Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 47:een 47:sta
    Tarttee tehä äänestys asiasta

Entäs jos valelee potan delvacilla ja liimaa siihen vielä tissit, jihuu ja jippikaijee.

Myydään samaan ilmoon käytettyjä kypäriä, löytyy umpi/avo/avattavia/crossikypäriä, noita on jotain 40kpl ja kaikki lyön turvallisuussyistä halki ennen toimitusta ja poltan sisustan, sekä leikon remmit pois

Miksihän noi uskaltaa vuokraamoista antaa kypärän mukaan, no toisethan kuskaa omaa kypärää mukana mutta he onni menossa ajoretkelle, entäs sitte ku iskee lomamatkalla mopoajokuume, ei pysty ku ei oo oma potta mukana.
    "On vain kaksi ääretöntä asiaa: universumi ja ihmisten typeryys. Ja ensin mainitusta en ole aivan varma." Albert Einstein
    Lainaa M58 kirjoitti Katso viesti
    Satavarmasti olen tältä foorumilta lukenut, että tuota kovempaa sisäkuorta voi hiukan muokata peukaloilla painelemalla ilman sen kummempaa vaaraa suojaamisen huonontumisesta, tiedä sitten mikä tässä on totuus. Minä en tiedä. Tietääkö joku?
    Lämmitetty lusikka toimii hyvin.
    "On vain kaksi ääretöntä asiaa: universumi ja ihmisten typeryys. Ja ensin mainitusta en ole aivan varma." Albert Einstein
    Lainaa gixxerman kirjoitti Katso viesti
    En hyväksy arvonimeä,kun en ole uskonnollinen muutenkaan.Tämä piti olla kypäräkeskustelu,ei mennä henkilökohtaisuuksiin.
    Ei muuten kovin tee vaikutusta tuo kommenttisi taso,ellet pysty muuta kommentoimaan,on parasta,että et kirjoittele tänne ollenkaan.
    Ei pienintäkään tarvetta yrittää tehdä vaikutusta sinuun tai kehenkään muuhunkaan. Jos palkokasvi kerran solahti syvälle suuttimeen, muotoillaan ihan hyväntahtoisuuttaan viesti uusiksi;

Vittu mitä jeesustelua!

Ei ollut tarkoitus arvostella sinua vaan viestiäsi ja tapaa jolla asian esität. Pahoitteluni väärästä muotoilusta.

Minulla on lähes päivittäin päässäni käytetty moottoripyöräkypärä, kun olen sitä itse vuosikausia käyttänyt. Täysin kulahtanut on eikä täytä minkään tasoisen jeesustelun kriteereitä, mutta omapa on valintani ja tapani tehdä tätä asiaa. Joku muu tekee toisin, en vain koe kokoajan tarvetta dumata kaikkien muiden tapaa tai jeesustella foorumeilla siihen pisteeseen, että avaisin jeesusteluketjuja asioiden jeesustelemista varten.

Jos joku tuon kypärän vielä haluaa ostaa, niin myyn toki. Ei ole mun asia paapoa muiden kypäränkäyttöä.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    Yamaha FJR 1300 -13
    Suzuki "SolluSuitsa" PV 50 -86
    Vastaanpa tähän. Ostaisin käytetyn kypärän, mutta harkiten. Syy ei varsinaisesti ole se, ettenkö luottaisi kypärän turvallisuuteen, vaan se, että en halua laittaa toisen hikoilemaa kypärää omaan päähän. Voihan se sisukset pestä, mutta silti on vähän sama fiilis, kun laittaisi kaverin kalsarit jalkaan.
    Mopoton mies
    Lainaa harald73 kirjoitti Katso viesti
    Ei pienintäkään tarvetta yrittää tehdä vaikutusta sinuun tai kehenkään muuhunkaan. Jos palkokasvi kerran solahti syvälle suuttimeen, muotoillaan ihan hyväntahtoisuuttaan viesti uusiksi;

Vittu mitä jeesustelua!

