Tulokset 1:stä 27:een 27:sta
  1. #1
    Fjr houkuttaa. Kävin koeajamassa vm 2008 ja uuden. Uusi tuntui kevyemmältä kääntää mutkiin. Käytetyssä oli tosin liian alhaisilla paineilla ajettu, epätasaisesti kulunut etunen ja lisäksi laukut kiinni, uudessa laukut irti. Mahtaako uuden keveys johtua renkaista tai jousituksesta vai onko runkoon tehty jossain välissä jotain isompaa muutosta?
    CBF600SA ==> CBF1000FA
  2. #2
    Lainaa Shoeiman kirjoitti Katso viesti
    Fjr houkuttaa. Kävin koeajamassa vm 2008 ja uuden. Uusi tuntui kevyemmältä kääntää mutkiin. Käytetyssä oli tosin liian alhaisilla paineilla ajettu, epätasaisesti kulunut etunen ja lisäksi laukut kiinni, uudessa laukut irti. Mahtaako uuden keveys johtua renkaista tai jousituksesta vai onko runkoon tehty jossain välissä jotain isompaa muutosta?
    Kyllä uusi rengas teki ainakin oman 2006:ni paljon paremmaksi ajoltaan. Kävin kokeilemasa uuttakin kun tarjosivat enkä huomannut isoa eroa. Omaa on tuunattu pleksillä ja takaiskarilla joka vaimentaakin molempiin suuntiin.
    FJR 06/2014
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
    CBR 125R 07/2016 jälkikasvulla ajossa
  3. #3
    Sivusta FJR:n koeajoja lukeneena ainakin kirjoitetun mukaan FJR:n alusta on kokenut päivitystä vuosien varrella ja kehuttu positiiviseksi muutokseksi parempaa kohti. Hatara muistikuva olisi sen suhteen että uudempien vuosimallien jousitus toimii paremmin varsinkin kuormattuna. +2014 AE/AS malleista löytyy sähkösäätöinen alusta sekä USD etuhaarukka.
    Viimeksi muokannut: Tuuchen; 08.08.2015 klo 22:07.
  4. #4
    Mulla on noita vehkeitä ollut alla ajossa jokaista mallia.
    Kyllä nuo ovat kuin yö ja päivä kun vertaa edellisen vuosikymmenen malleja nykyiseen USD-haarukalla varustettuun malliin.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  5. #5
    Eli USD-haarukka lienee se suurin "keventäjä" tässä tapauksessa? Taisi olla AE-malli jota koeajoin.
  6. #6
    Kyllä se takapääkin toimii paljon paremmin uusimmassa mallissa ajossa.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  7. #7
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    Kyllä se takapääkin toimii paljon paremmin uusimmassa mallissa ajossa.
    Ite väittäisin että vakiossa vanhakoppaisessa ja vakiossa uusikoppaisessa tuossa on se suurin ero. Mutta melko monessa vanhakoppaisessa tuo on korjattu tarvike-iskarilla paljon paremmaksi.

    Ongelma on siis tietynmainen lullamaisuus, jousitus kantaa mutta ei oikein vaimenna kumpaankaan suuntaan riittävästi. Esim. 2-päällä kuoppa mutkassa oli ennen kauhistus eikä oikein luottoa pyörään ollut, nykyään ei aiheuta mitään ylimääräistä
    FJR 06/2014
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
    CBR 125R 07/2016 jälkikasvulla ajossa
  8. #8
    Aihetta sivuten , jos sopii...alkanut kinnostaa taas vaihteeksi tourinkipyörä.
    Mitä eroa on -06 Fjr verrattuna vanhempaan vuosimalliin?
    Onko muita eroja kuin katteissa tms ?

