tarveis tilata hondaan ketjut ja rattaat .oliko joku helmut vai mikähän mahto olla edullinen paikka
KTM 640 adventure Triumph Tiger 955i 01
Honda xx 1100 02
ex cbr1000f 93
zzr1100 92
diversion 600 93
rg125
cb125
pv50
tunturi50
cresent50
Et sitten yhtään kuukkeloinut?
http://www.moottoripyora.org/keskust...kemuksia/page2
http://www.motorradteile-hamburg.de/
Tuolla on yleensä ketjut & rattaat, pakoputket ja nykyään muutkin varaosat olleet kokolailla halvimmat.
Kotomaassa Motonet yleensä on edukkaamasta päästä muttei kyllä pärjää yllämainitulle.
Hessu; Suzuki DL1000 + Sherco SE250 Factory + Husqvarna TE250
http://www.motorradteile-hamburg.de/ googlasin kyllä ton paikan tiedänkin .miettisin vaan onko toi sama kun joku helmut saksassa ,en ole tosta helmutista varma ,muistaisin jossain keskustelussa olisi tollainen nimi esiintynyt ja olis kans edullinen .no eipä toi motorradteilekkään ole kallis ,kiitos kaikille ,olin ihan unohtanut ton ebaystäkin löytyy![]()
KTM 640 adventure Triumph Tiger 955i 01
Honda xx 1100 02
ex cbr1000f 93
zzr1100 92
diversion 600 93
rg125
cb125
pv50
tunturi50
cresent50
Täältä edullisesti ja varmalla toimituksella: http://www.geiwiz.de/fi
D.I.D ja Esjot tarjolla!![]()
Toi on väärä. Tää on se liike, mitä käytetty. Osoite muuttunut:
http://www.leovince-hamburg.de/index.php
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Jos itse pystyy tekemään noi duunit niin tulee edullinen.Mä teetän ja hinta 3 10e tosi laadukkailla ketjulla ja rattaissa, mut tulee ainakin hyvin ja oikein tehdyksi![]()
Vanhalla oppimisen vaikeus
Missä vika, kun alu rattaitta 520 takaa murtuu pari kesässä ratailussa. Mopona bmw s1000rr. Alphan yms. tuoteita.
Miksei? Mul on tonnarissa ja busassa. Vähemmä jousittamatonta kuormaa, vähemmän tehonsiirtohäviötä...
Ihan puhdas päätelmä vain, mutta ainoo miks vois kuvitella että takaratas murtuis olis se että veto päällä vetopakka pääsee joustamaan sen verran että ratas pyörii ketjuun nähden "vinossa". Tästä syytä nimittäin 10 vuotta sitte meni mailipyöristä ketjut pilalle parin vedon jälkeen ku turbobusassa vetopakkan tiivisteet oli "puutteelliset" ni kovilla tehoilla se ratas pääsi vähä vinoon ja se paskoi ketjut hyvin pikaisesti. Aluratas antaa vaa ennemmin periks kuin ketju.
Tää siis tosiaan ihan päätelmänä siitä mitä mailipyörille sillon tapahtui ku vetopakka taipui liikaa sivuttain.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Jossen väärin muista niin kotarissa oli rataskilvellä omat laakerit. Jos ne tai jompikumpi on sökö niin ratas pääsisi vinoon asentoon. Mutta en tiedä tonnareista.
SF 1098S
MTS V4S Sport
Eikös rataspakassa ole aina vähintään yksi laakeri ja joissain kaksi?
Kylätason kurapyöräilijä.
kuva_2021-07-17_145934.jpg
Kuva MP-TUKI.
Pari muuta on lentänyt roskiin.
Onpas erikoinen design tuossa rattaassa. Teräviä kulmia ja pultin reikää siinä vieressä. Näin koneingenjöörin silmään tuo oikein huutaa väsymismurtumaa. Antaako valmistaja noille jonkun max. kilometrimäärän? Mä melkein suosiolla siirtysin käyttämään jonkun toisen valmistajan rattaita. Jos vertaa esim. vaikka Renthalin rattaaseen niin niissä on kaikki kevennys tehty pyöreillä reijillä = ei jännityskeskittymiä = ei rikkoudu tuolla tapaa.
