T-paita rojekti etenee pikkuhiljaa. Teen viikonlopun aikana äänestyksen paidan väristä. On tulossa komea paita ja hintakaan ei ole päätähuimaava. Onneksi jutaajista löyty kaveri, jonka kautta paidat saadaan teetätettyä.
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
T-paitojen väristä äänestys linkissä.
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
Pakkasjutaukset alko vihdoinkin, eli just tannaan! Karungissa oli LT:n satula aivvvvan jaahileessa, etta ihan pit hakea raanasta kuumaa, jotta sain tuon ISON "Scanian" thuulilasinkin kirkkaaksi. Sitten kun lahdon hetki koitti, niin ihmettelin jotta eihas LT starttaa laisinkaan! Hatasempi olisi purkanut, tai ainakin jo halakassut konheen, tms. mutta miepa tutkiskelin sita vihreaa startti-nappia, ja sen allehan oli yøn aikana tullu kosteutta, ja se kun oli jaassa, niin eihan se tietankaan painunut aivan pohjaan asti, kuten haatys, joten painoin vain lujempaa, niin sitteha se mylly herasi...
Sumua pukkas kaikissa paikoissa vain, missa oli vesi, joki, jarvi tai meri. Ihan TOSI sumuista, oli jutailla Torniosta- Kalix:iin ja edelleen Tøreen, eli missa vayla kulki laaksossa, tai kun vetta oli vieressa, niin ihan cruising speed oli vain 60km/h tai jopa alle sen....Mutta muuten oli soma efekti, kun pilvetøn sinitaivas pukkas aina sita mukaa esiin, kun sumu halveni!
Aurausmerkkeja oli jo pystyssa Axxx:sta lahtien, ja oli muuten siella ylangolla niita aikas tiheassa! Suomessa kun nuo kepit on noin sadan, tai jopa kahdensadan metrin valein, niin taalla niita oli kylla 10m:n valein!
Taitaa tulla tanne melekosen TOSI talavi, tai kuitenkin sellaista "perussettia"?
Jotta nyt sitten meinasin tarkistella parit jutut, eli nyt "esijutaillaan", tama ensi kesan AVJ-16, kun oli pienta "kutinaa", tauko-, parkki, ja muistakin paikoista, seka noista paivaetapeistakin. Ei silla, etta olisi pituutta tullut liikaa, vaan etta on liian vahasen! Se ompi niin, etta kun Jutauksesta puhutaan, niin mitas siita tulisi, jos het ekana paivana jutailtas vain jokunen 250km, tai jopa hiukka sen alle - ja sit heti ajosaappaat tapeilta ja hotelliin saunomaan! No way! Nyt hokasin sen tuossa vasta tanaan ite, kun GM:ssa, se eka paiva vaikutti ihan "jees" matkalta, mutta taisi kuitenkin olla tuo eras esivalittu hotelli oikea syy, miksi tuollaisen olemattoman paivaetapin olinkaan suunnitellut.
Mutta nyt sitten tuli sekin juttu korjattua, eli "loysin" tanaan korvaavan majoituksen, vielapa paljon kauempaa, joten nyt on parempi senkin puoleen, se kun on Axxxxx:ssa, paitsi, empas viela kerrokkaan missa, eli kierretaan ensin koko rundi lapitte ja julkastaan sitten vasta. Menee se tean Valamon møøttekin pian pelkistaan viteoijen kahteluiksi, jos ei tarvihe reittiakaan enaa arvuutella, jne.
No jo on talvi tulossa pian sitten Norjaan. Joo, ei kannata vielä paljastaa meitin ens kesän jutausreittiä. Mulle sopii tuo 250 kilsan jutaus ekana päivänä. Pääjutaajahan kuitenkin päättää reitin. No, kyllä täällä etelässäkin sumua oli kun ajoin töihin äsken. Pensiksellä piti laittaa rilleihin huurteenestoa jotta näki ajaa eteenpäin.
Hyvää reissunjatkoa sinne Norjaan.![]()
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
Kiitosta kiitos! Pimiä se tulee kans, jo het ysin jäläkeen, etenkin jos on ollut sadekeliä, etenkin eilenä...
Onneksi on nyt "oikia" pärrä matkassa, eli kun kaikki lämpiää, niin nou hätä, tosin eihän nyt vielä (enää), ole pakkasiakaan...![]()
Eilen semmoset 280km pimiäsade- ja sadepimiäjutausta. Yhdessä kohdin, juuri kun saavutin sen lauttajonon, siis sen vastarannalle purkautuneen ensimmäisenkin viimein kiinni ja ohitte, (ISO kuormuri, jonka kyydis 2 pikkumaansiirtokonetta), sumua nostattaen, tuli erään suoran jälkeen sonnilauma vastaan!
Ei muuta kuin nopeus nollaan, ja varuksi vielä sivutuki maahan, konetta en sammuttanut, vaan oli hätävilkut päällä - ISO kuormuri kun painoi alamäkeä kohta lyödäkseen liinat kiinni. Yhtään eivät sonnit LT:tä pelänneet, ja hetken aikaa jo olinkin varma, että kun juoksevat ja ryntäävät kahtapuolen LT:n, niin jokin niistä kippaa pärrän nurin!! Eivät mennet kaukaa, joten osasivat kuitenkin sitten viimein kiertää ja isännät vain kepakoilla paukuttivat niitä kankuille!
Pimeässä uusi asfaltti imi kyllä kaiken lisävalonkin, mutta "wanhasta" muistista oli apua, eli jonkin verran muisti, kuinka ja missä mikin kohta tiestä kaartuu, jne......
Klo 23:30 olin sitten leirintäalueen pihassa ja ei muuta kuin respan ovelle, noutamaan oveen teipattu avainkuori, jota ei siinä ollutkaan!?
Mitä!....Mistäs nyt vuodepaikkaa yöksi?
No kiersin koko resparakennuksen, josko Milosz, olisi tarkoittanut jotain takaovea, tms. pääoven sijaan....?
Ei kuorta missään, ei valoja missään, vain puh. n:o ovessa, eli joskos sitten alan soittelemaan hänelle! Vaan ennen kuin soitan kännykällä, painelin vielä ovikellon nappia varuiksi, samalla kun aloin kaivelemaan kännykkään taskusta ja edelleen muovipussin sisältä...
Kas, ovihan avautui yllättäin, ja Milosz seisoi oviaukolla! "Nice to see ya - Milosz!"....no tästä se homma lähti rullaamaan, ja pääsin yöpuulle jne....
Nyt on AVJ-16:n jutausreitti "esijutailtu", ja nyt alkaa valmistelut paremmalta pohjalta!
Eilenä tulikin vielä 2 "varanumerolle" ilmoittautujaa, joten nyt varamiähiäkin alkaa olla rapiasti, eli yhteensä 9 Jutaajaa!
Hyvä olikin "esijutailla" tuo tuleva Jutausreitti, tuli muutamia korjattavia kohtia esille ja nyt alkaa taas sitten @-mailit lentelemään...
Eräs ongelmakin tuli vastaan - ja aivan yllärinä. Tai eihän tuokaan nyt mikään ongelma ole, mutta sen varalta häätyy laatia yhdelle jutauspäivälle "Plan B". Nimittäin, eräällä lauttavälillä kun moottoripyörälle varattuja paikkoja onkin vain, ja ainoastaa 15kpl:tta, ilman ennakkovarauksia, niin tuohan täytyy varmistaa, että kaikki päästään yhdelle ja samalle lautalle!
Mutta katsotaan nyt ensin mitä vastaavat, ja heitetään "Plan B" sitten kehiin, jos eivät saa 42 mp:tä kerralla vastarannalle!![]()
Varustelukierre vuoden -16 jutausta varten julistetaan aloitetuksi...
Alkajaisiksi, tämmöiset kolmisormitumput, kun vähän nipisteli sormia, nahkahanskojen kastuttua.
http://hanxkauppa.fi/product_details.php?p=1715 Koeajossa toimi hyvin, ei liian paksut tai jäykät.
Viktor
Tunturi Sport > Monkey > GT125 > CB350T > yli 20v.taukoa > XT600Z > R1100GS savuna ilmaan, tuhopolttaja iski, > R850GS (pappamopo), lastutettuna, pörinäputkella ja hieman näpelöitynä peräti tältä vuosituhannelta (2001). AV-jutaaja 35.
Laitas nyt Viktor kahvanlämmittimet siihen kikottimeen ja vaikka GS:n kahvasuojat (rystärit) niin ei nipistele sormia.Perusvarusteet jutaajalle, jollei kate suojaa niinkuin RT:ssä ja LT:ssä.
Viimeksi muokannut: MViktor; 13.09.2015 klo 00:30.
Tunturi Sport > Monkey > GT125 > CB350T > yli 20v.taukoa > XT600Z > R1100GS savuna ilmaan, tuhopolttaja iski, > R850GS (pappamopo), lastutettuna, pörinäputkella ja hieman näpelöitynä peräti tältä vuosituhannelta (2001). AV-jutaaja 35.
Wunderlichilta (ainakin) löytyy kahvojen päälle laitettavat "muhvit", jotka tiettävästi suojaavat niin hyvin, että jos kahvalämppärit ovat päällä niiden sisällä, ei edes talvella tarvitse hanskoja.
Tuollaiset siis: muhvit
Itsekin olen hankkimassa sellaiset talviajoa varten.
BMW R1200GSA LC
BMW R1150GS
ex: K1600GT, K1200GT
Nyt AVJ-16 Jutausreitti kuvina. Sis.lähes 400 valokuvaa, tosin tuo eka Hotel Storforssen jää majoittumisen osalta pois, ja se koko reitin kaunein ja parhain osuus, sitä ei näistä kuvista pääse näkemään, (Moskenes- Tjeldesundbro), koska tuolle välille sattui tuhrukeli + pimeys Leknesistä alkaen..... Samoin Harstadin & Narvikin mutkat puuttuu näistä lähes kokonaan, samoin kuin joitain muitakin "pistoja" & yksittäisiä kohteita.
Juu, ja esim LT:llä pääsee koko reitin....sillä itekkin vedän!
Mutta aika kattava repertuaari pitäs näistä näkyä - olokeepa hyvät!![]()
Joo. Upeita kuvia tulevalta reissulta. Mitenkä jaksaa ootella kesäkuun alkupuolta. Ehkä juuri siksi kun näki nuo valokuvat. Terveisiä jutaajat 6 ja 23
Suurkiitokset kuvista huurremiäs. On tää vaan aikas epäreiluu miten me nyt jaksetaan odottaa pitkän talven yli?? Täh? Talavijutaukset(kö)?
Gospel Riders
tommilindstrom
Samoin suurkiitokset myös jutaajalta 38. Hianot kohteet tiadossa. Joo, odottavan aika tulee kyllä pitkäksi. Mä oon lueskellu tuota AVJ-15 ketjua taas jälleen kerran ja katellu videoita. Se helpottaa kummasti, mutta saas nähä miten selviää sitten kaamosmasennuksesta. No, ehkä se huurusmiäs tekee taas retken epsanjaan kaamosmasennuksen hoitoon. Niitä videoita oli kiva katella viime talvena.
Jutausreittiäkin ois kiva päästä näkemään. Siitä sitten pääsis suunnittelemaan siirtymisiä Kemiin ja Kiirunasta takasi kotiin.
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
Moottoripyöräilyn varustepuolen sponssit tuli sitten viimein ja kerralla kondikseen! Kiitos Storm Motorin Jussi vielä kerran ja ISO kaasukäen ravistus- vatkaus!
Elikkäs päivälegien, (yhteensä 5), palkinnot tarjoaa Storm Motor, eikäs ne oo mithän piäniä - sen uskallan kaiketi jo tässä paljastaa.......
![]()
Aika sitten julkaista tulevan AVJ-16:n reitti, jos vain Herra tahtoo, olokeepa hyvät!
Tosin, eipä taida niin hirveästi olla reitillä merkitystä mistä ja minne, koska lähes kaikki ja samat jutaajat olivat jo ilmoittautuneet uudelle jutaukselle, vaikka ei edes ajankohdasta ollut mitään- saati tästä reitistä ennakkotietoa!
Kierto myötäpäivään ja päivälegit jääpi alle neljän sadan, eli nyt ennättääpi sitten vaikka jo vähäsen valokuvailemaan, tai ainakin wc:ssäkin poikkeamaan, reilusti!
GM, muuten laskee tuon lauttamatkankin km:nä, joten kontrollista- maaliin, ei tule tuota 1600km:ä. Mutta koko matkaa tulee vastaavasti about 1000km lisää, omasta kotitukikohdan sijainnista riippuen, tiätty.
Esim JKL - JKL, tuli n 2600km. Kiirunasta jutaa JKL:n tasalle, n 10 tunnissa.....
Narvik kun oli saksan sotalaivaston tärkeimpiä, (ellei tärkein!), satama, yhdessä Altan ohella, joten tuollakin suunnalla sitten riittää tutkailtavaa!
![]()
No nyt sitten jännityksellä odotamma, jotta olemmako mukana
-welpe
Sähkö on sinistä ja satuttaa...
Hiano reitti taas tiedossa. Lofooteilla olis yks motokätköreitti (https://www.motocaching.net/fi/cache/view/id6253), joka ei harmittavasti ihan osu AVJ16 reitin varrelle. Onkos tuon virallisen E10 reitin varrella joitain sotilaskohteita, joissa käydään? Oon aika varma, että toinenkin jutaaja (kätköilijä) olis kiinnostunu ajamaan tietä 815 pitkin.
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
Juu elikkä minä olisin myös halukas ajamaan 815 tien. Ellei E10:llä ole jotain mielenkiintoista kohdetta. Ja olen varma, että meidän kahden lisäksi ainakin yksi Etelä-Pohjanmaan kaveri on myös kiinnostunut ajanmaa sen kohteen. Voisimmeko Herra McHuurre suorittaa siellä pienen varpusparvi ilmiön ?![]()
R1200GSA -09
Ei kahta ilman kolmatta (tai neljättä). Elikäs lentäisin mukana varpusparvessa![]()
Nyt: -, Oli: Yamaha XV1900 MidnightStar, Suzuki DL650 WeeStrom -06. AVJ16 #52
Tuossa yllä olevassa kuvassa (alempi kuva) on mainittu Batterie Dietl, nähtävästi emme ole sinne menossa ? Ainakin reitin mukaan näin voisi päätellä.
R1200GSA -09
Eikös tämä ole ihan vapaaehtoinen juttu koko jutaus? Mulle ihan outo juttu tämä motokätköily. Vilkaisin lähimmät, Mustalahden kahvila ja Pispalan näkötorni.. täh? Mikä kätkö on melekein Pietarin kirkon kokoinen torni Tampereella jossa istuu kuussataa ukkoo kahveella tiistaisin? No, oonkin tunnetusti aika yksinkertainen.. onkos tuo tie 815 joku kätkö? Ainakin on heleppo löytää kun merkitty nuin selevästi karttaan... jokainen ajelee niinkuin tykkää.
Sivustahuutelijan suositus on, että ei kannata sotkea jutailuja ja kätköilyjä, koko jengi ajelisi parin kätkön takia sivuraiteille.
Kuvajahtien kanssa on jo opittu, että kuvajahdit ja letka-ajelut kun joku jatkuvasti sekoitti, meni asiat vain päin persiitä ja kaikki muut osalliset oli vihaisia.
Keskitytään siihen mitä ollaan sovittu yhdessä tehtävän ja touhutaan niitä muita asioita ja harrastuksia yksin.
Jotain, jossain, silloin tällöin!
Kawasaki H2 SX -22, ex.K1300S -14, ex. K1300S -11, ex. GSX1250FA -12
Muistaakseni viime jutauksella oli sovittu, että jos haluaa poiketa jossain reitiltä, sen voi halutessaan tehdä erkanemalla letkasta ja tulemalla sitten perässä seuraavaan kohteeseen.
Koko letkan reittiä tuskin kannattaa muuttaa kovin paljoa, sillä aikataulut menevät helposti pieleen ja sen vuoksi jotkut kohteet voivat jäädä näkemättä. Yksi tai kaksi jutaajaa pystyvät tarvittaessa ottamaan letkan kiinni, mutta koko joukon vauhtia on vaikea ruveta nostamaan.
Jos joku kätkö sattuu olemaan sellainen nähtävyys, joka kiinnostaa kaikkia osallistujia, sen lisääminen reittiin voi olla perusteltua, mutta silloinkin aikataululaskelmat menevät uusiksi sen päivän osalta.
Mutta jutauksen järjestäjä päättää kuinka toimitaan.
BMW R1200GSA LC
BMW R1150GS
ex: K1600GT, K1200GT
Tässä Rellonen lainaus motocachin etusivulta:
"Kutsumme näitä mielenkiintoisia paikkoja, reittejä ja tapahtumia kätköiksi. Katso kartalta, millaisia paikkoja muut motoristit suosittelevat ajelun kohteiksi.
Vaikka puhummekin kätköistä, niin emme etsi mitään piilotettuja juttuja, vaan ajelemme moottoripyörillä tutustumaan uusiin paikkoihin ja reitteihin."
Eli ei ne oikeasti ole mitään kätköjä ole, ne on kohteita mihin ajella. Eli hyviä reittejä ja mielenkiintoisia kohteita. Tai jotkut vähemmän mielenkiintoisia. Mutta ihan nastaa hommaa, harrastus sekin niinkuin moni muu homma
PS. mä seuraan kanssa ajoittain kuvajahti puolta, ois kiva välillä kommentoida jotain mutta en kehtaa kun en osallistu sihen vaikka kivalta hommalta näyttää. Sinne kommentoimisesta on kanssamotoristilla karvaat kokemukset !![]()
R1200GSA -09