Eilen rupesin säätämään FJR:n jarrupolkimen asentoa, koska uusien ajokenkien nilkka on sen verran jäykkä, että ajattelin pudottaa yhden poorin poljinta alemmas, kunnes kenkä on vähän pehmennyt.
Huomasin samalla, että jarruvalot pyrkivät jäämään päälle, kun poljinta painaa.
CRC/rasvaus niveliin korjas tilanteen.
Kannattaa tarkistaa omista mopottimista myös jarrupolkimen palautus, sitä kun tulee sen verran vähän käytettyä (ainakin itse) + likaa menee niveliin.
Ei ole kovin mukava yllätys jos joku pukkaa päälle, kun jarruvalot makaavat päällä.
Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
No asiaa puhut jarru- ym. valoista sinänsä, mutta tuntuis että vähemmän hanakasti sieltä takaa ainakaan luulisi pukkaavan päälle, jos jarruvalo ns. laahaa päällä koko ajan.
Kaikkeen sitä ihmisen pitääkin takertua, sorry......![]()
Tuntuis ettei jarruvaloa huomaa, josse palaa jatkuvasti. Itellä oli jäänyt jarruvalon kytkin epähuomiossa tarkistamatta polkimen säädön jälkeen ja kaveri huomautteli, ettei taida toimia jarruvalo.
Ja kakka roiskusi.
http://www.miikavenalainen.net
Painekytkin ei tarvitse säätöä tai puhdistelua...