    -Kari
  9. #9
    Ajettavuuteen vaikuttava suurin muutos on akseliväli, -06 mallissa 1550mm ja venhemmissa 1515mm.
    Aion elää ikuisesti, toistaiseksi päätökseni on pitänyt.
  10. #10
    Lainaa räme kirjoitti Katso viesti
    Ajettavuuteen vaikuttava suurin muutos on akseliväli, -06 mallissa 1550mm ja venhemmissa 1515mm.
    Eri mittaristo, lämpösuoja koneen päällä, säädettävä etupenkki näin, syylärin muotoilu, absit vakiona, säädettävä stonga, virran ulosotto vakiona, akun saa esimme helpommin noin ulkomuistista akselivälin ja etuhaarukan lisäksi
    FJR 06/2014
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
    CBR 125R 07/2016 jälkikasvulla ajossa
  11. #11
    Kiitos vastanneille, viikonloppuna on tarkoitus paria FJR:ää käydä katsomassa.
  12. #12
    Lainaa kartsap kirjoitti Katso viesti
    Kiitos vastanneille, viikonloppuna on tarkoitus paria FJR:ää käydä katsomassa.
    Jos ei ole tuohnaa laittaa 25 000 egeä uuteen niin edelliskoppaisen saa sisäänajettuna n.kymppitonnilla nettimotosta ja 1500 egeä kun laittaa alustan parantamiseen sekä pc niin on vastaava ajokki alla eikä hinta putoa enää dramaattisesti.Siis JOS ei ole sitä uuden summaa käytettävissä...
  13. #13
    Lainaa Tiimeli kirjoitti Katso viesti
    Jos ei ole tuohnaa laittaa 25 000 egeä uuteen niin edelliskoppaisen saa sisäänajettuna n.kymppitonnilla nettimotosta ja 1500 egeä kun laittaa alustan parantamiseen sekä pc niin on vastaava ajokki alla eikä hinta putoa enää dramaattisesti.Siis JOS ei ole sitä uuden summaa käytettävissä...
    Näinpä sitä tuli toimittua. 2006 -mallinen viime kesänä tuli reilulla kympillä haettua, 12 oli ajettu ja 2006 renkaat oli alla niin voipi pitää paikkansakin, ainakin edellinen omistaja näin vakuutti. Nyt on kilsoja 22. Tuunattu wilberssin takaiskarilla ja mra:n lipalla pleksiin. Etupäässä oli jo jotkut tukevammat jouset ja ruiskukin penkissä säädetty.

    Hyvä peli, vakkarin haluaisin pitkille siirtymille ja isomman perälaukun. Tuo orggis on ison näköinen mutta ei sinne mitään sovi.
    FJR 06/2014
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
    CBR 125R 07/2016 jälkikasvulla ajossa
  14. #14
    Morjesta Yamaha foorumille!

    En oikein löytänyt FJR threadia niin lainaan tätä linkkiä..sinänsä hyvä asia ettei hirveesti asiaa kyseisestä mallista ole, kun yleensä nuo palstat täyttyvät ainoastaan negatiivissävytteisistä viesteistä...

    Jos nyt oletettaisiin että olisin vaihtamassa gessua FJR.ään eli 8 - 9K euron hintaiseen niin mihin pitäisi kiinnittää huomiota? Onko joku vuosimalli jossa on oleeliset parannukset edelliseen ja jos jotakin raati innostuisi kertomaan/kehumaan kiitän jo etukäteen.

    -Kimmo
    R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
    Arjen adventuristi
  15. #15
    FJR on lähellä sydäntä, kokemusta gen1 (2001-2005) ja gen2 (2006-2012)
    ehkä oleellisin tuntuma noista on, että Gen2 jota olet katsomassa on matkapyörämäisempi. Gen3 toi enemmän noita sähköjuttuja, sama pyörä se edelleen on.
    Mitä sitten kannattaa katsoa pyörästä? No jos väri ja varusteet on sopivat niin osta, tuo on kyllä helpoimpia pyöriä ostaa, kun noissa ei ole oikein mitään vikaa. Tuntuu varmaan BMWn (sori jo etukäteen tästä kommentista) jälkeen ihmeelliseltä, ettei tarvi miettiä mitähän se tällä reissulla keksii.

