Sivu: 3 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 157:sta
  1. #61
    Lainaa Nysse kirjoitti Katso viesti
    Jopa joka kolmas suomalainen on meluherkkä...
    Ja kaverin kännykkä häiritsee
    http://www.iltalehti.fi/terveys/2015...15755_tr.shtml
    eipä ihme jos mototkin nostaa joillakin verenpainetta
    Noin joka kymmenes suomalainen kuulee ääniä joita muut ei kuule.

    Nyt joku voisi tehdä tutkimuksen siitä kuuluuko useammin mopon vai moottoripyörän ääni...
    <p>reilu nurkkavääntö on parempi kuin huono pano</p>
  2. #62
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Katsastin muuten eilen erään moottoripyörän. Sallittu melu puolella max. tehon käyntinopeudella (4200) olisi ollut 106 dB(a). Papereihin merkittiin "varmuuden vuoksi" mitattu 104 jotain @ 5200.

    Toisen omistamani pyörän tyyppikilvessä lukee 92 dB(a) @ 4250 rpm... Ja kovin tyyppikilven melu, mitä olen nähnyt, on 1299 S Panigalessa 104 db (A), kierroksia en muista. On se ihmeellistä, kun terveysvaikutuskin vaihtelee.
    Joissakin tapauksissa se mitattu melu pitääkin merkitä rekisteritietoihin.

    Tyyppikilvistä isoin lukema lie tuo edellä mainittu MV Agusta 106 dB(A). Siin onki hyvät soundit...
    High Stuck Are Wit To
  3. #63
    Käykää nyt joku vetämässä katulaillinen Panigale tms rajoittimeen öisellä kadulla tai parkkitalossa. Silloin kansalaisille, ja minuutin päästä myös poliisille, syntyy oikea käsitys siitä, minkälaista melua saa laillisesti tuottaa.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  4. #64
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    moottoripyörän melu lisää sydänsairauksia, voi saatana..
    Voi se lisätäkin. Esimerkiksi jos omenapuun kimpussa talviyönä askartelevaan rusakkoon kohdistaa vortex-kanuunalla ääniaallon, se aiheuttaa äkillisen sydänkohtauksen ja jänis kellahtaa siihen paikkaan. En tietenkään ole itse kokeillut enkä edes suunnitellut, mutta kaveri kertoi.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  5. #65
    Katselin myös tuota eilistä Ajankohtaista Kakkosta.
    Tässä keskustelussa ollaan mun mielestä sivuraiteilla. Lakipykälät ym normit on ihan toissijaisia asioita. Näitä tarpeen mukaan voidaan aina muuttaa.

    En kyllä ymmärrä näitä urpoja joiden mielestä moottorpyörän kova meteli on jotenkin erityisen hienoa.

    Itseäni pörinä ei häiritse vaan se että tässä tehdään hienolle harrastukselle hallaa.

    Koko asian pointti on että ei-motoristeja melu ärsyttää ja heillä herää tarve tehdä asialle jotain.
    Muutaman vuoden kuluessa moottoripyörille tulee katsastuspakko (mm melun vuoksi)
  6. #66
    Verenpaine nousi jo mokutus jutun kohdalla siihen malliin että meinas tv mennä kiinni mut jäin kattoon melujutunkin vaikka täysin puolueellisen mokutusjutun takia hyvin tiesin mitä tuleman pitää. Oli taas niin peruskauraa molemmat jutut kun vaan yleltä voi odottaa.
    Kawasaki versys 1000 -16
    Bmw f800gs -15
    Kawasaki vn900 classic -08
    Suzuki gsx 1400 -07
    Yamaha dragstar 1100 classic -00
  7. #67
    Suomen poliisilla olisi paljon opittavaa vaikka Irlannin vastaavilta. Sen sijaan, että yleistetään ja syyllistetään lainrikkojiksi, voitaisiin näkyvällä kamppanjoinnilla valistaa kaikkia teilla liikkujia.
    Tuo allaoleva videohan vain muistuttaa autoilijoita tarkkaavaisuudesta, mutta aiheesta ei provosoiden. Ihan pikkuisen asiallisempi henki kuin tuossa "kakkosesta" putkahtaneesta ohjelmassa.

