Mitä hintaluokkaa maksaa jos asiansa osaava maalaan Z750 alta-alle mattamustaksi, tankki, etulokari, takakate ja seat cowl. Mistä kannattaisi kysellä eteläsuomessa?
And the Road Warrior?
That was the last we ever saw of him.
He lives now only in my memories.
about 20euroa, 4-viisi purkkia mattamustaa kaupasta![]()
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Voi sen joku viraapelina kolmeen sataan tehdä, mutta hyvää jos haet, niin viisi sataa ja ylöspäin. Alta tonnin luulis kuitenkin jäävän, vaikka ammattipajaan veis.
Sen mattamustan pitää olla sitten sellaista, ettei heti naarmuunnu paskaksi.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Tutulla oli konepelti maalattu mattamustaksi ja kerran siinä oli linnunkakkaa.
Tuttu puhdisti sen vähän tehokkaammin, eli hankasi pikkuisen liikaa, niin sen jälkeen on siinä linnunkakan paikalla on kiiltävämpi kohta, joten mattamustan kanssa saa olla tarkkana, varsinkin jos on "hinnat alkaen" maalaus...
Itse olisin sanonut ehkä ~1000e ja ylöspäin mutta kertokaa te viisaampina..
Onhan tuossa pohjatyöt jotka vie aikaa. Jos käsitin oikein "alta-alle" tekstin.
Oma auto kävi takapuskurin maalauksessa automaalarilla vakuutusyhtiön piikkiin ja kysyin ohimennen että mitä ottaisi mp:n maskin maalaamisesta. Siis n. A4 paperin kokoisen maskin maalaamisesta, ei minkään taulu-tv:n kokoisen etukatteen maalauksesta, alusta loppuun ja perus sininen väri ja veikkasi hinnaksi n.250e.
Riippuu tottakai siitä viekö maalarille vai "maalari maalaa ja rahaa saa, viinaa ostaa ja okse..." uransa ehtoopuolella olevalle mestarille
Ja mattamustan ollessa kyseessä kokeilisin ehkä jopa itse maalaamista. Jos menee vituiks, vie sitten maalarille. Se hioo ne jokatapauksessa. Paukkupullollakin saa mattamustasta ihan hyvää jälkeä jos pohjatyöt on kunnossa, maalausolosuhteet on edes välttävät (ei pölyä tai muuta paskaa) ja ripaus onnea mukana, ettei pullo ala räkimään tai tapahdu muuta mukavaa.
Ex:Yamaha MT-01, Suzuki SV 1000, Suzuki GSF 600S, KTM LC4 640 / varastettu, Honda CBR 900 RR, Yamaha YZF 750 R, Husqvarna WRE 125, Honda monkey
En kans oikeen suosittele, mattapinta yks perse pitää puhtaana ja niinkuin sanottua pelkästeen liikaa hinkkaamalla saa laikukkaaksi. Jos se nyt aivan välttämättä on saatava mattamustaksi kokeilisin ennemminkin teippauttaa tai sitten vedä ite spraypullosta joku Plastidip tms "kumimaali" jota pystyy paikkamaalaamaan päälle tai jos ei tykkääkkään niin vetää vaan pois, ei vaadi mitään pohjia muuta kun vahat pyyhkii esim sinolilla veke.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Mikäköhän saa ihmisen, edes miettimään moista? Maksaa siitä että saa kulkineensa maalipinnasta epäsiistin ja lähes mahdottoman ylläpitää, pitkässä juoksussa.Maalipintaa paremman "ja käytännöllisemmän" mattamustan saat kalvolla aikaiseksi. Halvempi, helpompi, nopeampi ja ei tarvitse joka likatahran jälkeen maalata uudestaan.
Mutta mikä ihmeen viehätys tuossa mattamustassa sitten piilee? Kaikki kuitenkin mieltää mattavärit huonoihin pohjatöihin ja epäsiistinhän saa paljon helpommallakin.![]()
Viimeksi muokannut: Kimixxx; 14.08.2015 klo 23:34. Syy: Rekkamasa kerkesi jo olennaisen kertomaan.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Onko teippaus mahdoton idea?
Itsellä oli auto teipattu satiininmustalla teipillä, mikä oli mallia "kaiken kestävä".
Esim. Pesun pystyi suorittaa märällä pyyhkeellä välittämättä hiekkapölystä. Ja tätä tuli harrastettua!
Tässä vielä kuva missä kunnossa oli 4vuoden huolettomien pesujen jäliltä ja kesäisten ulkosäilytysten jälkeen (lokasuojat, keulapala on täysin mattaa liitutauluteippiä = ankea pitää puhtaana)
![]()
Triumph Bonneville Bobber Black
[Offtopic]jumalavita saako noita maantieliikennerekisteriin?! Viime kesänä kattelin affenistolla kun muutama tollanen veti niin saatanasti rataa ympäri! Yhessä oli niin paljon ruutia että joutu lähteen kesken pois kun runko katkes! Mulle heti yks! [offtopic]
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Mulla mitää rahaa tollaseen nyt oo, katellaan 20 vuoden päästä kun ipanat lähtee maalimalle![]()
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Mattamaalipinnoista ihan yleensä... Uusissa pyörissä näkee jonkin verran mattapintaisia värejä, muitakin kuin mustia. Onko ne ihan niin kaameita pitää puhtaana mitä voisi kuvitella??
CB K R
Kokemuksesta voin sanoa että mattalakalla lakattu maalipinta kestää ja on helpompi pitää puhtaana kuin mattamaalilla maalattu pinta, molemmat oli 2K ruiskulla tehtyjä.
Teippaus on kova sana, ja pyörä voi olla joskus helpompi myydä teippien irroitusten jälkeen. Mustat pyörät alkaa olla so last season ja ne ei kaikki inspiroi.
Kylätason kurapyöräilijä.
Mul on / on ollut kiiltävä/ silkin himmeä ja täys matta mopotti.
Eikä niiden hoidossa ole mitään ylimääräistä jumppaa.
Pari purkkia jotain mattapinnalle tarkoitettua hoitovahaa ostin viime talvena ja kumpaakaan en vielä ole edes kokeeksi avannut.
Jos maalautat ni Pitskun autopaint maalaamo ja jos kelmutukseen päädyt ni Teippinet Vantaalla.
(Niiden koko oma liikkuva kalusto oli ainakin vielä viime vuonna kelmutettu mattamustalla ja oli mun makuun tylyn tyylikkäitä livenä pällisteltynä)
<p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
Mulla on z750 joka on plastidipattu edellisen omistajan toimesta mattamustaksi. Ei voi kyl suositella sitä ratkaisua, tankin kyljistä on nyt kulunut melko isot palat pois sitä kun polvet hiertänytEns talvena edessä dippauksen poisto.. Sit miettiä että mitä sen kans tekee. Mut sopii kyl tohon pyörään mattamustaksi imo
![]()
Kawasaki Z750
10329952_10152488653304271_1306476757111888816_o.jpg
Itse maalasin ruiskulla hintaa tuli ruiskun ostoineen maaleineen ja teippirullien kanssa noin 150e. kustantamaan.
Yiying YY250T, Ex Kawasaki zr7, ex kawasaki gpz500s