Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    No päivää. Eli sellanen ongelma tässä ilmennyt pyörään, että vaihde pomppaa pois silmästä vedon/erittäin kovan vedon aikana. Voiko johtua ketjurataspaketista kun ovat eri merkkiä vai näistä vaimenninkumeista mitkä ovat rattaan alla takapakassa? Vaiko sitten se kallein vaihtoehto että laatikossa tai kytkimessä joku häikkä? Onko muilla ollut vehkeissä moisia ongelmia pyörä siis -99 50tkm ajettu 600cc hornet.
    Honda cb600F hornet nude
  2. #2
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Valitettavasti ongelman kuvaus viittaa siihen, että vaihdelaatikon vaihderattaiden sivussa olevat kytkentätapit tai niiden kolot on kulunu ja rattaat lipsahtaa irti kovassa vedossa. ei se halvinkorjata.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  3. #3
    Vaihderummussa voi myös olla pykälää,helpohko eikä niin kallis remppa,jos tekee sitä vain tietylle vaihteelle?
    Horo Elää !
  4. #4
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Jokin näiden tyyppinen kulumaongelma siellä on. Mitä osia pitääkään uusia, vaikuttaa remonttinintaan, mutta ilmeisesti cebaristakaan ei vaihdelaatikko irtoa, eli kone on irroitettava ja halkaistava jotta osia pääsee vaihtamaan. Osien hinta varmaan satasen päälle per kappale.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  5. #5
    Joo kiitoksia mielipiteistä. En ole varma mikä pykälä ollut silmässä kun on pompannut pois silmästä, mahdollisesti 3. Vaihde... Juttelin yhden työkaverin kanssa ja tuli puheeksi välivapaat, ei pitäisi olla 2-3 vaihteilla välivapaata(?) ja se että vaihdepolkimen vivusto olisi väljä. Tarkistin vivustoa eikä mitään mahdotonta väljää ollut. Taitaa olla ollu käyttäjässä vika jos vähän hellästi nostanu 3 pesään ja ei ole kytkeytynyt kunnolla kuitenkin iäkäs ja jonkunverran ajettu yksilö...
    Honda cb600F hornet nude
  6. #6
    Kakkonen herkästi tipahtaa pois, jos ei vaihdeta kunnolla. Voisi kokeilla säätää vaihdekiksiä alemmaksi, että vaihde kytkeytyy kunnolla.
    KTM 690SM
  7.  
  8. #7
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Kyllähän se vaihdelaatikko, siirtäjä tai siirtäjärumpu siellä kuolinhuutoaan huutaa.

    Se on sit eri asia kauanko sen kanssa viittii ajella, mutta vaihdetta ei kannata missään nimessä pitää väkisin päällä polkimella.

    Kone pitää ottaa irti ja alakerta avata jotta näkee mikä/mitkä osat siellä on kulahtanut. Eipä noi osat nyt mitään mahdottomia maksa ja purkaamoista varmaan löytyy hyviä käytettyjä.


    - T -


    Edit: "välivapaita" ei laatikossa ole. Jos jossain muualla kun 1-2 on vapaa, niin se on kytkentävika. Vaihtovika tai huono vaihtosuoritus ilmenee heti vaihdon jälkeen, silloin kun vaihde kytkeytyy rattaat lukittuu yhteen. Jos kytkentä pääsee pomppaamaan pois niin jossain on vikaa. Yleensä noi kytkentäviat alkaa satunnaisena vaihteen päältä tippumisina pahentuen pikkuhiljaa. Joskus kytkentä irtoaa tietyillä kierroksilla ja palaa takaisin kun kierroksia lasketaan.
    The Lakkivaari


    Yamaha ei pamaha