    http://www.motouutiset.fi/fi/moottor...ettomuudet.htm
    - Kawasaki F6 125
    - Honda cb 125
    - Honda vt 600
    - Honda vtx 1800r
  8. #68
    Lainaa Visa kirjoitti Katso viesti
    Koko asian pointti on että ei-motoristeja melu ärsyttää ja heillä herää tarve tehdä asialle jotain.
    Muutaman vuoden kuluessa moottoripyörille tulee katsastuspakko (mm melun vuoksi)
    Minua ärsyttää kun naapurin papalla on paskat housussa. Hänet pitäisi katsastaa joka toinen vuosi ja tarkistaa, ettei ole paskat housussa. Niin se homma tulisi kuntoon.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  9. #69
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Visa kirjoitti Katso viesti
    Katselin myös tuota eilistä Ajankohtaista Kakkosta.
    Tässä keskustelussa ollaan mun mielestä sivuraiteilla. Lakipykälät ym normit on ihan toissijaisia asioita. Näitä tarpeen mukaan voidaan aina muuttaa.

    En kyllä ymmärrä näitä urpoja joiden mielestä moottorpyörän kova meteli on jotenkin erityisen hienoa.

    Itseäni pörinä ei häiritse vaan se että tässä tehdään hienolle harrastukselle hallaa.

    Koko asian pointti on että ei-motoristeja melu ärsyttää ja heillä herää tarve tehdä asialle jotain.
    Muutaman vuoden kuluessa moottoripyörille tulee katsastuspakko (mm melun vuoksi)
    Siitä kaikki osapuolet ovat yhtä mieltä, että moottoripyöristä lähtee ääntä. Toisista enemmän ja toisista vähemmän.

    Tämän jälkeen alkaa raiteet erkaantua.

    Tuo katsastuspakko on väitetyn ongelman poistamista toimimattomalla keinolla, joka on lisäksi kallis toteuttaa. Vois joku ihan fiksu perehtyä motorismikulttuurin perinteisissä mopomaissa, joissa katsastus on pakollinen. Esimerkiksi Iso-Britannia. Onko siellä kaikilla killerit paikallaa koko ajan, vai ainoastaanko katsastuksen ajan. Mitä tulee katsastusten turvallisuushyötynäkökohtiin niin tuossa taas kaikille linkki erääseen selvitykseen:

    http://www.smoto.fi/wp-content/uploa...tus_270912.pdf
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  10. #70
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Minua ärsyttää kun naapurin papalla on paskat housussa. Hänet pitäisi katsastaa joka toinen vuosi ja tarkistaa, ettei ole paskat housussa. Niin se homma tulisi kuntoon.
    Joo mutta sitten kun näitä kypsähtäneitä naapurin pappoja on 1000 (joilla muuten kaikilla paskat on housuissa) alkaa ärsyttämään sun pyörä josta kuuluu mölyä, niin minä päädyn katsastuskonttorille vuosittan katsastamaan mun hiljaista pyörää
  11. #71
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Visa kirjoitti Katso viesti
    Joo mutta sitten kun näitä kypsähtäneitä naapurin pappoja on 1000 (joilla muuten kaikilla paskat on housuissa) alkaa ärsyttämään sun pyörä josta kuuluu mölyä, niin minä päädyn katsastuskonttorille vuosittan katsastamaan mun hiljaista pyörää
    En minäkään sinne konttorille äänekästä pyörää veis. Varmuuden vuoksi kusisin konttorin pihalla vielä villoihin ihan katsastussedän iloksi.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  12. #72
    Kunnia pj Jassu:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2002
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa mcmies kirjoitti Katso viesti
    Tyyppikilvistä isoin lukema lie tuo edellä mainittu MV Agusta 106 dB(A). Siin onki hyvät soundit...
    KTM RC8 R RED Bull Editionissa on myös tuo mainittu 106db tyyppikilvessä - Suomessakin noita muutama.
    Pyörätön motoristi...

