Ei ole oireillut mitenkään, mutta nyt hyytyi kesken ajon eikä jaksanut startata. Valot palaa normaalisti ja kirkkaasti, mutta ei jaksa pyörittää starttia vaikka latasin akun täyteen. Saman tekee myös toisella ladatulla akulla. Missä vika voisi olla?? Koitin jopa niin, että laturi oli kiinni akussa kun starttasin, mutta ei jaksa pyörittää.
Pyöriikö kone työntämällä, joku iso vaihde päällä?
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
No joku semmonen tosta tulee mieleen…Mutta ei mulla ole sen paremin kokemusta. Sähkön loppumiselta tuo kuulostaa, mutta jos ei toinen akkukaan auta ja kuitenkaan sulake ei ole mennyt.. Yrittääkö se startti edes, meinaan jos olis joku tappokatkaisijan piuha maadoittunut tai sivuseisontatuen katkaisija tms.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
^ Se tuossa on vähän ristiriitaista, että jos motti olis jumissa, niin starttiyrityksen pitäisi kyykätä akku varsin tehokkaasti, eikä silloin kyllä valot pala kirkkaasti. Vai onko tuossa automatiikka joka sammuttaa valot startin ajaksi? Mielenkiintoinen tieto olisi se, että mitä akkujännite on starttausyrityksen aikana...
Toinen epäselvä yksityiskohta on se, että miten kone oikeastaan hyytyi? Jos se olisi leiponut kiinni, niin luulisi äänessä, lämmöissä, öljynpaineessa tms asiassa tapahtuneen havaittava muutos, ja vedon olisi pitänyt hiipua "pikkuhiljaa". Sen sijaan jos laulu katkesi kokonaan kerrasta, tai selkeän pätkimisen seurauksena, niin melkein sähkövikaa pitäisi etsiä.
1999 vuoden marauderissa on ainakin tuommoinen "Mystery relay suzuki" joka aiheuttaa vikaantuessaan sen ettei startti jaksa pyöriä. Itselläni ainakin auttoi tuo How to bypass a MMM on a Suzuki marauder Kun kirjoitat tuon Mystery relay suzuki googleen niin sieltä tulee aika monta juttua tuosta.
Suzuki VZ 800 Marauder ja BMW R1150R
Tämä on nyt vain oma mielipide, mutta ennen uuden koneen etsintää, jos aika, taidot tms ei riitä, veisin tuon johonkin hyväksi havaittuun liikkeeseen ja katsoisivat löytyykö vikaa. Sopii esimerkiksi 2-3h maksimiajaksi jonka käyttävät siihen, jolloin rahaa palaisi jotain 100-200e väliltä. Jos tuomio on se että kone on jumissa niin uutta konetta hankittaessa sillä tuskin on merkitystä maksaako siitä 600e vai 600e+aikaisemmin korjaamolle maksettu summa.
Tämä vain oma mielipide.. jollain asiaan vihkiytyneellä asentajalla saattaa olla kokemusta tuollaisista mystery relay- tyyppisistä "ominaisuuksista".
Ex:Yamaha MT-01, Suzuki SV 1000, Suzuki GSF 600S, KTM LC4 640 / varastettu, Honda CBR 900 RR, Yamaha YZF 750 R, Husqvarna WRE 125, Honda monkey