Tulokset 1:stä 20:een 20:sta
  1. #1
    Löytyisköhän Turun seutuvilta jotain firmaa mikä koneistaisi suorakytkentävaihdelaatikon rattaiden kytkentähapaat?
    Tai sitten vinkkiä minne noita voisi lähetellä vaikka postitse koneistettaviksi?

    Kyseessä 2005 Kawasaki ZX-6R:n laatikon rattaat. Ja vissiin se yleisin ensimmäinen vika ett kun rattaat rupee oleen kuluneet, niin kolmosvaihde temppuilee. Eli kytkentähampaiden kulmat alkaa oleen nakerretut.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  2. #2
    http://www.sorvaamokarpiola.fi/toiminta.htm

    Ei ihan Turun seutua, mutta tuolla tehdään vaikka koko loota uusiks!
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
  3. #3
    Vaihteiston rattaat on karkaistu ja kovaa tavaraa työstää joka harvoin onnistuu lastuamalla, yleensä niissä ei ole työstövaraa ja kuluneet rattaat on järkevämpää vaihtaa uusiin kun alkaa niitä korjailemaan.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  4. #4
    Ei ne nyt niin kovaa materiaalia ole, hiomalla menee helposti. Lähes mikä vaan hiomo/koneistamo pystyytekemään ohjeidenmukaisen hionnan dogeihin.
    "Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
  5. #5
  6. #6
    Lainaa TunturiTT kirjoitti Katso viesti
    Ei ne nyt niin kovaa materiaalia ole, hiomalla menee helposti. Lähes mikä vaan hiomo/koneistamo pystyytekemään ohjeidenmukaisen hionnan dogeihin.
    Ja sit vielä ku löytäis sen firman turun suunnalta...
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  7. #7
    Aika harvassa tuollaiset firmat on. Voin huomenna töissä kysellä mahdollisia paikkoja.
    Suzuki dr-z 400 sm bigbore
    KTM r.i.p
    MasterStreetRiders
  8. #8
    Siis onko nyt kyseessä sellainen raidetanko vai joku muu?
    Viimeksi muokannut: nato26; 28.05.2015 klo 10:14.
    Suzuki dr-z 400 sm bigbore
    KTM r.i.p
    MasterStreetRiders
  9. #9
    Lainaa nato26 kirjoitti Katso viesti
    Siis onko nyt kyseessä sellainen raidetanko vai joku muu?
    Kuvassa nuolella osoitetut on niitä suorakytkentävaihdelaatikon rattaiden kytkentähampaita.

    623069828277182535.jpg
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  10. #10
    Tekniikka centeriltä voi hyvinkin löytyä tuollainen ratas, koneistamolla pitää teettää sitten hammastus mikä on helppo homma pajalla kuin pajalla.
    Suzuki dr-z 400 sm bigbore
    KTM r.i.p
    MasterStreetRiders
  11. #11
    Lainaa nato26 kirjoitti Katso viesti
    Tekniikka centeriltä voi hyvinkin löytyä tuollainen ratas, koneistamolla pitää teettää sitten hammastus mikä on helppo homma pajalla kuin pajalla.
    Ideana on vetästä siivu pois tosta kytkentähampaan pinnasta, jolloin nurkasta tulee taas terävämpi. Ei tehä kokonaan uutta.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  12. #12
    Kerran hammaspyörät ovat irti ja koneistettavana/hiottavana, eikö kannattaisi samalla vaivalla tehdä niihin undecut? Kokolailla näin:

    http://www.aperaceparts.com/transmissions.html

    Ei sitten sylje pois päältä tulevaisuudessakaan.
    2.11.2012, rookie94: Ei maailmanmestaruus tarkoita että on huippukuski.
  13. #13
    Pienen koneistuksen pystyy tekemään sorvillakin, ammattitaitoisella konepajalla osataan sorvata myös kovia materiaaleja.

    Ongelmana näkisin ennemminkin sen, että nuo rattaat ovat useimmiten pintakarkaistuja, eli jos otat siivun pinnasta pois, poistat samalla kovan pinnan osittain tai kokonaan ja kytkentähampaat kuluvat entistä nopeammin.

