Mitenkäs on kun ohitus tilanteessa vauhti ylittyi jonkin verran ja ajoin suoraan kameraan joka välähti.Tuleeko sakkoja.Olen vain huomannu 100km rajoitus alueella kun itse pitää sen satkun niin kestää melko kauan saavutta edellä ajavaa rekkaa joka on noin 1km päässä jos ohitustilanteessa noudattaa tuota satasen vauhtia niin sepä vaatii aika pitkän suoran,eikä takana oleva varmaan uskalla lähteä ohitukseen kun ei tiedä missä kohtaa vastaan tulee auto joten ruuhka on valmisToivottavasti toi ajatus selvisi)
Vanhalla oppimisen vaikeus
"The only easy day was yesterday."
2012 S1000RR
GSX-R 750 K8 (ex)
Veikkaanpa ettei lappua tule jos mp.llä ohitit![]()
R1200GSA exät F800GS, R1150GSA, Versys 650, R1100GS, AT650, Z650SR
Arjen adventuristi
Et saa sakkoja etkä huomautusta, koska moottoripyörässä ei ole rekisterikilpeä edessä.Ja rekat tuppaavat ajamaan nopeudenrajoitinta vasten oli sitten 80km/h tai 100km/h rajoitus, joten niiden nopeus on max 89-91km/h tasaisella. Alamäessä voi mennä satanenkin rikki. Jos mp:llä tai autolla ajaa mittarin mukaan 100km/h niin suurimmassa osassa mittarivirhe ainakin 5km/h, joten sen takia ne rekat tuntuu menevän kovaa.
Viimeksi muokannut: Mika91; 07.07.2015 klo 09:55.
Yamaha FZR600 -93 3HE
Exät:Honda VFR750F RC36, Honda NX650, Yamaha TDM850, Skyteam st50 72cc, Suzuki RF900R, Kawasaki GPZ550, Sachs X-road, Honda CBR125R, Honda CB350S, Honda CB450S,Yamaha Fzr600 "fighter", Helkama Ax
No joo, eipä sitä prätkällä kameraan ajaessa mitään tule... Mutta, mietityttää miten on voinu välähtää ohitustilanteessa muuten, kuin että se ohitettava on ajanu ylinopeutta siihen kameraan. Ne induktiiviset tunnistesilmukathan on siinä ajavan kaistalla ja niistä yliajaessa ottaa nopeuden.
1290 Super Duke R
Juu ohitus tilanne oli jo tavallaan ohi ja olin palannu omalle kaistalle mutta vauhtia oli viellä liikaa![]()
Vanhalla oppimisen vaikeus
Varo - Fobba lukee palstaa.
Ex:Yamaha MT-01, Suzuki SV 1000, Suzuki GSF 600S, KTM LC4 640 / varastettu, Honda CBR 900 RR, Yamaha YZF 750 R, Husqvarna WRE 125, Honda monkey
kuinkas leveä toi silmukka on, jos ajaa ihan keskiviivan vierttä niin ottaako mopottimesta ? Iiiihan muuten vaan kysyn![]()
__________________________________
Yamaha Virago 535
Yamaha FZ6S 2006
Honda XL1000 2004 ABS
BMW R1200GS 2009
Aprillia Caponord 1200 2014
Honda NC 750X 2021
entäs sitten jos ajaa tiellä jossa 2 kaistaa samaan suuntaan,kait se silmukka rekisteröi kummatkin.
mopolla ohi hurjaa vauhtia ja ottaa kuvan sopivasti vierellä olevasta auton rekkarista![]()
Horo Elää !
Tulimme joskus mailta peräkanaa, minä pyörällä edellä ja emäntä autolla perässä. Huvin vuoksi kiersin yhden tuommoisen keskiviivaa ajaen, ei välähtäny. Perässä tulleelle vaimokkeelle sen sijaan
välähti. Seuraavalla pysähdyspaikalla hän kiros, että mistä h....tistä tiesin siinä tolpassa olevan kameran. No en tietenkään mistään. Lappuhan sieltä tuli.
XX -05 Kaikki loppuu aikanaan, vaan konsanaan ei milloinkaan...
Sastamalan stormissa on kaksi kameraa, 12-tien kumpaankin suuntaan. Kerran ohitin Huittisiin päin mennessä rekan juuri vastapuolisen kameran kohdalla. Sehän välähti kun ajoin vähän päälle 100:sta ja tampereen suuntaan on 80:n pätkä. Rekkari siis melko varmasti oli tuossaa tiedossa, mutta juuri siinä kohdalla oli minullekin se 100:n. Ei tullut postia.
Ohitin tossa toissapäivänä maijan + sen edellä köröttäneen asuntoauton mittarin mukaan 120kmh @ 100 rajoitusalueella. Pojat ohitti taustapeilistä katsottuna vähintään yhtä rivakasti ite. Kamerat tietty toinen juttu eikä ne tosiaan ohituskaistalta edes mitää mittaa, mutta kyllä melkosen virkaintoinen saa olla jos ohitustilanteen ylinopeudesta ihan paikanpäällä oleva setämies sakottaa. Tahtoo olla Suomen tiet sen verta kippuraisia että turvallista ohitusta harvoin ehtii nopeusrajoituksen puitteissa tehdä.
Panigale 1199, 600RR
Kuortti - Lusi välillä (5tie) oli viitisen vuotta sitten lähes joka sunnuntai tutka ja sakkorysä ohituskaistalla. Tutkamies ottaa ohituskaistan loppuosassa nopeudet ja seuraavalla levikkeellä yli kymmenen autoa ottamassa laskua... Itsekin otin muutama vuosi sitten 352€ 100@127 - ohitin rekkaletkaa. Tämänhetkistä tilannetta en tiedä kun mökkireissut olleet vähemmällä.