    Exät: KTM 690 SMC, kilvetön Yamaha YZF-R6R, BMW S1000 RR, Suzuki GSX1300R Hayabusa, Yamaha YZF 600R Thundercat
  13. #73
    Lainaa Visa kirjoitti Katso viesti
    Joo mutta sitten kun näitä kypsähtäneitä naapurin pappoja on 1000 (joilla muuten kaikilla paskat on housuissa) alkaa ärsyttämään sun pyörä josta kuuluu mölyä, niin minä päädyn katsastuskonttorille vuosittan katsastamaan mun hiljaista pyörää
    Minulla on koira joka ei hauku. Naapurin koira haukkuu. Koirat pitäisikin katsastaa 2 vuoden välein niin ne eivät haukkuisi ja kaikilla olisi mukavaa. Lisäksi laman kourissa painiskelevat sijoittajat saisivat vieläkin paremman tuoton katsastusketjuistaan.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  14. #74
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Oma näppituntuma on että aika harva uudenaikainen pyörä vaihdetulla putkella on mitenkään meluisa, ainakaan sillätavalla että se erottuisi mitenkään kaupungin liikenteestä negatiivisella tavalla. Mullekin on moikkaillut 4-5 vuotias tyttö apupyörillä ja pojanviikari kolmipyörällä. Eilen vanhat mummot hymyili kun pörisin ohi. Ja putki on mitattu on 98dB. Oikeasti meluisia on sitten se vanhempi kalusto, mikä saa ihan laillisesti vetää melkein suoaralla putkella nyt ja jälkeen katsastuksen.

    Okei, itse olen maltillisten melujen kannalla, koska vihaan ylikaiken kaikkea tasapäistämistä. Mutta olen minä parikertaa meinannut saada paskahalvauksen jalankulkijana, kun uusi ja vakioputkella hinisevä moottoripyörä on kuikuillut olkani takaa kun olen aikeissa ylittää suojatietä. Sopivassa kulmassa niin ketjujen ääni on samaa luokkaa kuin koneen ääni.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  15. #75
    Minullahan on kilpipyörissä vakioputket ja ketjujen rahinan takia joudun käyttämään korvatulppia. Ei sitä ihminen kestä.
  16. #76
    Tuossa Ajankohtaisen kakkosen jutussa samaan aikaan kun mitataan melua, Maksimainen kertoo ettei poliisia niinkään kiinnosta pyörien äänet, vaan vaidettujen änkkäreiden (muutos)katsastamattomuus.
    Millä tai kenen asialla tässä taas ollaan?
    Ducati 900 SS
  17. #77
    Krooninen melualtistus näkyy tosiaan lisäävän sydänvaivoja, mutta vain miehillä, jännä löydös. Artikkeli asiasta löytyy nimellä Traffic noise and risk of myocardial infarction. Eli jos olet mies ja asut vuosikausia keskellä moottorirataa jossa ajetaan yötä päivää mopoilla saattaa sydäninfarktiriskisi lievästi kasvaa. Yleensäkin jos joku vetoaa tehtyyn tutkimukseen kannattaa lukaista itse mitä itse asiassa on tutkittu ja miten sekä mitkä olivat johtopäätökset.
    BMW K1300S -13
    Ducati Multistrada 1200S -15
    BMW R1200GS -13
    BMW K1300S -09
    BMW R1200GS -07
    BMW R850R -04
    Yamaha RD 125 -85
    Tunturi Start -??
  18. #78
    Lainaa aksu kirjoitti Katso viesti
    Tuossa Ajankohtaisen kakkosen jutussa samaan aikaan kun mitataan melua, Maksimainen kertoo ettei poliisia niinkään kiinnosta pyörien äänet, vaan vaidettujen änkkäreiden (muutos)katsastamattomuus.
    Millä tai kenen asialla tässä taas ollaan?
    Uutta uraa katsastus firmassa petaamassa, jos se kerta LPń miehiä oli?
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  19. #79
    Lainaa Ignatz kirjoitti Katso viesti
    Krooninen melualtistus näkyy tosiaan lisäävän sydänvaivoja, mutta vain miehillä, jännä löydös. Artikkeli asiasta löytyy nimellä Traffic noise and risk of myocardial infarction. Eli jos olet mies ja asut vuosikausia keskellä moottorirataa jossa ajetaan yötä päivää mopoilla saattaa sydäninfarktiriskisi lievästi kasvaa. Yleensäkin jos joku vetoaa tehtyyn tutkimukseen kannattaa lukaista itse mitä itse asiassa on tutkittu ja miten sekä mitkä olivat johtopäätökset.
    Lasketaanko nalkutus melusaasteeksi? se vois selittää tuon eron?
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  20. #80
    Lainaa Ignatz kirjoitti Katso viesti
    Krooninen melualtistus näkyy tosiaan lisäävän sydänvaivoja, mutta vain miehillä, jännä löydös. Artikkeli asiasta löytyy nimellä Traffic noise and risk of myocardial infarction. Eli jos olet mies ja asut vuosikausia keskellä moottorirataa jossa ajetaan yötä päivää mopoilla saattaa sydäninfarktiriskisi lievästi kasvaa. Yleensäkin jos joku vetoaa tehtyyn tutkimukseen kannattaa lukaista itse mitä itse asiassa on tutkittu ja miten sekä mitkä olivat johtopäätökset.
    Tuo on vähän hankala aihe, kun melualtistukseen liittyy muitakin tekijöitä. Asuminen moottoritien varrella voi viitata esim alempaan tulotasoon mikä lisää myös sydäntauteja. Melusta voi myös mennä savua piimään, mikä pienhiukkasten ohella lisää sydäntautiriskiä. En tiedä löytyykö sellaisia ihmisiä jotka altistuvat melulle, mutta eivät aiheeseen liittyville muille ilmiöille.
    Samalla tavalla altistuminen grillimakkaran kärylle iltaöisin lisää nenämurtuman riskiä reilusti, mutta silti kukaan ei väitä, että murtuma aiheutuisi rasvankärystä.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  21. #81
    Jos luet artikkelin niin huomaat että nuo sekoittavat tekijät on otettu huomioon varsin huolellisesti. Piimää tosin ei mainittu.
    BMW K1300S -13
    Ducati Multistrada 1200S -15
    BMW R1200GS -13
    BMW K1300S -09
    BMW R1200GS -07
    BMW R850R -04
    Yamaha RD 125 -85
    Tunturi Start -??
  22. #82
    Lainaa specka kirjoitti Katso viesti
    Lasketaanko nalkutus melusaasteeksi? se vois selittää tuon eron?
    Ainakin pitäisi laskea. Mittasin kerran desibelimittarilla A-taajuuspainotuksella ja F-aikapainotuksella 10 sekunnin otannan vaimon nalkutusta. Standardoimattomissa mittausolosuhteissa tulos oli 96 dB(A). Kun huomautin asiasta vaimolle ja vetosin jatkuvan melualtistuksen ja sydäntautiriskin tieteellisesti osoitettuun yhteyteen, sain tilaisuuden toistaa mittauksen. Tulos oli 105 dB(A).
    High Stuck Are Wit To
  23. #83
    Lainaa Visa kirjoitti Katso viesti
    Muutaman vuoden kuluessa moottoripyörille tulee katsastuspakko (mm melun vuoksi)
    Annetun kommentin mukaan, ajankohta lienee 2017.
    Nauttikaamme siihen asti melusaasteesta.
    NT650
  24. #84
    Lainaa samu30 kirjoitti Katso viesti
    Annetun kommentin mukaan, ajankohta lienee 2017.
    Nauttikaamme siihen asti melusaasteesta.
    Mut tossa EU-määräys katsastus vaatimus jutussa tais olla se että tarkasteellaan sitä kun viimeksi todettin attä turvallisuuden parantaminen on tehokkaampaa näissä oloissa muuten kuin katsastamalla.

    Tää melulla ratsastaminen katsastusta kohti lienee ihan jonkun muun porukan agenda.
    Edit: olispa muuten kiva tietää keneltä tuo juttuvinkki oli toimittajalle tulllu, vai oliko ihan oma idea?
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  25. #85
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Jos katsastuspakko tuee, niin mä teen itte änkkärin tohon ja varmasti tulee maksimidesibelit laitteesta!
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  26. #86
    Lainaa specka kirjoitti Katso viesti
    Mut tossa EU-määräys katsastus vaatimus jutussa tais olla se että tarkasteellaan sitä kun viimeksi todettin attä turvallisuuden parantaminen on tehokkaampaa näissä oloissa muuten kuin katsastamalla.

    Tää melulla ratsastaminen katsastusta kohti lienee ihan jonkun muun porukan agenda.
    Edit: olispa muuten kiva tietää keneltä tuo juttuvinkki oli toimittajalle tulllu, vai oliko ihan oma idea?
    Aivan, mutta onhan se vääjäämätön kehitys. Emme voi jäädä EU junasta, jokaisella asemalla.
    NT650
  27. #87
    Lainaa samu30 kirjoitti Katso viesti
    Aivan, mutta onhan se vääjäämätön kehitys, että voisimme jäädä EU junasta, jokaisella asemalla.
    "hyvin sanottu. siellä takarivissä..."
    näinhän se varmaan on- toivotaan että tuo on se asema jonka ohi voidaan puksutella iloisesti vilkuttaen.
    Tosin ne 2016 vai 17 tiukentuvat tekniset vaatimukset voi olla se jolla tuo kammetaan tulille.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  28. #88
    Lainaa mcmies kirjoitti Katso viesti
    Ainakin pitäisi laskea. Mittasin kerran desibelimittarilla A-taajuuspainotuksella ja F-aikapainotuksella 10 sekunnin otannan vaimon nalkutusta. Standardoimattomissa mittausolosuhteissa tulos oli 96 dB(A). Kun huomautin asiasta vaimolle ja vetosin jatkuvan melualtistuksen ja sydäntautiriskin tieteellisesti osoitettuun yhteyteen, sain tilaisuuden toistaa mittauksen. Tulos oli 105 dB(A).
    Ai jummalauta ku irtos käheä-ääninen naurunremakka
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  29. #89
    Lainaa mcmies kirjoitti Katso viesti
    Ainakin pitäisi laskea. Mittasin kerran desibelimittarilla A-taajuuspainotuksella ja F-aikapainotuksella 10 sekunnin otannan vaimon nalkutusta. Standardoimattomissa mittausolosuhteissa tulos oli 96 dB(A). Kun huomautin asiasta vaimolle ja vetosin jatkuvan melualtistuksen ja sydäntautiriskin tieteellisesti osoitettuun yhteyteen, sain tilaisuuden toistaa mittauksen. Tulos oli 105 dB(A).
    Mä soitan J:lle ja tarkistan tän. Josko tähän sitten voisi yhdistää jarru- ja kiihtyvyysmittaukset?
    Story tells 95% of all Harleys ever made are still on the road. Remaining 5% made it home. More about this: http://luupilotti.blogspot.com/
  30.  
  31. #90
    Lainaa Mehtävaris kirjoitti Katso viesti
    .Kerran se jääräpää kännipäissään myönsi vaan olevan kateellinen
    Tää on juuri se ongelma...Me ollaan niiin saatanan katellista porukka, että oksat pois..

    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Minua ärsyttää kun naapurin papalla on paskat housussa. Hänet pitäisi katsastaa joka toinen vuosi ja tarkistaa, ettei ole paskat housussa. Niin se homma tulisi kuntoon.


    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    En minäkään sinne konttorille äänekästä pyörää veis
    Näin se olisi tehtävä.


    Kyllä tää harrastus joka pitää viinan, huumet, rikollisen toiminnasta pois, alkaa käymään kalliiksi. Vielä se veron päälle laitetaan se katsastus, kun kerran vuodessa se katsuri toteaa että pyörä toimii..Kyllä haluaisin nähdä mistä se leimamies "insinööri" hylkäisi, kun menisi leimalle. Kyllä kun se on korkeammassa asemassa/parempi ihminen, niin se voisi hylkää jostain ihmeellisestä syystä
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
Sivu: 3 / 6:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen