Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 87:sta
  1. #1
    Mä olen ydinkeskustassa töissä, ja ajattelin, että voisin silloin tällöin päräytellä töihin moottoripyörällä. On nimittäin yli viikko viime ajelusta * *kun on niin vähän vapaa-aikaa.

    Työmatka prätkällä kestäisi alkuvalmisteluineen ehkä 45 minuuttia, ja vähintään sen pituinen mun työmatka on julkisillakin. Samalla saisi nauttia ihanasta harrastuksesta. Vai?

    Millaisia kokemuksia teillä on ydinkeskustassa ajamisesta? Aika, ruuhkat, mukulakivet, autopaikat... (Mulla olisi mahdollisuus pysäköidä työpaikan sisäpihalle, mutta kiinnostaa silti kuulla muiden järjestelyistä senkin asian suhteen.)
  2. #2
    Kovin kummosissa ruuhkissa ei onneksi tarvitse työmatkoilla kärsiä mutta kyllä ihanuus on harrastuksesta kaukana kun istuskelet ruuhkassa haistelemassa pakokaasuja ja kytkintä luistattamalla pääset välillä pari metriä eteenpäin.
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  3. #3
    Ajelen itse suht paljon keskustassa, ja ei se nyt tietenkään ole moottorippyöräilyä parhaimmillaan. Mutta prätkällä pystyy sentään splittailemaan, eli kyllä ne matkat menee huomattavasti nopeammin kuin autolla.

    (Jos keskustassa meinaa oikeasti nopeasti kulkea niin kannattaa hankkia polkupyörä... )
  4. #4
    Itsellä myös oli jonkin aikaa duunipaikka about keskustassa ja rupesi tosiaan kyrsimään tuo kytkimen kanssa leikkiminen => prätkä vaihtu maxi-skootteriin. Nupukivi nypytti nyt huomattavsti pahemmin pienempien renkaiden vuoksi, mutta jonokökkiminen ei kyrsinyt läheskään niin pahasti variaattorin ansiosta ja tavaratilaakin oli selvästi enempi No vajaa 1kk sitten palattiin takaisin mp:n pariin kun duunikuviotkin meni tuossa kesän kynnyksellä uusiksi
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  5. #5
    No on se siistimpää kuin autolla samoissa ruuhkissa
    Ja aina voi splittailla, jos oikeen kyrsii. Prätkähän nyt mahtuu parkkiin mihin vaan, mutta jos on sisäpihapaikoitus mahdollisuus niin parempi/turvallisempi. Mulla on duunin puolesta autopaikka, joten ei ole sen kummempia kokemuksia siitä.
    Olen pahoillani, mutta sinulle emme saaneet mitattua nopeutta.
  6. #6
    Ei ole varsinainen nautinto kyykyllä täristellä menemään mukulakivikatuja ja liikennevalojakin sattuu matkalle ihan liikaa. Koneen lämmöt nousee, tuuletin ulvoo ja jalat grillaantuu koneen kyljessä. Omalla matkalla aikaa ei juuri säästy verrattuna julkisiin, korkeintaan pari minuuttia. Mutta on se vaihtelua kumminkin ja silloin tällöin kotimatka venahtaa pidemmäksi lenkiksi. Ja mp:n seljästä kaupunkikin näyttää erilaiselta.

    Mopo on parkissa takapihalla milloin missäkin nurkassa. Ei ole kukaan valittanut. Lähellä olisi parikin mp-parkkia, mutta ei ole vielä tarvinnut. Miksei sitä kadun varteen voisi laittaa jos olisi ainoa vaihtoehto, eipä siinä mitään ongelmaa ole.
    Kannatti herätä.
    Hypermotard 950
  7. #7
    Suosittelen ehdottomasti moottoripyörän käyttöä työmatkaan! Myös keskustaan (itse olen useimmiten asiakkaalla Vallilassa tai konttorilla Keilaniemessä töissä) ihan ruuhkista ja splittailusta/splittaamattomuudesta ym. piittaamatta. Miksikö? No ihan siksi että pitkän ja rasittavan työpäivän JÄLKEEN sinulla on töihintulotavasta riippuen kaksi vaihtoehtoa mennä kotiin:

    a) istut sihen HKL:n tms hikiseen ja nykivään dösään joka pysähtyy ihan joka hlvatun pysäkillä ja on täynnä omituisia hippejä, agressiivisia mummoja, meitä pölöttävia suåmenruåtsalaisia (grankullan dösässä ainakin) ja muita narkkareita ja prekariaatteja.

    b) istut prätkän satulaan, toteat että onpas kaunis iltapäivä ja lähdet kotiin esim Malmille vai missä asutkaan mutta koukkaat pikkuteitä vaikkapa Tampereen tai Karjaan tai Porvoon kautta.

    Tarvitseeko vielä miettiä?

    /MarcusB
    nyt: Suzuki GSX-1300R Hayabusa -08
    ennen: Tunturi Supersport -84, Hondat VF750F -83, VFR750F -93, XR400R -98, VTR1000F -02, CBR1100XX -00
    "I hope for nothing, I fear nothing, I am free"
  8. #8
    Reipashenkisesti splittaillen säästää vähintään puolet matka-ajasta, jos on vähänkin ruuhkaa, kuten keskustassa nyt on. Eli ehdottomasti mopolla, eikä esim. bussilla jonka aikataulut on suuntaa-antavia ja joku dena on jättänyt penkin märäksi..

    e. mukulakivikatuja kannattaa välttää ainakin kyykyllä, se on totta.



  9. #9
    Ratikkakiskot on aika ikäviä, etenkin sateella...
  10. #10
    Splittaillen kyykylläkin jopa hauskaa, valoista voi lähetellä ja hauskaa pitää. Säästät noin keskim 40% matka-ajasta mikäli ajat reippahasti Mukulakivillä voi vaikkapa suditella äänten raikuessa kivirakennusten seinistä, ja parkkipaikkoja löytyy hyvin! Hellepäivinä kyllä radiaattori välillä vähän innostuu grillaamaan jalkoja, mutta eipä tuo nyt niin karmeaa ole
    GSX-R600 K6
  11. #11
    joku kevyehkö, enkahko, isohkokin olisi mukavimpia kenties mukuloilla. kyykyllä kyllä ajelee, varsinkin joskun splittailee sopivasti. kenties kätevin kompromissi nuista kaikista olisi ihan peruspyörä, naku tai miksei vähän katettukin, alhaalta vääntävä ja mukavuuspainotteisella jousituksella.

    lehtikeleillä on liukasta ja dösienreittien varsilla on usein öljyä tai ja naftaa kadulla, erittäin liukasta, kuten em. sporakiskotkin sateella, lehtikelillä, pakkasella. mukulakiveytyksetkin vai nupukiveyksiksikö niitä pitäisi sanoa, ovat melko lipsakkaita ja täristävät. ite välttelen sellaisi reittejä joilla on nupukiveytyksiä, vaikkei niitä voi ytimessä kokonaan välttääkään, niin voi suunnitella ja kokeilla erilaisia reittivaihtoehtoja, ruuhkienkin mukaan, samalla tienpinta huomioiden ja mieltymykset tietysti.

    sisäpiha olisi ehdottomasti paree parkkimestaksi ja jos on pressu ja levylukko tai kettinki tolppaan, niin on jo aika hyvässä tallessa. sit olisi hienoa, jos olisi vielä välillä näköyhteys prätkääsi.

    parhaasta päästä ytimessä liikkumiseen lienevät fiketsu, skootteri, mopo, prätkä, jalat, spora, dösä, metro,,, auto on varmaan vihoviimeisin, on se niin hankalaa ja ahdasta.

    prätkällä kuljen ite kesäisin pelkästään sen reilu puolivuotta kun on sulanmaan aikaa. ihan ytimeen ei onneksi tarvi ajaa, vain etutölikkään.
    Delvac 1400 Super 15W-40 luokituksiltaan on ylihyvää useimpiin prätkiin. *pöriö. Delvac inside. Delvac moottoripyöräkerhon ylipappi, hallelujaaahh!! )
  12. #12
    Stadissa, kuten sen lähistölläkin, harrastetaan nykyyään ns. kamikaze-ajoa monen autoilijan taholta. Jos joutuu prätkällä tällaisen autoilijan jalkoihin, kannattaa olla hoksottimet kohdallaan. Monet autoilijat on ihan hermoheikkoja ja agressiivisia liikenteessä, siitä itsellänikin kokemuksia dösän osalta viime vuonna länsiväylän alusta stadissa.

