Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    Tuli siirryttyä kyykkypyörästä nakun kautta enduroon ja seuraavaksi pitäisi laittaa uutta kumia alle.

    Pinnavanteet vaatii käsittääkseni sisäkumin aina, mutta se ei liene rajoittava tekijä?

    Rengaskoko tietty määrittää jonkin verran, edessä 21" ja takana 17" joten ihan kaikkia katurenkaita ei noihin kokoihin löydy.

    Ite oon katsellut esim. Metzelerin tourancea joka olis ihan oikee endurorengas, kuitenkin käsittääkseni katupainotuksella enemmän. Toinen vaihtoehto mitä funtsin olis saman firman lasertec, josta olen yrittänyt löytää kokemuksia foorumiltakin, mutta aika vähänlaisesti tuntuu olevan kirjoiteltu.

    Entäs custom/cruiser-tyyppiset renkaat? Tarkoitus olisi kuitenkin ajella lähinnä työmatkoja kuten tähänkin asti, eli 100% asfaltilla.
    Ducati-rider since 2009
  2. #2
    Trumpassa lasertecit on ainaki ollu ihan jees renkaat niin asfaltilla, kuin on niillä hiekkateitäki päästelty.
    Omat kesti 14tkm, seuraavaks alle Kendan K761:set. 14tkm kohalla alko olla nii kuluneet et takanen lipsu joka vaihteella yrittämättäkään suditella sateella, ja liittymien rampit meni sladissa osittain. Kulu melkosen tasasesti, etunenki alkaa olla melko loppu nyt kun takanen on vaihtokunnossa.
    K761:set siks että hiekkatietä tulee päästeltyä kuitenki jonnin verran + ne on melko ilmaset renkaat, jossei miellytä niin kiertoon ja toista tilalle.
    Amerikkaa
  3. #3
    Kotarin pikku-a:ssa toisilla vanteilla Avonin Roadriderit, toisilla sitten kunnon nappulat.

    Toinen kausi nyt noilla menossa, eikä pahaa sanottavaa.
  4. #4
    Lainaa kraaps kirjoitti Katso viesti
    Ite oon katsellut esim. Metzelerin tourancea joka olis ihan oikee endurorengas, kuitenkin käsittääkseni katupainotuksella enemmän.
    Juuri toisinpäin, ihan oikee katurengas lievällä hiekkatie painotuksella, enduron kanssa tolla renkaalla ei ole mitään tekemistä. Tourance on mukava ajaa pikitiellä ja pärjää hyvin hiekkateillä kun pitää vauhdit maltillisena. Michelin Anakee II:sta kannattaa myös harkita, on suosittu rengas matkaenskoissa. Myös Continental trail attack:ia on kehuttu.

    Mulla on ollut alla pelkästään eri tyyppisiä kurapyöriä ja nyt viimeisenä on Africa Twin. Rengastuksen osalta yhdistävä tekijä näissä on ollut että en ole halunut yhteenkään sileitä katukumeja vaikka ajan paljon pikitiellä asuinpaikasta johtuen. Sileän renkaan kirous on asfaltin pinnassa oleva vieras materiaali, pieni kuviointi auttaa näissä kohdissa ja rengas ei välttämättä lähde laakista alta kun on hiekkaa tms mutkassa. Tourancea ja Anakee II:sta on ollut alla omissa pyörissä ja molemmat on hiljaisia renkaita maltillisesta kuviosta johtuen, ajettavuus on molemmissa hyvä ja pitoa riittää myös märällä kelillä.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  5. #5
    Lainaa Koheltaja kirjoitti Katso viesti
    Juuri toisinpäin, ihan oikee katurengas lievällä hiekkatie painotuksella, enduron kanssa tolla renkaalla ei ole mitään tekemistä.
    Joo, ilmaisin itseäni huonosti. Tarkoitin siis enduropyörään tarkoitettua katurengasta.

    Kiitokset noista tekemistäsi kommenteista ko renkaasta, erityisesti märkäpito on sellainen mistä ei tahdo kommentteja löytää. Kaikki kyllä muistavat paljonko kilsoja jollain renkaalla on ajaneet, mutta muista ominaisuuksista ei aina osata sanoa.
    Ducati-rider since 2009
  6. #6
    anakee2 alla eikä valittamista. ensimmäinen pari noita äänsi sangen voimakkaasti, vihelsi takanen koko ajan ärsyttävästi, tuo toinen sarja ei ole viheltänyt yhtään. ihan ok ajaa ja ei mitenkään karkea kuviointi pikitietä ajatellen. sitä uutta anakee3:sta jotenkin vierastan, vielä enemmän pikitielle suunnattu kumi. ja sateessakin on toistaiseksi pysytty tien pinnassa kiinni.
    '07 XX, '09 GSA, '91 5900GLX ja '89 W124.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    5 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  7.  
  8. #7
    Lainaa kraaps kirjoitti Katso viesti
    Kiitokset noista tekemistäsi kommenteista ko renkaasta, erityisesti märkäpito on sellainen mistä ei tahdo kommentteja löytää.
    Siitä tulikin mieleen että joku kertoi uuden Tourancen valmistusmaan olevan nykyään kiina ja märkäpito on huonompi kuin ennen. Contin TA ainakin toimii märällä ja Anakee II.
    Kylätason kurapyöräilijä.