Hyvä on Pykeijässä rentoutua. Kiiruna-Kittilä-Pykeijä sadetta, räntää ja myrskyä. Hyvin kuitenkin saavuin perille ja saunomaan ja uimaan. Tänään taas saunaan ja huomenna kotiin Lahteen.
Gospel Riders
tommilindstrom
Taattua Huurre laatua. AV pläjäys hienoilla reiteillä ja jämptillä aikataululla.
Kiirunasta Pajalan kautta Ouluun. Räntämyräkkä ei tuntunut pahalta kun tuuli sopivasti takaa. Sama takatuuli jatkui vielä tänään Oulusta stadiin.
Varovainen toive Huurteelle jos aikomus järjestää AVJ2017. Viikolla eteenpäin ettei satu lakkiaisviikonlopulle :kääk:.
Kiitti Huurteelle & Nixille & porukalle.
<p>Crescent-Suzuki-Yamaha-BMW-BMW-Gessu-Gessu-KTM-Gessu</p>
Hienoja ajokokemuksia, hienoja käyntikohteita
, hyvällä porukalla ja huurremaisella vetomeiningillä saatiin jutaus jälleen kunniallisesti tehtyä.
Jutaajat ja mutterpyörät pelas loistavasti koko reissun.
Kotimatka hyvässä myötätuulessa kaikki "kesäkelit" samalle ajolle. Tulipa samalla testattua ajovarusteiden toimivuus..
Kiitosta kaikille mukanaolleille matkaseurasta ja erityisesti Huurteelle ja Nixille jutauksenorganisoinnista ja vetovastuusta.
Ajokamppeet kuiviksi ja kohti uusia seikkailuja![]()
Suomi elää metsästä, myös kurapyöräilijä.
Kiitokset kanssa jutaajille myös täältä ja järjestelyistä MC Huurteelle. Reilu 3600 km tuli matkamittariin koko reissulla. Kyllä ne hyvät ajovarusteet nousee arvoon arvaamattomaan, kun kelit vaihtelee +23 lähtö Hki / Kiirunan -3. Kawasakin lämpömittarikin taisi ottaa lukemista itseensä, kun vasta Tampereen eteläpuolella alkoi näyttämään jotain muuta, kuin +2.
Pieni harmitus osui loppumatkaan, kun Kauhavalta Shelliltä lähdettäessä jäi vetoketju auki taskusta ja lompakko tippui matkalle vissiin, kun ei ollut jäänyt sinne Shellille, ystävällinen myyjä kyllä tarkasti koko paikan, kun vielä soittelin sinne heti kohta perään. "Lompakko" oli onneksi tyhjä, oli vain loppuun vingutettu Visa ja harmittavasti lisänä ajokortti:![]()
Myös MrNixin Midnight Lofot Express oli mieleenpainuva
Edit: lompakko löytyi Jalasjärveltä tienpenkasta risteyksestä. Vielä on tarkkoja ja rehtejä ihmisiä liikkeellä.
Yamaha T700
Kiitosta vain itsellenne Jutaajat missä sitten taas jo vaellattekin! Tehän tämän taas teitte niin hianoksi ja onnistuneeksi, ja esim. ratiothan (PMR:t), pelittivät tällä kertaa alusta loppuun asti kerrassaan LOISTAVASTI! Harmittavasti niitä oli vain harvoilla ja muutamilla matkassa...
Mutta tähän ennen varsinaista loppudilemmaa, nyt hoppusti tämmönen Storm Motorin "Speciaali-Jutaus-Tarjous", eli sen matkassani testattavan olleen Spidi Full Dps Airbag-liivin tarjous tähän tapetille:
Kaikille Atlantinvallijutaus 2016:ssa mukana jutainneille, ja alennuskoodin esittämällä, sama liivi hinnasta pois -20 % !
(Ovh 549.00 €)
Koodin saat allekirjoittaneelta!
Tämä tarjous on voimassa rajoitetun ajan, eli vain kesäkuun -16 loppuun, ja tarjoustuotteita on vain rajoitetusti, (tarkista Stormin nettisivuilta tilanne!)
