Empiirisen tutkimukseni mukaan ohitettavat ajavat satasen tiellä 80:tä paitsi ohituskaistan kohdalla 100:ta....
4/2010 Kawasaki Z750S vm 2005
12/2011 Suzuki 1250 Bandit vm 2008
Ja ykspuolisella ohituskaistalla siinä vastaantulevien puolella nopeus putoaa seitsemään kymppiin kun siinä on ne tuplakeltaiset ja sehän se on kamalaa. Ja auta armias jos siinä on keskikaide niin nopeus putoaa kuuteen kymppiin ja oikeat pyörät menee pientareella. On se niin vaikeata.
Honda VFR 750F -93
EX: Suzuki GS500M Katana -81
EX: Yamaha XS400 -82
Ei eksyvä tietä kysy
Empiiristen tutkimusteni mukaan ohi on päästy aina kun on ollut tarve. Tämä jo 78 hevosvoimalla.
Ajelen onneksi harvoin ruuhkaliikenteessä, mutta ohituskaistan kohdalla automäärä jakautuu kahdelle kaistalle, paikoin vieläpä enemmistö sinne vasemmalle. Siinä oikealla uskaltaa varovainenkin kuski nostaa nopeutta. Kun ohituskaista päättyy, suunnilleen sama automäärä palaa yhdelle kaistalle ja silloin letkan jälkipäässä on pakko hidastaa, jotta saataisiin taas järjelliset turvavälit.
Mennänpä pikkusen ot kun on alkuun päästy:
Mitenkäs sitten nämä kiihdytyskaistat kun täytyy pysähtyä odottamaan tyhjää tietä että uskaltaa valtatielle ajaa
Eilen kärry perässä ja 60.n tielle ei mazda uskaltanu ajaa ennen kuin tie oli tyhjä. Ajattelin että mitähän täti tekee motarin liittymässä kun siellä on nopeus kuitenkin toista luokkaa. Onneksi lähin motari täältä on 100 km.n päässä![]()
R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
Arjen adventuristi
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Niinno..... Juurikin siksi on tärkeää, että on millä piirtää siinä ja silloin
kun on sen paikka ja aika.
Jää paljon vähemmän sijaa arpomisille ja riskien kehittymisille.
Jää myös paljon vähemmälle ne tappavat ylinopeudet.
Siinähän on kaikki ainekset tappavaan keitokseen......
kun kyöhäät kilsatolkulla tuollaisen "jojon" perässä jollain
vanhalla, täyteen kuormatulla öljykamiinalla......
hermot ihan riekaleina.
Ei siitä mihinkään pääse, että kaikki ylimääräinen, tarpeen tullen
käytettävissä oleva teho.....
RAUHOITTAA KUIN YLIMÄÄRÄINEN RAHA SUKANVARRESSA.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Lakia ei lueta kuin piru raamattua.
BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
Supermoto
Kun on tarpeeksi tehoa ja kapeutta (lue: hyvä moottoripyörä) ehtii ohi sallitulla nopeudella jo kiihdytyskaistan alkupäässä, kun se alinopeutta siihen asti ajanut kottero vasta yrittää kiihdyttää sallittuun nopeuteen![]()
Riiviö perseen alla (Ducati Monster 695 vm.2007).
exä Mörkö (Ducati Monster Dark 600 vm.2000)
No yleensähän se menee niin, että siinä alle rajoituksen köröttelijän ja oman kulkineen välissä on vielä auto tai pari välissä.
Siinä vaiheessa, kun tukos löytää kaasupolkimen sopivasti ennen ohituskaistaa niin se hyvänä kakkosena jonossa ajava ei osaa reagoida asiaan ja ohituskaistan alkaessa autojen välissä on sopiva 100 metrin turvaväli.
Seuraavaksi jälkeenjäänyt sitten tuuppaa heti ohituskaistan alussa vasemmalle kaistalle ja alkaa kiihdyttämään hitaasti, mutta varmasti kohti etumatkalla päässyttä ohitettavaa ja sitten jännitetään moniko ehtii ohi ennen ohituskaistan loppua.
No pyörällä nyt pääsee jonojen ohi vähän paikassa, kun paikassa, mutta autolla liikkuessa yllä oleva on sellainen suht normaali proseduuri.![]()
BMW R1200GS, EX:BMW r1100s,K1200gt,Suzuki bandit 1200s -02,Hd electra glide -92, hd sportster 1200 -94, Honda cbr1000f -92,Kawasaki 550ltd
A-AL-BIH-CZ-EST-FIN-H-HR-I-KV-LT-LV-MD-MK-MNE-N-PL-RO-S-SK-SLO-SRB-UA
Kiitos. Teit hyvän otsikon. Tämähän kirvoittaa kielenkannat kuin . . . puhuminen saunasta, josta jokaisella on oma mielipiteensä.
Ohittaminen turvallisesti mp:llä -> Esteetön, Ripeä, 'Kopea' ja 'Kateutta' herättävä sekä itse kuskille . . . Itsetunnon miellehalun mitan täyttävä.
=> Olosuhteiden mukainen suoritus . . . itse kunkin valitsemassa paikassa . . . tilanteen tullessa.
Turvallisia ja nautinnollisia kulkemisia!
BMW R1100RS -93 ex, K1100LTSE -95 ex.