Jo vain! Mitä lähemmäs reissu tulee, sitä paremmalta sääpovaukset näyttää.
Alkuviikosta vielä muistaakseni pe-la näytti hyvinkin kovasti märälle, mutta nyt voinee jättää jo ainakin kumikellukkeet pois kyydistä
Varokaa hirviä.
Nyt: -, Oli: Yamaha XV1900 MidnightStar, Suzuki DL650 WeeStrom -06. AVJ16 #52
Jos nyt sitten joku sielä Porokyän varuskunnan muistomerkillä, tykin ja krh:n vieres pitkästyy vartoomaan kello neljäätoista, niin mänköön sit eeltä Porokyän ABC:lle vaikka sumpille sitte!
Met kaikki muut tulemma kuitenki sen kautta, koska häätyy munkin vielä tankata ja ostaa restentti-kaffeet ja pullatki sit sieltä....![]()
Ykkösen veteraani ohittanut tänään Lapin Sodan muistomerkin, asiaankuuluvasti kunniaa tehden. Kuin myös pyörähtänyt Kaamasessa. Eipä oo tuota latua koskaan aiemmin tullut hiihdeltyä.
<p>.</p>
Jep, pitäisikö polkaista lätty tulille ja tulla paikalle, on sentään sodan käynyt pyörä.
lätty1_pieni.jpg
<p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988 _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
Hiljaista oli...Kuva0003.jpg sentään sodassa ollut, ihan livenä
Viimeksi muokannut: 57pannu; 25.09.2015 klo 20:54.
<p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988 _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
Oltiin mottipaikkoja tutkimassa. Huurre pyys ilmoittamaan että tule aamulla uudestaan saat kahvit.
Suurkiitokset McHuurteelle hienosti järjestetystä jutauksesta!
Järjestelyt olivat tuttuun tapaan erinomaisesti hoidettu, kaikki käyntikohteet olivat mielenkiintoisia ja matkaseura oli mukavaa. Varsinaisen jutauksen ajan kelikin oli oikein suotuisa.
Kiitokset kaikille kanssajutaajille rattoisasta reissusta!
Matkalla oli varjelus mukana, koska yhtään haaveria ei tietääkseni tapahtunut.
Seuraavaa jutausta odotellessa.![]()
BMW R1200GSA LC
BMW R1150GS
ex: K1600GT, K1200GT
Nokian Patteristo kuittaa ja kiittää todella hi-a-nosta viikonvaihteesta!
Kuhmon rintaman historia paikanpäällä koettuna oli kokemisen arvoinen.
Ja pitkästä aikaa kunnon leirielämää, mikään ei voita nokipannukahveeta nuotion äärellä(ja vielä maustettuna hyvillä jutuilla) Keltainen GS kiersi Lieksan ja Kolin kautta kotiin ilman haavereita.
Nähtäillään!![]()
if you can´t stand the heat, stay out of the kitchen
Huurusmiehelle ja koko porukalle iso käsi myös Helsingin suunnalta!
Paljon tuli koettua kaikkea hienoa. Ei noihin käytyihin paikkoihin olisi itse koskaan eksynyt saatika saanut tietää niiden historiasta. Museokierroksen olisi kyllä voinut tehdä kahdesti. Ensin museo-oppaan selostuksilla ja heti perään sama rundi McHuurteen kertomana
Majoituspaikka oli ensiluokkainen. Parkkitilaa oli runsaasti, pehmoisia makuupaikkoja riitti kaikille, ilmastointi ja vesihuolto pelasi ja lauantain herätyskin oli teemaan sopiva eikä hintakaan ollut paha (ilmainen).
Reissussa tuli todettua että teltta pitää vettä erinomaisesti pienoisessa monsuunissakin ja että niin gore-tex kuin pinlockkikin nöyrtyy jossain vaiheessa kun vettä tulee tarpeeksi. Ensi kerralla sitten mukaan sadeasu ja ajolasit. Suomen sääpalveluista en löytänyt sademäärähistoriaa, mutta accuweather näyttää että perjantaina Kuhmossa olisi tullut 35 mm ja lauantain puolella 6 mm vettä, mikä kyllä saattaa pitää hyvinkin paikkaansa.
Matkalla ei sattunut haavereita ja mittariin tuli 1777 km. Roof oli kyllä valinnut mainiot mutkareitit meno- ja paluumatkalle![]()
Nyt: -, Oli: Yamaha XV1900 MidnightStar, Suzuki DL650 WeeStrom -06. AVJ16 #52
Perjantain tihkusateessa Yli-Vuokin tarkistuspisteiden kautta koukattiin lauantai-illaksi Renkanlamelle.