Jutaaja #38 vihdoinkin kotona; on vähän nuutunu olo mutta hieno reissu oli. Kiitos kaikille. Laitan videoita juutuubiin kunhan saan editoitua niitä, todennäköisesti heinäkuussa.
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
Oli hieman ajatusta, että järjestettäisiin uudelleen miitti Valamossa, tällä hetkellä elokuussa olisi tilaa 27.-28.8. Tuokin menee nopeasti, jos jää odottelemaan.
Syyskuun viikonloput näyttävät aika varatuilta jo tässä vaiheessa, seuraava väljempi rako on 1.-2.10.
Mitenkäs tehdään?
Tunturi Sport > Monkey > GT125 > CB350T > yli 20v.taukoa > XT600Z > R1100GS savuna ilmaan, tuhopolttaja iski, > R850GS (pappamopo), lastutettuna, pörinäputkella ja hieman näpelöitynä peräti tältä vuosituhannelta (2001). AV-jutaaja 35.
Ulkopuolisena täytyy antaa iso käsi tämän tapahtuman järjestäjille. Vaatii muuten paljon työtä porukan hyväksi. Toivottavasti (jos seikkailuja vielä järjestetään) joskus voisi olla tyrkyllä jonon jatkoksi.
R1200GS, F700GS
Toinen Atlantinvalli jutaus takana, yhtä onnistuneesti kuin vuosi aiemmin. Hienoa, että Huurre ja Nixi jaksaa järjestää tämmöisiä reissuja meikäläisille.Meiltä iso kiitos molemmille sekä tietty muille jutaajille.
Jatkoimme atlantinvalli jutaus matkaa omatoimimatkaillen Lofooteille. Muka fiksusti tsekkasimme säätiedotukset ennakkoon ja tuumailimme, kuinkas hieno ilma meille on luvassa, arska paistaaNo. Ei se sitten paistanutkaan. Välillä toki, mutta joka toisen mutkan takana odotti uusi sadepilvi. Matka kuitenkin taittui loistavasti, koska olihan ne maisemat niin hulppeat. Kuski ajeli ja kyytiläinen räpsi kameralla kuvia, kaikkea sitä tosiaan voi moottoripyörän kyydissä tehdä
20160609_146.jpg 20160609_8.jpg
Uusia Norjan reissuja suunnittelemahan
44&44b
Melekosta huumorintajua videon tekijällä. Kiitos tästä lähes kasiminuuttisesta "teaserista". Rupesi naurattamaan tekstit ja tuli lähtöfiilis. NOrjaan onneksi itteki tänä kesänä. Muistan leveän hymyn kameroille, yleensä kun ajan niin, ettei ne välky. Mut jatkossa välkkyy. Tuli pätkästä matkanteon tunnelmaa.
Hät-hätää kasattu, mut kuitenkin: AVJ-16 TEASER, olokeepa hyvät![/QUOTE]
Atlantinvalli Jutaus 2016 pähkinän kuoressa: (Lyhyt taistelukertomus, järjestäjän näkökulmasta)
Päätös tämän vuoden Jutaukselle, muodostui täysin ns. yleisön pyynnöstä, eli kun org:in sivuille alkoi ilmestymään osallistujia jo heti AVJ-15:n päättymisen jälkeen! Eli, vaikka mitään aikataulua, reittiä saati ajankohtaa ei ollut missään mainittu, oli tämä jutaus suoraa ”jatkumoa” edellisen vuoden Atlantinvalli Jutaukselle, eli AVJ-15:lle jonka reitin painopiste oli tuolloin pohjoisempana, mm Kirkkoniemi-Lakselv-Alta-Trömsö- Jällivaara- suunnilla, ja starttipaikkana Kaamasen Kievari. Ilmoittautuneet olivatkin pääsääntöisesti ns. vanhoja jutaajia, tai ainakin joistain ”Talavisotajutauksista” ennakkoon tuttuja.
Ilmoittautuneita tämän vuoden Jutaukselle tulikin 46, joka oli myös se tavoitemäärä, joista lisäksi + 25% varalle. Tämän verran olin varannut myös hotellimajoituksia, mutta erinäisistä syistä, kun peruutuksia tuli vieläpä viimeisenä päivänä ennen starttia, oli peruuttaneita yhteensä 33%. Näin ollen lopulliseksi Jutaajien määräksi jäi, laskenta-ajasta ja ajopäivistä riippuen, 37- 40 Jutaajaa. Olihan valinta omasta reitistä sekä aikataulujen suhteen vapaa, eli mm yksi jutaaja saapui vasta Arvidsjaurin majoitukseen, ja yksi vieläpä myöhemmin Bodö:ssä – mikä osoitti kyllä jonkinlaista taistelija-jutaajan luonnetta kyllä! Tervetulokaffeet tarjosi Kuivaniemessä, aivan 4-tien vieressä sijaitseva nelosparkki – kiitos vielä siitä heille! Kuinka moni sitten käytti tarjousta hyväkseen, etenkin kun tarjous oli voimassa myös paluumatkalla, ei allekirjoittaneella ole tarkempaa tietoa? Kemin Cumulus, oli järjestänyt käyttöömme upean auditorion, sekä videoscreenin, jossa Jutauksen programmi, eri kohteiden lähestymis- ja ilmakuvineen, olikin helppoa kerrata. Tervetulokassit sisälsivät sponssien tuotteita, sekä mm Lahden seudun Gospel Ridersien lahjoittamat ”navigattorit”, ikuisilla karttapäivityksillä, eli Motoristi Raamatut. Niistä vielä kiitos sinulle Tommi! Toivottavasti tulevat myös käyttöön, koska kirjahyllyyn niitä ei ole tarkoitettu! Sauna ja aamiainen olivat erinomaiset, ja ainoa moite lienee ollut auringonpaisteessa päivän mittaan lämminneet, liian kuumat huoneet. 2 Jutaajasta ei ollut havaintoja vielä tässä vaiheessa, joka aiheutti pientä huolestumista, mutta jatkettava oli. Startti tapahtui tasan ohjelma-aikataulun mukaisesti, eli lauantaina Mannerheimin syntymäpäivänä, (pv:n lippupvä), 04.06 klo 08:00. Tuuli oli voimakas ja suoraan pohjoisesta. Säätyyppi muutoin erinomainen! Letkassa painelimme rajan ylitse, että heilahti ja edelleen Älvsbyhyn, jossa refuel 2:lla huoltoasemalla ja saman aikaisesti. Jutausta jatkettiin Storforsin upealle koskelle, jossa n tunnin- puolentoista marssi- ja jäätelötauko. Keli edelleen oli loistava! Arvidsjaurin Gielas Campingiin saavuimme hyvissä ajoin jo alkuillaksi, ja muuta kuin heti rannalle uimaan, auringonottoon ja saunomaan. Olikin muuten erittäin hyvä ja hiekkainen ranta! 4h:n huoneistot olivat kahdelle, joten tilaa oli, tai ainakin piti olla kaikille reilusti. Storm Motorin sponssiarvonta tietenkin, eli ajotakille löytyi onnellinen voittajajutaaja, aivan kuten edellisenä iltana Kemissä, tosin palkinto oli silloin vieläkin parempi, eli Nolanin kypärä! Aamiainen oli jälleen runsas, ja liikkeelle lähdettiin edelleen loistavassa kelissä kohti Norweegian rajaa ja Junkerdalia. PMR:n vox- kytkeytyi vain eräällä jutaajalla harmittavasti päälle, mutta onneksi se ei kestänyt pitkään. Tankkaus tarvitsijoille tehtiin Arjeblogissa, ja varsinainen marssitauko Storjordin Shellillä, josta se ennakkoon mainostamani pankkiautomaatti, oli valitettavasti viety pois! Mutta ei hätää, museomaksut saatiin kaikki maksettua Blödveien-museolla, jossa Finn-opas esitteli Rognanin seutukunna sodanajan vankileiriä sekä rakennustyötä, autenttisine valokuvineen. Pikainen ja ohjelman mukainen käynti tehtiin myös Botn:in Saksalaisella sotilashautuumaalla, jossa sijaitsevat niin ikään Jugoslavialaisten- sekä Neuvostovankien haudat. Tässä vaiheessa, Jutausosastomme hajaantui muutamiin pienempiin