    Ihan omasta onnettomuudesta opittua...
    Jos omalle tiellesisi on sivusta liittyvä kaista ja yleensä vasemalla oleva toinen vapaa ja kuormittamaton kaista on se oikea paikka Moottoripyörälle. Siinä ei yleensä tarvitse arpoa autojen ja kiilareiden kanssa mitään, joten ajaminen on turvallisempaa siellä.

    Esim. jos oikein 3. kaista (bussikaista) päättyy ja yhtyy keskimmäiseen kaistaaan, on oikea paikka MP:lle se vasen ja samalla tien sisimmäinen kaista.

    terv,

    -Masa
    "Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."

    ZZR 1400 2014
  13. #13
    Lainaa kirjoitti
    Hellepäivinä kyllä radiaattori välillä vähän innostuu grillaamaan jalkoja, mutta eipä tuo nyt niin karmeaa ole
    Miinuspuolia, mutta ei ole ollut kauhean yleistä esim. tänäkesänä.

    Lainaa kirjoitti
    Stadissa, kuten sen lähistölläkin, harrastetaan nykyyään ns. kamikaze-ajoa monen autoilijan taholta.
    Aivan totta, per***stä, mutta minkäs teet. Kannattaa vain väistellä.
    Olen pahoillani, mutta sinulle emme saaneet mitattua nopeutta.
  14. #14
    Mieluummin mä ytimessä ajelen kuin esmes kehällä ruuhka-aikaan.
    Kawasaki VN1500 Classic
    "Ken vitsaa säästää saa kaatumataudin"
    "Vitsit vähissä, ihan naurattaa"
  15. #15
    Just viimereissulla sanoin tuttaville, et jos pitäs asua Kalliossa, myisin pyörän pois....
    Mukulakivikatuja, ratikkakiskoja, tietöitä, hirveitä mäkiä, epäselviä risteyksiä....Ei saakeli.
    Pyörä lähtis....
    "People are more violently opposed to fur than leather
    because it's easier to harass rich women
    ..... than motorcycle gangs." - Unknown

    Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
  16. #16
    Lainaa (Cute @ Elo. 20 2008,16:50) kirjoitti
    Just viimereissulla sanoin tuttaville, et jos pitäs asua Kalliossa, myisin pyörän pois....
    Mukulakivikatuja, ratikkakiskoja, tietöitä, hirveitä mäkiä, epäselviä risteyksiä....Ei saakeli.
    Pyörä lähtis....
    no noiki risteykset sun muut on sellanen mihin tottuu, eikä siellä stadissa tarvii ajaa enempää ku on pakko. Aina sitä pääsee suorinta tietä ulos stadista ja taas on ihanaa
    I don't live on the edge, but sometimes I go there to visit.
  17. #17
    Lainaa (W.W @ Elo. 20 2008,17:27) kirjoitti
    Lainaa (Cute @ Elo. 20 2008,16:50) kirjoitti
    Just viimereissulla sanoin tuttaville, et jos pitäs asua Kalliossa, myisin pyörän pois....
    Mukulakivikatuja, ratikkakiskoja, tietöitä, hirveitä mäkiä, epäselviä risteyksiä....Ei saakeli.
    Pyörä lähtis....
    no noiki risteykset sun muut on sellanen mihin tottuu, eikä siellä stadissa tarvii ajaa enempää ku on pakko. Aina sitä pääsee suorinta tietä ulos stadista ja taas on ihanaa
    Ja kalliossa ei oo mukulaa kun linjoilla, voi valita toisen reitin.

    Mee vaan sillä pyörällä töihin niin on työmatkakin huvia. Joutuisasti menee kun ei tarvii jonoissa seistä ja peilivisiirin takaa voi irvistellä kotteroissaan istuskeleville.