    No ei vaiskaan. Kyllähän bemullakin luotettavuutta löytyy.
    Itse ajelin 50tkm FJR:illä ja oikeastaan mitään erikoista ei ollut. Etustefa alkoi vuotamaan yhdessä, johtui tosin pitkästä seisonnasta.
    - pleksi sopivaksi... löytyy kokeilemalla, jokin givin vario touring tai x screen, jossa voi myös säätää pleksia kannattanee ostaa.
    - Iso takalaukku, sivulaukut on "vain" 30litraa
    - pyörä tuntuu paljon keveämmältä kun nuo laukut jättää pois, muuttuu suorastaan sporttiseksi.
    - peräöljyllä ei ole väliä vaikka ohjekirja niin väittää, joku GL5 oikealla viskositeettillä niin kestää perä vähintään 200tkm
    - moottoriöljyissä ei ehkä kannata ottaa sitä kisa full syntetic öljyä, semisynteettisellä toimii vaihteetkin parhaiten. Noissa on yksilöitä, joissa 1-vaihde menee vähän kolahtaen, ei kuitenkaan mene siitä rikki, mulla toisessa kolahti toisessa ei ollenkaan.
    - jotku yksilöt tärrää kaasukahvan puolelta. Synkat kuntoon ja tarvittaessa moottorinkiinnitys niin ei tärrää enää.
    (ominaisuus)
    - niin siis aukoton huoltohistoria on aina kiva muttei välttämätön.
    1991: Suzuki R 50
    1993-95: Helkama AX 50
    2007: Honda CBF 600 S -05
    2008: Honda CBR 600 F -07
    2009: Suzuki 1250 Bandit S -07
    2010: Suzuki Hayabusa -04
    2011: Yamaha FJR1300 -02
    2014: Yamaha FJR1300 -07
    2017: Yamaha Super Tenere 1200 -12
  16. #16
    Muistaaksen -08 alkaen tuli levitettävä alakate ja mites istuimen ja ohjaustangon säädettävyys, oliko jo -07:ssa? -08:lla 90000 menty ja parit stefat keulaan on vaihdettu.
    Antaa vaan rampan kalakattaa...
    NO VOI RISTUS! ko tulee ranuja.
    Yamaha Fjr -08

  17. #17
    Karavanaamari suopo:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Mar 2008
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa mkukka kirjoitti Katso viesti
    gen1 (2001-2005) ja gen2 (2006-2012)
    - pleksi sopivaksi... löytyy kokeilemalla, jokin givin vario touring tai x screen, jossa voi myös säätää pleksia kannattanee ostaa.
    Gen1 oli jus tota arpomista, aika montaa erilaista pleksiä kokeilin eikä mikään ollut ongelmaton,
    Gen2 ei tarvinnut jumpata, stokki toimi ihan jees...
    <p>Absit iniuria verbis, te absolvo....no eikä KTM Super Adventure 1290 -2015 Exät FJR-2009, FJR-2004, Honda VF1100C-1984, Suzuki DR650</p>
  18. #18
    Niin, tuota akseliväliä on pidennetty myös keulimisherkkyyden vähentämiseksi. Eipä tuo gen1 kyllä itsellä
    ainakaan vahingossa keulimaan ole lähtenyt...