osastoihin, koska osa aloitti moto-kätköilyt, edeten Saltstraumenin eteläpuolen reittiä Bodö:ön, vastaavasti kun me muut jatkoimme omalla osastollamme suorinta tietä Bodö:n Hotelli Thon:iin. Tämä olikin toisaalta vain meille hyväksi, koska Bodö:tä lähestyttäessä, runsaiden liikennevalojen, sekä erityisesti lentokentän viereiset tietyöt, ja uudet tilapäiset liikennejärjestelyt, olisivat aiheuttaneet varmasti sen, että letka katkeaa useampaan pienempään osastoon muutoinkin. Mutta eihän silläkään mitään merkitystä ollut, koska jokainenhan tiesi määränpään. Mutta yllätys oli se, kun hotellin omat ilmaiset parkkipaikat olivat kadonneet rakennustyömaan alle! Onneksi hotellin lupaamat parkkislotit viereisessä parkkihallissa olivat kuitenkin käytössämme. (tosin vain 8 , luvatun 10:s sijaan?).
Thon Hotelli oli Jutauksemme ehdottomasti laadukkain, runsaine hoitoaineineen, kylpytakkineen ja sandaaleineen, ja vaikka käyttöömme saadun auditorion pc tulikin hieman viiveellä käyttöömme, (vika-vikaa!), saimme tarvittavat asiat käsiteltyä. Tärkeimpänä pointtina oli varmasti se, että erilaisista tiedoista johtuen, ei allekirjoittaneella ollut vielä tähän mennessä muodostunut täyttä varmuutta, sopisiko kaikki 38 mp:tä Moskenesiin seuraavan päivän laivalle. Syksyn reissullani, oli laivalla stuertti kertonut, ettei mitään ongelmaa olisi. Mutta sitten myöhemmin, laivan toimistosta ilmoitettiin, että mp-paikkoja on vain 10 ja toiset 10 otettaisiin jonosta. (Tästä aiheutui muuten aiiiikas runsaasti sähköpostiliikennettä...). Myöhemmin sainkin tietää, että kerrankin oli esim 50 mp:tä mennyt saman välin yli, niin että heilahtaa, eikä tuolloin ollut mitään ongelmaa! Mutta nyt kysyttiin halukkuutta, eli tarjolla oli 3 eri vaihtoehtoa: a); yritämme kaikki laivalle, eli Moskenesiin. b); 10 + 10 yrittää, ja muut rantaviivaa ylös suosiolla, tai c); kaikki rantaviivaa.... Mutta hyvinhän tässä kaikki soputuivat asiaan, eli seikkailuahan tämä oli, ja niitä ”ylläreitä” olin luvannutkin järjestää! Illan aikana selvisi, että 14 haluaa ehdottomasti päästä laivalla Moskenesiin, eli Lofootit on nähtävä! Seuraavana aamuna asia sitten ratkesi, kun soitin laivayhtiön toimistoon. Sain kuulla, että 38 mp:tä ei tänään onnistuisi, mutta kaikki ne 14, jotka briefingissä olivat päättäneet Moskenesiin laivalla mennä, sopisivat laivaan hyvin. Erinomaisen ja runsaan aamiaisen jälkeen, suoritimme tankkauksen ilmailumuseon viereisillä huoltamoilla, sekä kokoonnuimme Bodön ilmailumuseolle. Sitten noin 90min museokiertelyn jälkeen, siirryimme Saltstraumenin vuorovesivirtauksia ja pyörteitä ihmettelemään. Täällä osastomme jakaantui kahtia, niin että pääjoukkomme, lähti jutaukselleen kohti Tjeldsundia, seuraavaa yöpaikkaamme kohti E6-tietä pitkin, lähes niiden 30:nen pitkän, tai pimeän ja mutkaisen tunnelin ja yhden lauttamatkan kautta, kun taas ne 14 mp:tä, palasivat takaisin Bodö:hön laivan lähtöä odottelemaan. Keli oli tässä vaiheessa pilvinen, mutta ei vielä kuitenkaan satanut. Muutama jutaaja oli halunnut tehdä kierroksen matkalla olevalle Steigenin saarelle, jossa oli ”Batter Dietel”, eli saksalaisten voimakas tykistöasema, (3 x 406mm), samanlaiset tykit, joita olimme menossa Harstadiin katsomaan. Sinne olin varannut oppaan, eli Eva-Lise, laitteli museotaan kuntoon, koska sehän ei vielä ollut virallisesti tähän aikaan vuodesta avoinna!
