Hommasin kyseisen pyörän, aloittelevalle loistava ensipyörä. Vakioputken kanssa kuulosti ompelukoneelle, tilasin suorat putket ja niihin vaimennushuilut. Kas kummaa kun oli kuin konekivääri, vähän ryyppyä päälle ja kävi todella nätisti. Kaveri auttoi ja säädettiin seosruuveja, ei toimi. Hommasin erikokoisia suuttimia, niitä vaihtaessa kävi ilmi että edellinen omistaja vaihdellut suuttimia myös. Toinen suutin kokoa 105 ja toinen 110. Hondan merkkiliike antoi ymmärtää et pitäisi olla samankokoiset. Olen todella kiitollinen jos joku osaisi neuvoa mitä tehdä että saa suorat putket toimimaan? Liikenteessä pari samanlaista nähnyt mut en auton kanssa saavuttanut että ois voinut kysästä.
Rivinelosissa yleisesti keskipytyissä on vitosen isommat suuttimet auttamassa keskipyttyjä käymään viileämpänä. Tuntuisi loogiselta myös veekakkosen takapytylle sama.
Kiitos Raaseritällä tiedolla pääsee jo alkuun.
mulla oli joskus aikoinaan sama ongelma kun vaihdoin erilaiset paremmin hengittävät käyrät jotka meni yhteen supertrapin pönttöön. paukutti kuin tulppavikainen hdselvisi sytytystä säätämällä loppujen lopuksi. jollakin auttoi myös kun vaihtoi ilmanputsarinkin toisenlaiseen (joku tarvike malli) viittaisi seosten säätöön niin kuin sullakin jos ryyppyä pitää päällä niin pyörii hyvin. pistä kokeeks paksumpi superlooni, jos sulla on semmoinen filtteri, ja öljyä reilusti niin pitäisi pienellä vaivalla korjaantua.
Hondax-11
Honda CB750K vm-80/83.museo mp
Huomenna menossa viettämään tallille päivää pyörän parissa. Ens viikon alku puolella viimeistään selviää miten hommassa käy. Käyn kirjoittamassa tänne kun pyörä kunnossa tai sitten ei... Toivotaan parasta.
Niin se vaan on että ryyppyä pitää olla päällä just ja just, sit käy nätisti. Talven aikana hommattava erilliset kaasarit niin pääsee purkamaan sen alipaineletku helvetin pois...