Jotenkin tässä unohtuu joillakin inhimillinen toiminta; köröttelet pakun perässä ja kohta rymisee kärry päin. Kukkasedille ei tietenkään voisi missään oloissa käydä noin, ajavat 20 kmh pientareen vieressä 10 km turvavälillä edellä menevään siiliin jne., pysähtyvät välillä puhelinkopille soittamaan epäillystä ratista kuten ts 18056 ja paras kaikesta, kukaan neuvojista ei tiedä mitä oikeasti tapahtui.
BMW K1300S -13, ex BMW K1200S -07 ex Kawa ZZR600 ex Suzuki PV50
Sori vaan, mutta nyt oli pakko poistella suorat *ittuilut.
Jatketaan asialinjalla...
<p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
Olen pahoillani, jos sinulle tuli paha mieli, mutta yritä sinnitellä...
Ei tässä miehekkyydestä ole kyse, eikä mun tarvitse sitä kenellekään todistella.
Pidetään keskustelu edes jotenkin asialinjalla ja jätetään ruikutukset säälittäville tapauksille.
Jokainen meistä on lähtökohtaisesti herrasmies tahi lady kunnes itse toisin todistavat.
Puretaan se kiukku (ja paha mieli) treeneissä ja jossain muussa sopivassa paikassa, jookos...
![]()
<p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
Eipä nämä paljoa etene. Samalla kaavalla aina, autoilija on syyllinen ja mopomies syytön vaikka mitä todistetaan.
Erään vuoden tilastoja katselin ja aika voimakkaasti näkyi että suurin syy onnettomuuksiin oli nuori mies, tehokas mopo ja paljon vauhtia. Oli aika monta juttua jossa ei ollut edes toista osapuolta, vetomiehille vaan sattui.
Lueskelin tätä ketjua vähän matkaa eikä oikein napannut tämäkään, yleensä en ole jaksanut näitä edes lukea kun aina on sama virsi. Vetomiehet syyllistää autoilijaa edes tietämättä mitä tapahtuu ja toinen puoli jauhaa kukkaseppele päässä toista rataa. Mitään järkevää ei ole tehty kenenkään hyväksi, mutta serverille saadaan tilan täytettä. Eipä tämäkään viesti mitään muuta, täyttää vaan tilaa. Eikö oikeasti ole muuta tarjottavaa näistä. Tämän vuoksi en viitsi edes kynttilää sytyttää noihin kynttiläviesteihin. Yksi turhimmista osioista koko foorumilla kummankin puolen, toisen jeesustelun ja toisen uhoamisen vuoksi.
Itselle tästä ketjusta, tai tapahtuneesta jää käteen jälleen muistutus siitä, että liikenteessä voi tapahtua lähes mitä ja milloin tahansa. Ja se, että turvaväli kannattaa pitää körötellessä vielä isompana. Olin joskus prätkällä liikkuva peräänajettu osapuoli, enkä syytä peräänajajaani siksikään, että liikkui moottoripyörällä vaan jos jotain on syytettävä, niin edessä epähuomiossaan törttöillyttä autoilijaa. Kukkahattua ei ole päässä todellakaan.
RC8R 2012
EnduroR 2013
Metallipalkki sinkoutui tieltä moottoripyöräilijän päälle - loukkaantui vakavasti
Onnettomuus sattui, kun toistaiseksi tuntemattomalla tavalla tielle joutunut rakennettu metallipalkki sinkoutui edellä ajaneen henkilöauton yliajamana päin perässä ajanutta moottoripyöräilijää.
Kaikki on mahdollista, kun huono tuuri on mukana.
http://www.ita-savo.fi/uutiset/kotim...ntui-vakavasti
Turvaväli olisi estänyt tämänkin onnettomuuden! https://youtu.be/O775dHUHxLs
"Voiko kyykkypyörää ajaa ylipäänsä?"
Ja taas http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/ar...833237982.html
Tälläkertaa ei kuitenkaan moottoripyöräilijää osallisena..
BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
Poliisit saisi tehotarkkailla kunnolla kaikkia peräkärrysankareita. Onko se kiire, välinpitämättömyys vai osaamattomuus mikä saa kärrykuskit hutiloimaan valojen, kuorman kiinnittämisen/peittämisen ja peräkärryn kytkennän tarkistamisen kanssa?
