Tulokset 1:stä 7:een 7:sta
  1. #1
    Eli kyseessä on 900rr vm 97 ajettu 83000km ja ongelmana on että yhtäkkiä alkoi sateessa sammuileen ja aina ku hetken ootti niin lähti käyntiin. Missä vois olla vika? Heti ajon jälkeen purin pyörän ja en oikeen löytäny mistään kriittisestä paikasta kosteutta. Kontakti spreitä on lykätty lähes joka liittimeen mutta ei ole auttanu. Onko vastaavia tapauksia? Varmaan on vielä joku juttu tarkastamatta kun ei pelaa mutta kertokaa te viisaat mikä. Kuivalla kelillä pelaa niinku pitää.
  2. #2
    Katso onko tankin alla, moottorin/vaihteiston päällä kumihuppujen sisällä liittimiä, jos nuo "huput" ovat isompi suu ylöspäin niin sinne kertyy vettä eikä pääse pois. Maadoituspisteet?
    On/Off kytkin stongassa saatta kettuilla kastuessaan.
    Älä korjaa ehjää....
  3. #3
    Tulpanhatut ja johdot, kosteus saattaa aiheuttaa vuotovirtoja. Pimeä talli ja suihkepullo voisi olla hyvä testijärjestely (pyörä käynnissä, muista pakokaasujen poisto).
  4. #4
    Lainaa mp85 kirjoitti Katso viesti
    Eli kyseessä on 900rr vm 97 ajettu 83000km ja ongelmana on että yhtäkkiä alkoi sateessa sammuileen ja aina ku hetken ootti niin lähti käyntiin. Missä vois olla vika? Heti ajon jälkeen purin pyörän ja en oikeen löytäny mistään kriittisestä paikasta kosteutta. Kontakti spreitä on lykätty lähes joka liittimeen mutta ei ole auttanu. Onko vastaavia tapauksia? Varmaan on vielä joku juttu tarkastamatta kun ei pelaa mutta kertokaa te viisaat mikä. Kuivalla kelillä pelaa niinku pitää.

    Löytykös tähän koskaan ratkaisua?
    Mulla on vastaava vesikauhuinen laite ja sammuuhan se just kaikista kovimassa sateessa ja ei keskellä mitään
  5. #5
    Lainaa ismo kirjoitti Katso viesti
    Tulpanhatut ja johdot, kosteus saattaa aiheuttaa vuotovirtoja. Pimeä talli ja suihkepullo voisi olla hyvä testijärjestely (pyörä käynnissä, muista pakokaasujen poisto).
    Löysin yhdestä pyörästä tuolla tavalla vian. Eli pyörä käyntiin, ruiskuttelin terävällä suihkulla sähköosia järjestälmällisesti. Kun osui tulpanhattuun, tiesi heti että tuossa se vika on.

    Yksi sylinterisestä vian haku oli vähän helpompaa, mutta veikkaan jotain tuollaista. Jos se lähtee käyntiin ja matka jatkuu vähän ajan päästä sammuen taas uudelleen, niin veikkaan että jossain lämpimässä paikassa on vika. Lämmin kone kuivattaa kriittisen paikan ja taas matka jatkuu vähän aikaa. Mulla se meni noin, taas kohta sammui ja tupakan jälkeen matka jatkui.

    Tulpanhatun vaihdon jälkeen vika katosi kokonaan. Kaverilla oli muistaakseni Africa Twinissä samaa ongelmaa, se tuli tarviketulpanhatuista. Originaalit piti vettä, mutta maksoi törkeästi.
    Nykyiset:Triuph Speed Triple , Solifer SMA -79.
    Entiset:Yamaha FZ 1 N, Honda VF750C -Suzuki Savage LS 650 -solifer SM - Pappaturnturi (polkimilla ja käsivaihteilla)
  6. #6
    Aina rakentelu mielessä.... finn:n avatar
    Liittyi Oct 2007
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Sivuseisontatuen anturi
    ... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?


  7.  
  8. #7
    Lainaa finn kirjoitti Katso viesti
    Sivuseisontatuen anturi
    Tätä veikkailin itekkin vitutuksen laannuttua.
    Vika ilmenee vesisateella, ja eilenhän sitä tuli himaan päästyä jopa aanuksesta.
    Kuivalla kylmällä, kuumalla ei mitään ongelmaa. Eikä tonne tulpille/hatuille hevin vettä pääse jos ei aja järveen.
    Kaikki koneen takana, tankin alla olevat sähköniput silmämääräisesti aivan kuivia, samoin satulan alla.
    Häätyy alkaa tutkia tuota sivujalan sähköhässäkkää joka on poistettu käytöstä, josko se kastuisi.