Karjalaisen uutinen: http://www.karjalainen.fi/uutiset/uu...i-pensasaitaan
Variaattori? Vai miksi ei käyttänyt kytkintä?
Kannatti herätä.
Hypermotard 950
Hyppäsi vai putosi? Ja mopo jatkaa matkaa...
Toimittajien kirjoituksiin ei aina ole uskomista vaikka rautalangasta vääntää. Ellei pyydä oikolukua ennen painoon menoa.
Kawasaki 550 -83 Limited Edition
Grumpy Old Fart
"Si vis pacem, para bellum"
Kyseessä oli ns hallittu hyppy. Se pitää tehdä silloin jos kaasu hirttää kiinni, kytkin ei toimi, vaihdetta ei saa vapaalle, tappokytkin ei toimi, virta-avain ei toimi ja jarrut eivät toimi. Niin voi helposti käydä.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Sietääki saada sakot ton suorituksen jälkeen.
Yamaha MT09 -20
KTM sxf 450 -06
________________
Yamaha R1 -07
Husaberg FS650 -05
KTM sx 250 -05
On sitä isoilla pojillakin ranteet jäätyneet kun kaasu hirttää kiinni. Siinä ei ole montaa sekunnin kymmenystä aikaa miettiä mitä tekee.. Oikeastaan miettimisaikaa ei ole lainkaan.
Itse olen yrittänyt selkäytimeeni opettaa vetämään kytkimen pohjaan tapahtui mitä hyvänsä ja sen jälkeen painamaan tappokatkaisijan pohjaan. Kerran olen onnistunut ja kerran päädyin lujaa kaiteeseen. Toinenkin tilanne olisi ollut pelastettavissa.
Esimerkiksi rata-ajossa 200kmh vauhdissa 45 asteen kallistuskulmalla tuo tekeminen onkin sitten helpommin sanottu, tai hermotettu, kuin tehty.
Katsomosta, tai jälkeenpäin, on hemmetin helppoa huudella että miten olisi pitänyt tehdä. Tässä kohtaa voi todeta että oikein on tehnyt, kun on tehnyt jotain eikä vain jäätynyt (ja kuollut).
- T -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
juu,katsomosta on helppo huudella,yrittääkö selvittää itse tilanteen vai siirtää vastuun muualle
![]()
Horo Elää !
Jos olisin saanut euron joka kerta kun on kaasu hirttänyt vuosien 12-15 välillä K100:sta niin veikkaan että olis reilu satanen tienattuna. Ei oo vielä tullu mieleen hypätä helvettiin pyörän selästä (välillä on kyllä tehnyt mieli ajaa paska järveen). Tappokytkimen sijainti on kyllä selkäytimessä nykyään.
Ja valoisa puoli asiassa on se, että vaikuttaisi siltä, että vika on löytynyt ja korjattu. Tosin niin olen luullut noin 10x aiemminkin.
Retired
Kaikissa kurapyörissä ja useimmissa matkaenskoissa on tuplavaijerit kaasulle, jos kaasu jumittaa niin sen saa kääntämällä pois. Kerran on yhdessä lainapyörässä kaasu jumittanut ja tuplavaijerit pelasti tilanteen.
Kylätason kurapyöräilijä.
Kukas se viime kaudella moto gp:ssä hyppäs kyydistä kun oli vauhtia 330kmh kun kaasuhirtti kiinni. Sattuu sitä paremmissakin piireissä![]()
Elämä on onneksi mutkikasta
Jos peli nyt yhtään "tärähtää" torvi auki, tahtoo tuossa
kohtaa olla ihan kivasti ohjelmaa kun se hirttäminen
iskee. Siis ihan jo ajotilanteestajohtuen.
"Mitävitt....." on kaiken tuon päälle käytännössä
aika hapokasta.
Jos ei ydinjatkeeseen ole latautunut "KYTKIN!!!!!"
alkaa yleensä tapahtua.... ja tahtoo tapahtua
vaikka sen kykän tajuaa liipaista ihan vaistollakin.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Nähtävästi. En tosin jaksa uskoa, että Yamaha myisi pyörää josta tämä "fail safe" puuttuu, mutta en ala inttämään. On vielä niin monta laitetta näkemättä ja kokematta.
"Kai täs ny ryyppää, ku koneet hajoo ja lunta sataa..."
-lentäjä-
4PU3-010 A
Yamahan sivujenkin mukaan tuo vedetään kiinni mekaanisesti:
http://www.yamaha-motor.eu/designcaf...icle&id=442635
GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750
How far can you travel when you're six feet underground?