Hirveästi tulee nykyään vastaan valottomia kärryjä tai johtovikaisia, missä vilkkulamppu syttyy kun painaa jarrua tai muutoin koko kärry vilkkuu kuin joulukuusi. Ja sitten on nämä hurjat, jotka ajelee yli 120 kärryn kanssa ja ajattelee että kärryn kanssa oleva 80 rajoitus on vain lainsäätäjien vittuilua eikä se koske "loistokuskeja"
Jos ei koko kärrylle, niin ainakin kärryn sähköille/valoille pitäisi laittaa joka vuotinen katsastuspakko ja kaikille kärryä vetäville vuotuinen käsittelykoe.
Nyt: -, Oli: Yamaha XV1900 MidnightStar, Suzuki DL650 WeeStrom -06. AVJ16 #52
Jarrullisilla kärryillä on katsastukset joka toinen vuosi. Satunnaisessa käytössä nuo valojen liitokset vaan ehtii hapettumaan tuollakin välillä.
Mutta noiden henkilönostin irtoamisiin tehoasi varmaan paremmin se että vuokraamot opastaisivat vähän ja tarkastaisivat ainakin vuokraamosta lähtiessä että koukku on kunnolla kiinni..
KTM 1190 Adventure ABS -16
Näitä sattuu. Omalle kohdalle alkukesästä valtatiellä, kun edellä meni h-auton perässä vuokrattu kuomukärry. Kärry vilkuttaa oikealle ja kuski ryhmittyy reunaviivalle. Ok... kaveri on kääntymässä oikealle maatilan pihaan. Samalla kohtaa on vasemalla huoltsikka ja kaista on leveämpi siinä. Ohitin yhdistelmää ja vetoauton kohdalla ollessani yhdistelmä liikahtaa kaistalla vasemmalle ja samantien vetää täysjarrutuksen pysähdyksiin saakka. Peilestä katselin, että oli kuitenkin menossa huoltsikalle.
"Kai täs ny ryyppää, ku koneet hajoo ja lunta sataa..."
-lentäjä-
4PU3-010 A
Joskus 60-70-luvuilla oli peräkärryissä pakollisena vaijerilenkki, joka kietaistiin vetokuulan taakse juurikin vetoaisan irtoamisen varalta. Noita näkyy vieläkin jarrullisissa kärryssä, mutta ei jarruttomissa. Voisi mielestäni palauttaa katsastusvarusteeksi kaikkiin. Ei lähtisi kärry ihan omille teilleen.
BMW F800GT -13
Mä katkaisin ko. vaijerin työpaikan uudenkarheasta kärrystä, kun unohdin napata lenkin koukun yli ja työnsin kärryä taaksepäin, pois kuulasta. Että niin hyvin se siihen kohdistuneita voimia kesti... Vai pitäiskö syödä jatkossa vähemmän pinaattia?
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.
* Suzuki Katana * Kawasaki ZX-8R * CFMOTO 450MT * Honda Fireblade * MV Agusta Brutale 910S *
Paska trolli, mutta ruokitaan nyt sit samalla mitalla kuitenkin, ettei raukka näänny nälkään.
Tulee vuosittain tommonen reilu 10tkm vedettyä kärryä harrastuksen takia, enkä yhtään vaaratilannetta tuolla ole vielä saanut aikaiseksi. Jokunen välinpitämätön vesipää vetää ikivanhaa kärryä, joissa ei valot toimi ja haluat sen takia kaikki katsastukseen? Oletko syntyjäsi noin kujalla vai pitääkö tuota varten yrittää kovastikin? Tule vaikka joku kerta käymään ratavarikolla vilkaisemassa, että moniko kärry on huonossa kunnossa.Siinä saa kertaotannalla useemman kymmenen kärryä katottua. Uskallan väittää ettei huonokuntoisia juuri löydy.
Ja mitähän helvettiä tuossa käsittelykokeessa testattaisiin? Peruutustaitoa vaiko suoraan menemistä? Millähän tapaa se vaikuttaisi liikenteen ylinopeuksiin tai piittaamattomuuteen? Samalla logiikalla kaikkien autoilijoiden pitäs käydä vuosittain inssissä.
