Tässä ohjeistus:
http://www.minilex.fi/a/tiell%C3%A4-...en-poistaminen
Minun ymmärtääkseni tuo linkin takaa löytyvä teksti on jonkun lakimiehen tulkinta siitä mitä tieliikennelaki ehkä sanoo tai sitten ei. Melkeinpä uskaltaisin väittää, että poliisinkin mielestä vaikkapa aamuruuhkaisen kehätien keskikaistalla parkkiin vetäminen jonkun laudanpätkän poistamiseksi katsottaisiin suuremmaksi rikokseksi kuin pysähtymättä jättäminen. Kohtuuton hankaluus voi aiheutua muustakin kuin esteen koosta.
No joo, kyllä joko "maalaisjärkeä" tai "kaupunkijärkeä" pitäisi käyttää...Eli jos ei uskalla, niin soittoa hätäkeskukseen ja ilmoitusta tekemään. Niin yksikertaista se on, sama on hätäensi avun antaminen, toisilta onnistuu, toisilta ja toisilta tulee ihan luonnostaan....
Olen nähnyt kun kehä1, 2, 3 jne joku vasemmalla kaistalla hätävilkut päällä, ollut keräämässä jotain tavaraa tai sitten pientareen puolella hätävilkut päällä ja hakemassa keskikaistalta jotain romua, kun ne hätävilkut pitäisi sytyttää "ajatus/huomio valon" kun niitä näkee, mutta kun niitäkin käytetään väärin, niin ei mulla kovin usein syty enään, joko massia pummitaan tai odotetaan hinuria, ei mitään hätää ole ollut tai no ehkä siitä hätävilkuttajasta
![]()
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Maantiellä ja vallankin motarilla ei käytännössä ole mahdollista pitää sellaista turvaväliä ja nopeutta, että edellä ajavan renkaista irtoavat nastat ja kivet eivät voisi osua perässäajavaan.
Silloin, kun roiskeläpät olivat pakolliset henkilöautoissakin, niin tuulilaseja särkui todella harvoin nykypäivään verrattuna. Roiskeläppäpakon poisto kuuluu sarjaan suuria typeryyksiä, tai ainakin samalla olisi pitänyt kieltää myös nastarenkaat.
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Oli muuten varmaan juuri tuo tai kopio siitä. Kätevän oloinen
http://www.buyautotruckaccessories.c...or-hitch-step/
Ktm 1290 SAS 06/2022
Honda Forza 350 09/23
Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
Eikä ole edes kallis![]()
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Pollari toteaa tämänpäiväisessä tiedotteessa:
Tielle oli pudonnut kuorma-auton taka-alleajosuojan vasemmanpuoleinen osa
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Laiskoja on kyllä ihmiset poistamman tieltä rojua. Vaimo soitti tänään vaille kuusi töihin mennessään että tiellämme vähän ennen pihatien risteystä on jotain puusilppua. Tulin kaksi tuntia myöhemmin kotiin ja tiellä oli edelleenkin kaksi puolen metrin mittaista käsivarren paksuista ropsin pätkää. Vaikka kyseessä on paikallistie, niin veikkaan että kahdessa tunnissa siitä on useampikin ajoneuvo mennyt ohi mutta kukaan ei ollut tehnyt asialle mitäänVartin sisällä siitä kun olin nuo ojaan nakannut ohi oli ajanut kolme moottoripyörää ja kaksi autoa.
Ehkäpä ne kaikki muutkin ohi ajaneet olivat kiireellä töihin menossa.![]()
Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
Niin. Ku kaikilla on nykyään niin kiire...
BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
Tää on kyllä jokseenkin absurdia, että ensin aloitetaan avautumalla siitä kuinka laiskoja ihmiset on poistamaan esteitä tieltä, ja sitten kuitenkin "mutta kun kiire" onkin yhtäkkiä täysin ok syy olla poistamatta kun kyseessä on ylempää käskyvaltaa nauttiva perheenjäsen.![]()
Joo ei tässä(kään) tapauksessa voi vedota kiireeseen mutta kun se on niin helkatin hyvä tekosyy![]()
BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
No joo myönnetään että tekstini oli huonosti muotoiltu. Kyllä vaimo palautteen sai miksi ei ollut siirtänyt kalikoita pois tieltä. Oli jo kilometrien päässä paikalta kun mulle soitti ja itse vielä kauempana, joskin oletin ehtiväni kotiin aiemmin. Joka tapauksessa kalikat lojui tiellä tunteja ilman että kukaan teki asialle mitään.
Uutiset jotka eivät ansaitse omaa topikkia-palstalla on juttu siitä, roskien kerääminen tieltä ja sen varresta on kielletty sakon uhalla.
Joten kummasta saa isommat sakot?
Siitä, että jättää esineen lojumaan ajoradalla, vei että kerää sen pois, vaikka ei olekkaan tieturvallisuuskorttia.
kas siinä dilemma...![]()
Tre- Kangasala, Olisko Kangasalan rampit...välillä tänään ..2,8 m pitkä koivuranka ja toinen lyhempi keskellä tietä. Joka auto väisti, samoin motoristit. olisko aika heittää ne kiireet sivuun ( ja puut myös) ja pysähtyä ?
Poimin ne pois kyllä, mutta aikamoinen vaaratekijä oli.
Suzuki RGV 250-87--> Kawasaki Gpx 500R-89--> Honda VFR750 F-91 --> Honda VFR 800 Fi-99 --> Honda VFR V-Tec 800-03 / Kawasaki ZZR 500 + Honda 1200 VFR -10 Tenere 700-20/ Honda Cbr 1100xx