Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 47:sta
  1. #1
    Ostin tänään -96vm thundercatin, pyörä ajettu 60tkm..
    Näin aloittelija motoristina en sen tarkemmin tutkinut pyörää.
    Pyörä seisonut yli vuoden ja myyjä kehotti vaihtamaan bensat tankkiin, no tein työtä käskettyä.
    Aluksi kävi kolmella, mut pikkuhiljaa neljäskin pytty lähti mukaan, nyt ongelmana tyhjäkäynti..eli ei käy ollenkaan tyhjäkäyntiä vaan sammuu heti..Voisiko vika olla tulpissa ja onko noi paha vaihtaa itse?
    Olen siis aloittelija ja autoja kyllä ruuvaillut paljonkin, mut moottoripyörät ei niin tuttuja..
  2. #2
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Rookie-71 kirjoitti Katso viesti
    Ostin tänään -96vm thundercatin, pyörä ajettu 60tkm..
    Näin aloittelija motoristina en sen tarkemmin tutkinut pyörää.
    Pyörä seisonut yli vuoden ja myyjä kehotti vaihtamaan bensat tankkiin, no tein työtä käskettyä.
    Aluksi kävi kolmella, mut pikkuhiljaa neljäskin pytty lähti mukaan, nyt ongelmana tyhjäkäynti..eli ei käy ollenkaan tyhjäkäyntiä vaan sammuu heti..Voisiko vika olla tulpissa ja onko noi paha vaihtaa itse?
    Olen siis aloittelija ja autoja kyllä ruuvaillut paljonkin, mut moottoripyörät ei niin tuttuja..
    Vastaan tuohon tulppien vaihtoon:

    Tankki ylös ja ilmaputsarikotelo pois edestä, niin tulpat näkysällä.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  3. #3
    Mikäli pyörä käy tyhjäkäyntiä ryyppy päällä, niin kaasareiden tyhjäkäyntipiirit ovat tukkeessa. Mp-huollossa 200-250 € työ.
  4. #4
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Mikäli pyörä käy tyhjäkäyntiä ryyppy päällä, niin kaasareiden tyhjäkäyntipiirit ovat tukkeessa. Mp-huollossa 200-250 € työ.
    Joo eli tyhjäkäyntiä käy kun ryyppy vähänkin päällä..tosin kun lähdin ajamaan ryyppy vähän päällä, niin ei tahtonut ottaa kierroksia kunnolla, pitää varmaan käyttää ammattimiehellä
  5. #5
    helpoin varmaan ensimmäisenä koittaa säätää tyhjäkäyntiä isommalle
  6. #6
    Jos autojen kanssa on ruuvaillut niin kyllä yhden moottoripyörän kaasarit ottaa pois, purkaa ja puhdistaa
    Kawasaki ZZR1400 -07
    Suzuki SV1000N -03
    YZF-750 R -93
  7. #7
    Lainaa Juska2000 kirjoitti Katso viesti
    Jos autojen kanssa on ruuvaillut niin kyllä yhden moottoripyörän kaasarit ottaa pois, purkaa ja puhdistaa
    No eihän se toisaalta oo ku ruuvien ruuvaamista Eli ei muutaku työkalut käteen..
  8. #8
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Voipi olla seosruuvit sinettitulpan alla.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  9. #9
    Tulpat oli ainaki mitä sattuu, yhessä 2 kärki tulppa ja muissa normi yks kärkinen, ja yhessä ihan loppu koko tulppa, eli ei muutaku tulppa kauppaan
    Millasia tulppia tohon suositellaan?
  10. #10
    Lainaa Rookie-71 kirjoitti Katso viesti
    Tulpat oli ainaki mitä sattuu, yhessä 2 kärki tulppa ja muissa normi yks kärkinen, ja yhessä ihan loppu koko tulppa, eli ei muutaku tulppa kauppaan
    Millasia tulppia tohon suositellaan?
    Fasuun menee ainakin nämä tehtaan mukaan ja sama motti 5hp kesympänä NGK / CR8E, CR9E or
    DENSO / U24ESR-N, U27ESR-N
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  11. #11
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Eksyneen Kylässä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa tate66 kirjoitti Katso viesti
    Fasuun menee ainakin nämä tehtaan mukaan ja sama motti 5hp kesympänä NGK / CR8E, CR9E or
    DENSO / U24ESR-N, U27ESR-N
    Joo, Haynes sanoo CR9E / U27ESR - N

    NGK/ NIPPONDENSO

    kärkiväli 0,7-0,8 mm
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  12. #12
    Viimeinkin sain muilta kiireiltä tulpat vaihdettua..Mut nyt kierrokset tippuu laiskasti alas, ja muutenkin röpöttää pikkukierroksilla, sit ku antaa vähän kierroksia nii tuntus toimivan ihan hyvin
  13. #13
    Lainaa Rookie-71 kirjoitti Katso viesti
    Viimeinkin sain muilta kiireiltä tulpat vaihdettua..Mut nyt kierrokset tippuu laiskasti alas, ja muutenkin röpöttää pikkukierroksilla, sit ku antaa vähän kierroksia nii tuntus toimivan ihan hyvin
    Joko putsasit kaasarit?
    Kawasaki ZZR1400 -07
    Suzuki SV1000N -03
    YZF-750 R -93
  14. #14
    Lainaa Juska2000 kirjoitti Katso viesti
    Joko putsasit kaasarit?
    Tein sen siinä samalla kun tulppia vaihtelin...tosin en tajunnu tarkemmin tutkia noita kumikurkkuja, voiskohan johtua niistä, no kohtahan sitä on talvi aikaa tutkia
  15. #15
    Harvinaisen taitava seppä olet, jos siinä tulppia vaihtaessa olet myös kaasarit putsannut .

