Kyseessä -13 mallin FJR. Tuli reissussa huomattua, että pyörän lämpömittari näytti 110 astetta liikennevaloissa
seistessä. Vasta tolla lämmöllä lähti putoo hiljalleen. Nyt kun digitaalinen lämpömittari, niin jotenkin hirvitti
moiset lukemat näytössä. Edellisessä FJR:ssä oli ns. graafinen näyttö, mut se ei koskaan noussu edes toiseksesi viimeiseen palkkiin. Mahtaako tän uuden mittarin virhepoikkeama olla noin iso? Sillä eikö pyörän pitäisi keittää
noissa lämmöissä? Antakaahan uudemman FJR:än omistajat hiukka huojennusta asiaan.
Ps. paisuntasäiliön vesi ok pinnassa.
rengas
Ei kiehu nesteet paineellisena noissa lämmöissä, monissa pyörissä yli sadan lämmöt on ihan peruskauraa varsinkin jos joutuu ajelemaan kaupungissa. Jos flekti vain toimii niin nou hätä![]()
Benelli RZ 125cc -> Yamaha TZR -> Kawasaki ZX-9R -> Yamaha XT 600 (Varastettu) -> Kawasaki Er-6n
Ihan normaalisti tuo tuntuu toimivan.
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Ihan normaalia näillä keleillä.
Jotain, jossain, silloin tällöin!
Minulla sama vuosimalli. Esim. täällä Budapestin helteissä lämmöt poikkeuksetta nousevat pysähtyessä yli 100 asteen. Tapana minulla on ollutkin aina ajon päätyttyä jättää muutamaksi minuutiksi virrat päälle, että flekti saa puhallettua lämmöt 100:een, jossa se kuuluu rauhoittuvan. Ajon aikana (liikkeessä) lämmöt tuntuvat toimivan normialueella, mutta pysähtyneenä lämmöt nopeasti nousevat korkealle. Ja jos jäähdyttäjässä on vähänkin muuta kuin pelkkää vettä, niin ei se vielä 100 asteessa ala keittämään.
FJR -04 -> FJR -13
A-AL-B-BIH-CH-CZ-D-DK-EST-F-FIN-FL-GB-H-HR-I-IRL-L-LT-LV-MC-MK-MNE-N-NL-PL-RKS-RSM-S-SK-SRB-T-UA-VN
Lisäksi ennenkaikkea se, että jäähdytysneste on paineessa nostaa sitä kiehumispistettä.
RF900R, ZX6R, (XJ600S)
Joo ei hätiä....
Ite tänä kesänä kun ajelin keskieuropassa niin siellä oli jokin hemmetin "helleaalto" ??
Kyllä Fjr: lämmöt tuntui ajopuvun läpi melko mukavalta varsinkin kun ruuhkassa seisoit +40c ulkolämpötilassa
Ei muuta kuin hanaa.....![]()
R1 manuska tais sanoa et 139 astetta on vielä ok... sit 140 oli raja et ei saa enää ajaa vaan pitää sammuttaa moottori ja jättää virrat päälle. Mulla nousee just kaupunkiajossa jopa 110. sen yli ei ole vielä mennyt...
Yamaha YZF-R6 -13
Yamaha YZF-R1 -03
Suzuki GSX-R 600 -99
Kyllä nämä yllättävän kuumana käy, 999 alkaa heti nostaa lämpöä kun nopeus laskee 60 alueelle ja 40 ryöminnässä nousee silmissä. Puhaltimet käynnistyy muistaakseni 107 asteessa, 114 taitaa olla suurin minne on noussut. Pyrin välttämään taajamaryöminnän päätteeksi sammuttamista, koska tuolla 110 nurkilla Ducati laskee jäähdytinnestettä säiliön korkista yli kun neste kierto pysähtyy.
-06 Ducati 999s