Tarvitsin yhteen projektiin ajovalot jossa olisi mahd tupla lyhyet...
Missä malleissa tälläisiä olisi jossa ajaessa palaisi kaksi lyhyttä?
Ainakin Aprillia Tuono V4 R, mut siit tiedosta ei taida olla apua.![]()
Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
kawasaki zx9r 2000-2003
parempi alkoholi aivoissa, kuin aivot alkoholissa !
KAWASAKI
Honda Africa Twin, ainakin RD07:ssa on tuplalyhkäset.
Kylätason kurapyöräilijä.
Honda Pan-Europeanissa
Suzuki SV650S
GSX-R750 -07, SV650S -06 (ex)
Fzs 1000 vm 05 ja löytyy ylimääräisenä hyllystä jos kiinnostaa![]()
Elämä on onneksi mutkikasta
R1 ainakin 2002-2003. Ainakaan vahemmassa SV650S ssä ei ole tupla lähivaloja.
Yamaha YZF-R6 -13
Yamaha YZF-R1 -03
Suzuki GSX-R 600 -99
Honda CBR1100F -93 eteenpäin... ainakin minun Saksantuonnissa, jossa kylläkin lamppujen alla olevalla jälkiasenteisella katkaisijalla saa toisen puolen pimeäksi.
Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
Varaderossa
<p>2002-2014</p>
Kiitos paljon vastanneillenäillä päästään eteenpäin, mutta jos mieleen tulee lisää niin alle vaan
Benelli Tre-K .
2017 R1200GS Rallye
Honda VFR useammassakin eri versiossa.
Honda CBR600F -90 --> Honda VFR800FI -98
Suzuki GT125R -76
Yamaha r6 ainakin näissä vanhimmissa. 2 kertaa h4 on tuo valojen toteutus.
zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
R1 07-08
ZX-10R '06
Exät: YZF-R1 '08, ZX-6R '03, Z1000 '03 Husqvarna TC 450 '04
Honda CBR125R. Tosin ei niillä kyllä mitään näe![]()
Yamaha FZR600 -93 3HE
Exät:Honda VFR750F RC36, Honda NX650, Yamaha TDM850, Skyteam st50 72cc, Suzuki RF900R, Kawasaki GPZ550, Sachs X-road, Honda CBR125R, Honda CB350S, Honda CB450S,Yamaha Fzr600 "fighter", Helkama Ax
Kaikki missä on tupla lamput edessä, kunhan vedät piuhat sinne toisellekin puolelle.
Muistaakseni ainakin oli joskus kiellettyä että molemmat pätkät oli päällä yhtäaikaa, en tiedä onko laki siltä osin muuttunut. Pitkät on saaneet toimia molemmat.
Jos tilanne näyttää pahalta, lisää hanaa ja jos näyttää tosipahalta, kaks pykälää pienempi pesään ja urku auki...
Africa Twinissä palaa alunperin molemmat pätkät.
Kylätason kurapyöräilijä.
MMAF lainaus "MMAF Puheenjohtaja:
Etulyhty
Etulyhdyn komponenttivaatimukset ovat sangen haasteellisia. E-merkinnän saaminen edellyttää väri- ja valaisintehovaatimusten ohella aika paljon muutakin, mm. valokeilan muotoa koskevien määräysten täyttymistä. Etulyhtyä koskevien direktiivien ja e-sääntöjen mukaan etulyhty voi olla symmetrinen tai epäsymmetrinen (vasemman- tai oikeanpuoleiseen liikenteeseen tarkoitettu). Komponentin hyväksyntä kattaa sekä umpion että siinä käytettäväksi sallitun polttimotyypin, jonka niin ikään täytyy olla hyväksytty. Tämä merkitsee, että etulyhtyyn saa asentaa vain hyväksynnän kattaman polttimon, jonka itsessäänkin on oltava hyväksyttyä tyyppiä3.
Etulyhty on asennettava niin kauas eteen, että se ei häikäise kuljettajaa taustapeilin tai muun heijastavan pinnan kautta. Minimiasennuskorkeus maanpinnasta on 500 mm, maksimiasennuskorkeus 1200 mm. Umpion on oltava esteettä nähtävissä 80 asteen sektorilla molemmille sivuille, 15 asteen sektorilla ylöspäin ja 10 asteen sektorilla alaspäin. Toisin sanoen valon näkyvyys ei saa estyä moottoripyörän rakenteen johdosta. Jos ajo-, kauko- ja seisontavalot on ryhmitetty samaan umpioon, sen tulee sijaita moottoripyörän keskilinjalla. Jos umpioita on useampia, ne pitää asentaa symmetrisesti joko päällekkäin moottoripyörän keskilinjalle siten, että linssien sisäreunojen välinen etäisyys on enintään 200 mm, tai vierekkäin samalle korkeudelle siten, että linssien sisäreunojen välinen etäisyys on enintään 200 mm ja kumpikin linssi on yhtä kaukana moottoripyörän keskilinjasta. Lähi- ja kaukovalot voidaan sijoittaa eri umpioihin tai kahdentaa siten, että molemmissa umpioissa on sekä lähi- että kaukovalo. Lähivalo saa palaa myös yhtä aikaa kaukovalon kanssa.
Lähivaloille saa, mutta ei ole pakko, asentaa vihreän merkkivalon. Kaukovalon sininen merkkivalo on pakollinen. Myös seisontavalon vihreä merkkivalo on pakollinen. Vaihtoehtoisesti seisontavalon merkkivalona voi toimia mittaripaneelin valo, jos se on kytketty siten, että se palaa seisontavalon kanssa yhtä aikaa.
3Ennen 1.1.1989 käyttöönotetussa moottoripyörässä riittää, kun umpio lähettää valkoista symmetristä valoa ja on teholtaan vähintään 15 W (ANA Tpp 73 §, MAA Tpp 34 § 1 mom e-kohta). "
Eli lähivaloja saa olla kahdessa umpiossa jo kaukovalokin on kahdessa umpiossa.
Yamaha YZF-R6 -13
Yamaha YZF-R1 -03
Suzuki GSX-R 600 -99
Hyvä Noppis32
Tuo on varma tieto, mulla oli hatara muistikuva jostain menneiltä ajoilta...
Jos tilanne näyttää pahalta, lisää hanaa ja jos näyttää tosipahalta, kaks pykälää pienempi pesään ja urku auki...
XT1200 Super Tenere
Bilteman tuplavalot, H4+H7. Palaa yht. aikaa ja H4 vaihtuu vaan pitkille.
Kawasaki ER-5 -97
Goldwingissä on kans moiset.![]()
Pessimismi ei kannata, ei se toimi kuitenkaan.