Kertausveteraanit olivat vastaanottamassa, kun pääjoukko kierteli vielä kohteita maastossa.
Pölyttömässä kelissä tuli koko viikonloppu ajeltua.
Sunnuntai-aamulla Laavuksentiellä https://www.google.fi/maps/@63.92588...7,12.97z?hl=fi poliisipartio ajeli vastaan ja tarkastelemaan kuljettajan kuntoa, kun näin syrjässä ajelee... tuumailin siinä kavereille, että kun on sorapyörä, niin silloin pitää ajella sorateitä
No nollat puhallusmittariin ja hyvät päivän jatkot ja matka jatkui...
Tässäpä pikku otos reissusta https://www.youtube.com/watch?v=HFASKfzd6w4
ja kiittäen kaikkia mukana olleita hyvästä seurasta ja turvallisia kilometreja.
Suomi elää metsästä, myös kurapyöräilijä.
Kiitos kuuluu teille arvon jutaajille - kaikille teille 23:lle, (sis. myäs sen sotahoodeen), paikalle saapuneiden, joita ei piäni, tai edes rankkakaan vessade peloittanut / saanu jättäytymään kotisohvalle!
Mukana oli muutamia "tosijutaajiakin" joukossa, eli aivvan pääkaupunkiseudulta asti, kun eräskin jutasi koko pimiän yän läpi, vain jotta saisi olla mukana yhden yän verran!Ei mikhän turha suoritus!! Vessatteessa, pimiäss ja väsyneenä työpäivän päätteeksi!!
Niin ja sitten oli soma nähdä myäs wanhoja weteraaneja - niin Talavisota- kuin Atlantinvallinkin!
Perjantaina sade kokosi jutaajat yhtenäisesti ISON ressun alle, samoille tulille, jossa turinaa tuntuikin riittävän aivvan pimiään ja hiillokseen asti. Sade luovutti viimein lauantaina joskus aamukahden jälkeen ja ensimmäiset tulistelijat olivatkin taas nuotiolla ähräämässä jo het viiden jäläkeen, josta levisikin muikea Juhla-Mokan kaffeen tuoksut herättäen sitten jo kohta loputkin 10 teltan asukasta, (vai oliko se joku muu?),
Mottikierrokset lähtivät liikkeelle heti kohta pitkänmatkan läpiyöjutaajan viimein saavuttua paikalle, ja kelikin alkoi taas pikkuhilijaa suosimaan! Tultiin takaisin Renkanlammelle syämään ja sitten ne toiset kierrokset käyntiin nyt rajan suuntaan, jossa "uutena kohteena", jutaajat pääsivät keräilemään Polikarpovin lentokonealumiinia omia puhdetöitään varten!
Saavuttuamme takaisin Renkanlammelle, aurinko kuivasi kilpaa nuotiotulien kanssa, kaikki ne loputkin vielä hiukkasen kosteat ajovermeet niin somasti, että alkuyöän täyskuun aikaan 13:ssa teltassa oli pelkästään kuivia jutaajia varusteineen z z z z z z zzzzzzzzz!
Aamulla starttasimme Kuhmon Talvisotamuseolle tällä kertaa visuaalissa, ilman mittariajokoulutusta /
- kurssia! Ja sokerina pohjalla, halukkaat pääsivät vielä Jyrkänkosken muistomerkillä kiipeilemään T-26:n päällä, tai reenaamaan sen tuhoamista!
Täältä muutamia kuvasia niille, joita nyt poisjäänti harmittaa: SHOWTIME - olokeepa hyvät!
ps. ja todistetusti 1800cc Wingikin ON maasotakelepoinen kampe!![]()
Kiitokset myös täältä kanssa jutaajille ja huurteelle erityisesti. Tosi mahtava paikka, johon ei vahingossa itse ainakaan eksyisi. Hienoja kuvia albumissa. Kyllähän leirielämä aina kotiolot voittaatosiaan vajaa 1800 tuli jutailtua erilaisia teitä, onneksi oli ajoseuraa koko matkalle. Seuraaviin jutauksiin sitten taas
![]()
Yamaha T700
Huomio vielä Talavisota III:s jutaajat!
Jos vain haluatte muistoksi tämän "ryhmä-rämä"- kuvan originaali- kokoisena @-postiinne, tai jos sitä ei ole vielä tullut sinne, niin laittakaapa postia allekirjoittaneelle! Koska voip olla nii, et kaikkien III:een osallistuneiden @-osoitteita ei ole miula enää tallessa.....
Kiitos vielä osallistujille & siunausta ajo- tai jutauspäivään kaikille teille!