    Kikseripoika
    MUISTA HUUMORINTAJU
  18. #18
    Töihin mennään Suutarilasta Kamppiin ja takaisin, joskus jouhevasti, joskus vähän tahmeasti. Kivaa on kuitenkin joka kerta. Vaikka sataisi.
    Durty Nelly's Boys
  19. #19
    Lainaa (MarcusB @ Elo. 20 2008,10:00) kirjoitti
    Suosittelen ehdottomasti moottoripyörän käyttöä työmatkaan! Myös keskustaan (itse olen useimmiten asiakkaalla Vallilassa tai konttorilla Keilaniemessä töissä) ihan ruuhkista ja splittailusta/splittaamattomuudesta ym. piittaamatta. Miksikö? No ihan siksi että pitkän ja rasittavan työpäivän JÄLKEEN sinulla on töihintulotavasta riippuen kaksi vaihtoehtoa mennä kotiin:

    a) istut sihen HKL:n tms hikiseen ja nykivään dösään joka pysähtyy ihan joka hlvatun pysäkillä ja on täynnä omituisia hippejä, agressiivisia mummoja, meitä pölöttävia suåmenruåtsalaisia (grankullan dösässä ainakin) ja muita narkkareita ja prekariaatteja.

    b) istut prätkän satulaan, toteat että onpas kaunis iltapäivä ja lähdet kotiin esim Malmille vai missä asutkaan mutta koukkaat pikkuteitä vaikkapa Tampereen tai Karjaan tai Porvoon kautta.

    Tarvitseeko vielä miettiä?

    /MarcusB
    +1

    Marcus puhuu vähän mutta asiaa!
    <p>2002-2014</p>
  20. #20
    Ja polkupyörä ei ole yhtään nopeampi, kuin mopo tai moottoripyörä keskustassa, jos noudatetaan liikennesääntöjä.

    Polkupyörän nopeus perustuu ainoastaan kaikkien liikennesääntöjen rikkomiseen.
  21. #21
    Kiitti kommenteista! Työmatka-moottoripyöräilykuume kasvaa. Kävin tänään jo kyselemässä, mihin kohtaan työpaikan sisäpihaa pyörän voisi jättää. * *Ajattelin käydä la- tai su-aamuna testaamassa reitin. *
  22. #22
    timo1:n avatar
    Liittyi Sep 2007
    Matkalla jossain Suomessa...
    Kokemukset on tosin melkein 20 vuoden takaa, kun siellä vielä asustelin. Vaan vieläpä ne muistaa varsin hyvin, mukulakivet ja ratikkakiskot. Etenkin märkinä.
    En muista enää kadun nimeä, mutta ratikkakiskoja siinä uusiksi laitettiin. Ylitin tuon kiskon kun kaistaa vaihdoin, ja etupyörä meni nätisti toiselle puolelle, vaan takanen ei suostunutkaan kuin vasta muutaman metrin päästä vaihtamaan puolta. Oli se kaikkinensa aika outo ajokokemus. Ihmettelen vieläkin, miksei siinä turvalleen mennyt. Taisi olla sen aikasessa hondassa tarpeeksi veltto runko, niin suoriutui tuostakin akrobatiasta kunnialla.
    GHOSTWRITER
  23. #23
    Lainaa (puikkis @ Elo. 20 2008,21:50) kirjoitti
    Ja polkupyörä ei ole yhtään nopeampi, kuin mopo tai moottoripyörä keskustassa, jos noudatetaan liikennesääntöjä.

    Polkupyörän nopeus perustuu ainoastaan kaikkien liikennesääntöjen rikkomiseen.
    Aloitetaanko polkupyöristäkin kukkahattu/vetomies-vääntö...
  24. #24
    Lainaa kirjoitti
    Polkupyörän nopeus perustuu ainoastaan kaikkien liikennesääntöjen rikkomiseen.
    Aivan totta.

    Lainaa kirjoitti
    Työmatka-moottoripyöräilykuume kasvaa.
    Se on hyvä laji, tuo työmatkamoottoripyöräily. Vähentää v***tusta huomattavasti.
    Olen pahoillani, mutta sinulle emme saaneet mitattua nopeutta.
  25. #25
    Lainaa (JukiW @ Elo. 20 2008,21:04) kirjoitti
    Töihin mennään Suutarilasta Kamppiin ja takaisin, joskus jouhevasti, joskus vähän tahmeasti. Kivaa on kuitenkin joka kerta. Vaikka sataisi.
    kuin suoraan meitsin sydämestä
    Tietämisen ja ymmärtämisen välillä on valtameren kokoinen ero
  26. #26
    Lainaa (rohkelina @ Elo. 20 2008,08:54) kirjoitti
    Mä olen ydinkeskustassa töissä, ja ajattelin, että voisin silloin tällöin päräytellä töihin moottoripyörällä. On nimittäin yli viikko viime ajelusta kun on niin vähän vapaa-aikaa.

    Työmatka prätkällä kestäisi alkuvalmisteluineen ehkä 45 minuuttia, ja vähintään sen pituinen mun työmatka on julkisillakin. Samalla saisi nauttia ihanasta harrastuksesta. Vai?

    Millaisia kokemuksia teillä on ydinkeskustassa ajamisesta? Aika, ruuhkat, mukulakivet, autopaikat... (Mulla olisi mahdollisuus pysäköidä työpaikan sisäpihalle, mutta kiinnostaa silti kuulla muiden järjestelyistä senkin asian suhteen.)
    Osta Skootteri, niin pääset ruuhkissa muita väyliä kuin autoteitä, niin naapurinikin teki, ja saa ajaa tasaisemmin ja 2l/100km kulutuksella. 1000-1300 € vain tietty maksaa skootteri...
    BMW S1000 rr
    BMW 800 GS
    Suzuki GSX 1300 R Hayabusa K8
    BMW F 650
    Kawasaki ZX 12R
    Honda VFR 800
    Yamaha FZS 600 Fazer, Suzuki GS 500
  27. #27
    Itse pyrin välttämään tuota keskustassa ajelua. Yleensä vaan rupee v....tuttaa kun siellä on liikenteessä tosin ei mopolla niin paljon kuin autolla
    matka tappaa vauhdin
    Ducati SF 1098S -09
    Honda VTR 1000 SP1 -01
    ex kawasaki ZX-6R -06
    Honda CBR 600f -00
  28. #28
    Lainaa (FW79 @ Elo. 21 2008,09:46) kirjoitti
    Aloitetaanko polkupyöristäkin kukkahattu/vetomies-vääntö...
    Joo!

    "Polkumies vs. styroksihattu"
    Jos ei Delvac ja tissit auta, tauti on kuolemaksi.
  29. #29
    Kai tuonne stadiinkin nyt pitäis vaan väkipakolla runnoa joku autottomuus läpi. Sinne kun joutuu syystä tai toisesta meneen, niin tietää jo samantien että päivä on pilalla. Sama sitten menetkö autolla tai Mp.llä. Liikaa ihmisiä liian tiiviissä läjässä = kasa p*skiaisia *



    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  30.  
  31. #30
    Lainaa (Kummisetä @ Elo. 20 2008,19:29) kirjoitti
    Lainaa (W.W @ Elo. 20 2008,17:27) kirjoitti
    Lainaa (Cute @ Elo. 20 2008,16:50) kirjoitti
    Just viimereissulla sanoin tuttaville, et jos pitäs asua Kalliossa, myisin pyörän pois....
    Mukulakivikatuja, ratikkakiskoja, tietöitä, hirveitä mäkiä, epäselviä risteyksiä....Ei saakeli.
    Pyörä lähtis....
    no noiki risteykset sun muut on sellanen mihin tottuu, eikä siellä stadissa tarvii ajaa enempää ku on pakko. Aina sitä pääsee suorinta tietä ulos stadista ja taas on ihanaa
    Ja kalliossa ei oo mukulaa kun linjoilla, voi valita toisen reitin.

    Mee vaan sillä pyörällä töihin niin on työmatkakin huvia. Joutuisasti menee kun ei tarvii jonoissa seistä ja peilivisiirin takaa voi irvistellä kotteroissaan istuskeleville.
    Onneks en joutunut ajamaan siellä, laivarannassa järjesteltiin pyöriä ja kamppeita ja minä istuin sitten kyydissä.
    Pimeää, märkää ja kova liikenne.Mukaulakiviä, raiteita.
    Olisin jäänyt jalkoihin siellä ;)
    Onneks oma työpaikka on 25 km päässä ja saan ajella rauhallisesti maaseudun poikki ;)
    "People are more violently opposed to fur than leather
    because it's easier to harass rich women
    ..... than motorcycle gangs." - Unknown

    Mikä se on tässä Uralissa...kun ei se vaan toimi?
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen