Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 36:sta
  1. #1
    Maantiellä tulee paljon vastaan pyöriä, missä kuskin vasen käsi lepää reidellä. Minusta käsien paikka on ohjaustangon kahvoissa ja pyrin itse ajelemaan kädet kahvoilla. Kädet kahvoilla on jotenkin turvallisen luontevaa kurvailla ja se vain tuntuu kuuluvan itselle asiaan.

    Miten on kanssa motoristien laita, pysyvätkö lapaset tangossa ja oliko asiaan näkökumia. Vaikuttaako pyörän malli tai valinta asiaan,vai onko kyse ihan jostain kuskille istuneesta tavasta, lepuuttaa kättä reidellä?

    Liika on aina liikaa, mutta kohtuus on ehdottomasti liian vähän
  2. #2
    No täytyy myöntää että taajamanopeuksissa välillä tulee pidettyä vasenta kättä reiden päällä. AT2:ssa ajettiin Ahveniston rata pari kierrosta yhellä kädellä ja siinä kyllä huomas ettei se mopo ihan helposti kaadu. Samoin AT1:ssä tehtiin jarrutuksia yhellä kädellä. Näiden harjoitusten avulla on oppinu luottamaan yhellä kädellä ajamiseen. Pääasiassa kuitenkin molemmat kädet stongassa kiinni.
    Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
  3. #3
    Tottakai vasen käsi tangossa ja sormet valmiina kytkinkahvalla. Konehan voi leikata kiinni hetkellä millä hyvänsä.
  4. #4
    Kyllähän se lepäilee aika usein reidellä jos vauhtia on vähemmän.
    Buell XB12S -08

    Menneet:Buell XB12S -04, KTM Super Duke 990 -08, Ducati Monster 1000DS -05, Honda CBR1000RR Fireblade -06 ,Honda CBR900RR Fireblade -99, Honda Shadow VT 750 -97
  5. #5
    Välillä on molemmat kädet irti tangosta
    Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
  6. #6
    Aika paljonkin tulee ajettua yhdellä kädellä
    Honda CBR600F -90 --> Honda VFR800FI -98
    Suzuki GT125R -76
  7. #7
    Sen verran puutuu kädet että välillä ainakin vasen lepää.
    Suzuki Bandit 650S
    Ex Suzuki GSX750ES
    Ex Suzuki GS450
    Ex Honda CB125
  8. #8
    Moikatessa muuten stongalla
    Vanhalla oppimisen vaikeus
  9. #9
    Italiassa on muuten sakon paikka, jos ajat yhdellä kädellä.Moikkaaminen tapahtuu jalalla,
    Kawasaki GPZ 500 -97, *Honda CBR 1000 -93, Honda CBR 1100 XX -00, Honda CBR 1100 XX -05 ,Kawasaki ZZR 1400 -07 * *
    Iron Butt *3x SS 1000, 4x SS 1600K, SS 2000K * * * * * * * * * *

    MC TOUR *

    N,EST,DK,D,A,I,HR,SLO,SK,CZ,PL,LV,LT,CH,F,SM,VA,S, SF
  10. #10
    Stadissa körötellessä usein vasuri tankin/polven päällä, kovemmassa vauhdissa molemmat stongalla.
    Zippa da Duida
    SM,Sport,GT125, CB750K, K12RS, R9T,
    GPZ1100, 1200 GSA, 1100 XX
  11. #11
    60 - 80 km/h -nopeuksissa toisinaan yhdellä tassulla. Etenkin pidempää matkaa ajaessa tuosta tuntuu olevan hivenen apua selän puutumiseen. CBR 600 on alla.
  12. #12
    Yleensä pidempää matkaa motaria/valtatietä ajellessa tulee maattua toisen käden varassa tankin päällä.. Lähes ainoa ergonominen asenton jonka tuossa R1 voi saada
    1199S Panigale
  13. #13
    Niin kun pistää cruisen päälle ei ole väliä kumpaa kättä lepuuttaa
  14. #14
    Lainaa GL1800 kirjoitti Katso viesti
    Niin kun pistää cruisen päälle ei ole väliä kumpaa kättä lepuuttaa
    Tässähän oli vissiin kyse mottoripyöräilystä..

    1199S Panigale
  15. #15
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa mathev kirjoitti Katso viesti
    Italiassa on muuten sakon paikka, jos ajat yhdellä kädellä.Moikkaaminen tapahtuu jalalla,
    Muistelen sellaista että tämä on myytti.
    1000
  16. #16
    Tää video oli alkukesästä vastaohjaus ketjussa jo, mutta sopinee tähänkin aiheeseen.
    https://youtu.be/8ZFdxEWpefI
  17. #17
    Välillä saa kanssamotoristeilta ihmetteleviä katseita kun morjestaa oikein reippaasti OIKEALLA handulla. Vaikka ilmeisesti cruiseri ei prätkään kuulukaan... Ajoin eilen/tänään ns. rautaperseen (1635km) ja veikkaan että jos taajamia ei lasketa mukaan otantaan, oli molemmat handut stongalla max. 10% ajasta, joka taasen oli himpun vajaa 20 tuntia...

    -jp-

    PS. Kun cruiseriin on tottunut, ei tulisi edes pieneen mieleen lähteä ainakaan Lahtea kauemmaksi pyörällä josta sellainen puuttuu
    Iloa elämään: BMW R1250GSA 40y Edition & R1200GSA Triple Black
  18. #18
    Gessun ajettavuus riittää 160 asti ja vähän pitemmällekin ajella leppoisasti yhdellä kädellä pitkiä tylsiä suoria ja niin tulee usein myös tehtyä. Ongelma jollekin?
  19. #19
    Miten aina sattuu huvittamaan, kaksi, yksi tai ei yhtään kätöstä kahvalla.
    Kerran ohitin auton istumalla matkustajan paikalla muna-asennossa ja kädet tietenkin selän takana kahvalla
  20. #20
    Joskus taajamassa seisaaltaan ajaessa haen vasemmalla kädellä toista FM kanavaa ScalaRideristä
    R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
    Arjen adventuristi
  21. #21
    Kylläpä tulee ajeltua yhdellä kädellä, joskus alamäkiä vasurillakin kun lepuuttaa kaasukättä. Samallahan tuossa huomaa koska eturengas on liian kulunut kun meinaa ravistaa, kahdella kädellä ei meinaa huomata.
    Nyt tässä kesäretkellä tuli ajeltua ykskätisesti varmaan 500-700 kilometriä
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  22. #22
    Pääasiassa kyllä mutta kyllähän sitä välillä tulee yksikätisestikin ajeltua.
    BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
    A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
  23. #23
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Kaikki eivät voi. Chris Mitchell:
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  24. #24
    On se vaan niin tyylikästä heittää morotusta mutkassa vastaan tulevalle motoristille, vaikka kyytiläisenkin kanssa.

    Juu, autobahnojen siirtymätaipaleilla on luontevaa lepuuttaa hanskaa tankkilaukun päällä siihen saakka, kunnes nopeus nousee over 170 kmh. Sen jälkeen jotensakin molemmat hanskat hakeutuvat kahvoille.

    Joo, miten sitä ajossa pystyy asettelemaan ja vetämään hanskoja tiukemman kätösiin, tai tekemään molempia olkavarsia lepuuttavia liikkeitä, kuin irrottamalla molemmat hanskat kahvoista?
    <p>.</p>
  25. #25
    Silloin tällöin yhdellä kädellä, kun sopivan tylsä suora osuus jostain kantatiestä esim. alle 80 km/h rajoituksella.

    Aeromystiset ominaisuudet estää kovemmissa vauhdeissa yksikätisen kruisailun... Vastatuuleen 130-140 km/h vauhdissa, täytyy todellakin pidellä kaksin käsin sarvista pysyäkseen mukana.
    2018 Kawasaki Z 900

    ex 2010 Kawasaki VN 900 Classic 10-18 (13-MBA)
    ex 2006 Kawasaki ER 6 F, 06-10 (IX-799)
    ex 1998 Suzuki GS 500 E, 03-06 (JN-405)
    ex 1999 Yamaha Virago XV 125 S, 99-01 (JZ-895)
  26. #26
    Lainaa Peltsii kirjoitti Katso viesti
    Yleensä pidempää matkaa motaria/valtatietä ajellessa tulee maattua toisen käden varassa tankin päällä.. Lähes ainoa ergonominen asenton jonka tuossa R1 voi saada
    Sama tuon S1000RR:n kanssa, tulee ajettua pitkiäkin siivuja juuri tuolla tyylillä.
    Ducati Streetfighter V4S

    Superduke 1290 x2
    BMW S1000RR
    Kawasaki Z1000 x2
    Kawasaki ZX10R x2
    Kawasaki ZX12R
    Honda CRF x5



  27. #27
    Maanteillä varmaan enemmänkin yksikätisenä tulee ajettua kuin tankoa puristaen. Vasen yleensä reidellä lötkyy tai sitten nojailen tankkiin..
    R 1200R '08. ex R 1100RS '93
  28. #28
    Kiitos Pekkavee ja vastaohjaus, kyllä on kivaa vetää yhdellä kädellä kun vaan kovasti keskittyy että mihin suuntaan sitä pitikään työntää tai vetää...

    Harmi ettei ilman käsiä voi vastaohjata, se olisi vielä tyylikkäämpää vetää kilokyykyllä ja näyttää molempia hauiksia yhtäaikaa homosohville ja nakukusiaisille.
    Supermoto
  29. #29
    Nyt mulla onnistuu ilman käsiäkin ajaminen, kun vaihdoin etukumen uuteen Vanha puolsi niin vietävästi ojaan, kun päästi kädet irti. Meinasin jo viedä gessun rungonmittaukseen
    R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
    Arjen adventuristi
  30.  
  31. #30
    Jos on vähän liikennettä ja vauhti on alle motarinopeuksien niin monesti tulee ajettua yhdellä kädellä. Vauhdit ja ruuhkat kun kasvaa niin sitten molemmat stongalla. Ja taajamissa stongassa käpälät kiinni.

    Se vaan tuntuu luontevalta, en tiiä miksi sitä teen
    Suzuki Bandit GSF600 2002
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen