Tnx & Akkurat! Otetaan, ja ottaahan se tämäkin sivu niitä, josta voi letkaa yrittää bongailla...
Juu ja scandiassakin vilahtaa!..
..
..
..
..
..
..jne
Valmista on, laitoin varmuuden vuoksi alle M + S merkityt renkaat.![]()
Triumph Tiger 800 XC + Triumph Tiger 900 GT + Triumph Explorer 1200 XRX
Ei ou M+S kummeja, mutta muuten uuet anakeet.
Ette kumminkaan usko, mutta vaikeeta on, ison ukon, saada mahtumaan mukaan kaiken tarpeellisen, kun kamppeet on joka suuntaan isoja ja laukut on suunniteltu näköjään XXS-kokoisille rievuille... Hah...
Muuten valmista huomisaamun starttia varten...
Tunturi Sport > Monkey > GT125 > CB350T > yli 20v.taukoa > XT600Z > R1100GS savuna ilmaan, tuhopolttaja iski, > R850GS (pappamopo), lastutettuna, pörinäputkella ja hieman näpelöitynä peräti tältä vuosituhannelta (2001). AV-jutaaja 35.
Eilen illalla saavuttiin Roofin kanssa kymmenen aikoihin Jyväskylään. Oli vähän hidas lähtö joten jouduttiin ajamaan nopeinta reittiä Pakilasta tänne. Laukaassa tulee 3 jutaajaa lisää väljyyseen.
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
#33 pakkaa kamoja Manamansalossa, lähtö tunnin sisällä, toivottavasti tuo pieni saderintama ehtii mennä ohi. Arviolta siinä kello 17 tienoilla Kemissä. Iltapäivällä nähdään!
Anteeksi, mutta oletko koskaan törmännyt tällaisiin? http://www.clasohlson.com/fi/Tyhjiöp...-2-kpl/34-3519
Nimim. parin viikon alppireissuja rouvan kanssa vaatimattomin kokoisin sivu- ja takalaukkujen.
Ja kaikki tarpeellinen mahtunut mainiosti mukaan...
Eräs Talvisotajutauksen nro 1 veteraani.
<p>.</p>
Atlantinvallijutauksen tkk, perustettu Kemin Cumulukseen klo 12:30 lähtien. Eli tukikohta on täysin tukeutumisvalmis, huomioikaa tuulensuunta NWN navakka puuskittainen, ja huiput 15 solmua.
Kiitotie 12, vasen kaarto, eli hotellin edusta selvä laskuun!
Parkkipaikkoja hotellin pääoven edessä vielä runsaasti, ja jos loppuu, niin ajo varsinaiseen P-paikalle tilaa vaikka kardaanipataljoonan tarpeisiin!
Muutoin AIVVVVAN MAHTAVA cruise-sää! Aamusta Tikk.tkk:sta lähtiessäni klo 06:30, temperaturet +17 c heti kättelyssä. Muutama km Lintulahden jälkeen, vasemmalta oikialle, tuli mäyrä aivvvvan kuin jokin torpeedo puskista radalle, ja pitihän siinä jo kahvaa painella, ei kuitenkaan niin, että olisi ABS:t paukkuneet, ja iinä- ja iinä olikin, ettei jäänyt hännäntynkä Metzelerin alle!
JOS mäyrä olisi hiukankaan päättänyt himmailla omaa vauhtiaan, olisi siirtynyt tästä ajasta ikuisuuteen varmasti!
Virheitä: - Jarrutus vain etusella, (no kun tottunut vain sitä käyttämään.....! )
- Seurasin mäyrää katsella, ja sinnehän pärrän etunen menee, minne kahtoo! (opettele-opettele-opettele!)
- Jarrutus muutenkin hento- ja hellä! ISO pärrä vaatii jarrua HET ja VOIMAA!
kahtotaan iltasella, tuliko autokameraan tuo torpedon hutimeno - onneksi- tai Kiitos Herran!
Muuten ei ihmeellistä, paitti että pari km ennen Kärsämäkeä, pari minuutin mittaista sadekuuroa, pärrä kastui, ite en!
Ja klo 11:00 tasan, tarkastin sen uudistuneen ja TÄYSIN muuttuneen Nelosparkin kaffeet ja pullat, samalla kun tuli syötyä salaattipöytä, (siis se mitä oli tarjolla tiätty siinä!) Eli net tervetulokaffeet tuli näin (kaakaot), testattua samalla!