![]()
Superbike #7
Tuollanen tapaus on tullut nähtyä poliisien toimesta. Huomautin heille asiasta kun eivät varmaankaan tietäneet (toivottavasti) siitä. Tuumasivat, että eipä tuo mikään ihme kun niitä yksi sun toinen käpistelee. Poliisi näyttää omalla toiminnallaan esimerkkiä, eikös se jotenkin niin mennytvai miten se nyt meni...
CB K R
Jarrullisissa vaijerin tarkoitus on kytkeä jarrut päälle jos kärry irtoaa veturista kesken ajon, 6mm vaijerin vetolujuus on noin 3000kg ja irtoamisessa kohdistuu vaijeriin helposti suuremmat voimat. Lisäksi vaijerin päässä on pikalukko joka antautuu yleensä vaijeria aikaisemmin, vetolujuutta on sen verran että jarru ehtii kytkeytymään päälle ennen rikkoontumista.
8-10mm vaijeri alkaa jo kestämään paremmin mutta on kankeampi käyttää ja se pitää laittaa suoraan koukkuun kiinni. Silloinkin pitää varmistaa että vaijeri ei pääse irtoamaan koukusta jos vetopää irtoaa, eli pelkkä koukkuun heitettävä silmukka ei riitä vaijerin päässä.
EDIT: Kiireessä kun kirjoittaa niin jotain aina unohtuu. Paksummalla vaijerilla tulee taas riski että kärryn irrotessa vaijeri ei katkea ja koko yhdistelmän hallinta menetetään, jos kärry esimerkiksi kaatuu niin se vie veturin mennessään. Tässä yksi syy miksi vaijeri on ohut, sen tarkoitus on kytkeä jarrut päälle ja katketa sen jälkeen että veturi vapautuu hallitsemattomasti perässä tulevasta kärrystä.
Viimeksi muokannut: Koheltaja; 07.08.2015 klo 22:21.
Kylätason kurapyöräilijä.
Toinen samantapainen? Tosin kopin otti auto ja huonommin seurauksin... Hämeenkyrössä
Sattumaa vai onko joku vetopäämalli viallinen?
<"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">
McJäykät
Tarkkaan ottaen joka kolmas riittää: Katsastus on voimassa katsastusvuodesta kaksi seuraavaa vuotta, jos katsastaa toukokuusta alkaen. Eli jos ei ole pakko vetää tammi-huhtikuussa (jolloin pitäisi olla talvirenkaatkin suurimman osan ajasta alla), niin riittää katsastus joka kolmas vuosi, ja antaa sen mennä neljäksi kuukaudeksi vanhaksi.
Noin muuten on järkyttävää, miten vetäjät eivät tajua laittavansa toisten tienkäyttäjien hengen alttiiksi. Eihän se itselle osu, mutta niin kuin nyt on nähty, niin lopputulos on kuin rattijuopoilla. Sivulliset kärsii eniten.
pian tuleva - Victory Hardball
pian ex - BMW F800ST
Aika yksinkertainen homma tässäkin, ihminen on puusilmä ja se "kiire"...Mitä tässä on seurannut vierestä, niin tuntuu että kaikilla on nykyään "kiire" vaikka ei olisi oikeasti kiirettä
![]()
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Viime kesänä ohitin peräkärrysankarin n. 20 gyproclevyn kanssa, ei liinoista tai sidonnasta tietoakaan. Pari kilsaa ohituksen jälkeen oli posliinit tien sivussa sakottamassa pärrää. Kurvasin vierelle ja kerroin mitä on tulossa, kuulemma käsillä oleva sakkoasia oli tärkeämpi. Siinä ukko veteli ilman sidontaa kuorman kanssa ohi ja virkavalta myhäili tyytyväisenä. Toinen aivoinvalidi olis voinut liputtaa sen peräkärrin sivuun mutta tilanne oli kai liian jännä.
Auton kanssa eteen on tippunut peräkäryn kuomu, ja toisella kertaa 6 m ratakisko.
BMW K1300S -13, ex BMW K1200S -07 ex Kawa ZZR600 ex Suzuki PV50
Tapahtumista sen enempää tietämättä, onneksi kyseiseen onnettomuuteen joutunut motoristi kuulemma on toipumassa alun huonosta ennusteesta huolimatta. Oli jo palaamassa ensi viikolla duuniin, mutta lääkärit halusivat tehdä vielä yhden lonkkaleikkauksen.
Ducati XDiavel
ex. Suzuki GSR600