    Tuo kierrosten hidas palautuminen on yleensä oire ilmavuodosta. Saat sen varmistettua laittamalla koneen käyntiin ja sprayaamalla kaasarikumien päälle jotain palavaa (carb cleaner, WD-40 tms.).

    Se että pienillä kierroksilla röpöttää on oire liian laihasta seoksesta.
  16. #16
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Se että pienillä kierroksilla röpöttää on oire liian laihasta seoksesta.
    Taikka liian rikkaasta...
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  17. #17
    Voiko noi kumikurkut vetää ilmaa läpi, vaikka sisäpuolelta näyttäs olevan kunnossa, ulkopinnat tosin halkeillu aikas paljonkin?
  18. #18
    Eihän ne seinämän läpi vedä - niissä lienee alumiiniputket sisällä. Yleensä ne horii kumin ja kaasarin kurkun välistä - tiivistesilikoni (esim Loctiten sininen) auttaa asiaan. Mutta spraytestillä saat asiaan varmuuden.
  19. #19
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Eihän ne seinämän läpi vedä - niissä lienee alumiiniputket sisällä. Yleensä ne horii kumin ja kaasarin kurkun välistä - tiivistesilikoni (esim Loctiten sininen) auttaa asiaan. Mutta spraytestillä saat asiaan varmuuden.
    Pitänee tehä toi spraytesti, tosin ahdas paikka sumuttaa sinne, mut ilmeisesti riittää et edes sinnepäin saa sumutettua..ainakaan pakokaasun hajun ja värin sekä kulutuksen perusteella ei ainakaan laihalla käy
  20. #20
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Eihän ne seinämän läpi vedä - niissä lienee alumiiniputket sisällä. Yleensä ne horii kumin ja kaasarin kurkun välistä - tiivistesilikoni (esim Loctiten sininen) auttaa asiaan. Mutta spraytestillä saat asiaan varmuuden.
    Ei ole ainakaan sisarmallissa FZS:ssä alumiiniputkia kumikurkuissa ja tyypillisesti alkavan pidemmän päälle vuotaa halkeamista. Vaihto ei ole kovin paha homma, mutta yllättävän kalliit nuo kurkut olivat kun itse vaihdoin.

    Kaasaritkin kyllä ihan putsailee, mutt itse olen kerran tuon homman tehnyt pyörään joka oli seissyt bensat sisällä joitain vuosia. Kyllä siinä siinä määrin aikaa ja tupakkaa kului, että suosittelen lämpimästi ainakin putsauksen ulkoistamista jollekin ulkopuoliselle taholle.

    5 pisteen vinkki, ainakin noissa oli vesikierto tosi pahasti tukossa, sain sen lopulta aukeamaan vain joustavalla johdolla ronkkimalla, paine ja liuotin ei riittänyt.

    Mitä tuohon työmäärään tulee, kyllä ne kaasarit saa irti ja takaisinkin jopa tien päällä jos on oikeasti pakko. Kiitos sille virolaiselle taksikuskille joka joku kesä sitten piti seuraa kun tuota temppua jossain Viron sydänmaiden pikkukaupungin torin laidalla tein.(joo, olisi pitänyt putsata tankki huolellisemmin, roskaahan sieltä vielä tuli).
  21. #21
    Aluputket on monesti kumin sisällä.
  22. #22
    No nyt on kumiputket vaihdettu, ja kyllä alumiinit siellä oli kumiputkien sisällä. Yhdestä kurkusta otin sen pikku kumiputken irti niin käteen jäi myös se kurkussa kiinni oleva metalliputki, eli aika haperoa ilmeisesti oli. Kaasarit myös putsasin kunnolla vielä uudelleen
    No nyt tyhjäkäynti tippuu hienosti alas ja käy hyvin myös tyhjäkäynnillä
    Vielä on vaan toi röpötys pikkukierroksilla, mut luultavasti seokset liian rikkaalla, ainakin pakokaasun värin perusteella, ei muutakun jollekki ammattilaiselle ja seokset kuntoon..
  23. #23
    Röpötyksen syyn saat varmistettua taas ryypyn avulla. Jos seos on laihalla, niin ryyppy parantaa tilannetta, ja jos rikkaalla niin tod.näk. kone sammuu. Samaten jos otat hetkeksi ilmanputsarin kokonaan pois ja käynti muuttuu jompaan kumpaan suuntaan, niin siitä voi päätellä onko laihalla vai rikkaalla.