SUOSITTELEN! Eli ompi AVJ- sekä Huurus-hyväksyntä !
ps. ja muuten, se Eija lupasi, että toiset kaffeet tulee sitten alaskäsin tullessa!![]()
Siellähän ne jutaajien kulkupelit oli asemoituneena cumuluksen edustalla
Turvallista matkaa koko porukalle![]()
BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
Taisi jutaajat tulla tänään vastaan ku ajelin töihin.. yksi letka ja loput oli sitten irtonumeroita siellä täällä.![]()
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
https://youtu.be/zQ0RmrSQ8O4
Koski Storfos tänään.Pitäähän sitä jotain näin iltapuhteena tehä![]()
lähtö cumulukselta kemistä
https://youtu.be/jQh5Rzk6Rnk
Jovvain! Todella somasti ompi uudet Atlantinvallijutaajat "hitsautuneet" wanhojen sekaan - kerrassaan!
Aamun startti Kemin Cumuluksen etuovelta täysin suunnitelmien ja aikataulun mukaisesti: klo 08:00. Lentosää kerrassaan, jos mikä! Torniossa porukka pukkasi Sirkusta pystyyn, mutta net ei ollu meikäläisiä. PMR:t pelitti tällä kertaa loistavasti - tai vähintäin kiitettävästi ja todella harmi, kun niitä ei ole vielä kaikilla....Jäävät meinaan monista "herkkujutuista" paitsi !
Kuten mm: "Muistakaapa hymyillä, kun saavutte kohta kuvattavaksi!" , "ja seuraava - ja sitten, ja taas..."
Saavuimme uuteen tukeutumisalueen tukikohtaan jo hyvissä ajoin, (Camping Gielas), jossa tiätty heti ensimmäiseksi "beach-partyt", eli uimaan ja auringonottoa laiturilla....Great! Vain rantapallo unohdettiin ostaa Statoililta!
Tähän mennessä arvóttu Storm Motorin pääpalkinto, eli Nolanin N 104 Absolut kypärä, sekä Sinisalon Stan Ajotakki! ...niin ja net parit Mp-Maailman vsi-kerrat ylläreinä!
Storforsen tsiigattiin kanssa, ja todella hyvässä kelissä edelleen - Kiitos Herralle!
Huomenna jutaus jatkuu, no mitenkäs muuten......
..
..
..
![]()
Tukikohta nyt täällä Bodössä, eilisestä ~klo 17:20 lähtien, ja aivvvvan mahtavassa upeassa ja aurinkoisessa säässä! Keski-Suomen tkk:ssa, oli kuulemma sadellut rakeita aamulla, mutta täällä oomma rantabulevardin penkeillä t-paitasillaan, -korjaan AVJ-16 paitasillaan tiätty!
Edellisenä päivänä arvoimme Storm Motorin palkinnoiksi luovuttamat Sinisalo Stan-ajotakin, ja eilen vastaavasti Sinisalon ajohousut! Kyllä kelpasi TOSI-jutajaan jutaillakkin pelipaikoille Arvidsjauriin vuorokauden myöhässä, napatekseen tuollaiset ajohousut palkinnoksi! Taas se "sitkeys palkitaan" piti paikkaansa!
Siellä suomes on näemmä Etelä-Suomessa ollut pakkasta, ja tollein´, mut ei täällä kukaan semmoisista tiedä!
Tänään ja kohta jatketaan viereiseen Bodö:n ilmailumuseoon, ja sitten katsomaan Saltstraumenin mahtavia vesimassojen vuorovesivirtauksia....
Ja taas tapahtui: Jutausporukka jakaantuu kahteen, nopeantoiminnan jutausosastoon, elikkäs toinen suunnitellusti laivalla avomeren ylitse Moskenesiin, ja toinen, niin tavattoman monien tunneleiden läpiajon myötä, (tunneliajokurssit 6, 9 ja 12b), Steigenin saarelle, ihmettelmään Batteri Dietelin 3 x 410mm:n tykistöasemia & museota! Ja eilenhän saatiinkin jo hieman "herätteitä" Bloodveien museumin kautta, sen, joka sijaitsee siinä Rognanin verítien varrella.....( ja se Botn:in sotilas- & sotavankihautuumaakin tsiigattiin!)....
Stay tuned!![]()
Päähän sitä jo huurrematkojen tunnelmiin välillä kiiruna-jällivaara, räntää taivaan täydeltä vaakatasossa ja hyvä puuskainen puhuri kaupantekijäisenä, loppumatka Ylitornion sitten vain virkistävää kaatosadetta.![]()
Tunturi Sport > Monkey > GT125 > CB350T > yli 20v.taukoa > XT600Z > R1100GS savuna ilmaan, tuhopolttaja iski, > R850GS (pappamopo), lastutettuna, pörinäputkella ja hieman näpelöitynä peräti tältä vuosituhannelta (2001). AV-jutaaja 35.
Kotimatkasta vajaat 600 km takana ja huomenna vajaat 500 km edessä. Lämpötila - 1 asteesta + 6 asteeseen. Räntää 100 km ja vesisadetta 500 km. Ilman Klaneja olisi tämänpäiväinen reissu jäänyt tekemättä. Huurrushan lupasi ylläreitä eli taisi tämänhetkinen sää olla sellainen![]()
Kiitokset jälleen Huurukselle, Nixille sekä erinomaiselle jutausporukalle. Toivottavasti Huurus puuhaa ensi vuodelle AVJ- tai muussa merkeissä uutta reissua.
Juke
- - - - - -
BMW R1250 GS 2019 + Yamaha SR 400 2016
Exät:
BMW R1200 GSA 2016 (R.I.P.)
BMW K1200 RS 2002
BMW F650 GS 2002
BMW K100 RS 1990
BMW K100 RS 1986
BMW R100 RS 1979
Yamaha SR 500 1980
Suzuki TS 125 M 1975
Juu lähdössä kaunis sää, nyt ikävästi just viheliäisessä kelissä. Silti kivaa matkaa, toivotaan, että loppumatka sujuu hyvin.
Kiitos vielä kerran tuesta, mikä teki tämän jutauksen mahdolliseksi.
Tunturi Sport > Monkey > GT125 > CB350T > yli 20v.taukoa > XT600Z > R1100GS savuna ilmaan, tuhopolttaja iski, > R850GS (pappamopo), lastutettuna, pörinäputkella ja hieman näpelöitynä peräti tältä vuosituhannelta (2001). AV-jutaaja 35.
Uusien kejujen saaminen Kiirunasta ei onnistunut, ei vaikka Yamaha Centerin kaveri soitteli ympäriinsä. Kestivät kuitenkin Kemiin, toivottavasti täältä onnistuu.
Jällivaaran tienoilla tosiaan tuli lunta/räntää ihan kunnolla, ja muun matkan satoi aina Haaparantaan asti. Kemissä paistoi aurinko kun saavuin mutta nyt sataa taas. Cumuluksen respa muisti minut ja antoi alennusta, miellyttävä yllätys.
Ilman sähkötakkia en olisi kyllä kestänyt perille...
Toivottavasti kaikki pääsivät turvallisesti perille yöpaikkoihinsa.
Tais olla samanlaiset kelit kaikilla. Mieli oli kuitenkin korkealla ja itse asiassa mä nautin tuosta säästä. Mä, Roof ja Wingnut päästiin lopulta pienten motokätkömutkien jälkeen onnellisesti Ouluun. Huomenna jatketaan Jalasjärvelle, Wingnut jatkaa kotiin Jyväskylään.
Suurkiitokset Mchuurteelle ja Mrnixille. Kiitos myös muille jutaalille, oli todella mahtava reissu.
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
Vähän vaille 1200km kertyi tänään mittariin. Sään puolesta vaihteleva matka sujui loppujen lopuksi mukavasti kahden tankkauksen taktiikalla. Nyt oon kotona ja seraavaksi saunaan. Kiitokset mukavasta seurasta kaikille!
![]()
Tänä vuonna ainakin pyörien "katsastuksessa" Kemissä huomasin että takarenkaat oli nyt kunnossa.
Ja ilmeisesti pyörät kesti ettei huolto pyörää tänä vuonna tarvittu. (Viime vuonna tarvittiin sulakkeita ja lisävirtaa, ja tubeles paikkoja)
Pieniä ongelmia oli matkalaisilla kuitenkin, etujarrulevy kieroontunut törmäyksessä, onneksi oli kaksi levyinen joten kierossa oleva oli poistettu. Eikä kuski loukannut itseään kovinkaan paljon kun mukana oli. Vaiko olisi SISU ja motoristi luonne syynä ettei pienistä keskeytetä.