Superbike #7
Itellä on kaik alumiinikiekot JT Sprocketsilta ostettu, yksikää ei oo hajonnu, ja itseasiassa vielä kaupan päälle yllättävän pitkään kestänyt ilman että hampaat on menny toispuoleiseksi.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Onko teräskiekko niin old school ettei voi käyttää ? Eikös ne kestä paljon pidempään ja hampaatkin säilyttää muotonsa![]()
Toki ja saahan sitä autoonkin rakentaa konepellit valuraudasta jos siltä tuntuu.
Ihmettelen että miksei Red Bull ole siirtynyt F1:ssä käyttämään terästä etusiiven materiaalina, ku se kestää niin paljo paremmin kuin hiilikuitu? Ois Bakun GP:ssäki selvinny maaliin asti 3 renkaalla ku ois ollu teräskeula.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Siitä lienemme yhtä mieltä, että teräskiekko on parempi ja nopeampi kuin kuvan alukiekko.
02 Mille R
Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Paljonko on harrastelijalla eroa kierrosajoissa aluratas vs teräsratas? Pystyykö ajon jälkeen tai sen aikana sokkona sanomaan kumpi ratas on käytössä?
Tuosta rikkoontumisesta samaa mieltä Nitrouksen kanssa, materiaali on minimoitu ja paljon kulmia. Valmistajalla on varmaan ollut ajatus että noilla ajetaan tietty kilsamäärä/harjoitus/kilpailu ja ratas vaihtoon.
Kylätason kurapyöräilijä.
Kunhan sarkastisesti heitin kun aiemmin ylempänä jo vastasin että miksi alumiini eikä teräs...
Säästää paitsi painossa, säästää voimansiirrossa. Oon pariltakin kilpakuskilta kuullu että "hitto ku se kaverin pyörä kulkee just x kovempaa suoran päässä ni ei meinaa kyydit riittää" ... joskus tämä voimansiirrossa säästetty paino saattaa antaa sen 0,73 hevosvoimaa lisää joka siivittää huikeaan kyytiin.
Random harrastelija ei häviä yhtään mitään iskemällä teräskiekon alle, niinku ei random harrastelija häviä siinäkään että iskee tankin täyteen bensaa ennenku lähtee ajamaan harkkapäivänä session. Kisakuskilla täys tankki vs juuri ja juuri riittävä bensa on sellanen 0,5 sekkaa/kierros. Mutta tuokin 0,5 sekkaa/kierros on täysin turhaa hifistelyä jos nimi on Niki Tuuli joka voittais superbike SM-lähdön vaikka jopolla ajamalla.
Mut onha se kiva tietää että ainaki on tehnyt kaiken mahdollisen jolla saada aikaa paremmaksi edes teoreettisella tasolla.
Tai sanotaanko vaikka näin:
Takaratas teräs 40T-> alumiini 42T (530 -> 520)
vanha ratas 846g
uusi ratas 466g
ero -380g
Tästä voi sit kysyä että "onko tolla 380g mitään väliä?" No eihän sillä ole. Mutta jos kaikki -380g kevennykset jätetään pois ni yhtäkkiä se pyörä painaakin 30 kiloa enemmän. Joten onko sillä 380g väliä vai ei, sitä voi vähä funtsia monesta näkökulmasta, koska jokaiseen yksittäiseen 380g pudotukseen voi sanoa että ei ole väliä.
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
Kun katsoo tuon kyseisen rattaan suunnittelua, niin ei todellakaan ole mikään ihme, että menee paskaksi.
Eli vika ei ole alumiinissa, vaan tuon rattaan rakenteellisessa kestämättömyydessä.
Halutessaan voi Alphalle läthettää kysymyksen että miten vitussa ne kehtaa myydä tollasta sysipaskaa?
Mulla on ollu vain ja ainoastaan Renthalin 520 alumiinirattaita, eikä mitään ongelmaa, koska niiden rakenne on ok.
![]()
"Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."