    115t ajettu, nokkaketjun kiristin kerran vaihdettu ja yksi vuotava stefa keulaan.
    -------------iso ähvä--------------------
  19. #19
    Lainaa kallokas kirjoitti Katso viesti
    Muistaaksen -08 alkaen tuli levitettävä alakate ja mites istuimen ja ohjaustangon säädettävyys, oliko jo -07:ssa? -08:lla 90000 menty ja parit stefat keulaan on vaihdettu.
    Noi tuli 06:een, 06 ja 07 ainoa ero taitaa olla että kahvalämppärit tuli vasta 07
    FJR 06/2014
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
    CBR 125R 07/2016 jälkikasvulla ajossa
  20. #20
    Karavanaamari suopo:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Mar 2008
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    vuosimallien erot taulukkomuodossa,
    tokalla sivulla Eurooppa
    <p>Absit iniuria verbis, te absolvo....no eikä KTM Super Adventure 1290 -2015 Exät FJR-2009, FJR-2004, Honda VF1100C-1984, Suzuki DR650</p>
  21. #21
    Kiitos kommenteista

    Niin kun entinen pomo sanoi; "Niin kauan kun olet oppinut jotakin uutta, tervetuloa seuraavana päivänä töihin!"
    ...niin noh entinen pomo sanoi
    R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
    Arjen adventuristi
  22. #22
    Miten tuossa FJR:ssä matkustaja viihtyy? Tuli ostettu FZS 1000 ja rouva vähän moittii jalkojen olevan turhan koukussa. FJR kiinnostaisi seuraavaksi.
  23. #23
    riippuu ihmisten koosta....... saa myös erilaisia jalkatappien siirtosarjoja erilaisia istuimia ,,,
    mutta ihmisten koko ratkaisee......kuten kaikissa mopoissa ja autoissakin...ite kokeilemalla vain voi tietää---

    pikkasen samoja juttuja kun kauppiailla kun sanovat että hyvät renkaat ajaa viel parikesää...
    sit kaveri vetäsee 30tuhatta kilsaa kesäss ja sanoo ettää myyjät puhuu paskaa.... ei voi toisen puolesta sanoa
  24. #24
    Lainaa Fasufisu kirjoitti Katso viesti
    Miten tuossa FJR:ssä matkustaja viihtyy? Tuli ostettu FZS 1000 ja rouva vähän moittii jalkojen olevan turhan koukussa. FJR kiinnostaisi seuraavaksi.
    No, mulla on ollut kyydissä sellainen 170 senttinen, pitkäjalkainen nainen ja hyvin on kuulemma viihtynyt.
    Antaa vaan rampan kalakattaa...
    NO VOI RISTUS! ko tulee ranuja.
    Yamaha Fjr -08

  25. #25
    Lainaa Fasufisu kirjoitti Katso viesti
    Miten tuossa FJR:ssä matkustaja viihtyy? Tuli ostettu FZS 1000 ja rouva vähän moittii jalkojen olevan turhan koukussa. FJR kiinnostaisi seuraavaksi.
    Ite oon tehny muutaman reissun -09 mallisel FJR:llä (matkustajana)... oon 182cm pitkä kaveri ja mun mielest jalat on iha hyvi... tosin mä olen ite aina ajanu kyykky vehkei et siihe verrattuna FJR on ku nojatuolis istuis...
  26. #26
    Lainaan tätä keskustelua koska jonkun verran kuitenkin aiheeseen liittyy...

    Niin se aika rientää, pari vuotta sitten luin tätä topiccia ja kävin Fjr:rää koeajamassa.En vaan entistä pyörää raskinut laittaa taipaleelle aiemmin kun sitä tuli varusteltua omaan makuun sopivaksi.

    Pari viikkoa sitten möin entisen pyörän pois ja löytyi 30.000km ajettu vm. 2007 kapistus tilalle.

    Entisen pyörän (Ktm 990 Adv.R) jälkeen tämä tuntuu aika matalalta ja epäilys että olisiko pyörää madallettu aiempien omistajien toimesta.
    Nöyrä pyyntö olisi että jos joku on mitannut alkuperäisten koiranluiden pituuden niin kirjailisi vastauksen tähän.
    Täytyy sitten harkita koiranluiden vaihtoa samalla kun muuta huoltoa ensi kesää varten teen.
  27.  
  28. #27
    Tämä taisi selvitäkin jo, 190mm on mitta.