Ei ollut tarkoitus arvostella sinua vaan viestiäsi ja tapaa jolla asian esität. Pahoitteluni väärästä muotoilusta.

Minulla on lähes päivittäin päässäni käytetty moottoripyöräkypärä, kun olen sitä itse vuosikausia käyttänyt. Täysin kulahtanut on eikä täytä minkään tasoisen jeesustelun kriteereitä, mutta omapa on valintani ja tapani tehdä tätä asiaa. Joku muu tekee toisin, en vain koe kokoajan tarvetta dumata kaikkien muiden tapaa tai jeesustella foorumeilla siihen pisteeseen, että avaisin jeesusteluketjuja asioiden jeesustelemista varten.

Jos joku tuon kypärän vielä haluaa ostaa, niin myyn toki. Ei ole mun asia paapoa muiden kypäränkäyttöä.
    No ,tässähän keskustelussa piti keskustella käytetyn kypärän ostamisesta toiselta henkilöltä eikä siitä,miten sinä käytät omaa kypärääsi ja miten kulunut se on.Luisut taas sivuraiteelle.
    Ja,yleensä,foorumeiden tarkoitus on keskustelu aiheista ja mielipiteiden esiintuominen.
    https://fi.wikipedia.org/wiki/Keskustelupalsta
    5x pikkutohtori,gixxeri ja cx500c
    Mulla on käytetty kypärä ratakäytössä. Sisustat saa pestyä ja mihinkäs se kypärä asiallisesti käytettynä kuluisi
    CB500X
    CBR1000RR
    Taffu_altterin altteri
    Tässä näyttää lähinnä olevan kyse oman mielipiteensä runnomisesta läpi yleiseksi mielipiteeksi.
    Amerikkaa
    Tämä aihe on taas välillä rönsyillyt melkoisesti asiasta.
    Jos lisätään vielä hypoteettinen ajatus; koska kypärä muuttuu käytetyksi.
    Luulisin, että 100% mopoilijoista käyttää ko. kypärää.
    Toiset vähän vähemmän, toiset vähän enemmän käytettyä
    NT650
    Jospa ostaisi vaikka Tarjoustalosta 50e kypärän, muutamaa kokoa liian ison johonka sitten hankkii 450e maalauksen. Sitten on turvallisuus kunnossa kun painelee menemään kalsarit jalassa ja potta päässä pyörien.

Mutta miten voi varmistua ettei kukaan ole kaupassa kokeillut kypärää päähänsä? Silloinhan se on käytetty ja olet hengenvaarassa.
    Pegaso IE
    Vähän samaa vääntöä, kuin 70-luvun alussa, kun kypäräpakko tuli voimaan. Silloinhan joka vastustajalla oli tiedossa siskon veljen kaima joka oli kuollut siksi, että käytti kypärää.
    Nyt ei sentään löydy todisteita siitä, että käytetty kypärä olisi johtanut enkelikuoroon, taikka käyttämätön kypärä pelastanut sieltä.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

