Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
    Huomenia,

996:sen hihnojen vaihto on niinkin pitkällä, että merkit ovat kohdillaan ja olen laittanut rullia paikallaan pitävän työkalun paikalleen - tämä siis iltana 1.
    Nytkö voin vaihtaa hihnat heittämällä ja kiristää, vai pitääkö huomioida vielä jotain erityistä?
    Kysyn, kun olen ensimmäistä kertaa tätä tekemässä, ja juutuubissa tehdään kaikenlaista muuta tässä vaiheessa. Vai johtuuko se hampaiden merkkaaminen ja laskeminen siitä, että ei käytä tuota työkalua?

Kiitos etukäteen!

Nyt ymmärrän huoltohinnat, kun tähänkin menee 2 pvää .....

/R

Ps En löytänyt millään aiemmin mielestäni täällä postattua ohjetta.
    Varmaan laskeminen johtuu juuri siitä. Ei kai se haittaa laskea ne, että varmasti on oikein. Millä mittaat kireyden? Minä olen mennyt aika pitkälle näppituntumalla. Mieluummin liian löysä kuin liian kireä. Ei ainakaan katkea kuumetessa.
    Niin kauan kun ihmiset ajavat autoilla puhelin korvalla,
    minä ajan Termignonit kiinni pyörässä.
    Kyllä se merkkaaminen ja mittailu kannattaa lukitustyökaluista huolimatta. Valkoisella rengastussilla saa tehtyä hyvin näkyvät täplät.
    Kotilopuolella Fiatissa merkit olivat kohdallaan kun laitoin hihnan paikoilleen, mutta kiristyksen jälkeen kampiakselin pää olikin yhden hampaan verran pielessä. Nokkapyörä saattaa liikahtaa myös hyvin äkäisesti syystä x. Merkit lisäävät huomattavasti varmuuskerrointa.
    Nyt: -, Oli: Yamaha XV1900 MidnightStar, Suzuki DL650 WeeStrom -06. AVJ16 #52
    Lainaa vtwin kirjoitti Katso viesti
    Varmaan laskeminen johtuu juuri siitä. Ei kai se haittaa laskea ne, että varmasti on oikein. Millä mittaat kireyden? Minä olen mennyt aika pitkälle näppituntumalla. Mieluummin liian löysä kuin liian kireä. Ei ainakaan katkea kuumetessa.
    Ajattelin käyttää sitä kuusiokoloavain mittausta.
    /R
    Sillä saa ihan hyvin.
    Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
  6.  
    Miksi ei akustista kireydenmittausta kun se on kuitenkin se OIKEA tapa?
    Nokkapyörät pitää sit olla löysällä ja nokat lukittuina paikoilleen kun hihnat kiristetään oikeaan kireyteen. Ainakin tossa S4R:n 996 moottorissa. Hihnojen vaihtoon ja kiristykseen ei kyllä mee kuin pari tuntia jollei samalla säädä venttiilinvälyksiä ja ota nokkia pois jotta näkee keinuvipujen kunnon.
    Viimeksi muokannut: Nevalan Tiikeri; 26.08.2015 klo 04:23.
    Ducati Monster S4R -04
    Ducati SS600 -95