Radiopuhelimet (PMR), elävöittivät matkantekoa hienosti, ja esim edellisenä päivänä, oli merkittävää havaita, kuinka varsin verkkainen radioliikenne olikin voimistunut heti, kun saimme näkyviin lunta, ja ne pohjoisruotsin valtavat vesialtaat ;) Harmittavasti radiopuhelimia oli vain harvoilla, joten ne maisemia, ohitustilanteita, jne. täydentävät jutut jäivät siten monilta kuulematta! PMR:t kun pelasivat tällä kertaa alusta loppuun asti, tietenkin sen kantaman rajoissa, mutta hyvin! Aina kun kokoonnuimme, esim lähdössä, tankkauksilla ja starteissa, oli kuuluvuus erinomaista, ja jopa silloinkin, kun jutasimme n 30 mp:n letkassa E6:sta kohti Tjeldsundia, se viimeinen ja ensimmäinen kuulivat toisiaan, kun välissä oli vuono. Toki osalla saattoi olla PMR vain kuuntelulla, mutta mieleeni jäi oman kutsuni lisäksi: 5, 13, 30, 69 ja 70. Kutakuinkin keskellä jutaaja pääsääntöisesti kuuli kärkeä, sekä perää, että sellainen ”repeatteri” olisi todellakin voinut olla se ”must- juttu”, josta ennen jutausta olikin jo puhetta....
Laivalaiturissa Bognesissa, alkoi ajoittainen vesitihku, mutta se ei juurikaan jutaajia kastellut. Lautalla, sen n tunnin aikana, saimme syödä pahimpaan nälkään, ja sitten Tjeldsundissa, osa jutaajista paistelikin heti makkaroitaan meren rannalla, varsin navakassa tuulessa! Osasto Moskenesin, (mr Nixin vetämä), laiva oli lähtenyt tunnin myöhässä, ilman että syytä kerrottiin matkustajille? Perille saavuttuaan osasto Moskenes, kävi vielä tien päässä Å:ssä, joka yhdessä parin ruokapysähdyksen, sekä alkaneen vesisateen johdosta aiheutti sen, että osasto saapui Tjeldsundiin väsyneenä, (Lofoten Night-Express), mutta kaiketi ”onnellisena” vasta seuraavana yönä klo 02.45. Ja allekirjoittaneelta pääsi kylläkin melkoinen huokaus, koska mitään tietoa en ollut saanut mistä viivästymiseen johtuu, kuin vasta myöhemmin sms-viestinä, (melkoinen viive sms-viesteissä, koska kiertää suomen kautta!). Onneksi mitään pahempaa ei ollut sattunut, ja tuo epätietoisuus valvotti pitempään, myös varmaan muitakin hyvissä ajoin Tjeldsundiin jo alkuillasta saapuneita! Lyhkäisten yöunien jälkeen, lähes kaikki jutaajat jaksoivat silti jatkaa kohti Harstadin ”Adolfin Gun”:ia, jonne saavuimme suorinta reittiä, (pl, yksi ristyspummi allekirjoittaneelta, mutta tuskin sitä monikaan edes huomasi?;), ja kohta paikalle jo saapuivatkin ne 2 opasta, jotka veloittivat meiltä ennakkoon ilmoitettua summaa vähemmän, (60 Nok: n säästö!). Sotilaspoliisiosaston seuratessa meitä koko ajan, pääsimme lopulta tykkipattereille, jossa oppaat esittelivät meille asiantuntevasti koko hela- hoidon, maanpinnalta aina maanalaisiin ammus- ja konehuoneisiin asti. Esittelyn jälkeen, osasto jatkoi mrNixi:n johdolla Statoilille kaffee- breikille, allekirjoittaneen palatessa Tjeldsundin Campingille