    KL-Koneistus ja SK-koneistus ovat pajoja jotka tekevät tämänkaltaisia hammasrattaita, suosittelen molempia, netistä löytyy.
    Ducati Streetfighter V4S

    Superduke 1290 x2
    BMW S1000RR
    Kawasaki Z1000 x2
    Kawasaki ZX10R x2
    Kawasaki ZX12R
    Honda CRF x5



  14. #14
    Koneistus onnistuu kyllä asiansa osaavilta pajoilta. Itse pari talvea sitten korjailin -03 mallin zx6r laatikon kun alkoi kakkoselta hyppiä välivapaalle. Koneistuksen hoiti Samin autopaja täällä vanteen ja espoon rajoilla. En siis osaa minäkään antaa suositusta paikasta sieltä päin, mutta jos ei paikkaa löydy niin tarjoudun hoitamaan logistiikan täällä pk seudulla jos haluat ne kuntoon.
    Respect is not given, it is taken!

    Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
    EX. Kawasaki ZX-6R 2003
  15. #15
    Lainaa sradder kirjoitti Katso viesti
    Kerran hammaspyörät ovat irti ja koneistettavana/hiottavana, eikö kannattaisi samalla vaivalla tehdä niihin undecut? Kokolailla näin:

    http://www.aperaceparts.com/transmissions.html

    Ei sitten sylje pois päältä tulevaisuudessakaan.
    Kannattaa varmaankin, jos tekijä vaan osaa.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  16. #16
    Lainaa Terkka kirjoitti Katso viesti
    Pienen koneistuksen pystyy tekemään sorvillakin, ammattitaitoisella konepajalla osataan sorvata myös kovia materiaaleja.

    Ongelmana näkisin ennemminkin sen, että nuo rattaat ovat useimmiten pintakarkaistuja, eli jos otat siivun pinnasta pois, poistat samalla kovan pinnan osittain tai kokonaan ja kytkentähampaat kuluvat entistä nopeammin.

    KL-Koneistus ja SK-koneistus ovat pajoja jotka tekevät tämänkaltaisia hammasrattaita, suosittelen molempia, netistä löytyy.
    Tarkoitus on koneistuksen jälkeen karkasta noi ko hommaa tekevässä firmassa.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  17. #17
    Lainaa juu-zo kirjoitti Katso viesti
    Koneistus onnistuu kyllä asiansa osaavilta pajoilta. Itse pari talvea sitten korjailin -03 mallin zx6r laatikon kun alkoi kakkoselta hyppiä välivapaalle. Koneistuksen hoiti Samin autopaja täällä vanteen ja espoon rajoilla. En siis osaa minäkään antaa suositusta paikasta sieltä päin, mutta jos ei paikkaa löydy niin tarjoudun hoitamaan logistiikan täällä pk seudulla jos haluat ne kuntoon.
    Korjautitko yhden vai useamman parin? Mikä hintaluokka?
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  18. #18
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Korjautitko yhdren vai useamman parin? Mikä hintaluokka?
    Korjautin vain viallisen kakkosen ratasparin. Kirjanpito näyttää että hinta on ollut 70€. Ja tuohon tehtiin nimenomaan pienet undercutit että ongelma ei einää toistuisi.
    Respect is not given, it is taken!

    Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
    EX. Kawasaki ZX-6R 2003
  19. #19
    Oletko katsonyt mitä maksaa puolikas kone tai pelkät rattaat eBayssä? Olisiko halvempaa kuin koneistus + karkaisu? Saattaa silti olla, että sama vika vaivaa näitä yleisemmin. Aikanaan omasta 2005 mallin ZX6R laatikosta jouduttiin samaiset rattaat takuuseen uusimaan juurikin tämän vian takia..
  20.  
  21. #20
    Etsiskelin silloin vaihtoehtoja ja myynnissä oli koko koneita kyllä noin 400-500€ hintaluokassa. Pelkkiä rattaita en löytänyt ja uudet olisi saanut tilattua johonkin 300€ hintaan. Käytetyissä rattaissa olisi saattanut olla sama ongelma joten en nähnyt järkeä niiden ostamisessa. Samalla uusin käytetyn vaihteensiirtorummun ja suorat vaihteensiirtohaarukat. Haarukoiden liukuakselitkin uusin varmuuden vuoksi. Koko remontti tuli tiivisteineen päivineen maksamaan noin 200€ kun itse teki joten ei tuo koneistus vaihtoehto nyt niin kallis mielestäni ole. Huoltomanuaali on hyvä olla hommassa mukana. Sillä sai tuon vaihteiston pakankin kaikki prikat ja lukkorenkaat kerralla oikeaan paikkaan.
    Respect is not given, it is taken!

    Suzuki GSX 1300R Hayabusa Turbo 2005
    EX. Kawasaki ZX-6R 2003