olla trolli
    Kumpa olisi... ihan työmatka vaan
  4. #4
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    Tän on pakko olla trolli
    Mitä trollia moisessa on?
    Itellä vastaava tilanne kun ajoin 60 alueella n.10 metrin päässä seuraavaa autoa ja liikennevalot
    lähestyivät. Noin 3 metriä ennen valoja (autoilijalle) ne sattuivatkin vaihtumaan keltaiseksi.
    Kyseinen teiden ritari sai auton pysäytettyä keskelle risteystä.
    Itsellä ensin jarrut pohjaan ja perä ilmaan.
    Onneksi oli vähän väliä ennen jarrutuksia. Pysähdyin noin 50 cm ennen autoa.
    Eipä olisi uskonut että se yrittää pysäyttää.
    Kyseinen paikka ruuhkainen kaksikaistainen ja kello noin 16.00 arkipäivänä.
    Turvaväliä kyseissä paikassa ei pysty pitämään koska kokoajan joku kiireisempi
    tulee väliin.
    Ei kannata aina olettaa että kaikki ajaa niinkuin kuuluisi ajaa
    tunturi sport,raisu, pv50, kawasaki mc90, honda mtx, Suzuki gt550, honda cbr1000f, v-strom1000, bmw f800gs
  5. #5
    Autoilijalle vaihtui keltaiset, ja sinä ajelit perässä?
    KTM 690SM
  6. #6
    Lainaa Spirit kirjoitti Katso viesti
    Varhaisdementoitunut 50-60v nais-autoilija havaitsi suojatien vieressä polkupyöräilijän vasta ollessaan kohdalla ja veti jarrut lukkoon.

    Ehdin vain karjaista refleksinä "vitun hullu" ja pysäytin pyörän jarruttaen erittäin huonolla tekniikalla renkaat savuten kun vedin takapyörän lukkoon.

    Pyöräilijä tuli siis vastaan aivan normaalisti ja rauhallisesti kevyenliikenteenväylää ja hiljensi tasapainotteluvauhtiin ilmaisten aikomuksensa ylittää ajorata, kunhan tulee tilaa.
    Ja sitten tämä akka havahtuu, että pyörä nähty ja vetää 40km/h vauhdista liinat kiinni.
    Tilanteessa ei ollut mitään muuta kuin nämä 3 kulkuneuvoa ja suojatie.

    Yleensä naurattaa, että mikä noita venäläisiä vaivaa, kun raivoavat liikennevideoissa, mutta ehkä minullekin tulee tilaisuuteni kunnon niga-momenttiin.

    Hämmentävää.
    Vähän vastaava tilannehan oli kerrottuna heinäkuun(?) Moottori-lehden kuolonkolareissa (vuosi sitten heinäkuussa tapahtunut), että nainen tekee juuri tuollaisen täysin ennalta-arvaamattoman tempun eli jarruttaa äkillisesti päästääkseen väistämisvelvollisia pyöräilijöitä yli suojatiestä --> peräänajanut kevarikuski kuoli.
    2018 Kawasaki Z 900

    ex 2010 Kawasaki VN 900 Classic 10-18 (13-MBA)
    ex 2006 Kawasaki ER 6 F, 06-10 (IX-799)
    ex 1998 Suzuki GS 500 E, 03-06 (JN-405)
    ex 1999 Yamaha Virago XV 125 S, 99-01 (JZ-895)
  7. #7
    Lainaa Calypso kirjoitti Katso viesti
    Autoilijalle vaihtui keltaiset, ja sinä ajelit perässä?
    Eli jos risteyksessä vaihtuu valot keltaiseksi niin ajoneuvo tule pysäyttää välittömästi?
    tunturi sport,raisu, pv50, kawasaki mc90, honda mtx, Suzuki gt550, honda cbr1000f, v-strom1000, bmw f800gs
  8. #8
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  9. #9
    Lainaa Spirit kirjoitti Katso viesti
    Varhaisdementoitunut 50-60v nais-autoilija havaitsi suojatien vieressä polkupyöräilijän vasta ollessaan kohdalla ja veti jarrut lukkoon.
    Todella hämmentävää.
    Moisesta diagnosointikyvystä olisi kateellinen moni lääkäri.
    Ja kaikki tämä samalla kun työnsit hätäkakkaa punttiin.
  10. #10
    Turvaväillä, vastaohjauksella ja delvacilla olisi selvinnyt tästäkin tapauksesta ilman tykytyksiä

    Jos suojatietä lähestyvän auton perässä ajaa ja edelläajavan äkkijarrutus tulee yllätyksenä, ei perässä ajava ole hereillä edessä tapahtuvista asioista. Ennakoiva liikenteenluku auttaa näissä tilanteissa aika paljon, suojatie nyt vaan on sellainen paikka missä pitää antaa vapaa kulku jalankulkijoille ja pyöräilijäille.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  11. #11
    Kaveri ajoi keskustassa juuri tälläistä eläkeläistä perään, oli juuri sillä sekunnilla vilkasemassa oikeanpuoleiseen peiliin kun vaihtamassa kaistaa....Niin valot vaihtu ja mummon siinä pari metriä ennen liinat kiinni, itsekkään en kerennyt reakoida. Rajoitus oli 50 silloin, tietysti kaverin syy, mutta se 99% ajaa vielä vanhoilla keltaisilla, no ei pidä olettaa että se ajaisi, mutta kyllä poliisitkin vähän nuhteli, kun meitä oli kumminkin 3 autollista todistamassa, että tilanne vähän sekava, kun ymmärretään turvavälit, tilannenopeus, mutta siinä ei otettu sitä huomioon, että voi olla vaarallista aiheuttaa tuollainen tilanne. Esim en koskaan pysäytyä autoa suojatiellä, kun on kaksi kaistaa ja huomaan että vieressä oleva ei tee elettäkään...
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  12. #12
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    Olen lukenut tuollaiset.Kuljettajaopetusta takana
    Luitko kirjoitukseni? Eli etummainen auto sai auton pysäytettyä keskelle risteystä.
    Et itsekkään pysäytä ajoneuvoa 60 km/h vauhdissa 13 metriä ennen valoja niiden vaihtuessa keltaiseksi, tai ainakin toivon niin.
    Et yksinkertaisesti kerkeä siihen koska reagointiin menee hetki ja 60km/h menee sekunnissa varmaan noin 17 metriä/sek.
    Viimeksi muokannut: marvaisa; 19.08.2015 klo 23:07.
    tunturi sport,raisu, pv50, kawasaki mc90, honda mtx, Suzuki gt550, honda cbr1000f, v-strom1000, bmw f800gs
  13. #13
    Lainaa marvaisa kirjoitti Katso viesti
    Olen lukenut tuollaiset.Kuljettajaopetusta takana
    Luitko kirjoitukseni? Eli etummainen auto sai auton pysäytettyä keskelle risteystä.
    Et itsekkään pysäytä ajoneuvoa 60 km/h vauhdissa 13 metriä ennen valoja niiden vaihtuessa keltaiseksi, tai ainakin toivon niin.
    Et yksinkertaisesti kerkeä siihen koska reagointiin menee hetki ja 60km/h menee sekunnissa varmaan noin 17 metriä/sek.
    Juu en pysäytä äkäiseen valoihin ellei edessä ole jotain estettä mutta en myöskään aja kuudenkympin alueella kymmenen metrin turvavälillä. Juurikaan siksi koska joku kuitenkin tekee paniikkijarrutuksen edessä.
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  14. #14
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    suojatie nyt vaan on sellainen paikka missä pitää antaa vapaa kulku jalankulkijoille ja pyöräilijäille.
    Tämä todella yleinen harhakäsitys aiheuttaa erittäin vaarallisia tilanteita eräässä tapauksessa. Vaikka suojatie olisi ns. pyörätien jatke ja pyöräilijä tulee sellaiseen ylittääkseen ajoradan jossa auto ajaa suoraan, siis kääntymättä mistään tai mihinkään, on pyöräilijä velvollinen väistämään, ellei nouse pyörän päältä taluttamaan sitä, jolloin muuttuu jalankulkijaksi.

    Viimeksi näin kävi toissapäivänä, tuttu paikka jossa pyörätie tulee alamäkeen ja tulihan sieltä fillaristi ja lujaa tulikin.
    <p>.</p>
  15. #15
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    Juu en pysäytä äkäiseen valoihin ellei edessä ole jotain estettä mutta en myöskään aja kuudenkympin alueella kymmenen metrin turvavälillä. Juurikaan siksi koska joku kuitenkin tekee paniikkijarrutuksen edessä.
    Mutta pitäisi... Myös reilu alinopeus on erittäin hyvä ja tehokas tapa, ihan vaan varan vuoksi.
    Supermoto
  16. #16
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Turvaväillä, vastaohjauksella ja delvacilla olisi selvinnyt tästäkin tapauksesta ilman tykytyksiä