    Röpötys on kyllä tyypillisesti oire laihasta....hoitona yhden pykälän suuremmat tyhjäkäyntisuuttimet, jos seosruuvilla ei saa asiaa kuntoon.
    Viimeksi muokannut: Mikeyx; 18.09.2014 klo 13:45.
  24. #24
    Kulutuksen perusteella ainaki soppa maistuu..lähemmäs 10l per 100km, liekk johtuu pelkästä rikkaasta seoksesta?
  25. #25
    Katso alkuun ettei ole bensavuotoa letkuyhteissä.
  26. #26
    Eipä näkyny bensa vuotoja, katsoin jo kun vaihdoin kumikurkut, letkut oli kaikki ehjän näköisiä ja kuivia.
    Mikähän olis perusasetus tolle kaasuttimen pohjassa olevalle seosruuville, siis ulkopuolella oleva?
    Tossa oli 1,5 kierrosta auki, joten laitoin kaikki samaan.
  27. #27
    Se että seokset olisivat huomattavasti rikkaalla, voisi johtua seuraavista syistä:

    - erittäin tukkoinen ilmanputsari (aja kokeeksi 100 km ilman suodatinta)
    - bensapinnat kaasareissa liian korkealla
    - vaihdettu aivan liian isot suuttimet

    Tuntuu uskomattomalta, että moottori voisi edes toimia lähes tuplasti optimia rikkaammalla seoksella (kertomasi kulutuksen perusteella arvioiden, ilmeisesti käy kaikilla pytyilla?). Otathan myös huomioon, että normiajossa ajaminen tapahtuu 90%:sti tyhjäkäyntipiirin toiminta-alueella. Pääsuuttimen käyttöalueella olet vain kiihdyttäessä sekä isoilla kierroksilla ajaessasi.

    Tarkasta vielä, että tulpat antavat hyvä kipinän (kipinä näkyy vaivatta päivänvalossa).
  28. #28
    Lainaa Mikeyx kirjoitti Katso viesti
    Se että seokset olisivat huomattavasti rikkaalla, voisi johtua seuraavista syistä:

    - erittäin tukkoinen ilmanputsari (aja kokeeksi 100 km ilman suodatinta)
    - bensapinnat kaasareissa liian korkealla
    - vaihdettu aivan liian isot suuttimet

    Tuntuu uskomattomalta, että moottori voisi edes toimia lähes tuplasti optimia rikkaammalla seoksella (kertomasi kulutuksen perusteella arvioiden, ilmeisesti käy kaikilla pytyilla?). Otathan myös huomioon, että normiajossa ajaminen tapahtuu 90%:sti tyhjäkäyntipiirin toiminta-alueella. Pääsuuttimen käyttöalueella olet vain kiihdyttäessä sekä isoilla kierroksilla ajaessasi.

    Tarkasta vielä, että tulpat antavat hyvä kipinän (kipinä näkyy vaivatta päivänvalossa).
    Miksi riskeerata paikkojen ennenaikaisella kulumisella ajamalla ilman putsaria? Hakee kaupasta uuden ja testaa sillä.
    Kyllähän toi syy löytynee noista kahdesta jälkimmäisestä. Vuotavat neulaventtiilit, tulvittavat "sopivasti", niin että vielä rokkaa.
    Taikka sitten, kuten niin monesti, on laitetta tuunattu Esson baarin takana. Paljonhan täällä näkee juttuja, että vakiona vitosella kulkeva vehje vie tuunauksen jälkeen 8-9 litraa, tiedä sitten onko kulkupuoli parantunut samassa suhteessa.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  29. #29
    No oishan toi neulaventtiilin vuoto pitäny tajuta tarkastaa..Sillon kun ajoin pyörän tallille kumikurkkujen vaihtoon, niin kävi vain kolmella..No otin kaasarit pois ja yhessä pytyssä oli bensaa venttiilien päällä. Eli ilmeisesti pääsee neulaventtiili tiputtaa bensat pyttyyn? Eihän siellä bensaa pitäs olla vaikka kolmella käy ja neulaventtiilit pitää?
  30.  
  31. #30
    Lainaa Rookie-71 kirjoitti Katso viesti
    No oishan toi neulaventtiilin vuoto pitäny tajuta tarkastaa..Sillon kun ajoin pyörän tallille kumikurkkujen vaihtoon, niin kävi vain kolmella..No otin kaasarit pois ja yhessä pytyssä oli bensaa venttiilien päällä. Eli ilmeisesti pääsee neulaventtiili tiputtaa bensat pyttyyn? Eihän siellä bensaa pitäs olla vaikka kolmella käy ja neulaventtiilit pitää?
    Juu, ei siellä juuri bensaa pitäis olla, pientä kosteutta enempää.
    Toi viittaa joko neulaventtiilin vuotoon tai ehkä sen seisonnan takia kuivuneeseen/katkenneeseen o-renkaaseen, neulaventtiilin ja kaasarin rungon välissä.
    Joku roskakin tai sakkautuma neulaventtiilin tiivistyspinnassa voi tehä tuon mut yleensä neulaventtiilin etupäässä on sihti, joka ottaa isommat pois.
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen