Tulokset 1:stä 27:een 27:sta
  1. #1
    juuri sinä. ajoit aamulla varmaankin kohti koulua, todennäköisesti nelari kevarilla,(yamaha) farkut jalassa, ohitustiellä tai muulla maantiellä ja käytit noin 2-3m turvaväliä jonossa, oletko ihmetellyt koskaan, että miksi vanhemmat motoristit eivät käytä tuollaista turvaväliä? Se johtuu kokemuksesta. Sinulla sitä ei vielä ole. etenet noin >20 m/sec, joten 0,1s reaktioaika ei oikein riitä, vaikka sen omaisitkin.

    täytyy myöntää, että tein tuota ihan samaa kevarilla, ja se johtui siitä, että olin tyhmä ja kokematon ja luulin olevani voittamaton ja kuolematon. Mutta ei kaikkien tarvitse tehdä samaa virhettä. Usko kokeneempia. ja ei se jono mene yhtään lujempaa vaikka ajat lähellä edessä ajavaa.

    JakeT
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  2. #2
    Nuorena ollaan kuolemattomia ja kaikkitietäväisiä ja muutenkin ihan vaan ylivertaisia.
    Pahinta mitä teinille voi sattua on se, että kalkkikset alkaa neuvoo ja opastaa.

    Kyllä ne teinit pärjää, pärjättiinhän myökii, tai ainakin suurin osa...
  3. #3
    Eipä tästä pitkä aika ole (viime viikko), kun katselin jonkun isomman motoristin onnetonta turvaväliä Kustavintiellä, vielä pakun perässä, jossa näkyvyys entistä huonompi.
    Suzuki Bandit 650S
    Ex Suzuki GSX750ES
    Ex Suzuki GS450
    Ex Honda CB125
  4. #4
    Tuleva MP- poliisi . Viime vuonna kehällä ajellessa ihmettelin kuka pullopersesika siellä edessä ajelee. Kun sain kiinni niin selvis sekin elvis, kaikenosaava poliisihan se siinä ajeli edellä ajavan puskurissa kiinni.
  5. #5
    Nyt starat kevarin sarviin takaisin. Eihän sillä 10 kW nuhapumpulla ole mitään mahdollisuuksia pysyä liikenteen mukana, ellei aja imussa.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  6. #6
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Nyt starat kevarin sarviin takaisin. Eihän sillä 10 kW nuhapumpulla ole mitään mahdollisuuksia pysyä liikenteen mukana, ellei aja imussa.
    Sullon ollut liikaa öljyä bensan seassa jos ei pysy mukana
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  7. #7
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Nyt starat kevarin sarviin takaisin. Eihän sillä 10 kW nuhapumpulla ole mitään mahdollisuuksia pysyä liikenteen mukana, ellei aja imussa.
    No hah hah, mun allekirjoituksen kevari oli -73. Ja jotkut (pojat) kehtas nauraakin sille, että mikä toi on. Mutta kyllä silläkin vaan mentiin yli 50 km koulumatkaa joka päivä.
    Suzuki Bandit 650S
    Ex Suzuki GSX750ES
    Ex Suzuki GS450
    Ex Honda CB125
  8. #8
    Lainaa Sylvikäs kirjoitti Katso viesti
    No hah hah, mun allekirjoituksen kevari oli -73. Ja jotkut (pojat) kehtas nauraakin sille, että mikä toi on. Mutta kyllä silläkin vaan mentiin yli 50 km koulumatkaa joka päivä.
    No niin ja mun kevarissa oli 28 heppaa. Ongelma on se, että nykyään ei ole, vaan laitteet kulkevat sen, mitä muutkin pienellä Briggs&Stratton-maamoottorilla varustetut vehkeet.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  9. #9
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    No niin ja mun kevarissa oli 28 heppaa. Ongelma on se, että nykyään ei ole, vaan laitteet kulkevat sen, mitä muutkin pienellä Briggs&Stratton-maamoottorilla varustetut vehkeet.
    Mulla vissiin 15, sillä ei tainnut pysyä imussakaan.
    Suzuki Bandit 650S
    Ex Suzuki GSX750ES
    Ex Suzuki GS450
    Ex Honda CB125
  10. #10
    Lainaa jaket kirjoitti Katso viesti
    Usko kokeneempia. ja ei se jono mene yhtään lujempaa vaikka ajat lähellä edessä ajavaa.
    JakeT
    Mutta säästää bensakuluissa.
  11. #11
    Pojalla oli 4T 11kw kevari ja kyllä sillä pysyi liikenteen seassa ihan hyvin, hyvä matkavauhti oli 90kmh ja huiput noin 110kmh. Ei noiden junnujen pyörien tarvii ton kovempaa kulkeakkaan, intoa on enemmän kuin järkeä ja kokemusta.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  12. #12
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Pojalla oli 4T 11kw kevari ja kyllä sillä pysyi liikenteen seassa ihan hyvin, hyvä matkavauhti oli 90kmh ja huiput noin 110kmh. Ei noiden junnujen pyörien tarvii ton kovempaa kulkeakkaan, intoa on enemmän kuin järkeä ja kokemusta.
    Ohan se vähän noinkin,mutta mun mielestä noi kevarit on kuitenkin niin noloja että kannattais suosiolla jättää ajamatta koko piikki kortti.10v vanhat pojan kollit ajelee samoilla tehoilla kiinan crosseilla montulla :-)
    Horo Elää !
  13. #13
    Aika harvaa kevarikuskia nolottaa 11kw tehot, mielummin nuhaisella piikillä kuin jollain viritetyllä mopolla, nehän ne vasta noloja onkin
    Kylätason kurapyöräilijä.
  14. #14
    Lainaa HondaCebari kirjoitti Katso viesti
    Ohan se vähän noinkin,mutta mun mielestä noi kevarit on kuitenkin niin noloja että kannattais suosiolla jättää ajamatta koko piikki kortti.10v vanhat pojan kollit ajelee samoilla tehoilla kiinan crosseilla montulla :-)
    Tjaa, mun mielestä taas on helpompaa siirtyä noista pikkuhiljaa isompiin. Kaikki harjoittelu on kuitenkin hyväksi.
    Suzuki Bandit 650S
    Ex Suzuki GSX750ES
    Ex Suzuki GS450
    Ex Honda CB125
  15. #15
    Tjaa, kyllähän piikilläkin pääsee sen mitä pitää, monikohan +160 heppaisen kuskeista käyttää tehoa muualla kuin motarin rampilla noin niinkuin tosissaan (ei lasketa niitä nakkikiskan pyörittelyjä mukaan). Tai ainakin meillä piikkikuski on ihan tyytyväinen. Kun ei siellä montulla kinkkikrossillakaan viitsi koko teini-ikäänsä pyöriä
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  16. #16
    Tehoon tottuu mutta tehottomuuteen ei ikinä
    BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
    A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
  17. #17
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Pojalla oli 4T 11kw kevari ja kyllä sillä pysyi liikenteen seassa ihan hyvin, hyvä matkavauhti oli 90kmh ja huiput noin 110kmh. Ei noiden junnujen pyörien tarvii ton kovempaa kulkeakkaan, intoa on enemmän kuin järkeä ja kokemusta.
    Katselin juuri lähetystä Pekingistä. Sen perusteella päättelin, että jalkaisin liikkuvan ihmisen huippunopeus on noin 44 km/h. Tennareilla pysyy siis helposti liikenteen mukana ainakin kaupungeissa, kun rajoituskin on vain 40 km/h. Samalla säästyisi kustannuksia kun ei tarvitsisi tehdä erillisiä autokaistoja ja jalkakäytäviä.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  18. #18
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Nuorena ollaan kuolemattomia ja kaikkitietäväisiä ja muutenkin ihan vaan ylivertaisia.
    Pahinta mitä teinille voi sattua on se, että kalkkikset alkaa neuvoo ja opastaa.

    Kyllä ne teinit pärjää, pärjättiinhän myökii, tai ainakin suurin osa...
    Nuorena ollaan...ja aika moni vielä vanhempanakin m-pyörän sarvissa tai auton ratissa...huoh.

    Siis kyllä vetää saa, en vaan voi käsittää joillekin sisäänrakennettua mekanismia ajaa vaikka keskellä Lapin jänkää seuraava kiinni menemättä kuitenkaan ohi, vaikka ite ajaisit kuinka vakkari päällä. Eikä sillä ole merkitystä ajatko yli vai alle, vaan sillä että joku roikkuu takana haluamatta mennä ohi.
    Kronoby Racing Team
  19. #19
    Lainaa Juhana N kirjoitti Katso viesti
    Nuorena ollaan...ja aika moni vielä vanhempanakin m-pyörän sarvissa tai auton ratissa...huoh.

    Siis kyllä vetää saa, en vaan voi käsittää joillekin sisäänrakennettua mekanismia ajaa vaikka keskellä Lapin jänkää seuraava kiinni menemättä kuitenkaan ohi, vaikka ite ajaisit kuinka vakkari päällä. Eikä sillä ole merkitystä ajatko yli vai alle, vaan sillä että joku roikkuu takana haluamatta mennä ohi.
    Onhan se nyt porukalla mukavampi kuin yksin ajella.
    Suzuki Bandit 650S
    Ex Suzuki GSX750ES
    Ex Suzuki GS450
    Ex Honda CB125
  20. #20
    Lainaa woke kirjoitti Katso viesti
    Tehoon tottuu mutta tehottomuuteen ei ikinä
    Vastaavasti, tehottomalla on kivempi ajaa kovaa, kun tehokkaalla pelillä varoa koko ajan kaasun käyttöä

    Nämäkin riippuu siitä ajetaanko leveällä ja suoralla paanalla, vai kinttupoluilla. Yhtä oikeaa totuutta ei ole tehojen suhteen.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  21. #21
    Lainaa Juhana N kirjoitti Katso viesti
    Nuorena ollaan...ja aika moni vielä vanhempanakin m-pyörän sarvissa tai auton ratissa...huoh.