    ... suojatie nyt vaan on sellainen paikka missä pitää antaa vapaa kulku ... pyöräilijäille.
    Oletan, että toi oli vaan jonkunlainen trollaus, päätellen viestin aloituksestakin(?). Toivon, ettet itse pysähtele etuajo-oikeutettuna mainitsemissasi tilanteissa aiheuttaen ennalta-arvaamattomia temppuja muille tienkäyttäjille.
    2018 Kawasaki Z 900

    ex 2010 Kawasaki VN 900 Classic 10-18 (13-MBA)
    ex 2006 Kawasaki ER 6 F, 06-10 (IX-799)
    ex 1998 Suzuki GS 500 E, 03-06 (JN-405)
    ex 1999 Yamaha Virago XV 125 S, 99-01 (JZ-895)
  17. #17
    Jos suojatie on pätkäviivoitettu niin pyöräilijä voi ylittää suojatien ajamalla. Yhtenäisessä maalauksessa pitäisi taluttaa pyörä suojatien yli. Tähän käsitykseen olen jäänyt kun muutama vusi sitte touhuttiin opetuslupien kanssa. Mä en juurikaan eroittele kuka ja millä tai miten suojatie ylitetään, pyrin aina antamaan tilaa suojatien käyttäjälle vaikka mulla olisi etuajo oikeus.

    Ja kyllä, aiempi kommentti oli osittain provona kirjoitetu mutta siinä piilee totuuden siemen. Suojatie on pyhä paikka jonka käyttäjiä tulee kunnioittaa.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  18. #18
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Jos suojatie on pätkäviivoitettu niin pyöräilijä voi ylittää suojatien ajamalla. Yhtenäisessä maalauksessa pitäisi taluttaa pyörä suojatien yli. Tähän käsitykseen olen jäänyt kun muutama vusi sitte touhuttiin opetuslupien kanssa. Mä en juurikaan eroittele kuka ja millä tai miten suojatie ylitetään, pyrin aina antamaan tilaa suojatien käyttäjälle vaikka mulla olisi etuajo oikeus.
    Tuo on vaan paskamaista varsinkin esimerkiksi lapsien kohdalle, jotka oppivat luulemaan että saavat ajaa siitä tien yli miten vaan. Sitten kun toteutuu se tilanne miksi laki on pyöräilijälle mikä on, niin se pyöräilijälapsi jää alle. Nuoret alle 50-60-vuotiaat on vielä suhteelisen skarppeja siellä ratin takana, mutta aika tekee kuskeille tehtävänsä ja silloin niitä nopeasti liikkuvia pyöria alkaa olla aina vaan vaikeampi keritä havaitsemaan. Ei tietty kaikille, mutta aika suurelle osalle. Mun mielestä väistämissäännöt on tärkeimpiä noudatettavia liikennesääntöjä. Sooloilu niissä aiheuttaa vaaratilanteita jos jokin! Ylinopeus lisää vammojen laatua onnettomuuksissa, mutta niitäkään harvoin tapahtuu jos vaan väistämissäännöt oliis yhteuisiä ja sooloilemattomia.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  19. #19
    https://www.liikenneturva.fi/fi/ajan...i-ole-suojatie
    Huonoin näkemäni tapaus oli, kun isoäiti ajoi edellä ilmeisesti lapsenlapsi nassikka heti perässään. Ja ajoi väärin.
    <p>.</p>
  20. #20
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Jos suojatie on pätkäviivoitettu niin pyöräilijä voi ylittää suojatien ajamalla. Yhtenäisessä maalauksessa pitäisi taluttaa pyörä suojatien yli. Tähän käsitykseen olen jäänyt kun muutama vusi sitte touhuttiin opetuslupien kanssa. Mä en juurikaan eroittele kuka ja millä tai miten suojatie ylitetään, pyrin aina antamaan tilaa suojatien käyttäjälle vaikka mulla olisi etuajo oikeus.

    Ja kyllä, aiempi kommentti oli osittain provona kirjoitetu mutta siinä piilee totuuden siemen. Suojatie on pyhä paikka jonka käyttäjiä tulee kunnioittaa.
    Niin voi ja saa ajaa suojatien yli mutta pyöräilijän pitää väistää. tästä voi kerrata sääntöjä.
    BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
    A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
  21. #21
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Jos suojatie on pätkäviivoitettu niin pyöräilijä voi ylittää suojatien ajamalla. Yhtenäisessä maalauksessa pitäisi taluttaa pyörä suojatien yli. Tähän käsitykseen olen jäänyt kun muutama vusi sitte touhuttiin opetuslupien kanssa. Mä en juurikaan eroittele kuka ja millä tai miten suojatie ylitetään, pyrin aina antamaan tilaa suojatien käyttäjälle vaikka mulla olisi etuajo oikeus.

    Ja kyllä, aiempi kommentti oli osittain provona kirjoitetu mutta siinä piilee totuuden siemen. Suojatie on pyhä paikka jonka käyttäjiä tulee kunnioittaa.
    Niin, saa sen pyörätienjatkeen todellakin ylittää fillarilla ajaen, fillaristin täytyy vain noudattaa väistämisvelvolisuuttaan muita tienkäyttäjiä kohtaan - tämä on se jutun juju, ja se on syytä erotella, onko jalankulkija, jota sinä väistät vai pyöräilijä, joka väistää sinua. Miten tuo voi olla niin vaikeaa sisäistää...

    Liikenteessä lähdetään kuitenkin vain yhdestä ja ainoasta lähtökohdasta: ennalta-arvattavuusolettamasta eli kaikki tienkäyttäjät toimivat niin kuin voi tieliikennelain perusteella ja tieliikenneasetuksen mukaisilla liikennemerkeillä olettaa käyttäytyvän. Jos kuljettajilta vaadittaisiin muuta, kukaan ei uskaltaisi liikkua kävelynopeutta kovempaa.

    Jos lähdetään sillä mentaliteetilla liikkeelle, että tullaan STOP:n takaa pysähtymättä, pysäytetään ajoneuvo tielle, kun toisella tienkäyttäjällä on väistämisvelvolisuus jne. - niin nämä eivät ole niitä tilanteita, joita muilta oletetaan ennalta-arvattavina tiealueella. Sitten, kun näen jalankulkijan olevan menossa suojatietä kohti saati olevan astumassa tai jo kävelemässä suojatiellä, se on oletettavaa molempien näkökulmasta, että minä mp:llä tai autolla väistän häntä ja niin toimin.
    2018 Kawasaki Z 900

    ex 2010 Kawasaki VN 900 Classic 10-18 (13-MBA)
    ex 2006 Kawasaki ER 6 F, 06-10 (IX-799)
    ex 1998 Suzuki GS 500 E, 03-06 (JN-405)
    ex 1999 Yamaha Virago XV 125 S, 99-01 (JZ-895)
  22. #22
    Lainaa Spirit kirjoitti Katso viesti
    Varhaisdementoitunut 50-60v nais-autoilija havaitsi suojatien vieressä polkupyöräilijän vasta ollessaan kohdalla ja veti jarrut lukkoon.
    Juu nämä on ihan persiistä. Nyt asiaan voi myös vaikuttaa sen yhden pyöräilijän tappo ja osa autoilijoista on hieman herkkänä pyöräilijöiden kanssa.
    xxx
  23. #23
    Tällä hetkellä tutkintanimike on surma.
    <p>.</p>
  24. #24
    Lainaa Streethawk kirjoitti Katso viesti
    Juu nämä on ihan persiistä. Nyt asiaan voi myös vaikuttaa sen yhden pyöräilijän tappo ja osa autoilijoista on hieman herkkänä pyöräilijöiden kanssa.
    Niimpä. Ihan oikein kyllä olla tarkkana ja joskus on tilanteita joissa väistämisvelvollisia on ok päästää ensin, mutta ennakoimattomia äkkiliikkeitä vain silloin kun se on tarpeellista.
  25. #25
    Kiitän kaikkia jotka pitivät mulle puhuttelun suojatie käytännöstä, tuossa on pointtia ja pyrin jatkossa tunkeutumaan suojatielle rohkeammin ja tehokkaammin. Valitettavaa on se että jos kolahtaa pyöräilijän kanssa niin hän on aina kovimman tappion kärsijä, oli väistämisvelvollisuus tai ei. Moni pyöräilijä ei edes tiedä olevansa väistämisvelvollinen vaan vedetään suruttomasti suojateiden yli, niin risteyksissä kuin tien ylityksissä.

    Jatkan edelleen soveltavaa käytäntö kuten tähänkin asti, tilanteen mukaan ja taustapeiliä tarkkaillen.

    Takana ajavien on syytä muistaa myös se yksi tärkeä liikennesääntö, turvaväli, joka pitää olla riittävä edellä ajavaan. Myös sillä tarkkaavaisuudella ja ennakoivalla käytöksellä voi pelastaa paljon, kaikki ei aina mene kuten metissä tai lakipykälissä kirjoitetaan. Joskus on turvallisempaa ottaa se takana tuleva ajoneuvo konttiin kun rullata suojatieltä väistämisvelvollisuuden velvoittama pyöräilijä kumoon ja kalmistoon.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  26. #26
    Kukkahattuselle kotipoliisille se on epäilemättä erittäin hankala tilanne jos pyöräilijä rikkoo sääntöjä... Onneksi tienpäällä on myös lasten parhaita ystäviä, eli vetomiehiä.

    Kun se komea ja lihaksikas vetomies tottuu sporttipyörällään kiertelemään koomalampaita korolloillaan ja pappoja homosohvillaan kuin pujottelukeppejä, niin on myös yllättävän helppoa antaa kävelijöiden mennä kadun yli ihan silloin kun haluavat. Myös pyöräilijöiden on helppo antaa elää, oli niillä oikeus tai ei ylittää sitä tietä.

    Toisaaalta onhan siinä varmasti oma viehätyksensä kun ajaa alinopeutta reilulla turvavälillä ja keskittyy kyttäämään muiden "virheitä". Varmasti tulee erittäin "keskivertoa parempi kuljettaja" fiilis.
    Supermoto
  27. #27
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Kiitän kaikkia jotka pitivät mulle puhuttelun suojatie käytännöstä, tuossa on pointtia ja pyrin jatkossa tunkeutumaan suojatielle rohkeammin ja tehokkaammin. Valitettavaa on se että jos kolahtaa pyöräilijän kanssa niin hän on aina kovimman tappion kärsijä, oli väistämisvelvollisuus tai ei. Moni pyöräilijä ei edes tiedä olevansa väistämisvelvollinen vaan vedetään suruttomasti suojateiden yli, niin risteyksissä kuin tien ylityksissä.

    Jatkan edelleen soveltavaa käytäntö kuten tähänkin asti, tilanteen mukaan ja taustapeiliä tarkkaillen.

    Takana ajavien on syytä muistaa myös se yksi tärkeä liikennesääntö, turvaväli, joka pitää olla riittävä edellä ajavaan. Myös sillä tarkkaavaisuudella ja ennakoivalla käytöksellä voi pelastaa paljon, kaikki ei aina mene kuten metissä tai lakipykälissä kirjoitetaan. Joskus on turvallisempaa ottaa se takana tuleva ajoneuvo konttiin kun rullata suojatieltä väistämisvelvollisuuden velvoittama pyöräilijä kumoon ja kalmistoon.
    Höpö höpö. Anna mennä vaan kun on oikeus. Silloin homma toimii kaikille ja darwin kyllä korjaa ne tyhmät pennut jotka ei opi tai voivat muuttaa saksaan.
    Supermoto
  28. #28
    Höpsistä Koheltaja. Tottakai suojatietä käyttäviä / aikeissa käyttää varotaan ja annetaan tietä niille joille kuuluu, ja niillekin joille se ei kuulu, mutta jotka käyttävät. Mutta jälkimmäisille sillä erotuksella, että annetaan torven soida kuuluvasti, ja jos tulee mutinaa niin annetaan opastusta - tarpeen vaatiessa.
    <p>.</p>
  29. #29
    Ensimmäinen lauseke on kirjoitettu tarkoituksella sarkastisesti, kyllä mä hommani hanskaan tilanteen vaatimalla tavalla suojatiellä liikkuvien osalta, kunhan perässä ajavat tekee samoin. Suojatie pitää pyrkiä pitämään tien turvallisena paikkana suojatietä käyttäville, vaikka he ei aina oikeassa olisikaan
    Kylätason kurapyöräilijä.
  30.  
  31. #30
    Joustavuutta ja ennakointia nii homma sujuu. Jonkinlaiset perussäännöt liikenteessä kuitenkin oltava mutta eipä niistä monikaan kevyen liikenteen käyttäjä tiedä hölkäsen pölähtämää. Onneksi kuitenkin suurin osa väistelee kevyttä liikennettä vaikkei aina niin sääntöjen mukaan menisikään. Silti olen nyt opettanut koulutaipaleen aloittanutta tytärtäni joka liikkuu jalan/pyöräillen että älä koskaan luota siihen että auto väistää.
    BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
    A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen