Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 49:een 49:sta
  1. #31
    Empiirisen tutkimukseni mukaan ohitettavat ajavat satasen tiellä 80:tä paitsi ohituskaistan kohdalla 100:ta....
    4/2010 Kawasaki Z750S vm 2005
    12/2011 Suzuki 1250 Bandit vm 2008
  2. #32
    Lainaa noutaja kirjoitti Katso viesti
    Empiirisen tutkimukseni mukaan ohitettavat ajavat satasen tiellä 80:tä paitsi ohituskaistan kohdalla 100:ta....
    Samoja tutkielmia tehty myös täällä.
    __________________________________
    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
    Honda NC 750X 2021
  3. #33
    Lainaa noutaja kirjoitti Katso viesti
    Empiirisen tutkimukseni mukaan ohitettavat ajavat satasen tiellä 80:tä paitsi ohituskaistan kohdalla 100:ta....
    Ja ykspuolisella ohituskaistalla siinä vastaantulevien puolella nopeus putoaa seitsemään kymppiin kun siinä on ne tuplakeltaiset ja sehän se on kamalaa. Ja auta armias jos siinä on keskikaide niin nopeus putoaa kuuteen kymppiin ja oikeat pyörät menee pientareella. On se niin vaikeata.
  4. #34
    Lainaa Keno kirjoitti Katso viesti
    Ja ykspuolisella ohituskaistalla siinä vastaantulevien puolella nopeus putoaa seitsemään kymppiin kun siinä on ne tuplakeltaiset ja sehän se on kamalaa. Ja auta armias jos siinä on keskikaide niin nopeus putoaa kuuteen kymppiin ja oikeat pyörät menee pientareella. On se niin vaikeata.
    Tämähän nyt on päivänselvä juttu. Keskikaiteita ja tuplakeltaisia laitetaan ns. vaarallisiin paikkoihin. Vaarallisessa paikassa ajetaan hiljaa ja varovasti.

    Ohituskaista=vaara ohi, nopeutta voi turvallisesti nostaa.
    Honda VFR 750F -93
    EX: Suzuki GS500M Katana -81
    EX: Yamaha XS400 -82

    Ei eksyvä tietä kysy
  5. #35
    Empiiristen tutkimusteni mukaan ohi on päästy aina kun on ollut tarve. Tämä jo 78 hevosvoimalla.
  6. #36
    Lainaa TA kirjoitti Katso viesti
    Tämähän nyt on päivänselvä juttu. Keskikaiteita ja tuplakeltaisia laitetaan ns. vaarallisiin paikkoihin. Vaarallisessa paikassa ajetaan hiljaa ja varovasti.

    Ohituskaista=vaara ohi, nopeutta voi turvallisesti nostaa.
    Ajelen onneksi harvoin ruuhkaliikenteessä, mutta ohituskaistan kohdalla automäärä jakautuu kahdelle kaistalle, paikoin vieläpä enemmistö sinne vasemmalle. Siinä oikealla uskaltaa varovainenkin kuski nostaa nopeutta. Kun ohituskaista päättyy, suunnilleen sama automäärä palaa yhdelle kaistalle ja silloin letkan jälkipäässä on pakko hidastaa, jotta saataisiin taas järjelliset turvavälit.
  7. #37
    Mennänpä pikkusen ot kun on alkuun päästy:
    Mitenkäs sitten nämä kiihdytyskaistat kun täytyy pysähtyä odottamaan tyhjää tietä että uskaltaa valtatielle ajaa
    Eilen kärry perässä ja 60.n tielle ei mazda uskaltanu ajaa ennen kuin tie oli tyhjä. Ajattelin että mitähän täti tekee motarin liittymässä kun siellä on nopeus kuitenkin toista luokkaa. Onneksi lähin motari täältä on 100 km.n päässä
    R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
    Arjen adventuristi
  8. #38
    Lainaa noutaja kirjoitti Katso viesti
    Empiirisen tutkimukseni mukaan ohitettavat ajavat satasen tiellä 80:tä paitsi ohituskaistan kohdalla 100:ta....
    Näin se menee.... ja tuolla kohtaa on sitten
    ihan käytännön hyötyä siitä, että on
    taatusti riittävä määrä "liitua jolla piirtää" .

    Aivan sama, istuuko sen liitulaatikon päällä,
    sen takana... tai edessä.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  9. #39
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Näin se menee.... ja tuolla kohtaa on sitten
    ihan käytännön hyötyä siitä, että on
    taatusti riittävä määrä "liitua jolla piirtää" .

    Aivan sama, istuuko sen liitulaatikon päällä,
    sen takana... tai edessä.
    Ei voi kun laitonta ajaa ylinopeutta ohittaessa ja kaikki kuolee. Miksi pitää olla niin kiire?
    Supermoto
  10. #40
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Ei voi kun laitonta ajaa ylinopeutta ohittaessa ja kaikki kuolee. Miksi pitää olla niin kiire?
    Niinno..... Juurikin siksi on tärkeää, että on millä piirtää siinä ja silloin
    kun on sen paikka ja aika.

    Jää paljon vähemmän sijaa arpomisille ja riskien kehittymisille.
    Jää myös paljon vähemmälle ne tappavat ylinopeudet.

    Siinähän on kaikki ainekset tappavaan keitokseen......
    kun kyöhäät kilsatolkulla tuollaisen "jojon" perässä jollain
    vanhalla, täyteen kuormatulla öljykamiinalla......
    hermot ihan riekaleina .

    Ei siitä mihinkään pääse, että kaikki ylimääräinen, tarpeen tullen
    käytettävissä oleva teho.....
    RAUHOITTAA KUIN YLIMÄÄRÄINEN RAHA SUKANVARRESSA .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  11. #41
    Lainaa Bone kirjoitti Katso viesti
    Niinno..... Juurikin siksi on tärkeää, että on millä piirtää siinä ja silloin
    kun on sen paikka ja aika.

