Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
  1. #1
    Sadeasun meinasin laittaa ja suositusten perusteella olen päätynyt Scottin malliin. Nyt ongelmaksi vain on muodostumassa puvun mitoitus, kun ko. rättiä en ole päässyt missään sovittamaan. Olen tällainen 180 cm/78 kg pulkannaru ja suht hyvin istuvan nahkapuvun päälle tuo suoja pitäisi sujauttaa, niin mikähän koko nyt sitten pitäisi tilata. En välttämättä haluaisi sellaista teräsmiehen lepattavaa viittaa - muutoinhan nuo perus suojatkin kävisivät - joten mitä-isompi-sen-parempi ei nyt tässä tapauksessa ole oikein ratkaisu ongelmaan.

    Kertoilkaahan näkemyksiänne ja kokemuksianne.
    Ducati Monster 1000 S.i.e
  2. #2
    Lainaa 142R kirjoitti Katso viesti
    Sadeasun meinasin laittaa ja suositusten perusteella olen päätynyt Scottin malliin. Nyt ongelmaksi vain on muodostumassa puvun mitoitus, kun ko. rättiä en ole päässyt missään sovittamaan. Olen tällainen 180 cm/78 kg pulkannaru ja suht hyvin istuvan nahkapuvun päälle tuo suoja pitäisi sujauttaa, niin mikähän koko nyt sitten pitäisi tilata. En välttämättä haluaisi sellaista teräsmiehen lepattavaa viittaa - muutoinhan nuo perus suojatkin kävisivät - joten mitä-isompi-sen-parempi ei nyt tässä tapauksessa ole oikein ratkaisu ongelmaan.

    Kertoilkaahan näkemyksiänne ja kokemuksianne.
    Ostin viikko sitten Ergonomic pro dp takin L-kokoisena. Omat mitat on 187cm/100kg ja nahkaiset ajotakit kokoa 58/60( XL/XXL). Näissä aika reilu mitoitus kokokirjaimiin nähden. Oma Scott on napakasti nahkatakin päälle istuva, ei lepattavaa mallia. Hyvin tyytyväinen ostokseen 5päivän 2000km sateisen reissun jälkeen. Helppo pukea päälle venyvyytensä takia. Tosin toisen käden resorista kuminauha jo vähän ratkennut mutta ei toistaiseksi haittaa menoa.
    Housuista ei tietoa.
    Honda CBR1100XX -05
  3. #3
    ...mitoitus noissa on tehty siten, että koko menee hyvin ajoasun päälle - toisin sanoen, jos kokosi on M niin Scottin sadetakki suurella todennäköisyydellä myös on M.

    Huomioitava myös, että takki on joustava, eli muotoutuu myös hyvin päälle, jolloin esimerkiksi itselläni (180/105kg) koko L on riittävä. Ei lepattele, istuu hyvin nahkapuvun päällä jne.

    Alottajalle varmasti M voisi olla ok koko, jos hihapituus on riittävä. Sovittamaan, niin siitähän se seleviää. Meillä on noitakin kaikkia kokoja sovitettavissa (Huolto-Kaksikko, Jämsä).
    Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7

    319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
  4.  
  5. #4
    Kyllä se M todella on oikea koko tämän kokoiselle kaverille, "toimeve":lle propsit etäasiakaspalvelusta. Harmi että Jämsä on tähän hätään vähän liian kaukana, muuten olisin tullut ostoksille. Seraavalla kerralla sitten...
    Ducati Monster 1000 S.i.e