Etu stefa oli alkanut vuotamaan. Ja oikea oppisesti ensisidettä oli siihen käytetty.
Ketjujen kanssa yhdessä ongelmia. Vaan onpa nyt jo kotimaan kamaralla.
Niin ja yksi ajosuoritus oli Midnight Lofot Express, eli puolen yön jälkeen ajoimme Svolvaer - Tjeldsundbrua camping välin hienoisessa kosteessa kettu, riekkoja, teeriä, lokkia ja lampaita yms. väistellen.
Laskeutumisaika omalle kentälle oli 11.31 ja sitä SUOMEN AIKAA
Mie vähän ihmettelinkin mitä keulapleksiin tulee, Gällivaaran jälkeen vesisäde huuhteli ne pois.
Mitä lie itikoita ???
Sitten vedettiin Överkalixiin kolmen BMW hävittäjä muodostelmassa "normi satasta", gps tosin näytti lisäksi siihen myötätuulen antaman osuuden jostain syystä.
Tässä alkupaloja
lisää tulee ainakin McHuurteelta ennen seuraava AVJ:tä
mie keskityn tuohon edellisen reissun videomateriaaliin.
Perille päästy klo 22 muutaman pysähdyksen taktiikalla, 13 h ja n.850km. . Ajoin pyörän suoraan saunan eteen, vaimo joutui auttamaan vermeet pois päältä, kalsarit oli ainoa kuiva vaate perillä.
En tiedä viheliäisestä kelistä mutta olihan noi lumi, räntä ja vesisateet +1 astetta ja Suomen puolella pikku tuuli vähän semmosta hmm vaikka pientä Extremeä tälle "kesälle".![]()
R1200GSA -09
49 kotona. 13,5 tuntia ja kilometrejä hiukan toista tuhatta kiertelyineen.
Lunta, räntää, vettä koko matka ,paitsi Kemistä Iihin välillä ei satanut mitään.
Tuulta edestä ,takaa ja sivuilta puuskissa ja tasaseen, kovaa ja vielä kovempaa.
Varustus toimi paitsi hanskat, niitä ei tosipaikan tullen ole kuin huonoja ja vielä huonompia.
Lakkapäältä Ylitorniolta gummihanskat ja niihin työhanskat sisään niin alkoi toimiin.
Kiitokset Huurre ja Nixi.
Kiitos myös koko muu porukka mahtavasta matkaseurasta!
R1200GS
AVJ#49 -15, -16, -17, -18
Kiitos McHuurre ja Nixi, sekä Jutaus kaverit, hyvin homma pelitti! Oli kiva taas "ajella".
Sää on mitä on, Suomen "kesässä" on paras pitää "sähkötakki" mukana...
Pyörät on tehty ................
Nro 9 kotona Etelä-Savossa puolen yön aikaan, hiukan vajaat 1000 km tuli jutauksen viimeiselle etapille pituutta
Kuten edelliset jo kertoivat sää vaihteli lumisateesta ja pikkupakkasesta auringon paisteeseen ja +8 asteeseen.
Minkä kesä kastelee sen se kuivaaja viimeistään kotona saunassa lämpeni
Suuret kiitokset Huurukselle ja MrNixille taas keran matkan järjestämisestä kuten myös kanssa jutaajille![]()
Jawa250 -> Yamaha350R5 -> Ariel350 -> piitkä tauko...
500GSE-94 -> GSX1100F-94 tallissa.
DL650V-Strom-09 -> DL1000 V-Strom-14 ajossa
Reissublogit https://motobalkan2019.blogspot.com
lisää blogeja tarkastelemalla profiilia
Mitä nöyrin kumarrus hienon reisun järjestäjille ja mielenkiintoisten paikkojen esittelijöille. Kiirunan räntäsateessa Pinlock-kalvo petti täysin, näkyvyys oli likipitäen 0% Syy oli tietenkin itsessä kun en sitä ennen ajoa tarkistanut. Överkalixissa tauolla asia tuli korjattua, edellinen väli piti sitten ajaa visiiri auki suojalasit nokalla(naama lievästi sanoen jäässä) Tornion Motonetistä vielä Kummikintaat ja tumput märkien tilalle, keltainen GS oli kotona Nokialla klo 21:30 ja rapiat tuhat kilometriä rikkaampana.
if you can´t stand the heat, stay out of the kitchen