    Siis kyllä vetää saa, en vaan voi käsittää joillekin sisäänrakennettua mekanismia ajaa vaikka keskellä Lapin jänkää seuraava kiinni menemättä kuitenkaan ohi, vaikka ite ajaisit kuinka vakkari päällä. Eikä sillä ole merkitystä ajatko yli vai alle, vaan sillä että joku roikkuu takana haluamatta mennä ohi.
    Ne on niitä synnynnäisiä letkailijoita
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  22. #22
    Tulee tuosta mieleen episodi vuosien takaa, kun oltiin silloisen avomiehen kanssa tulossa reissultamme molemmat omilla mopoilla. Edessämme ajoi joku omalla mopottimellaan ja jostain syystä avomiehelle tuli kiire ajaa hänet kiinni. Naismotoristiksi osoittaunut henkilö alkoi ennen risteykseen saapumistaan tehdä venyttelyliikkeitä istuimellaan ja avomies teki samat liikkeet perässä. Että mua hävetti, ajattelin jo tosissani kääntää ajoneuvoni sinne suuntaan, josta olin tulossakin. Varsinaista letkavoimistelua.
    Suzuki Bandit 650S
    Ex Suzuki GSX750ES
    Ex Suzuki GS450
    Ex Honda CB125
  23. #23
    Hienoa että joku välittää, mutta tämä on tämän päivän trendi ajaa puskurissa kiinni täällä

    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  24. #24
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    Tjaa, kyllähän piikilläkin pääsee sen mitä pitää, monikohan +160 heppaisen kuskeista käyttää tehoa muualla kuin motarin rampilla noin niinkuin tosissaan (ei lasketa niitä nakkikiskan pyörittelyjä mukaan).
    Ramppien lisäksi myös liikenneympyrät ja tiukat mutkat on hyviä paikkoja käyttää kaikki reservi niistä kilokyykyistä. Suorilla ei kannata edes yrittää, se onnistuu vain Rossilla.

    Tai ainakin meillä piikkikuski on ihan tyytyväinen. Kun ei siellä montulla kinkkikrossillakaan viitsi koko teini-ikäänsä pyöriä
    Osta pojalle oikea crossi, sillä pitprolla voi iskät kiertää päissään omakotitaloa kilpaa ja kellottaa aikaa.

    Ja kevaripojan olisi syytä muistaa turvavälin lisäksi ettei astu jos ei ole kumia, ei vaikka se pirkko lupaisikin kakkoseen paljaalla.
    Supermoto
  25. #25
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Ramppien lisäksi myös liikenneympyrät ja tiukat mutkat on hyviä paikkoja käyttää kaikki reservi niistä kilokyykyistä. Suorilla ei kannata edes yrittää, se onnistuu vain Rossilla.



    Osta pojalle oikea crossi, sillä pitprolla voi iskät kiertää päissään omakotitaloa kilpaa ja kellottaa aikaa.

    Ja kevaripojan olisi syytä muistaa turvavälin lisäksi ettei astu jos ei ole kumia, ei vaikka se pirkko lupaisikin kakkoseen paljaalla.
    hnääh onnistu suorilla kun on ne pyöräilijät, puimurit ja mustikkamummot kukkahattuineen estämässä. Tyttärellä muuten toi piikki on, meni silleen fantasias pieleen
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Honda Forza 350 09/23
    Kymco MXU 700 12/2022 lumitöissä
  26. #26
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    Tyttärellä muuten toi piikki on, meni silleen fantasias pieleen
    Hieno huomata, että maailma on muuttunut. Mulle kun sanottiin aikoinaan kotona, ettei tytöt mopoilla ajele.
    Suzuki Bandit 650S
    Ex Suzuki GSX750ES
    Ex Suzuki GS450
    Ex Honda CB125
  27.  
  28. #27
    Lainaa seppo02 kirjoitti Katso viesti
    hnääh onnistu suorilla kun on ne pyöräilijät, puimurit ja mustikkamummot kukkahattuineen estämässä. Tyttärellä muuten toi piikki on, meni silleen fantasias pieleen
    Ohjeistus olikin tarkoitettu jaketin bongaamalle innokkaalle kevaripojalle. Toiminee tosin ihan pätevänä ohjeena tyttärillekkin.
    Supermoto