Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
  1. #1
    Tänään ajellessani puolen päivän aikoihin pohjoisen suunnasta kohti Helsinkiä oli mp nurin tien pientareella Mäntsälä P liittymässä. Hälytysajoneuvot olivat jo paikalla. Tullessani illalla takaisin päin, pyörä oli kuljetettu pois. Ilmeisesti mp ajanut vasenta kaistaa, koska siinä kohdin oli noin 15 metrin matkalta mustaa viivaa pari pientä tyhjää ja taas pienet jarrutusjäljet. Pyörä liukunut arviolta 50+ metriä. Kuski ilmeisesti lentänyt ajokaistojen väliin. Ko. paikassa varsin usein onnettomuuksia ja olisiko käynyt niin, että oikealla kaistalla ajanut auto olisi antanut rampista tulevalle tilaa. Toivottavasti ei pahempaa vaikka pahalta näytti.

    Turvallisia kilsoja kaikille
  2. #2
    Lainaa Pietro kirjoitti Katso viesti
    olisiko käynyt niin, että oikealla kaistalla ajanut auto olisi antanut rampista tulevalle tilaa
    Niin, minkähän takia se on kiellettyä, vaikka täällä ollaan sitä mieltä, että liikenteen sujuvuuden takia pitäisi olla pakollista?
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  3. #3
    En tiedä pitääkö tieto paikkansa, mutta ilmeisesti oli pyöräilijä kaatunut ilman että muilla olisi osuutta tapahtumaan.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  4.  
  5. #4
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Niin, minkähän takia se on kiellettyä, vaikka täällä ollaan sitä mieltä, että liikenteen sujuvuuden takia pitäisi olla pakollista?
    No ei todellakaan, kyllä se on oikean puoleisen kaistan asia pitää turvavälit sellaisena että sinne pääsee sujahtamaan ilman tarpeettomia ja toisinaan vaarallisia sekä välinpitämättömiä kaistanvaihtoja. Ramppia tulevat voi myös opetella sopeuttamaan vauhdin oikean kaistan mukaan ja tuikata sopivaan rakoon. Näillä luodaan sujuvuutta, ei niillä tarpeettomilla pujotteluilla. Ei ole yksi tai kaksi kertaa kun näitä pujottelijoita on joutunut väistämään tai jarruttamaan voimakkaasti ettei ole tullut kolaria. Auton kanssa tämä vielä menee mutta mopolla vastaavat tilanteet on karmaisevia ja sykettä nostavia.
    Kylätason kurapyöräilijä.