Luultavasti samassa paikassa tullut myös otettua joskus ~10v takaperin pikavoitto 132@100 lukemilla.
Kyseessä siis toki klassinen ohituskaistakiihdyttäjä + perässä joku kolmen auton letka, jonka vauhti seilaa normaalisti siellä 85-95 välimaastossa satasen alueella, mutta joka löytää ohituskaistan alkaessa kaasupolkimesta uuden asennon ja onnistuu kiihdyttämään kipponsa huimaan ~110km/h nopeuteen.
Tässä olisi selkeä tuotekehittely paikka viranomaisille, palkataan joku vetämään possujunaa 80@100 aina vähän matkaa ennen ohituskaistaa ja sen jälkeen kiihdyttämään ohituskaistalla sen verran, että saadaan ohittajille sellainen sopiva sakotusnopeus. Ohituskaistan päässä sitten kerätään kolehtia kansantalouden pelastamiseksi.
Sakkotuloillahan nykyinen hallitus aikoo ilmeisesti saada valtion kassan kuntoon, ainakin viimeaikaisten uutisointien perusteella.
Minä en ainakaan jää rekkojen taakse köröttelemään jos se suinkin on mahdollista. Ohi vaan ja sellaisella vauhdilla että ohitus on mahdollisimman turvallinen (ja tämä on usein sama asia kun nopeasti). Olenkin sanonut, että otan mieluummin sen sakon sitten kun riskin siitä, että rekan renkaan palaset lentelee päin kun moinen sattuu posahtamaan. Toki ohituspaikka on tässä kaikessa se oleellinen tekijä oman ja muiden turvallisuuden kannalta. Suomessa on jo niin järjetön määrä lakeja ja asetuksia, että on hengelle vaarallista seurata niitä kaikkia orjallisesti.
Honda VFR 800FI ´98
Rakkaat exät: Honda CB 900 F Hornet ´03
Tähän pienenä huomiona, että eipä tuossa kohtaa kameran tai antureittenkaan kohdalla ole siihen ajamaasi ajosuuntaan(kaan) vielä sitä satasen rajoitusta, vaan alkaa vasta joitain kymmeniä metrejä noiden jälkeen. Joten kasikympin alueella olet sitten ohittanut. Aika moni tosin vastaavan (ennenaikaisen) ohituksen tuossa tekee, kun on se satasen rajoitus ja pitkä suora näköpiirissä ilman ohituskieltoa.
GSX-R750 '05 + Grizzly 450 '09 (L7e)
Juu varmasti tutkaavat. Tarkoitin että kamera ei ota ohitustilanteessa koska silmukat on vain oikealla kaistalla. En tiä sitte tosiaan ottaako ne myös "negatiivisen nopeuden" jos sattuu olla samassa kohtaa kamera toiseen suuntaan jolloin jäis ikävästi rekkarikin kamerakuvaan.
Ohituskaistatutkailut on kyllä tuttua lottoa. Pari kertaa oon Ikaalisen kohdalla kolmostiellä täräyttänyt pikavoiton autolla, kiitos sille suomalaiselle hienolle tavalle että jos joku ohi meinaa tulla ni Toyotakin alkaa kulkemaan. Eli minkäänmoisilla rangaistusrajat alittavilla nopeuksilla noista ei ohi pääse. Ohituskaistan loputtua se letkan vetäjän vauhti tottakai laskee taas 10-15kmh rajoituksen alle.
Panigale 1199, 600RR
Näitten ohituskaistojen tutkasijoittelujen takia pyrin tekee kaikki oitukset muualla ku niil ohituskaistoilla.
Olen tehny johtopäätöksen, et ohittaminen vastaantulevien kaistaa käyttäen on huomatavasti turvallisempaa ku niillä ohituskaistoilla, ainakin nopeusveroa keräävien viranomaisten mielestä![]()
"Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
Hyvä tipsiTähän vielä kaupanpäälle se, että kun ohituksen tekee muualla kun ohituskaistojen kohdalla ei tarvitse nopeutta kelata niin pirun ylös. Faktahan se on, että ohituskaistalla ne kaikki alinopeutta ajavat löytävät sen kaasupolkimen, mistä voikin sitten taas päästää irti kun ohituskaistat on menneet.
Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
Olen myös tömänny noilla ohitus kaistoilla ajavien hitaaseen ohitukseen eli menee koko kaista ennen kuin on päässyt ohi ja sepä vasta jurnuttaa kun itellä on olevinaan vähä kiire eikä viittisi ajaa sen rekan perässäkään kyttäämässä sitä ohitus tilannetta varsinkin kun noi ilmapyörteet ravistaa välillä ihan kunnolla![]()
Vanhalla oppimisen vaikeus
Viitaten alkuperäiseen viestiin, ainoa isänmaallinen teko on olla yhteydessä tapahtumapaikan poliisilaitokseen ja tunnustaa virheellinen liikennekäyttäytyminen. Ei tule sitten asia uniin ja saadaan lisää rahaa valtion kassaan vaikka Kreikkalaisille lainattavaksi.
GSF1200S
Ääni tälle.
Jokainen vastuullinen tielläliikkuja voisi oikeastaan hommata jonkinlaisen ajopiirturin tai muun ajonopeutta tallentavan laitteen, josta voi jälkikäteen tarkistaa onko päässyt lipsahtamaan ylinopeuden puolelle.
Tämän jälkeen vastuullinen tielläliikkuja käy luonnollisesti ilmiantamassa itsensä paikallisille viranomaisille.
Joo just noin ja noitten ohittekijoiden rekkarit niistä ilmoitus poliisille niin mallikansalainen on tehny velvollisuutensa![]()
Vanhalla oppimisen vaikeus