Aika vähän tarttee tosiaan "hitaammankin hessun" liukua 150 -> kg:n punnuksen alla.....
tai jäädä pehmikkeeksi/stoppariksi sen väliin.... kun oivaltaa että lähdön tunnelman
iskiessä päällensä ensimmäinen rasti on hankiutua eroon pelistä mahdollisiman tehokkaasti.
Voi tuntua monesta hassulta, mutta vasta seuraava huoli on katsella omaa laskeutumispaikkaa
ja siihen liittyviä asioita.
Vasta siinä vaiheessa alkaa "mopon kanssa oudolle konttaajalle" asia valjeta, kun
havainnollistaa sen 200 litran löpötynnyrin kanssa.
"Ota tosta tyttö syliin" 50 kmh+ kyydissä ja koita, miltä tuntuu jäädä
"Ison Irmelin" alle ja varsinkin..... ei nyt nyrkin ja hellan väliin, mutta pehmikkeeksi
kun Irmeli tömäyttää stopparia vastaan.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Luulin, että tarkoitit Markun Mugellon tilannetta. Motegin tapahtumasta ei mitään käsitystä.
muoks. Se olikin jo pari vuotta sitten...
https://www.youtube.com/watch?v=lnCfmq199iw
Viimeksi muokannut: -JuhaK-; 07.07.2015 klo 21:40.
Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
Piti oikein käydä tallissa ihmettelemässä tuota rakennetta. Oikeassa olet siinä mielessä että menee siitä servolta vivusto läppärunkoon, joka vetää nimenomaan palautusvaijerilla läppärunkoa kiinnipäin. Pitäisi näköjään aina käydä vähän tallissa ihmettelemässä ennenkuin alkaa foorumilla kinaamaan
Parempi tietysti olisi jos vaijeri vetäis suoraan sitä läppärunkoa kuten perinteisissä ratkaisuissa tapahtuu. Jostain syystä noi vivustot on sitten noissa jumittaneet, kun on ihan lähipiirissäkin tapahtunut kaasun hirttäminen YCC-T systeemissä. Oli nimen omaan semmoinen tilanne ettei auttanut vaikka kuinka käänsi kaasua takaisinpäin.
- T -
The Lakkivaari
Yamaha ei pamaha
polariksen mönkijässä on hirttämätön kaasu yhdellä vetovaijerilla. Siellä kaasukahvassa on kärjet, ja jos kaasuvaijeri ei palaa, niin kärjet menee kiinni tai aukee ja moottori sammuu.
tietysti se on sellainen peukalokaasu jossa tuo on ehkä helpompi tehdä kuin kiertokahvassa.
yleinen vika tuossa on se, että jos kaasuvaijeri on väärällä kireydellä, niin moottori ei lähde edes käyntiin.
we cannot tolerate zero tolerance!
BMW R1200GS & Speed triple 1050
Kun aiheesta pompsahdettiin hiukan sivuun, niin kotiloissakin voi sattua jos vaikka ja mitä. Vuosia sitten sain kotiloni vasempaan kylkeen toisen kotilon. Lähestyin loivaa vas. kääntyvää kaarretta ja vastaan tuli toinen kotilo. Mutta sepä ei kääntänytkään vaan tuli suoraan kohti , sain väistettyä jalkakäytävälle sen verran, ettei tullut nokkakolaria vaan meni vas. kylki paskaksi koko matkalta. Onneksi jalkakäytävä oli vapaa ja pystyi väistämään. Poliisin selvityksessä ilmeni, että vastapuolen kaverilta oli kotilon kaasu hirttänyt kiinni, kaveri oli hädissään kääntänyt virta-avaimesta virrat pois, mutta jatkanut operaation loppuun asti, eli tempaissut avaimet pois virtalukosta. Nättä sitten meni ratti ohjauslukkoon ja homma oli valmis. Eikä ollut tuon ajan kotiloissa airbagejä.
<p>.</p>
Auton jarruissa on tehoa moninkertaisesti moottoriin verrattuna ja taintuu kyllä jarrua painamallakin. Jenkeistä raportoineet huimia moottoritiesuorituksia, missä ajettu pitkiä siivuja kaasu pohjassa, kun mikään ei muka toimi. Ei sammutus, jarrut, vaihteet, ei mikään ja auto vaan menee täysiä. Onnettomuustutkijat eivät tosin ole kai onnistuneet luomaan tilannetta uudelleen, eikä autovalmistajat.
BMW R-NineT -21/-23 Option 719 aluminium
KTM 690 Enduro R -15
Vespa GTS 300 SuperSport -21