How far can you travel when you're six feet underground?
    Talouden viidestäkypärästä kaksi (ne joita itse lähinnä käytän) ostettu käytettynä/yksityishenkilöltä joka ostanut sen ensin liikkeestä. Ensimmäisestä oli visiirin osa hävinnyt eikä omistaja ollut nähnyt vaivaa hankkia uutta. Oli näin ollen halpa kypärä Nolanin avopotta. Palveli neljä kautta. Sitten totesin, ettei sisukset enää vastaa tarkoitustaan. Tarjosin kypärälle vasaraa, kolmen kilon Fiskarsin hamaraa ja golfmailoista sitä tiukinta. Fiskarsin ja vasaran alla kypärä jousti alaspäin asfaltilla ja lyönnin jälkeen ponnahti onnellisen ehjänä ylös. Driverillä ei olisi tullut holaria koska lensi vain pari kymmentä metriä. Ei tosin pinta särkynytkään. Jos pää olisi ollut sisällä, olisi sisusteiden heikko kunto aiheuttanut ongelman. Mutta tämä siis vasta neljännen kauden jälkeen.
    Toinen ostettu huutonetistä, alkuperäinen laatikko mukana, ei taatusti ole ollut viittä kertaa päässä, mopolla tuskin ajettu kertaakaan. Eli luultavasti netistä ostettu koittelematta.
    Mitä tahansa kypärää tuskin ostaisin käytettynä. Asiat ovat harvoin mustavalkoisia.
    Lainaa M58 kirjoitti Katso viesti
    Satavarmasti olen tältä foorumilta lukenut, että tuota kovempaa sisäkuorta voi hiukan muokata peukaloilla painelemalla ilman sen kummempaa vaaraa suojaamisen huonontumisesta, tiedä sitten mikä tässä on totuus. Minä en tiedä. Tietääkö joku?
    Periaatteessa tuo on yksinkertaista fysiikkaa. Sen sisäkuoren on tarkoitus sitoa törmäysenergiaa painumalla kasaan osuman tullessa. Jos sitä on valmiiksi puristettu, niin aivan varmasti sen kyky sitoa energiaa on heikentynyt siitä mitä se oli alunperin. Onko sillä mitään merkitystä törmäyksen lopputuloksen kannalta, niin sitä ei varmaankaan kukaan pysty sanomaan. Jos kyseessä on pieni "pistemäinen" painekohta, niin riski lienee pieni, mutta sitten kun aletaan muokata koko otsan leveydeltä tms, niin kannattaa ehkä miettiä toisen kerran mitä on tekemässä.

Itse olen sitä mieltä, että asia pitäisi ratkaista etsimällä kypärämalli jonka kuori on omaan päähän mahdollisimman sopiva ilman muokkausta, ja vasta viimeisenä keinona turvautua muokkaukseen.
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Niin, siis kapillaari-ilmiötähän ei vissiin olekaan voorumilla vielä avattu? Tämä kapillarihan nostaa tuota hikeä ja se happamana haurastuttaa kypärän kuidut. Varsinkin kun on kahta eilaista hikeä, niin se on sama kuin kypärän käyttöiän tuplaus plus vähän lisää!
    Nahkapuku päällä hiki nousee kapillaarisesti persvaosta saakka kypärän sisään ja haurastuttaa kypärää.

Käytetty kypärä on saattanut edellisellä omistajalla pudota vaikka eteisen lattialle, pintajännitys mennyt ja kolarissa hajoaa päreiksi pienestäkin kopautuksesta. Varsinkin jos on pershien haurastuttama.
    BMW R-NineT -23 Option 719 aluminium
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
    Rahastonhoitaja
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    joo jos vaikka mielipide tähän väliin... Arai sanoo että kypärä on ok jos maalipinnan naarmussa ei näy pinkki pohjamaali. Tän jälkeenhän kyse on vaan siitä että miten allerginen on toisen "iholle". Ja approbooli, fiilis ittellä pn, et jos lainaa jonkun naisen kypärää, niin ok, mut hikoiltu miehen kypärä not. Uusi käytetty vielä ok kunhan sitä pitää karenssissa, että se entinen äijä kerkee haihtumaan. Niin paljoa ei haittaa jos on tuttu tai kaveri että tietää tyypin. Aika alkeellisellä tasollahan nää fiilikset liikkuu, mut samahan se on vaik panemisen kans, niin täytyy olla hyvä niin!
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
    Vähän ohi aiheen... kannattaa tarkkailla sitäkin kuinka kypärä ajan saatossa "kuluu/muotoutuu" omassakin päässä...

Itselläni on kypärä (jota en enää käytä) muotoutunut niin että leuan edessä oleva osa on alkanut hipoa leukaa, voin vain kuvitella kuinka leukaluulle kävisi (kevyessäkin) törmäyksessä...
    juuri nyt pyörätön
  17.  
    Kyllä minunkin pottani on käytetty, kuudes kausi menossa. Tosin käyttäjänä vain minä. Onko näillä joku parim enne -päiväys?
    -- Urea jacta est --
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12