    Jää paljon vähemmän sijaa arpomisille ja riskien kehittymisille.
    Jää myös paljon vähemmälle ne tappavat ylinopeudet.

    Siinähän on kaikki ainekset tappavaan keitokseen......
    kun kyöhäät kilsatolkulla tuollaisen "jojon" perässä jollain
    vanhalla, täyteen kuormatulla öljykamiinalla......
    hermot ihan riekaleina .

    Ei siitä mihinkään pääse, että kaikki ylimääräinen, tarpeen tullen
    käytettävissä oleva teho.....
    RAUHOITTAA KUIN YLIMÄÄRÄINEN RAHA SUKANVARRESSA .
    No höpsis. Laki on laki eikä sitä saa rikkoa koskaan vaikka kuinka tuntuisi järkevälle, eli 20hv kyllä pitäisi riittää... Ja eikö se olisi järkevää jättää vaan kokonaan ohittamatta niin kaikki olisivat turvassa.
    Supermoto
  12. #42
    Lakia ei lueta kuin piru raamattua.
    BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
    A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
  13. #43
    Lainaa woke kirjoitti Katso viesti
    Lakia ei lueta kuin piru raamattua.
    Luetaanpas.

    Muutenkin siitä otetaan suoraselkäisenä vaikka parru poikittain perseeseen jos laki niin määrää ja ollaan siitä vielä pirun ylpeitäkin. Lapsia ei lasketa kun niitä kiukututtaa, mutta siinä 65v alkaa poikalapsi asian yleensä ymmärtämään tai sitten ei opi olemaan ollenkaan.
    Supermoto
  14. #44
    Kun on tarpeeksi tehoa ja kapeutta (lue: hyvä moottoripyörä) ehtii ohi sallitulla nopeudella jo kiihdytyskaistan alkupäässä, kun se alinopeutta siihen asti ajanut kottero vasta yrittää kiihdyttää sallittuun nopeuteen
    Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
    exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
  15. #45
    Lainaa jaulis kirjoitti Katso viesti
    Luetaanpas.

    Muutenkin siitä otetaan suoraselkäisenä vaikka parru poikittain perseeseen jos laki niin määrää ja ollaan siitä vielä pirun ylpeitäkin. Lapsia ei lasketa kun niitä kiukututtaa, mutta siinä 65v alkaa poikalapsi asian yleensä ymmärtämään tai sitten ei opi olemaan ollenkaan.
    Kukin tyylillään
    BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
    A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
  16. #46
    Lainaa woke kirjoitti Katso viesti
    Kukin tyylillään
    Onnea vaan jos et tunnista sarkasmia.
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  17. #47
    Lainaa Maaemo kirjoitti Katso viesti
    Kun on tarpeeksi tehoa ja kapeutta (lue: hyvä moottoripyörä) ehtii ohi sallitulla nopeudella jo kiihdytyskaistan alkupäässä, kun se alinopeutta siihen asti ajanut kottero vasta yrittää kiihdyttää sallittuun nopeuteen
    No yleensähän se menee niin, että siinä alle rajoituksen köröttelijän ja oman kulkineen välissä on vielä auto tai pari välissä.

    Siinä vaiheessa, kun tukos löytää kaasupolkimen sopivasti ennen ohituskaistaa niin se hyvänä kakkosena jonossa ajava ei osaa reagoida asiaan ja ohituskaistan alkaessa autojen välissä on sopiva 100 metrin turvaväli.

    Seuraavaksi jälkeenjäänyt sitten tuuppaa heti ohituskaistan alussa vasemmalle kaistalle ja alkaa kiihdyttämään hitaasti, mutta varmasti kohti etumatkalla päässyttä ohitettavaa ja sitten jännitetään moniko ehtii ohi ennen ohituskaistan loppua.

    No pyörällä nyt pääsee jonojen ohi vähän paikassa, kun paikassa, mutta autolla liikkuessa yllä oleva on sellainen suht normaali proseduuri.
  18. #48
    Lainaa -JuhaK- kirjoitti Katso viesti
    Onnea vaan jos et tunnista sarkasmia.
    Sarkasmi on taitolaji eikä monestikkaan toimi kirjoitettuna.

    Mutta mitä ohitusnopeuteen tulee niin sitä nopeutta kelataan senverran että ohitus sujuu ripeästi mutta turvallisesti. Vastaantulevien kaistalla ei viitti enempäänsä aikaa kuluttaa.
    BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
    A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
  19.  
  20. #49
    Lainaa 750cc kirjoitti Katso viesti
    Mitenkäs on kun ohitus tilanteessa vauhti ylittyi jonkin verran ja ajoin suoraan kameraan joka välähti.Tuleeko sakkoja.Olen vain huomannu 100km rajoitus alueella kun itse pitää sen satkun niin kestää melko kauan saavutta edellä ajavaa rekkaa joka on noin 1km päässä jos ohitustilanteessa noudattaa tuota satasen vauhtia niin . . .
    Kiitos. Teit hyvän otsikon. Tämähän kirvoittaa kielenkannat kuin . . . puhuminen saunasta, josta jokaisella on oma mielipiteensä.

    Ohittaminen turvallisesti mp:llä -> Esteetön, Ripeä, 'Kopea' ja 'Kateutta' herättävä sekä itse kuskille . . . Itsetunnon miellehalun mitan täyttävä.

    => Olosuhteiden mukainen suoritus . . . itse kunkin valitsemassa paikassa . . . tilanteen tullessa.

    Turvallisia ja nautinnollisia kulkemisia!
    BMW R1100RS -93 ex, K1100LTSE -95 ex.
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12