tarkistamaan paikat, yms. Se kahvipaikaksi ennakkoon suunnittelemani ”Veijon Esso”, kun olikin näemmä kevään aikana purettu pois! Muutama jutaaja oli jäänyt Tjeldsundiin huilaamaan, ja olipa muutama jo lähtenyt jatkamaan omatoimisesti matkaansa kohti Kiirunaa. Liityin osastoon sillalta mukaan osan pääjoukkoa palattua Harstadista, mutta Evenestangenin risteyksen kohdilla, toiset jatkoivatkin hämmästyksekseni edelleen matkaansa, kun taas tarkoitus oli ollut, että jäin näin oppaaksi E10 tien risteykseen? Lopulta viimeisetkin palasivat Harstadista, joten sain siten liittyä jutaajien jatkoksi viimeiseksi. Säätila oli nyt sateinen ja harmaa. Evenestangeinin saksalaisten tykistöasemat, eivät siten oikein jaksaneet enää kiinnostaa, joten lyhyen taon jälkeen jatkoimme seuraavaksi Narvikiin, jossa oli meille varattuna ”lecture & film”, jonka Narvikin sotamuseon ystävällinen Erik- esitteli meille tosi uudessa Narvikin keskustaan vastavalmistuneessa ”Visit Senterissä”, jossa väsyneimpien jutaajien olikin hyvä kuorsata, pehmoisilla penkeillä ja pimeässä salissa. Tämä oli korvausta siitä, että Narvikin Krigsmuseum, oli muutostilassa, ja se avautuisi vasta myöhemmin kesäkuussa. Esitys oli erittäin asiantunteva ja vain Narvikin omia sota- ja meritaistelutapahtumia käsittelevä. Kaiken huipuksi Erik ei ottanut aiemmin sovittua 40Nok / jutaajan maksua! Ulkona satoi edelleen, ja suoritimme tankkauksen vasta hiljan avatulla uudella Shell-huoltamolla ilmaisten täytekakkukahvien kera. Sateesta johtuen, ei seuraavaksi suunniteltu kohteemme, saksalainen hävittäjä ”Georg Thiele”, jaksanut myöskään enää kiinnostaa, kuin harvoja, joten pääjoukko jutaajista jättivät sen siten käymättä. Sama tilanne jatkui edelleen ylempänä vuoristoon ajettaessa, eli ns, ”kuoleman leiri” Övre Järnvattn, skipattiin myös, joten ruotsin rajalle tultiin hyvissä ajoin. Eikä mennyt kauan, kun saimme jälleen aurinkoa, joten kummasti ajonopeudetkin alkoivat nousta ;) Olipa joku jostain tietämyslaitteestaan katsonut ja ihmetellyt nopeusarvoa 230km/h tai jotain sinne päin?
Ei meitä edessä ainakaan kukaan ohitellut, että olikohan tuo vain turhaa panettelua! Kiirunan hotelli Scandic Ferrum, ei ollut varautunut saapumisemme, ainakaan se ei siltä vaikuttanut. Esim vastaanotossa kun oli vain yksi ja ainoa virkailija, eikä allekirjoittaneen toista varausta, (11 huonetta), alkuunsa löytynyt laisinkaan? Paikalle oli jo saapunut muutamia jutaajia, joille respa olikin sitten jo luovuttanut 3x ”Mountain view”-huoneistot, mutta ilmeisesti, ja toivottavasti kaikille kuitenkin tuli se huonetyyppi, mikä pitikin? Kattohuoneistoa, (5.s kerros), vaan ei kukaan tiettävästi kuitenkaan saanut, vaikka näin olimme jo silloin syksyllä sopineet ja minulle oli ne luvattu! (Vaatii oman Scandic- Top-Floor-kortin!).
Sauna ja ruokailu, sekä loppu- jutausbriefing, eli viimeiset arvonnat – se olikin sitten siinä. Runsas aamiainen, +2´c, vesisade, räntä- ja lopulta lumisateeksi muuttunut sade odotti vielä jutaajia ilmassa, mutta se onkin toinen juttu se!
Huurusämsee kiittää näin ja nöyrästi jälleen hyvästä matka-ja jutausseurasta! Mitään vahinkoa ei tiettävästi kenellekkään sattunut, (yksi huilaus), eikä kukaan saanut #pikavoittoa#! Toivottavasti Jutaus oli kaikille mieleen, ja näin saitte ikimuistoisia jutauselämyksiä, valokuvia ja videoita, ystäviä ja samalla myös jälleen pienen katsauksen Atlantinvalliin, eli siihen, mitä minne on rakennettu ja kuinka mittavaa rakentaminen onkaan ollut! Epäinhimillisistä kärsimyksistä puhumattakaan!
Toivotan samalla myös Siunausta kaikille teille!
Ja samalla vielä mrNixi:lle kiitos myäs "Lofot-Midnigh-Express"-vedosta!
ps. ”Ryhmä Rämä”- valokuva on jaossa, ja JOS et vielä ole saanut kuvaa, se johtuu siitä, ettei minulla ole @-osoitettasi.
![]()
Oli kyllä aivan mahtava reissu! Harmi että AVJ-I jäi välistä aikataulusopimattomuuksien takia, mutta kaipa sen voinee joku kesä jutailla itsekseen läpi.
PMR-taajuuksilla huuteli myös #52 ja jos jatkoa vaan seuraa, niin tahtoisin myös seuraavalle reissulle mukaan.![]()
Nyt: -, Oli: Yamaha XV1900 MidnightStar, Suzuki DL650 WeeStrom -06. AVJ16 #52
Harmi kyllä tuo Nelosparkki Kuivaniemellä paloi eilen.
https://www.youtube.com/user/mtubeist
Hyvä pieni tiivistelmä reissusta McHuurteelta, kiitos ! Ja iso kiitos reissun järjestämisestä, ja myös iso kiitos MrNixille !
Reissulla ei ollut vissiin suurempia kommelluksia kellään, ainakaan ei mulla ole tiedossa. Mä koin pieniä jännityksen hetkiä Bodö:ssä. Kävin ennen ilmailumuseoon menoa katsomassa lentokentän meren puoleisessa päässä kun F-16 hävittäjät nousevat, niitä muutama siinä nousikin. Yritin ottaa niistä videokuvaa, mutta onnistuin kämmäämään koko jutun. Seuraavaksi ilmailumuseon lennonjohtotornista onnistuin ottamaan hyviä kuvia ja vähän videotakin. Museon jälkeen porukka hieman hajaantui ja mä lähdin taas kentän päätyyn kattelemaan koneita. Siinä hetken aikaa istuskelin pyörän päällä ja viestittelin vaimon kanssa kunnes viereen ilmaantui kaksi sotilaspoliisia ! Kysyivät olisiko mulla hetki aikaa, no tokihan on. Eli pois pyörän päältä kiitos ja kypärä pois kiitos.![]()
Olivat kuulemma saaneet tietoonsa että joku on käynyt kuvaamassa ja sehän ei kuulemma heille sopinut. No kaitpa tuo on selvää ettei sotilas kohteita saa kuvata, eipä vaan käynyt mielessä. Eikä kielto merkkejä mun mielestä missään. Ei ainakaan lennonjohtotornissa. Pienet kuulustelut ensin että missä olen liikkunut ja mitä tehnyt. No, siinä sitten seistiin vierekkäin niinkuin kaverit konsanaan ja katteltiin kuvia mun puhelimesta. Pyysi poistamaan ne kuvat missä näkyy kenttä, yhden kuvan sain säästää missä näkyy vain kone ja lumiset vuoret. Siitä poijjaat piti palaveria ja sanoivat että hyvä kuva !
No, ottivat henkilö tiedot ja rekkarin ylös ja kättä päivää ja heippa ja hyvää matkaa. Meinasin kysyä että saanko ottaa kuvan heistä mutta sain pidettyä turpani kiinni. Ois varmaan jo kohta viety johonkin
No niin, eihän siinä mitään mutta kun oltiin menossa Harstadissa Aatun tykkejä katsomaan niin tuli tieto että voidaan mennä sotilas aluelle omilla pyörillä. Liikkeelle mars ja mun edestä portti kiinni ja stop ! Että otappa tuo gopro irti kypärästä ! Voi räkä, TAAS
Tämmöistä jännää reissulla saattaa sattua !
R1200GSA -09
Tunturi Sport > Monkey > GT125 > CB350T > yli 20v.taukoa > XT600Z > R1100GS savuna ilmaan, tuhopolttaja iski, > R850GS (pappamopo), lastutettuna, pörinäputkella ja hieman näpelöitynä peräti tältä vuosituhannelta (2001). AV-jutaaja 35.
Ohessa sitten ekan jutauspäivän koostetta. Lyhensin mun videoita rajusti kun maisemat tuntu olevan aika samanlaisia. Voin vakuuttaa että jatkossa on hienompia maisemia. Oli vähän ongelmia tuon gepsidatan kanssa kun Tomppa jostakin syystä siirsi tallennetut reitit bittiavaruuteen. Wingnutille kiitokset gepsidatan toimittamisesta (hänellä oli luurissa joku lepotila päällä joten gepsidata tallentui hieman harvakseltaan). Storforsenilla sitten loppu muistikortista tila enkä ajon aikana pystyny vaihtamaan toiseen korttiin. Jäi sitten kuvaamatta ehkä päivän parhaat maisemat.
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
Ohessa olisi linkki AVJ2016-kuvakansioon.
Laittakaa viestiä, jos haluatte kuvia poistettavan kansiosta tms.
Turvallisia ajokilometrejä!
https://photos.google.com/u/2/share/...E4SHVvN09xYTNB
Juke
- - - - - -
BMW R1250 GS 2019 + Yamaha SR 400 2016
Exät:
BMW R1200 GSA 2016 (R.I.P.)
BMW K1200 RS 2002
BMW F650 GS 2002
BMW K100 RS 1990
BMW K100 RS 1986
BMW R100 RS 1979
Yamaha SR 500 1980
Suzuki TS 125 M 1975
Tuossapa sitten toisen jutauspäivän eka osuus (n. 17min).
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
Tässä sitten toisen jutauspäivän (Arvidsjaur-Bodö) toka maisemavideo.
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
Tässä sitten kolmannen ajopäivän koostetta, jolloin ajettiin Lofoottien läpi. Keli oli hieman haastava kun Leknenissä alko satamaan ja kello alko olla jo melko paljon. Oli kuitenkin mahtavaa ajaa porukalla.
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
Videokoostetta kahdelta ensimmäiseltä päivältä.
https://youtu.be/0XqJh7T93SE
Suomi elää metsästä, myös kurapyöräilijä.
Jopas ollu pöhinää parin päivän aikana kun törmäsin Vantaan Biketeamissa kahteen veteraanijutaajaan. Eilen tapaamani jutaaja jo päivittäny vähän aikaa sitten moponsa ja toinen istuskeli trumpan päällä tänään.
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
ja vielä Osa II
https://www.youtube.com/watch?v=kUakr2xVqgc&t=15s
Suomi elää metsästä, myös kurapyöräilijä.